abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210684160
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]
Verstandige mensen die deserteurs, iedereen die daar commentaar op heeft moet vooral zelf lekker granaten gaan koppen met z'n grote waffel.
Met mensen als jou zou elke land zich veilig voelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:43:32 #202
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210684165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:42 schreef Slayage het volgende:

[..]
Met mensen als jou zou elke land zich veilig voelen
Wat doe je hier nog, Rambo?
pi_210684174
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Kokkie toch? Of zou je daar nu anderen mee doden, met je kookkunst?
Oh, dat kan ik wel. Wat strychnine toevoegen aan een mooie omelet |:)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 15:44:58 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684183
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]
Verstandige mensen die deserteurs, iedereen die daar commentaar op heeft moet vooral zelf lekker granaten gaan koppen met z'n grote waffel.
Heb je ook een mening over die Russen die zich en masse overgeven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210684187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:

Er zijn maar weinig landen die het erkennen als Armeens gebied.

Er is geen enkele land dat NK erkent als zijnde Armeense "Republiek artsakh". Zelfs Armenië niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:46:33 #206
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210684202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heb je ook een mening over die Russen die zich en masse overgeven?
Ja, zelfde natuurlijk. Lekker anoniem sterven in de drek voor een paar oligarchen, kom nou.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 15:48:36 #207
3928 Ulx
pi_210684224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er is geen enkele land dat NK erkent als zijnde Armeense "Republiek artsakh". Zelfs Armenië niet.
Armenië gaat niets doen. Vrede is getekend. Russische peacekeepers kunnen binnenkort vertrekken. En ik weet al waarheen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 15:54:39 #208
3928 Ulx
pi_210684270
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:46 schreef Nobu het volgende:

[..]
Ja, zelfde natuurlijk. Lekker anoniem sterven in de drek voor een paar oligarchen, kom nou.
Voor een paar oligarchen?

Dat verklaart niet waarom ze zo de beest uithangen. Roven, plunderen, burgers terroriseren, verkrachten, castreren, martelen, moorden, kinderen ontvoeren. Daar lijkt me flink veel eigen initiatief bij te zitten. Als jij daar zou wonen en de mogelijkheid hebt om familieleden in handen van lui achter te laten en zelf vluchten zodat je geen granaat hoeft te koppen, wie zou jij dan opgeven? Moeder, vader? Je zusje, broertje? Nichtjes, neefjes? Of zou je dan misschien toch liever een geweer pakken en op die lui gaan schieten?
pi_210684282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland heeft geen mogelijkheid wat te doen. Ze hebben zich vorig jaar buitenspel gezet toen Armenië hulp vroeg en Poetin ze de vinger gaf. Dat heeft Armenië duidelijk gemaakt dat je niks aan Rusland hebt. Toen snapten ze ook wel dat de status quo met Nagorno-Karabach doorzetten ze alleen maar zal isoleren. Er zijn maar weinig landen die het erkennen als Armeens gebied.

Dus Rusland dumpen en vrede sluiten met Azerbeidzjan was het logische gevolg.
Het zou wel onlogisch zijn als rusland pro dictators een democratisch staat in het zadel houdt tegenover een dictator wie goede banden heeft met Poetin.....
pi_210684284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Armenië gaat niets doen. Vrede is getekend. Russische peacekeepers kunnen binnenkort vertrekken. En ik weet al waarheen.
Welke vrede is waar getekend? :P
-Rabia Al-Basri
pi_210684301
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 15:59:21 #212
3928 Ulx
pi_210684312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
Welke vrede is waar getekend? :P
Armenië heeft ze een deal aangeboden in 2023. I stand corrected.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:00:07 #213
3928 Ulx
pi_210684322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het zou wel onlogisch zijn als rusland pro dictators een democratisch staat in het zadel houdt tegenover een dictator wie goede banden heeft met Poetin.....
Kun je dit wat leesbaarder formuleren?
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:02:47 #214
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210684349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor een paar oligarchen?

Dat verklaart niet waarom ze zo de beest uithangen. Roven, plunderen, burgers terroriseren, verkrachten, castreren, martelen, moorden, kinderen ontvoeren. Daar lijkt me flink veel eigen initiatief bij te zitten.
De schatting van de VN afgelopen maand was dat er in anderhalf jaar 24.000 burgerslachtoffers zijn gevallen. En dat in een enorm intensief conflict met permanent honderdduizenden combattants aan beide kanten.
Dit zou qua burgerslachtoffers wel eens het schoonste conflict aller tijden kunnen zijn.

quote:
Als jij de keuze hebt tussen familie bij die lui achterlaten en zelf vluchten zodat je geen granaat hoeft te koppen, wie zou jij dan opgeven? Moeder, vader? Je zusje, broertje? Nichtjes, neefjes? Of zou je dan misschien toch liever een geweer pakken en op die lui gaan schieten?
Hoezo achterlaten? Blijkbaar zitten die allemaal al hier te klagen dat anderen niet dood willen.
pi_210684373
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210684398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Armenië heeft ze een deal aangeboden in 2023. I stand corrected.
Helaas heeft de wapenstilstand niet geleid tot een definitieve vredesdeal, waardoor verdere continuering van het conflict altijd al in de lucht hing.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:10:44 #217
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210684426
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:08 schreef Slayage het volgende:

[..]
Helaas heeft de wapenstilstand niet geleid tot een definitieve vredesdeal, waardoor verdere continuering van het conflict altijd al in de lucht hing.
Mag deze discussie naar het desbetreffende topic?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:11:28 #218
3928 Ulx
pi_210684435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:08 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Armeense PM heeft net gezegd dat ze niet gaan vechten, dus....
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:13:36 #219
3928 Ulx
pi_210684455
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:02 schreef Nobu het volgende:

[..]
De schatting van de VN afgelopen maand was dat er in anderhalf jaar 24.000 burgerslachtoffers zijn gevallen. En dat in een enorm intensief conflict met permanent honderdduizenden combattants aan beide kanten.
Dit zou qua burgerslachtoffers wel eens het schoonste conflict aller tijden kunnen zijn.
[..]
Hoezo achterlaten? Blijkbaar zitten die allemaal al hier te klagen dat anderen niet dood willen.
Geef gewoon een antwoord op mijn vraag. Zou jij om je leven niet te hoeven riskeren je familie achterlaten tussen de Russen?
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:15:37 #220
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210684480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geef gewoon een antwoord op mijn vraag. Zou jij om je leven niet te hoeven riskeren je familie achterlaten tussen de Russen?
Je 'vraag' is een vals dilemma.
pi_210684630
Computersystemen van Internationaal Strafhof aangevallen
https://nos.nl/artikel/24(...)strafhof-aangevallen
Be curious, not judgmental
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:33:45 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:34:59 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684687
https://www.reddit.com/r/(...)dream_of_conquering/
That has been Russian foreign policy for a long time.
• Conquer some adjacent territory
• Kill many of the people living there and/or deport them to Siberia
• Move a bunch of Russian peasants there to replace them
• Suppress the use of the local language and make everyone speak and write in Russian.
• Wait a generation and point to the fact that the place is full of ethnic Russians and Russian speakers as a reason why it should be Russian.
• Label any attempt to change anything about that as ethnic cleansing.
pi_210684892
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:02 schreef Nobu het volgende:

[..]
[..]
Wat?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:02:50 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210684967
De russen zijn het spuug en spuug zat
https://www.telegraaf.nl/(...)nen-van-zwaar-verval.

quote:
Alle signalen wijzen op een ding: het Russisch leger vertoont tekenen van zwaar verval
Aan het oostelijk en zuidelijk front wordt de toestand voor Rusland stilaan precair.
Aan Bachmoet zouden drie brigades gedecimeerd zijn, aan Robotyne trekken de Russen zich terug.
Het leger vertoont tekenen van ,,zwaar verval."
,,Nog maar een paar huizen aan de rand van Klisjtsjiivka zijn in onze handen", zo schreef de Russische journalist en Kremlin-propagandist Alexander Kots maandagavond vanuit Bachmoet.
Het dorpje ligt op nog geen tien kilometer van het centrum van de stad. ,,
De Oekraïners hebben de spoorweg bereikt. Hun artillerie werkt heel precies en efficiënt.
Ze sparen geen granaten meer."
Zondag al had Kiev gemeld dat na Andriivka vorige week, ook Klisjtsjiivka was bevrijd. Door de inname krijgt Oekraïne een commandopost in handen, en heeft het de Russische troepen in Bachmoet in het vizier. De stad ligt in een kom, en met de verovering van de twee omliggende dorpen heeft Kiev nu de hogergelegen gebieden in handen. Moskou weet hoe belangrijk dat is. In januari werd Klisjtsjiivka veroverd door Wagner, en dat werd het opstapje naar de val van Bachmoet in mei. ,,Hun voordeel van artillerie, verkenning en bijsturing vanuit de lucht is beslissend. Het golvende terrein is heel erg nadelig voor ons", schrijft de Russische journalist nog.

Drie brigades gedecimeerd
Het tactisch voordeel van de nieuwe Oekraïense posities doet zich voelen. De Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) maakte dinsdag de balans op. De Russische troepen worden nu aan sneltempo uitgedund. Volgens het ISW zijn er aanwijzingen dat drie brigades zo goed als gedecimeerd zijn. Volgens datzelfde ISW zijn er toenemende aanwijzingen dat het Russische leger zware verliezen lijdt en ,,in verval" is. De Oekraïense oorlogstactieken lijken hun vruchten af te werpen.
quote:
Sloopwerk
Na de mislukte start van het tegenoffensief in juni staakte Oekraïne de massale aanvallen. Er werd ingezet op het langzaamaan slopen van de Russische voorraden en manschappen met artillerie, langeafstandsraketten en drones. Bij de aanvallen op de loopgraven wordt niet alleen veel clustermunitie gebruikt, maar ook veel kamikazedrones.
De Russische oorlogscorrespondent en Kremlinpropagandist Alexander Sladkov reageerde maandag ontzet.
,,Het zijn geen westerse dingen die onze posities nu al maanden terroriseren, niets van de NAVO dat onze soldaten en ons materiaal uitdunt.
Maar drones. We zijn zelfs aangevallen door een drone gemaakt van een plastic regenpijp, vleugels en staart van hout, de goedkoopste camera, de simpelste motor en een kop gevuld met ontvlambare vloeistof."
De aanvallen op de Russische infanterie zijn kleinschalig, maar dodelijk. ,,Er is geen sprake van een groot offensief met zwaar materiaal", schrijft Kots. ,,
Ze slaan toe als het pikdonker is en we ze niet zien omdat we een groot gebrek aan batterijen hebben.
Ze hebben een sterke groep die na de aanval volgt en versterkingen optrekt.
Het is verbazend wat ze op een nacht bouwen.
Zomaar uit het niets een op-en-top bunker, of een schuilplaats die op de fundering van een huis lijkt."

Nabij Verbove en Robotyne zijn de Russische elitetroepen zo zwaar uitgedund dat de verdedigingstactiek hapert. Rusland koos er voor een elastische verdediging: een deel van de troepen vertraagt de aanval waarop elitetroepen een tegenaanval lanceren.
Het hinderde het Oekraïense tegenoffensief maar zorgde voor zware verliezen onder de beste troepen die Rusland heeft - of had.
Minder beslagen paracommando's worden uit andere gebieden weggetrokken om de bressen in de verdedigingslinie te dichten.
Uit satellietbeelden kan worden opgemaakt dat de afstand tussen de Russische en Oekraïense linies in het zuiden groeit. Lokale Oekraïense autoriteiten en het Britse ministerie van Defensie signaleerden dat Rusland zich aan het terugplooien is op het bolwerk Tokmak.
Oekraïners claimen belangrijke overwinning die hen uiteindelijk ultieme vernedering voor Rusland moet opleveren
Dinsdag verschenen beelden van Oekraïense militairen die Russische loopgraven innamen voorbij Robotyne.
Als die correct zijn, is er een breuk in het laatste deel van de Russische verdedigingslinie - na de mijnenvelden, de antitankgrachten en de drakentanden.
Oekraïne heeft nog twaalf kilometer te heroveren voor de troepen Tokmak bereiken.
Nemen ze de stad in, dan liggen alle bevoorradingslijnen van Rusland naar de Krim en het zuidelijk front binnen afstand van de artillerie.

[ Bericht 46% gewijzigd door michaelmoore op 19-09-2023 17:50:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')