abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:23:03 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210681155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik weet niet wat ik hier lees. Wat een ziekelijke drang om alles maar extra te bestraffen.
Maak je je niet zorgen om het dichtslibben van je medemens?
фак араунд энд файнд аут
pi_210681156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het is voornamelijk een intake-probleem denk ik. Je kunt nog zoveel sporten, wandelen of fietsen, zolang je meer eet dan je verbrandt word je dik.
Ben er ook bang voor. Sport 2x p.w. plus nog wat wandelen maar ondanks dat ik minder eet dan voorheen blijf ik aankomen en ik heb geen frituur en kook vrijwel elke dag zelf wat er in de schijf van 5 zit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210681161
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
of je kunt je ziekelijke drang om mensen te beboeten voor in jouw ogen fout gedrag wat indammen
Wat bijzonder dat jij in deze ineens zo voor spreiding en collectiviteit bent. Dat ben je in je andere posts nooit.

Draai het eens om? We betalen hier allemaal dezelfde basis zorgverzekering. Nou rook ik niet, drink ik nauwelijks, eet ik gezond (in ieder geval geen rare processed meuk als fris en koek) en sport ik vijf keer in de week. Waarom moet ik dan meebetalen aan de zorg van individuen dewelke rokend en zuipend de hele dag op de bank bivakkeren? :{

Voor de duidelijkheid: ik ben wel voor onvoorwaardelijke collectiviteit in deze omdat ik van mening ben dat het hele land beter af is als iedereen de zorg krijgt die hij nodig heeft of dat nou eigen schuld is of niet. Maar ik kan dat verdedigen van collectiviteit en gedeelde lasten in de zorg echt niet rijmen met jouw overige standpunten en algemene haat jegens belasting.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 19-09-2023 10:30:41 ]
De veestapel halveren. Timmerfrans I installeren. Urk afzinken en regenbogen schilderen.
pi_210681163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maak je je niet zorgen om het dichtslibben van je medemens?
Tuurlijk wel, maar er zijn genoeg andere oplossingen. Zorg ervoor dat men makkelijker toegang heeft tot gezonde producten en dat zij gezondere keuzes maken. Dan moet je eerder de fabrikanten aanpakken die een hoop ongezond spul in eten smijten.

Mensen extra belasten is enkel afschuiven van de problemen, precies wat Nederlandse politiek doet afgelopen 15 jaar en zo is cirkel weer rond.
pi_210681165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben dat nodig.
koekoek
hoi
pi_210681169
Nee, BMI gebruiken voor belastingen of premies is absurd. Ook omdat er mensen zijn die juist door ziekte of medicijnen een te hoog BMI hebben. Verder kan een te hoog BMI ook betekenen dat je gespierd bent, vetpercentage is een betere indicatie. En dus is inderdaad het zwaarder belasten en moeilijker bereikbaar maken van ongezond voedsel wel de weg om te gaan. Een suikerbelasting hebben ze in andere landen heel goede ervaringen mee. Stel verder een convenant op met supermarkten over hoeveel procent van hun aanbod ongezond mag zijn. Want ja, dit is naast de vergrijzing gewoon een probleem die een nationale ramp kan worden, omdat de zorgkosten gewoon alle andere zaken (sociale zekerheid, onderwijs, defensie, politie) op eten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:26:01 #57
38496 Perrin
pi_210681176
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
koekoek
Niet iedereen is zo intelligent en verantwoordelijk als jij hè.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:27:09 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210681181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ben er ook bang voor. Sport 2x p.w. plus nog wat wandelen maar ondanks dat ik minder eet dan voorheen blijf ik aankomen en ik heb geen frituur en kook vrijwel elke dag zelf wat er in de schijf van 5 zit.
Intermittent fasting een optie? Misschien icm calorieën bijhouden met een appje.
Doe dat een week en het wordt gelijk duidelijk waar de mogelijke pijnpunten liggen qua calorieën… soms in ingrediënten waar je het helemaal niet verwacht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:27:25 #59
38496 Perrin
pi_210681184
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:24 schreef Hanca het volgende:
Nee, BMI gebruiken voor belastingen of premies is absurd. Ook omdat er mensen zijn die juist door ziekte of medicijnen een te hoog BMI hebben. Verder kan een te hoog BMI ook betekenen dat je gespierd bent, vetpercentage is een betere indicatie. En dus is inderdaad het zwaarder belasten en moeilijker bereikbaar maken van ongezond voedsel wel de weg om te gaan. Een suikerbelasting hebben ze in andere landen heel goede ervaringen mee. Stel verder een convenant op met supermarkten over hoeveel procent van hun aanbod ongezond mag zijn. Want ja, dit is naast de vergrijzing gewoon een probleem die een nationale ramp kan worden, omdat de zorgkosten gewoon alle andere zaken (sociale zekerheid, onderwijs, defensie, politie) op eten.
Maak frisdrank, koek, chips, snoep en snacks maar 2x zo duur idd.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:31:06 #60
38496 Perrin
pi_210681210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Intermittent fasting een optie? Misschien icm calorieën bijhouden met een appje.
Doe dat een week en het wordt gelijk duidelijk waar de mogelijke pijnpunten liggen qua calorieën… soms in ingrediënten waar je het helemaal niet verwacht.
Je lichaam de helft van de dag in vetverbrandingsstand zetten is ook nog eens goed voor allerlei andere zaken dan alleen vet verbranden (opruimen van slecht functionerende cellen enzo). Ben er wel fan van.
фак араунд энд файнд аут
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 10:36:12 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210681248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, maar er zijn genoeg andere oplossingen. Zorg ervoor dat men makkelijker toegang heeft tot gezonde producten en dat zij gezondere keuzes maken. Dan moet je eerder de fabrikanten aanpakken die een hoop ongezond spul in eten smijten.

Mensen extra belasten is enkel afschuiven van de problemen, precies wat Nederlandse politiek doet afgelopen 15 jaar en zo is cirkel weer rond.
De andere oplossingen zijn anders al decennia lang voorhanden en dan vraag ik mij echt af hoe jij denkt mensen gezondere keuzes te gaan laten maken zonder dwang of in ieder geval aandrang.

Het probleem is niet de fabrikanten maar de intake van de burger, he? Er is weinig mis met een Big Mac op zichzelf, eet er iedere dag een en je hebt een probleem. Moet je dan McDonalds aanpakken omdat iemand er niet mee om kan gaan dat er Big Mac's te koop zijn en hoe is dat dan niet totalitair of dwingend?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_210681250
twitter

quote:
De BBB in Noord-Brabant ziet wel wat in een autoloze zondag in de provincie. De fractie heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. De BBB denkt dat een dag waarop geen auto's rijden "goed is voor de saamhorigheid van bewoners en bezoekers", die dan alle ruimte krijgen om op straat allerlei activiteiten te ondernemen.
Oja, waarom heb ik ook al weer op de BBB gestemd?
:') 8)7
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:38:53 #63
38496 Perrin
pi_210681256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De andere oplossingen zijn anders al decennia lang voorhanden en dan vraag ik mij echt af hoe jij denkt mensen gezondere keuzes te gaan laten maken zonder dwang of in ieder geval aandrang.

Het probleem is niet de fabrikanten maar de intake van de burger, he? Er is weinig mis met een Big Mac op zichzelf, eet er iedere dag een en je hebt een probleem. Moet je dan McDonalds aanpakken omdat iemand er niet mee om kan gaan dat er Big Mac's te koop zijn en hoe is dat dan niet totalitair of dwingend?
Een weegschaal bij de kassa. En dan net als geen alcohol onder de 18 jaar in supermarkten, geen hamburgers bij BMI hoger dan 30 in de McDonalds.

Was er laatst trouwens met Perrin junior, we zaten voor het raam ons eten te eten en zagen in de McDrive alleen maar hele dikke mensen achter het stuur voorbij komen.

Als de McDonalds geen hamburgers aan dikke mensen mag verkopen halveert de omzet minstens.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:40:28 #64
3542 Gia
User under construction
pi_210681266
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat? Vijftig procent? :{

Hoe krijg je dat voor elkaar :{ Sporten die mensen niet? Niet eens gewoon af en toe een wandelingetje?
BMI groter of gelijk aan 25! 18 tot 25 is een gezonde BMI.
Tot een BMI van 30 is het nog (licht) overgewicht, daar zou je wat aan moeten doen. Boven de 30 is het pas riskant.
Laat dan een grafiek zien van BMI groter of gelijk aan 30. Dat zijn de risico-dikkerds.
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 10:41:48 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210681273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]
BMI groter of gelijk aan 25! 18 tot 25 is een gezonde BMI.
Tot een BMI van 30 is het nog (licht) overgewicht, daar zou je wat aan moeten doen. Boven de 30 is het pas riskant.
Laat dan een grafiek zien van BMI groter of gelijk aan 30. Dat zijn de risico-dikkerds.
Dat is niet het punt, de grafiek geeft de trend weer, overgewicht is weliswaar niet zo gevaarlijk and obesitas maar het geeft aan dat de trend is dat mensen steeds zwaarder worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:42:24 #66
38496 Perrin
pi_210681277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet het punt, de grafiek geeft de trend weer, overgewicht is weliswaar niet zo gevaarlijk and obesitas maar het geeft aan dat de trend is dat mensen steeds zwaarder worden.
Wat objectief een fors maatschappelijk probleem is.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:43:29 #67
3542 Gia
User under construction
pi_210681283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar mogelijk zijn er heel veel mensen met een BMI van rond de 25. Deze grafiek zegt inderdaad wat over de trend, maar niet over hoeveel mensen gevaarlijk dik zijn. Je weet gewoon niet wat de verschillende BMI's van al die mensen zijn.
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 10:43:55 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210681285
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat objectief een fors maatschappelijk probleem is.
Alle voorlichtingscampagnes en alle andere zaken die tot op heden gedaan zijn hebben iig niet de groei (letterlijk) tot staan gebracht.

Ik verwacht overigens niet dat er andere maatregelen gaan komen in de komende decennia.
pi_210681297
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een weegschaal bij de kassa. En dan net als geen alcohol onder de 18 jaar in supermarkten, geen hamburgers bij BMI hoger dan 30 in de McDonalds.

Was er laatst trouwens met Perrin junior, we zaten voor het raam ons eten te eten en zagen in de McDrive alleen maar hele dikke mensen achter het stuur voorbij komen.
Je kunt dingen niet op die manier opleggen aan een winkel. Een weegschaal neerzetten gaat niet.

Het zal van beprijzen van ongezond voedsel en nog meer bewustwording van hoe ongezond bepaald voedsel is: https://scientias.nl/ultr(...)etpatroon-aanpassen/.

En de beste plek waar mensen dat kunnen leren is denk ik gewoon de basis- en middelbare school. Je kunt natuurlijk ook reclamecampagnes starten, maar ik vraag me af hoe effectief die zijn. Leer kinderen en jongeren meer over voedsel. Veel meer. En dan zullen die hopelijk deels vanzelf hun ouders mee nemen in nieuwe eetgewoonten.

Dit in combinatie met een suikertaks en nog meer duidelijkheid op verpakkingen over wat er wel en niet gezond is. Dat is in een supermarkt gewoon soms zeer onduidelijk, die Nutri-score lijkt me wel een goed hulpmiddel. Want veel mensen willen best, maar hebben geen idee hoe.

https://www.rijksoverheid(...)euzelogo-nutri-score
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 10:46:19 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210681298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Landelijk invoeren, denk ik, sluit ook mooi aan bij de BMI discussie. Iedereen aan de wandel of op de fiets op zondag *O*

En aangezien ik geen Rutte heet heb ik nog een actieve herinnering aan de autoloze zondagen van de olie crisis ;)
pi_210681307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar mogelijk zijn er heel veel mensen met een BMI van rond de 25. Deze grafiek zegt inderdaad wat over de trend, maar niet over hoeveel mensen gevaarlijk dik zijn. Je weet gewoon niet wat de verschillende BMI's van al die mensen zijn.
15,1% van de Nederlanders heeft obesitas: https://www.vzinfo.nl/ove(...)n%20ouder%20obesitas.

Ongeveer 1 op de 7 Nederlanders boven de 18, dus.

Dat was in 1990 ongeveer 7%, als ik die grafiek goed lees.
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:48:46 #72
38496 Perrin
pi_210681308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]

bron, data voor 20 jaar en ouder

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 19-09-2023 10:55:56 ]
фак араунд энд файнд аут
pi_210681315
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de enkeling die elke dag Big Mac vreet het probleem is. Het probleem is gewoon grote massale aanbod van ongezonde producten in supermarkten.
pi_210681316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Het zoveelste voorbeeld dat de BBB daadwerkelijk alleen voor de boeren is. Dit is letterlijk bedacht om zodoende te kunnen pleiten voor minder stikstofreductie voor de veehouder natuurlijk.

Zo was er ook een voorbeeld dat de BBB in een bepaald waterschap pleitte voor een verdubbbeling of verdrievoudiging van de waterschapsbelasting voor consumenten, zodat de boeren buiten schot konden blijven.

Echt, dat gewone burgers op deze lobbyclub stemmen blijft mij verbazen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:50:22 #75
38496 Perrin
pi_210681317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Landelijk invoeren, denk ik, sluit ook mooi aan bij de BMI discussie. Iedereen aan de wandel of op de fiets op zondag *O*

En aangezien ik geen Rutte heet heb ik nog een actieve herinnering aan de autoloze zondagen van de olie crisis ;)
Die waren best gezellig. Ik was toen wel heel jong trouwens.
фак араунд энд файнд аут
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')