Ja denken jullie, en daar gaan we weer, weer een overgeneraliserend janktopic over 'hoe mannen wel niet zijn'.
En dat klopt, dus hou je vast.
Dit wil ik even kwijt. Ik vond het namelijk, naast dat ik het erg ongepast en ook smerig vond, ook wel een interessant fenomeen en ik vraag me af wat jullie gedachten hierover zijn. Waarom zijn sommige (de meeste?) mannen zo? En dan zoek ik geen simpele verklaring als 'verveling, piemel ergens anders in, fantasie' etc. Ik heb zelf gewoon niet het referentiekader of mindset om dit gedrag te kunnen begrijpen.
Een hele tijd terug had ik een buurtfeest. Was hartstikke leuk, niks mis mee.
Nou ben ik op zijn tijd niet vies van een drankje of het periodiek nuttigen van tabakswaren dus ik bleef gezellig na het eten nog even hangen, tot na middernacht. De dingen die me daar opvielen kan ik me tot mijn grote spijt nog steeds levendig herinneren. Ondanks dat mijn tere netvlies het niet had willen zien, zag ik hoe een buurman, wiens vrouw en jonge kind reeds naar huis waren vertrokken, het waagde om bij een veel jonger buurmeisje te vragen of ze even op zijn schoot kwam zitten. De vragen werden steeds grover, tot het vrijwel erop neer kwam dat hij letterlijk aan haar vroeg wanneer ze voor het laatst seks had gehad en dat hij haar wel even in bed wilde stoppen, waarop zij verbaasd reageerde.
En wat schetst mijn verbazing die nacht, hij was zeker niet de enige iets te gezellige buurman die dit deed.
Ik kan me hier dus echt ernstig over verwonderen. Wat maakt het dat sommige mannen, met een beetje drank of zonder toezicht van de eigen vrouw (en ja, zelfs met toezicht van de eigen vrouw heb ik het meegemaakt) zich zo ontzettend laten gaan dat het bijna te absurd is om te geloven?
Ben benieuwd wat jullie hersenspinsels hierover zijn.