Mijn argument zou zijn dat ze haar eigen woorden niet serieus neemt en dus haar functie als politicus (voorbeeldfunctie) ook niet. Waarom zou iemand tijd moeten investeren om dat aan te horen (van haar)? Even los van de inhoud. Ik vind dat je jezelf wat betreft dat onderwerp nogal buitenspel zet. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar kan een ander natuurlijk anders over denken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga dit niet gebruiken om niet meer op de inhoud in te hoeven gaan, ik vind het gewoon een domme actie in deze context. Dat is het verschil. Als ik tegen haar ideeën ben, heb ik maar wat inhoudelijke argumenten te verzinnen.
Dan speel je de persoon en niet de bal. Je hebt gelijk hoor, daar niet van, en het mag best gebruikt worden, maar het is heel zwak om al haar ideeën direct af te doen op basis van dit alleen. Ze is geen goede vertegenwoordiger van die ideeën, dus alle ideeën waar ze voor staat zijn slecht?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Mijn argument zou zijn dat ze haar eigen woorden niet serieus neemt en dus haar functie als politicus (voorbeeldfunctie) ook niet. Waarom zou iemand tijd moeten investeren om dat aan te horen (van haar)? Even los van de inhoud. Ik vind dat je jezelf wat betreft dat onderwerp nogal buitenspel zet. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar kan een ander natuurlijk anders over denken.
Onzin. Het milieu effect van het gebruik van een taxi is on vergelijkbaar met het effect van het bezitten van een auto. FYI ik heb een auto die ik vaak gebruik als het niet nodig is. Maar zelfs ik kan zien dat een taxi een aanvulling op het openbaar vervoer. Het gebruik ervan door een milieuactivisten (ook niet mijn favoriete soort mensen) is niet hypocriet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Mijn argument zou zijn dat ze haar eigen woorden niet serieus neemt en dus haar functie als politicus (voorbeeldfunctie) ook niet. Waarom zou iemand tijd moeten investeren om dat aan te horen (van haar)? Even los van de inhoud. Ik vind dat je jezelf wat betreft dat onderwerp nogal buitenspel zet. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar kan een ander natuurlijk anders over denken.
Het gaat niet dat die diensten niet meer bestaan. Maar om wie er van mag profiteren. In het wereldbeeld van de Groenen is dat voorbehouden aan de 1% elite. De rest niet. Klassiek communistische planeconomie model: voor wie zijn welke voorzieningen bepaald. Waarin niet de vrije markt dat bepaalt, maar de politieke elite, die rara zeer goed voor zichzelf zorgt en de rest (het domme volk) alles onthoudt.quote:Op maandag 18 september 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is dan ook precies de reden waarom het wordt besproken. Als het om het klimaat en verduurzamen gaat, zijn er niet iets te veel politici en andere welgestelde prominenten, die maar wat graag allerlei groen-populistische standpunten omarmen om vervolgens zelf tientallen keren per jaar in het (privé)vliegtuig te stappen en voor de kleinste afstanden nog een auto te nemen.
Ik blijf erbij dat in een taxi stappen op een "autoloze zondag" hypocriet is voor een groene politicus. Als je je verschuilt achter "OV" dan heb je je eigen boodschap gewoon niet begrepen. En dat vliegtuig zal zij vaker nemen dan jij of ik.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Onzin. Het milieu effect van het gebruik van een taxi is on vergelijkbaar met het effect van het bezitten van een auto. FYI ik heb een auto die ik vaak gebruik als het niet nodig is. Maar zelfs ik kan zien dat een taxi een aanvulling op het openbaar vervoer. Het gebruik ervan door een milieuactivisten (ook niet mijn favoriete soort mensen) is niet hypocriet.
Wat overigens op een vliegtuig naar het strand te stappen (pakweg Bali) wel is.
Nee, het is niet hypocriet. Het is een autoloze zondag, geen vervoerloze zondag. Een taxi is gewoon aanvullend vervoer.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat in een taxi stappen op een "autoloze zondag" hypocriet is voor een groene politicus. Als je je verschuilt achter "OV" dan heb je je eigen boodschap gewoon niet begrepen. En dat vliegtuig zal zij vaker nemen dan jij of ik.
Ik vlieg zelf ook met enige regelmaat maar ik voel dan ook niet de behoefte om mensen de les te lezen zoals groene politici maar al te graag doen. Ik denk dat we gewoon. verschillen van mening.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het is niet hypocriet. Het is een autoloze zondag, geen vervoerloze zondag. Een taxi is gewoon aanvullend vervoer.
Ik vlieg vaak genoeg voor gold status bij KLM. Dat maakt het niet onmogelijk voor me om een hekel te hebben aan groenlinkse politici én te zien dat ze om onzinnige redenen worden aangevallen.
Ze is trouwens wel een beetje dom met dat toegeven aan die journalist. Maar je moet ook niet teveel verwachten van linkse politici.
Hoe heeft deze groene Belgische politica jou dan de les gelezen?quote:Op woensdag 20 september 2023 05:33 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik vlieg zelf ook met enige regelmaat maar ik voel dan ook niet de behoefte om mensen de les te lezen zoals groene politici maar al te graag doen. Ik denk dat we gewoon. verschillen van mening.
Dat geeft niet.
Vooral ook omdat het een makkelijk te lopen/fietsen afstand is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat in een taxi stappen op een "autoloze zondag" hypocriet is voor een groene politicus. Als je je verschuilt achter "OV" dan heb je je eigen boodschap gewoon niet begrepen. En dat vliegtuig zal zij vaker nemen dan jij of ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |