Dat laatste had ook wel per dm gekund, alleen dan had je natuurlijk niet wereldkundig kunnen maken hoe geweldig je wel niet bent.quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef paardendokter het volgende:
Het lijkt er op, dat je toch bij klm kunt reclameren.
Off topic: het is panta rhei en niet phanta rhei. Dit soort foutjes komt erg klungelig over bij mensen die wél verstand hebben van de Griekse oudheid.
Tja, mee eens.quote:Op maandag 18 september 2023 17:54 schreef Doug-Heffernan het volgende:
van Amsterdam naar Parijs vliegen
Dat was ook mijn uitgangspunt.quote:Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Booking.com , dat verkochten iets aan je en leverden niet.
Idemquote:Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
Je hebt een overeenkomst gesloten met Booking, dus daar moet je zijn.
Dat kwam ik met wat googelen inderdaad ook tegen. Dan zou degene die mijn claim in behandeling heeft genomen niet goed gelezen hebben.quote:Op maandag 18 september 2023 18:07 schreef Zelva het volgende:
Dat de 'seating non transferable' is betekent niet dat je toch gewoon moet betalen voor iets wat je niet hebt gekregen, hooguit dat ze niet verplicht kunnen worden om het geboekte daadwerkelijk te leveren bij een 'schedule change' als dat daardoor onmogelijk blijkt.
Tot nog toe waren mijn ervaringen goed, nog niet eerder problemen gehad.quote:Op maandag 18 september 2023 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Booking.com maakt zich er weer makkelijk vanaf.![]()
Smerige club.
dm ? Ik zou niet weten hoe dat moet, je ziet zó geweldig ben ik nu ook weer nietquote:Op maandag 18 september 2023 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat laatste had ook wel per dm gekund, alleen dan had je natuurlijk niet wereldkundig kunnen maken hoe geweldig je wel niet bent.
als je nog nooit problemen heb gehad dan zijn ervaringen toch altijd positief?quote:Op maandag 18 september 2023 18:34 schreef Sometimes het volgende:
Tot nog toe waren mijn ervaringen goed, nog niet eerder problemen gehad.
Inderdaad, je leert een bedrijf pas kennen wanneer er iets mis gaat.quote:Op maandag 18 september 2023 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je nog nooit problemen heb gehad dan zijn ervaringen toch altijd positief?
Juist hoe een bedrijf een probleem oplost laat zien of het een goed bedrijf is....
Deze opmerking is nog dommer dan met het vliegtuig naar Parijs vliegen. En dat wilt wat zeggen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:37 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ook zónder ts had dat vliegtuig gewoon gevlogen hoor ....
In het geval van hotelkamers bemiddelen ze alleen en sluit je geen overeenkomst met (maar via het platform van) Booking. Op basis waarvan meen je dat Booking partij in de overeenkomst van TS is?quote:Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
Omdat TS dat zegt. Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.quote:Op maandag 18 september 2023 18:45 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van hotelkamers bemiddelen ze alleen en sluit je geen overeenkomst met (maar via het platform van) Booking. Op basis waarvan meen je dat Booking partij in de overeenkomst van TS is?
Ja, ik lees het ook:quote:Op maandag 18 september 2023 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.
Maar benieuwd of het ook zo is.quote:Op maandag 18 september 2023 17:47 schreef Sometimes het volgende:
Deze vlucht is geboekt bij Booking.com en de maatschappij is KLM.
Vertel, hoe zou een bemiddelaar i.c. verantwoordelijk zijn voor de niet door een derde geleverde dienst?quote:Op maandag 18 september 2023 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Overigens betekent een rol als platform niet per se dat je nergens voor verantwoordelijk bent.
Het is wil, niet wilt. Let daarop !quote:Op maandag 18 september 2023 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze opmerking is nog dommer dan met het vliegtuig naar Parijs vliegen. En dat wilt wat zeggen.
In Rotterdam niet...quote:Op maandag 18 september 2023 20:15 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Het is wil, niet wilt. Let daarop !
Je koopt een dienst bij een partij. Als die partij dat niet waar kan maken zal die partij een oplossing moeten verzinnen. Domweg iets verkopen en dan claimen dat je het niet kan leveren klinkt als niet helemaal zoals het hoort. Eigenlijk noemen ze dat oplichting.quote:Op maandag 18 september 2023 19:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, ik lees het ook:
[..]
Maar benieuwd of het ook zo is.
[..]
Vertel, hoe zou een bemiddelaar i.c. verantwoordelijk zijn voor de niet door een derde geleverde dienst?
Zie bijvoorbeeld alhier. Vermoedelijk kun je er in dit geval niet veel mee, maar de aansprakelijkheid is niet helemaal nul.quote:Op maandag 18 september 2023 19:45 schreef baskick het volgende:
Vertel, hoe zou een bemiddelaar i.c. verantwoordelijk zijn voor de niet door een derde geleverde dienst?
Ja. En relevant is wie die partij is.quote:Op maandag 18 september 2023 20:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je koopt een dienst bij een partij. Als die partij dat niet waar kan maken zal die partij een oplossing moeten verzinnen. Domweg iets verkopen en dan claimen dat je het niet kan leveren klinkt als niet helemaal zoals het hoort. Eigenlijk noemen ze dat oplichting.
Nou, ik ga terug naar de partij waar ik een deal mee heb.quote:Als je een auto koopt en betaald maar niet geleverd krijgt ga je toch ook terug naar de partij waaraan je betaald hebt en niet naar de fabrikant.
Daar is ie geweest, die wees z'n claim af.quote:Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
Degene aan wie je betaald is relevant. Bij marktplaats betaal je aan de verkoper. Als je via BOL of Amazon iets koopt zit dat platform er gewoon tussen en kan je een klacht ook via hun indienen en hun zorgen ook dat je geld retour krijgt.quote:Op maandag 18 september 2023 22:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja. En relevant is wie die partij is.
[..]
Nou, ik ga terug naar de partij waar ik een deal mee heb.
Naar deze analogie moet ik bij klachten over een tweedehands artikel niet bij de verkoper, maar bij Marktplaats zijn. Dat gaat niet op.
Ze ontkennen de klacht, niet het feit dat ze aansprakelijk zouden zijn. Iets meer druk op zetten dan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar is ie geweest, die wees z'n claim af.
Als je via een Betaalverzoek betaalt, zit Marktplaats er ook tussen (middels een externe partij). Ze innen toch gewoon namens een ander. Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan (6:17 BW).quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Degene aan wie je betaald is relevant. Bij marktplaats betaal je aan de verkoper. Als je via BOL of Amazon iets koopt zit dat platform er gewoon tussen en kan je een klacht ook via hun indienen en hun zorgen ook dat je geld retour krijgt.
Ook TS moet gewoon kijken aan wie hij heeft betaald, dat is degene met wie jij zaken doet en uiteindelijk verantwoordelijk is dat je dienst naar behoren wordt geleverd.
[..]
Ze ontkennen de klacht, niet het feit dat ze aansprakelijk zouden zijn. Iets meer druk op zetten dan.
quote:E2. Contractuele relatie
1. De meeste Vluchten op ons Platform worden aangeboden via een Externe intermediair, die als intermediair voor de luchtvaartmaatschappij(en) fungeert.
2. Wanneer u een Boeking maakt, is dit rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. We zijn geen 'contractuele partij' van uw Boeking. Bij het boeken gaat u (I) een Bemiddelingscontract met de Externe intermediair aan (voor het ticket) en (ii) een Vervoersovereenkomst met de luchtvaartmaatschappij (voor de Vlucht zelf).
3. Als u extra's boekt (extra bagage, verzekering, etc.) gaat u een directe overeenkomst met de Externe intermediair of een ander bedrijf aan. Wij zijn niet bij deze overeenkomst betrokken.
4. We handelen uitsluitend als het Platform en zijn niet betrokken bij de Voorwaarden van de Derde partij. We zijn niet verantwoordelijk voor uw ticket of enige extra's die u koopt en aanvaarden (tot de volste mate die wettelijk is toegestaan) geen aansprakelijkheid jegens u met betrekking tot uw Boeking.
E3. Onze rol
1. Wij bieden het Platform waarop Dienstverleners hun Reiservaringen kunnen promoten en verkopen, en waarop u Reiservaringen kunt zoeken, met elkaar kunt vergelijken en kunt boeken.
2. Na het boeken van uw Vlucht, worden uw Boekingsgegevens (d.w.z. de namen van de reiziger(s)) aan de Dienstverlener doorgegeven.
3. Afhankelijk van de Vervoersovereenkomst kunnen we u mogelijk helpen met de wijziging of desgewenste annulering van uw Boeking.
E4. Uw verplichtingen
1. U moet al uw contactgegevens correct invullen, zodat wij en/of de Dienstverlener u informatie over uw Boeking kunnen geven en, zo nodig, contact met u kunnen opnemen.
2. U moet onze Voorwaarden en de Voorwaarden van Derden (die bij de kassa worden weergegeven) lezen en ermee akkoord gaan ze na te leven en erkennen dat als u er inbreuk op maakt, dit kan leiden tot aanvullende kosten en/of de annulering van uw Boeking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |