abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210675165
In augustus heb ik met een medepassagier gevlogen van Amsterdam naar Parijs (CDG). Deze vlucht is geboekt bij Booking.com en de maatschappij is KLM. Bij deze vlucht heb ik voor zowel de heen- als de terugreis extra beenruimte gekocht waarbij je ook meteen een stoel kiest. Kost ¤ 15 per stoel per enkel reisdeel, dus ¤ 30 totaal.

Bij het inchecken de dag voor de heenreis bleek de vlucht door Air France uitgevoerd te worden en zijn onze stoelen - met een melding op het scherm - gewijzigd naar normale stoelen zonder extra beenruimte. Dat kon ik niet meer aanpassen. Voor zover relevant wees wat zoekwerk uit dat het een heel ander vliegtuig betrof met minder stoelen met dergelijke mogelijkheden.

Nu wil ik de kosten voor die extra beenruimte van die vlucht terug, maar dat lukt niet zo best. Bij de KLM kan ik het niet aanvragen, die verwijzen door naar de tussenpersoon. Het KLM formulier kan ik niet invullen omdat de 10-cijferige code niet met de juiste getallen begint.
De tussenpersoon (Booking.com dus, mijns inziens de juiste plek voor de claim) wijst de claim af vanwege "Please note there was a schedule change in the reservation. In this case seating is non-transferable as per airline policy.".

Het lijkt mij heel sterk dat dit rechtsgeldig is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik dat verkeerd zie. Is mijn claim terecht? Zo ja, waar moet ik dat geld terughalen, KLM of Booking.com (en hoe)?

Op de terugreis ging alles mis, maar het deel van de extra beenruimte was goed :')
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210675249
Booking.com , dat verkochten iets aan je en leverden niet.
Dum de dum
pi_210675254
Je hebt een overeenkomst gesloten met Booking, dus daar moet je zijn.
  maandag 18 september 2023 @ 18:07:50 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210675367
Dat de 'seating non transferable' is betekent niet dat je toch gewoon moet betalen voor iets wat je niet hebt gekregen, hooguit dat ze niet verplicht kunnen worden om het geboekte daadwerkelijk te leveren bij een 'schedule change' als dat daardoor onmogelijk blijkt.
  Humorvolste user 2022 maandag 18 september 2023 @ 18:10:40 #5
459912 FlippingCoin
pi_210675386
Booking.com maakt zich er weer makkelijk vanaf. :')

Smerige club.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210675456
Het lijkt er op, dat je toch bij klm kunt reclameren.

Off topic: het is panta rhei en niet phanta rhei.

[ Bericht 16% gewijzigd door paardendokter op 18-09-2023 18:35:05 ]
  Humorvolste user 2022 maandag 18 september 2023 @ 18:22:14 #7
459912 FlippingCoin
pi_210675491
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef paardendokter het volgende:
Het lijkt er op, dat je toch bij klm kunt reclameren.

Off topic: het is panta rhei en niet phanta rhei. Dit soort foutjes komt erg klungelig over bij mensen die wél verstand hebben van de Griekse oudheid.
Dat laatste had ook wel per dm gekund, alleen dan had je natuurlijk niet wereldkundig kunnen maken hoe geweldig je wel niet bent.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210675596
biij booking.com via een rechtzaak. Een andere taal kennen ze niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210675610
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 17:54 schreef Doug-Heffernan het volgende:
van Amsterdam naar Parijs vliegen :')
Tja, mee eens.
Ik was liever met de auto gegaan maar ging met iemand die nog nooit gevlogen had.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Booking.com , dat verkochten iets aan je en leverden niet.
Dat was ook mijn uitgangspunt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
Idem

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:07 schreef Zelva het volgende:
Dat de 'seating non transferable' is betekent niet dat je toch gewoon moet betalen voor iets wat je niet hebt gekregen, hooguit dat ze niet verplicht kunnen worden om het geboekte daadwerkelijk te leveren bij een 'schedule change' als dat daardoor onmogelijk blijkt.
Dat kwam ik met wat googelen inderdaad ook tegen. Dan zou degene die mijn claim in behandeling heeft genomen niet goed gelezen hebben.

Irritant dat alles in het voortraject van een boeking in het Nederlands is en bij problemen is het ineens in het Engels.

quote:
16s.gif Op maandag 18 september 2023 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Booking.com maakt zich er weer makkelijk vanaf. :')

Smerige club.
Tot nog toe waren mijn ervaringen goed, nog niet eerder problemen gehad.
It was delicious.
pi_210675614
quote:
16s.gif Op maandag 18 september 2023 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat laatste had ook wel per dm gekund, alleen dan had je natuurlijk niet wereldkundig kunnen maken hoe geweldig je wel niet bent.
dm ? Ik zou niet weten hoe dat moet, je ziet zó geweldig ben ik nu ook weer niet o|O
pi_210675618
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:34 schreef Sometimes het volgende:
Tot nog toe waren mijn ervaringen goed, nog niet eerder problemen gehad.
als je nog nooit problemen heb gehad dan zijn ervaringen toch altijd positief?

Juist hoe een bedrijf een probleem oplost laat zien of het een goed bedrijf is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210675645
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je nog nooit problemen heb gehad dan zijn ervaringen toch altijd positief?

Juist hoe een bedrijf een probleem oplost laat zien of het een goed bedrijf is....
Inderdaad, je leert een bedrijf pas kennen wanneer er iets mis gaat.
It was delicious.
  maandag 18 september 2023 @ 18:41:15 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210675680
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:37 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ook zónder ts had dat vliegtuig gewoon gevlogen hoor ....
Deze opmerking is nog dommer dan met het vliegtuig naar Parijs vliegen. En dat wilt wat zeggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210675718
quote:
In het geval van hotelkamers bemiddelen ze alleen en sluit je geen overeenkomst met (maar via het platform van) Booking. Op basis waarvan meen je dat Booking partij in de overeenkomst van TS is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210675764
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 18:45 schreef baskick het volgende:

[..]
In het geval van hotelkamers bemiddelen ze alleen en sluit je geen overeenkomst met (maar via het platform van) Booking. Op basis waarvan meen je dat Booking partij in de overeenkomst van TS is?
Omdat TS dat zegt. Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.
pi_210676282
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.
Ja, ik lees het ook:
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 17:47 schreef Sometimes het volgende:
Deze vlucht is geboekt bij Booking.com en de maatschappij is KLM.
Maar benieuwd of het ook zo is.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.
Vertel, hoe zou een bemiddelaar i.c. verantwoordelijk zijn voor de niet door een derde geleverde dienst?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210676386
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:45 schreef baskick het volgende:

Hoe bedoel je dat?
It was delicious.
pi_210676606
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Deze opmerking is nog dommer dan met het vliegtuig naar Parijs vliegen. En dat wilt wat zeggen.
Het is wil, niet wilt. Let daarop !
  maandag 18 september 2023 @ 20:17:16 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210676627
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Het is wil, niet wilt. Let daarop !
In Rotterdam niet...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210676819
quote:

[..]
Ja, ik lees het ook:
[..]
[..]
Vertel, hoe zou een bemiddelaar i.c. verantwoordelijk zijn voor de niet door een derde geleverde dienst?
Je koopt een dienst bij een partij. Als die partij dat niet waar kan maken zal die partij een oplossing moeten verzinnen. Domweg iets verkopen en dan claimen dat je het niet kan leveren klinkt als niet helemaal zoals het hoort. Eigenlijk noemen ze dat oplichting.

Als je een auto koopt en betaald maar niet geleverd krijgt ga je toch ook terug naar de partij waaraan je betaald hebt en niet naar de fabrikant.
pi_210676928
quote:
Zie bijvoorbeeld alhier. Vermoedelijk kun je er in dit geval niet veel mee, maar de aansprakelijkheid is niet helemaal nul.
pi_210678301
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je koopt een dienst bij een partij. Als die partij dat niet waar kan maken zal die partij een oplossing moeten verzinnen. Domweg iets verkopen en dan claimen dat je het niet kan leveren klinkt als niet helemaal zoals het hoort. Eigenlijk noemen ze dat oplichting.
Ja. En relevant is wie die partij is.

quote:
Als je een auto koopt en betaald maar niet geleverd krijgt ga je toch ook terug naar de partij waaraan je betaald hebt en niet naar de fabrikant.
Nou, ik ga terug naar de partij waar ik een deal mee heb.

Naar deze analogie moet ik bij klachten over een tweedehands artikel niet bij de verkoper, maar bij Marktplaats zijn. Dat gaat niet op.
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:22:50 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210681603
quote:
Daar is ie geweest, die wees z'n claim af.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210681830
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 22:43 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja. En relevant is wie die partij is.
[..]
Nou, ik ga terug naar de partij waar ik een deal mee heb.

Naar deze analogie moet ik bij klachten over een tweedehands artikel niet bij de verkoper, maar bij Marktplaats zijn. Dat gaat niet op.
Degene aan wie je betaald is relevant. Bij marktplaats betaal je aan de verkoper. Als je via BOL of Amazon iets koopt zit dat platform er gewoon tussen en kan je een klacht ook via hun indienen en hun zorgen ook dat je geld retour krijgt.

Ook TS moet gewoon kijken aan wie hij heeft betaald, dat is degene met wie jij zaken doet en uiteindelijk verantwoordelijk is dat je dienst naar behoren wordt geleverd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:22 schreef nils7 het volgende:

[..]
Daar is ie geweest, die wees z'n claim af.
Ze ontkennen de klacht, niet het feit dat ze aansprakelijk zouden zijn. Iets meer druk op zetten dan.
pi_210682343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Degene aan wie je betaald is relevant. Bij marktplaats betaal je aan de verkoper. Als je via BOL of Amazon iets koopt zit dat platform er gewoon tussen en kan je een klacht ook via hun indienen en hun zorgen ook dat je geld retour krijgt.

Ook TS moet gewoon kijken aan wie hij heeft betaald, dat is degene met wie jij zaken doet en uiteindelijk verantwoordelijk is dat je dienst naar behoren wordt geleverd.
[..]
Ze ontkennen de klacht, niet het feit dat ze aansprakelijk zouden zijn. Iets meer druk op zetten dan.
Als je via een Betaalverzoek betaalt, zit Marktplaats er ook tussen (middels een externe partij). Ze innen toch gewoon namens een ander. Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan (6:17 BW).

Mijn tandartsrekening krijg ik ook van een derde partij; de tandarts heeft het uitbesteed (zoals hotelkamers hun marketing tegen een fee uitbesteden aan Booking.com). Als ik het niet met de rekening eens ben, is de tandarts toch echt de partij waar ik me meldt.

Uit de voorwaarden voor vluchten via Booking.com:

quote:
E2. Contractuele relatie
1. De meeste Vluchten op ons Platform worden aangeboden via een Externe intermediair, die als intermediair voor de luchtvaartmaatschappij(en) fungeert.
2. Wanneer u een Boeking maakt, is dit rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. We zijn geen 'contractuele partij' van uw Boeking. Bij het boeken gaat u (I) een Bemiddelingscontract met de Externe intermediair aan (voor het ticket) en (ii) een Vervoersovereenkomst met de luchtvaartmaatschappij (voor de Vlucht zelf).
3. Als u extra's boekt (extra bagage, verzekering, etc.) gaat u een directe overeenkomst met de Externe intermediair of een ander bedrijf aan. Wij zijn niet bij deze overeenkomst betrokken.
4. We handelen uitsluitend als het Platform en zijn niet betrokken bij de Voorwaarden van de Derde partij. We zijn niet verantwoordelijk voor uw ticket of enige extra's die u koopt en aanvaarden (tot de volste mate die wettelijk is toegestaan) geen aansprakelijkheid jegens u met betrekking tot uw Boeking.

E3. Onze rol
1. Wij bieden het Platform waarop Dienstverleners hun Reiservaringen kunnen promoten en verkopen, en waarop u Reiservaringen kunt zoeken, met elkaar kunt vergelijken en kunt boeken.
2. Na het boeken van uw Vlucht, worden uw Boekingsgegevens (d.w.z. de namen van de reiziger(s)) aan de Dienstverlener doorgegeven.
3. Afhankelijk van de Vervoersovereenkomst kunnen we u mogelijk helpen met de wijziging of desgewenste annulering van uw Boeking.

E4. Uw verplichtingen
1. U moet al uw contactgegevens correct invullen, zodat wij en/of de Dienstverlener u informatie over uw Boeking kunnen geven en, zo nodig, contact met u kunnen opnemen.
2. U moet onze Voorwaarden en de Voorwaarden van Derden (die bij de kassa worden weergegeven) lezen en ermee akkoord gaan ze na te leven en erkennen dat als u er inbreuk op maakt, dit kan leiden tot aanvullende kosten en/of de annulering van uw Boeking.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')