Waarom kom je dan wel met dit verouderde, onjuiste filmpje aanzetten? 🤷♂️quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Al is de New York Times wel een goede bron. Kan alleen het artikel niet lezen. Dus kan me er verder niet over uitweiden. Of meer informatie lezen over hun ander bewijs.
Ik vind het niet zo relevant of de raket Russisch of Oekraïens was. Vast staat dat die raket daar nooit terecht was gekomen als Rusland buiten Oekraïne was gebleven.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:16 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. En wat zij vermelden klinkt zeker aannemelijk. Al zijn ze er zelf ook niet 100 procent zeker van. Daar zij verschillende experts ingeschakeld hebben die hun onderzoek bevestigen ga ik er nu ook van uit dat dit waarschijnlijk een noodlottig ongeval is geweest. Al ben ik nog steeds niet 100 procent zeker. Omdat hun bewijs vooral indirect is.
Op deze foto's lijkt het alleen alsof de rookmachines weer zijn aangezet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:12 schreef Starhopper het volgende:
Kerch bridge on fire!!!!
[ twitter ]
Zijn dit niet de foto's van de vorige keer?
Wat let je om je te melden aan het front?quote:Op maandag 18 september 2023 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En het Westen kan ook niet terug. Putin heeft de EU de oorlog verklaard met zijn energiechantage.
We knokken het uit tot het einde.
Als er een zinnige eenheid met zinnige spullen en training iets zinnigs gaat doen, valt daar over te praten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat let je om je te melden aan het front?
Ik heb ook zo mijn vraagtekens, er is dit keer geen " er zijn explosies gehoord" melding.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:12 schreef Starhopper het volgende:
Kerch bridge on fire!!!!
[ twitter ]
Zijn dit niet de foto's van de vorige keer?
Maar ze zoeken bij het rus leger ook vrijwilligers hé?quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat let je om je te melden aan het front?
Idd ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-sommige-mannen-niet
Krijg hier toch wel wrange smaak bij hoe (in de tijden waar je gecanceled wordt als je suggereert dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen) makkelijk vrouwen praten over dat bijvoorbeeld een 18 jarig tenger jochie maar even zich aan het front moet melden terwijl zij veilig hier blijven. Terwijl fitte vrouwen net zo goed een militaire bijdrage kunnen leveren.
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraïners hier op te vangen, Oekraïners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraïners speelt).quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
Krijg hier toch wel wrange smaak bij hoe (in de tijden waar je gecanceled wordt als je suggereert dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen) makkelijk vrouwen praten over dat bijvoorbeeld een 18 jarig tenger jochie maar even zich aan het front moet melden terwijl zij veilig hier blijven. Terwijl fitte vrouwen net zo goed een militaire bijdrage kunnen leveren.
Dat speelt bij iedereen en elke land.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraïners hier op te vangen, Oekraïners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraïners speelt).
Daarom zette ik ook tussen haakjes dat het niet alleen bij Oekraïners speelt. Maar goed, dit topic gaat natuurlijk wel over de oorlog in Oekraïne.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat speelt bij iedereen en elke land.
Of denk je dat alle mannen hier keurig blijven wanneer er bij ons oorlog uitbreekt?
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekraïne.
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekraïne.
Opflikkeren met je nacho sympathieën .quote:
Ik denk niet dat er ook maar 1 iemand in dit topic is die hier anders dan jij over denkt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.
CNNquote:A warehouse worker was killed and more than 300 metric tons of humanitarian supplies were destroyed during a Russian drone attack on Lviv early Tuesday, the western Ukrainian city's mayor said.
Speaking at the scene of an extensive fire caused by the assault, Mayor Andrii Sadovyi said a warehouse belonging to NGO Caritas-Spes was hit, resulting in the death of a worker and the destruction of humanitarian supplies.
""The warehouse contained about 300 tonnes of humanitarian goods and humanitarian vehicles," he said. "Unfortunately, a dead man who worked here was found under the rubble.""
The supplies were worth millions of dollars, Sadovyi said.
"I have just spoken to the head of Caritas, they had just received humanitarian aid — warm clothes, shoes, generators to send from Lviv to other parts of Ukraine. Now it's all on fire. A lot of food and light industry products are burning," Sadovyi said. "The damage is measured not even in tens, I think it will be hundreds of millions [of hryvnia.]
Ik vind het heel terecht dat we Oekraïense burgers opvangen. Uit de streken richting het front of die door bombardementen dakloos geworden zijn of bijv niet de medische zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Wat we niet zouden moeten doen is deserteurs opvangen bijv. Ik zou het dan ook geen probleem vinden als we de Oekraïense overheid op de hoogte hielden van welke Oekraïense burgers hier verblijven. En als er een redelijk verzoek komt om iemand te repatriëren, dat we daaraan meewerken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraïners hier op te vangen, Oekraïners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraïners speelt).
Je mist het punt, ze vragen zich publiekelijk af waarom de oekraïense mannen hier en niet daar aan het front zijn terwijl ze eigenlijk ook naar zichzelf mogen kijken. Pot ketel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:02 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het niet. Het is makkelijk praten zo vanuit Nederland. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in een oorlog te zitten en weet ook niet wat zou doen.
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind het heel terecht dat we Oekraïense burgers opvangen. Uit de streken richting het front of die door bombardementen dakloos geworden zijn of bijv niet de medische zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Wat we niet zouden moeten doen is deserteurs opvangen bijv. Ik zou het dan ook geen probleem vinden als we de Oekraïense overheid op de hoogte hielden van welke Oekraïense burgers hier verblijven. En als er een redelijk verzoek komt om iemand te repatriëren, dat we daaraan meewerken.
quote:"Laten we ons geen illusies maken", zegt Michajlo Podoljak, adviseur van president Zelensky, in gesprek met Nieuwsuur. Die mensen terughalen is volgens hem onbegonnen werk. "Als we willen bewijzen dat ze Oekraïne illegaal hebben verlaten moeten we bij ieder individu onderzoek doen en een gerechtelijke procedure starten. Dat is een lang proces."
Daarbij vraagt Podoljak zich af of je dienstplichtweigeraars überhaupt terug moet willen halen. "De mensen die vertrokken, tenzij er tragische omstandigheden waren, hebben hun keuze gemaakt. We kunnen ze niet dwingen loyaal te zijn aan de vrijheid."
Het kunnen vrouwen zijn die hier zitten met hun kinderen. Die kunnen ze niet zomaar achterlaten om zelf naar het front te gaan. Hun land ondersteunen vanuit veiligere gebieden in Oekraine kan je je afvragen maar is daar wel huisvesting voor ze. En ook zoals nu weer in Lviv vallen er drones en raketten. Hoe dan ook kunnen die vrouwen met of zonder kind beter niet te hard oordelen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:09 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je mist het punt, ze vragen zich publiekelijk af waarom de oekraïense mannen hier en niet aan het front zijn terwijl ze eigenlijk ook naar zichzelf mogen kijken. Pot ketel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |