abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 18 september 2023 @ 20:56:17 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210676998
quote:
Zijn de helmen op?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210677026
quote:
Volgens mij is nog steeds het doel om Kiev te veroveren. Niet nu direct natuurlijk, maar denk dat deze oorlog nog wel 10-20 jaar kan duren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210677042
https://mil.in.ua/en/news(...)nian-officer-to-spy/
De "Security Service of Ukraine" (SSU) Heeft in Dnipro een medewerker van de Russische FSB aangehouden die zich verkleed had als een Oekraïense officier in het leger en spioneerde voor Rusland. Hij hield onder andere de treinverbindingen die gebruikt worden voor militaire logistiek in de gaten, alsook de troepenbewegingen. En hij probeerde ook de luchtafweersystemen in kaart te brengen. Hij wordt aangeklaagd voor hoogverraad en het voorhanden hebben van wapens en ammunitie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 18-09-2023 21:20:01 ]
pi_210677051
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk willen die liever in Oekraine wonen dan in een gemiddeld Russisch dorp zonder riolering of verharde wegen.
De manier hoe Rusland oorlog voert en gebieden en steden veroverd is dat na die innamen ook zo.
pi_210677104
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is nog steeds het doel om Kiev te veroveren. Niet nu direct natuurlijk, maar denk dat deze oorlog nog wel 10-20 jaar kan duren.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het doel is om het oude Russische rijk/Sovjet Uni te herstellen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat ze kreupel gemaakt worden tijdens deze oorlog. Dat ze de economie en militaire sterkte er gewoon niet meer voor hebben om dat te doen. Wat het nu al erg op aan het lijken is.

Maar ik verwacht niet dat deze oorlog nog 10-20 jaar gaat duren. Al denk ik ook niet dat deze oorlog binnen een korte tijd voorbij zal zijn. Dan moet er nog heel wat gebeuren.

De beste uitkomst zou zijn als de Russische burger massaal in opstand gaat komen. Zoals in het verleden al meerdere keren succesvol gebeurd is.
pi_210677113
Zwangere Russische soldaat veroordeeld voor desertie
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72138608

In Rusland is een vrouwelijke militair veroordeeld voor het ontduiken van de dienstplicht. Dat meldt de onafhankelijke Russische krant Moscow Times op basis van lokale media.

De vrouw is zwanger en volgens haar zou het medische team van haar eenheid haar hebben aangeraden met verlof te gaan. Omdat de legerleiding hiervan niet op de hoogte was, wordt dit opgevat als een poging tot desertie.

De vrouw is veroordeeld tot 6 jaar in een strafkolonie. Ze is voor zover bekend de eerste vrouwelijke militair die is veroordeeld voor het ontduiken van de dienstplicht. Omdat ze al een jong kind heeft en zwanger is, is haar straf uitgesteld tot 2032. Haar oudste kind is dan 14 jaar.
Be curious, not judgmental
pi_210677115
Duitsland komt met nieuw steunpakket van 400 miljoen voor Oekraïne
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72141344
Be curious, not judgmental
pi_210677126
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:00 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)nian-officer-to-spy/
De "Security Service of Ukraine" (SSU) Heeft in Dnipro een Russische FSB medewerker aangehouden die zich verkleed had als een Oekraïense officier in het leger en spioneerde voor Rusland. Hij hield onder andere de treinverbindingen die gebruikt worden voor militaire logistiek in de gaten, alsook de troepenbewegingen. En hij probeerde ook de luchtafweersystemen in kaart te brengen. Hij wordt aangeklaagd voor hoogverraad en het voorhanden hebben van wapens en ammunitie.
Een Rus die hoogverraad pleegt tegen Oekraine? Dat kan alleen een Oekrainer doen toch, of is dit een andere definitie dan de gangbare?
  maandag 18 september 2023 @ 21:12:36 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210677159
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Via Rob de Wijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat het om de volledige oblasten of om de huidige grenzen bij Donetsk en Loehansk?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210677186
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Een Rus die hoogverraad pleegt tegen Oekraine? Dat kan alleen een Oekrainer doen toch, of is dit een andere definitie dan de gangbare?
quote:
Article 111. High treason

1. High treason, that is an act willfully committed by a citizen of Ukraine in the detriment of sovereignty, territorial integrity and inviolability, defense capability, and state, economic or information security of Ukraine: joining the enemy at the time of martial law or armed conflict, espionage, assistance in subversive activities against Ukraine provided to a foreign state, a foreign organization or their representatives, -

shall be punishable by imprisonment for a term of twelve to fifteen years with or without the confiscation of property.

2. A citizen of Ukraine shall be discharged from criminal liability where, he has not committed any acts requested by a foreign state, a foreign organization or their representatives and voluntarily reported his ties with them and the task given to government authorities.
Misschien dat hij een burger van Oekraïne is die gerekruteerd was door de FSB als spion. Ik heb het aangepast in het stukje wat ik er over geschreven heb naar: "een medewerker van de Russische FSB"

Het artikel zelf is hier ook niet helemaal duidelijk in.

[ Bericht 5% gewijzigd door Delenlill op 18-09-2023 21:20:53 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 september 2023 @ 21:23:48 #61
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_210677286
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gaat het om de volledige oblasten of om de huidige grenzen bij Donetsk en Loehansk?
De onderhandelingen gingen om de volledige oblasten volgens mij. Maar ik kan mij vergissen.
Water towers can fly! :D
  maandag 18 september 2023 @ 21:26:27 #62
56749 BlaZ
pi_210677336
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:15 schreef Delenlill het volgende:

[..]
[..]
Misschien dat hij een burger van Oekraïne is die gerekruteerd was door de FSB als spion. Ik heb het aangepast in het stukje wat ik er over geschreven heb naar: "een medewerker van de Russische FSB"

Het artikel zelf is hier ook niet helemaal duidelijk in.
Dat lijkt me wel, er zijn heel veel van dit soort rechtzaken in Oekraïne. Een paar dagen terug is ook de voormalig president aangeklaagd voor hoogverraad:

https://www.kyivpost.com/post/21684
  maandag 18 september 2023 @ 21:31:09 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210677405
Het feest begint op 1 minuut:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 18 september 2023 @ 21:34:50 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210677454
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

SPOILER
Ja maar ja maar ja maar,

nazi's ;(
&lt;signature here&gt;.
pi_210677457
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

SPOILER
pi_210677462
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-sommige-mannen-niet

Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekraïne.
pi_210677480
quote:
84s.gif Op maandag 18 september 2023 21:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De onderhandelingen gingen om de volledige oblasten volgens mij. Maar ik kan mij vergissen.
Klopt. Rusland eist al heel lang om erkenning van volledige oblasten (ook al hebben ze maar een deel veroverd).

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtremeSatisfication op 18-09-2023 21:42:11 ]
  maandag 18 september 2023 @ 21:40:16 #68
56749 BlaZ
pi_210677543
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:

Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekraïne.
Dat zijn slimme mannen, na de oorlog kun je namelijk mooi terug naar een land met een enorm vrouwenoverschot.

Dit artikel lijkt me overigens ook wat sexistisch, waarom gaan deze vrouwen zelf niet naar het front?
pi_210677606
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:

Bang voor de dood. Straks wel de lusten willen waarschijnlijk van een vrij land. Ook als vrouw zonder kinderen kan je nuttig zijn voor de strijd, ondersteunend of zelf vechten, zou je zeggen. Maar zover is men nog niet in Oekraine. Echter zou je als Oekrainse vrouw terughoudend moeten zijn in mannen er op aanspreken/kijken als je zelf wel veilig hier zit. De vraag is wel ook of die mensen elders in Oekraine wel een huis kunnen krijgen als ze zelf uit bezet of gevaarlijk gebied komen.
pi_210677648
quote:

SPOILER
Gezellige sausage party, geen vrouw te zien. :D
  maandag 18 september 2023 @ 21:53:10 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210677724
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:47 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Gezellige sausage party, geen vrouw te zien. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210677746
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zijn slimme mannen, na de oorlog kun je namelijk mooi terug naar een land met een enorm vrouwenoverschot.

Dit artikel lijkt me overigens ook wat sexistisch, waarom gaan deze vrouwen zelf niet naar het front?
Je kunt je ook voorstellen dat die mannen als de oorlog voorbij is A nog terug willen en B bij de bevolking nog wel welkom zijn.
Maar goed kunnen hier weer banen oppakken dan maar ;)
Vakman pur sang
pi_210677798
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

Het heeft geen enkele zin met hem te discussiëren.

Hij begint morgen doodleuk weer helemaal van voren af aan.
Dat valt mij ook op ja. Sinds het begin van de oorlog hangt hij hier rond maar hij komt steeds terug op hetzelfde riedeltje: dat Oekraïne beter akkoord kan gaan met afstaan van grondgebied. Zo redeneer je als het je niet kan schelen, wat hij in de laatste post ook toegeeft. Een uitermate laf en egoïstisch persoon gaat er schuil achter de username 'Lospedrosa' vermoed ik.
pi_210677842
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat valt mij ook op ja. Sinds het begin van de oorlog hangt hij hier rond maar hij komt steeds terug op hetzelfde riedeltje: dat Oekraïne beter akkoord kan gaan met afstaan van grondgebied. Zo redeneer je als het je niet kan schelen, wat hij in de laatste post ook toegeeft. Een uitermate laf en egoïstisch persoon gaat er schuil achter de username 'Lospedrosa' vermoed ik.
Ga toch fietsen mens :')
Vakman pur sang
  maandag 18 september 2023 @ 22:06:19 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210677899
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
wil jij dat die oorlog nog 5 jaar door gaat ??
Poetin kan niet opgeven want dan gaat ie dood

Wat blijft er over van Oekraine na nog 5 jaar ?/
Of is het beter om die gebieden die nu al verrrussischt zijn te laten en dan de NAVO omarmen en voor veiligheid kiezen ?/

Als er geen zicht is op een economische ineenstorting van Rusland is, dan zou ik voor onderhandelingen kiezen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')