https://www.telegraaf.nl/(...)ittaker-87-overledenquote:Hitzanger Roger Whittaker (87) overleden
Aangepast: 1 min geleden9 min geledenin Sterren
De Britse hitzanger Roger Whittaker is vorige week woensdag op 87-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt platenmaatschappij Sony Music aan persbureau dpa.
© Getty Images
„Met groot verdriet maken we het overlijden van onze geliefde Roger Whittaker bekend”, schrijft de familie van de zanger in een verklaring. „Roger was een iconische artiest, een geweldige echtgenoot en vader. Hij raakte zoveel harten met zijn muziek en zal voor altijd in onze herinneringen voortleven.”
Whittakers grootste hits waren Albany, The last farewell en I don't believe in ’if’ anymore. De Britse zanger, die naast zijn stem ook bekend staat om zijn fluittalenten zoals in zijn volledig gefloten nummers als Mexican whistler en Irish whistler, maakte in 2013 zijn laatste tournee door Duitsland en Oostenrijk waar hij erg populair was.
Wauw...quote:Op maandag 18 september 2023 20:43 schreef MadMaster het volgende:
Geliefd en gehaat, onder andere door dit:
Deze?quote:Op maandag 18 september 2023 21:41 schreef Eightyone het volgende:
Ik ken er 1 liedje van, met dank aan de net iets te vaak uitgezonden tv-commercial van 20-25 jaar terug.
Ik maakte vanochtend de fout om dit nummer te luisteren en nu krijg ik die melodie niet meer uit mijn kop.quote:Op maandag 18 september 2023 20:43 schreef MadMaster het volgende:
Geliefd en gehaat, onder andere door dit:
Dat weet ik niet, maar het nummer uit m'n vorige post werd in m'n jeugd iig steeds gezongen door een van de lokale kerkkoren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:30 schreef Bocaj het volgende:
Ik kende hem (zijn naam), maar dat was het dan ook.
Zijn liedjes komen mij bekend voor.
Was het niet meer een kerstliedjes zanger? Of beledig ik nu heel veel mensen?
Dit nummer is ontstaan vanuit een radio-programma waarin luisteraars gedichten konden insturen. Die zette Roger dan op muziek, en zong die (26 afleveringen, meer dan een miljoen gedichten ingestuurd). Maar het heeft nog een paar jaar geduurd voordat het nummer plotseling de hitlijsten bestormde.quote:Op maandag 18 september 2023 21:55 schreef marc0871 het volgende:
Zowel mijn moeder als mijn vader mee weggebracht.
Vaarwel, Roger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |