Dat is het probleem niet. Anders deed ie het aan de ene kant wel en dan niet. Hij maakt kortsluiting als het ledje aan zowel de voorkant als de achterkant de plus (en of min) heeft.quote:Op maandag 18 september 2023 19:19 schreef qajariaq het volgende:
Gokje, polariteit omdraaien. Led heeft een plus en een min kant, gloeilampen (halogeen ook dus) hebben dat niet.
Klopt, dat heb ik idd ook eerder meegemaakt. Is niet niet het probleem aangezien de lampjes op een 12v accu zitten ipv een transformatorquote:Op maandag 18 september 2023 19:24 schreef Sometimes het volgende:
De omvormer die de lampjes van stroom voorziet heeft vaak een drempel (aan W) die gehaald moet worden om het te gaan doen.
Althans, dit was mijn ervaring met de keukenspotjes.
Ik snap je even niet. Maar die fitting, hoe ziet die er uit? De halogeen heeft de contacten diagonaal, bij de led zitten ze naast elkaar, mogelijk ook nog aan de achterkant?quote:Op maandag 18 september 2023 19:26 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Anders deed ie het aan de ene kant wel en dan niet. Hij maakt kortsluiting als het ledje aan zowel de voorkant als de achterkant de plus (en of min) heeft.
Zie de plaatjes.
Dat zal je antwoord wel zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 20:33 schreef Chandler het volgende:
waarbij ik zelf 1 deel van 1 kant heb afgeschermd...
Hij heeft een accu. Wisselstroom is ook geen probleem voor een led, dan geven ze alleen de helft van het licht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:32 schreef Clubman het volgende:
Je weet ook zeker dat er geen wisselspanning uit de transformator komt?
Voor gloeilampjes is wisselspanning geen probleem dus gaat de fabrikant niet de moeite nemen om er gelijkspanning van te maken.
De lampjes die er bij zaten waren van glas en hadden links onder 1 en rechts boven 1, de nieuwe lampjes veroorzaken kortsluiting omdat zowel links boven en onder 1 zit en rechts boven en onder 1, deze zorgen voor de kortsluiting..quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij heeft een accu. Wisselstroom is ook geen probleem voor een led, dan geven ze alleen de helft van het licht.
@:TS: Waarom scherm je een connector af?
De originele lampjes hadden dus twee connectors diagonaal. Deze heeft er vier die waarschijnlijk twee om twee doorverbonden zijn. Waarom zou je er dan één af gaan schermen?
Verder maak je het niet duidelijker door met foto's te komen die ongeveer het zelfde zijn. Maak zelf dan wat foto's van de lampjes van alle kanten en van je fitting.
Hele domme vragen wellicht:quote:Op maandag 18 september 2023 19:11 schreef Chandler het volgende:
Dus weet iemand of daar een specifieke noemer voor is?
Set zat origineel op een 220v naar 24v travo, deze verwijderd en 12v glaslampjes gebruikt van 10w ps (7 lampjes) en toen over naar 7x 1w led lampjes die ik zelf afscherm aan een kant per kant.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Hele domme vragen wellicht:
Is het wel gelijkstroom wat uit die omvormer komt?
Accu, dus gelijkspanning
Is het in serie of parallel geschakeld in de kabels?
Serie
Wat is het totale vermogen en amperage van zowel de originele lampjes en de led lampjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |