Dit dus. Wat je nog kan doen is reclameren via de creditcard maatschappij.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Ericr het volgende:
Daarom ook bij de maatschappij zelf boeken. Al die tussenpartijen heb je niks aan. Bleek ook tijdens covid periode.
Nu moet je het oplossen met KLM terwijl je waarschijnlijk niet de juiste boekings code hebt. Die platforms maken hooguit het vergelijken makkelijker maar verder heb je er geen reet aan.
Geldt ook voor hotelboekingen. Kan bij meeste hotels prima via de eigen site.
Van die wal-schip constructies komt de aanbieder en het platform prima uit. Ze hebben aan je verdiend en daarna mag je zelf uitzoeken wie nou verantwoordelijk is voor niet geleverde services.
https://www.booking.com/c(...)erms_flights_headingquote:E2. Contractuele relatie
1. De meeste Vluchten op ons Platform worden aangeboden via een Externe intermediair, die als intermediair voor de luchtvaartmaatschappij(en) fungeert.
2. Wanneer u een Boeking maakt, is dit rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. We zijn geen 'contractuele partij' van uw Boeking. Bij het boeken gaat ueen Bemiddelingscontract met de Externe intermediair aan (voor het ticket) en (ii) een Vervoersovereenkomst met de luchtvaartmaatschappij (voor de Vlucht zelf).
3. Als u extra's boekt (extra bagage, verzekering, etc.) gaat u een directe overeenkomst met de Externe intermediair of een ander bedrijf aan. Wij zijn niet bij deze overeenkomst betrokken.
4. We handelen uitsluitend als het Platform en zijn niet betrokken bij de Voorwaarden van de Derde partij. We zijn niet verantwoordelijk voor uw ticket of enige extra's die u koopt en aanvaarden (tot de volste mate die wettelijk is toegestaan) geen aansprakelijkheid jegens u met betrekking tot uw Boeking.
Dit speelt bij alle platformen met externe verkopers (o.a. Amazon, Bol, Zalando, Booking).quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:12 schreef qajariaq het volgende:
Kennelijk is booking dus alleen maar een advertentieplatform ala marktplaats. TS heeft gewoon de kleine lettertjes niet gelezen. Sorry voor mijn dwaling.
Met als verschil dat BOL en Amazon wel degelijk bemiddelen bij problemen, alle communicatie gaat dan ook via hun platform en met een druk op de knop komen ze bemiddelen. Van die andere weet ik dat domweg niet omdat ik daar nooit bestel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:44 schreef baskick het volgende:
[..]
Dit speelt bij alle platformen met externe verkopers (o.a. Amazon, Bol, Zalando, Booking).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |