Naja als je te lamlendig bent om 8 km te fietsen dan is de theorie ook wel terecht als je zulke radicale ideeën erop nee houdt.quote:Op maandag 18 september 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort dingen worden inderdaad maar wat graag aangehaald door figuren die hun eigen dommige agenda willen pushen, maar het is wel een beetje "do as i say, don't do as i do" gedrag
Het was een autoloze zondag koekenbakker.quote:Op maandag 18 september 2023 17:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Door de vele automobilisten is fietsen een hel geworden, ook al is het slechts 8 kilometer.
Het zegt misschien ook wat over de mate waarin dit soort politici zelf in ''de dreiging'' geloven, waardoor je je vervolgens kunt afvragen of het inderdaad gewoon lui-elitair gedrag is, of dat ze gewoon een door een ander bepaalde agenda lopen te propaganderen op nationale tv.quote:Op maandag 18 september 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort dingen worden inderdaad maar wat graag aangehaald door figuren die hun eigen dommige agenda willen pushen, maar het is wel een beetje "do as i say, don't do as i do" gedrag
quote:Op maandag 18 september 2023 19:06 schreef Red_85 het volgende:
Rules for thee
En zo zijn ze allemaal.
Hou op hoor met dat verdedigen.quote:Op maandag 18 september 2023 20:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]Andere mensen konden ook gewoon een taxi pakken.
Met een autoloze zondag het volk aansporen vooral niet met de auto te gaan en wat doe je? Je belt heel hotain een taxi omdat je zelf niet met het ov de de fiets wil. Een taxi die een auto is en veelal als luxe gezien wordt door het volk.quote:Op maandag 18 september 2023 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is gewoon geen "rules voor thee" in dit geval.
En ook nog flink tüteren zeker.quote:Op maandag 18 september 2023 17:33 schreef Selenophilia het volgende:
Ondertussen Erdogan
[ link | afbeelding ]
Dat zag je al met de klimaattop op Malta. Hele privévloten vlogen daar naar toe en hebben samen meer co2 uit lopen stoten waar je u tegen zegt. Hoezo kan het niet online?quote:Op maandag 18 september 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is dan ook precies de reden waarom het wordt besproken. Als het om het klimaat en verduurzamen gaat, zijn er niet iets te veel politici en andere welgestelde prominenten, die maar wat graag allerlei groen-populistische standpunten omarmen om vervolgens zelf tientallen keren per jaar in het (privé)vliegtuig te stappen en voor de kleinste afstanden nog een auto te nemen.
Er zijn ook mensen die helemaal niks hebben. Als je toch als politicus gaat praten over vergroening en verduurzaming dan moet je ook het goede voorbeeld geven. In dit geval ben je gewoon niet (meer) serieus te nemen.quote:Op maandag 18 september 2023 20:39 schreef BMW1993 het volgende:
Ach, de dame is van Marokkaanse komaf, die fietsen nou eenmaal minder.
Is toch vooral iets Europees, de fiets gebruiken.
Ook is Wallonië / Brussel ook niet echt een plek om fijn te fietsen, ik begrijp haar wel.
Ik ben niet conservatief maar het lijkt er vooral op dat de progressieveling vooral erg goed moet zijn in het negeren van inconsistenties en hypocrisie om te kunnen overleven als progressieveling.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:48 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed als ik het goed begrijp is de conservatieve consensus dat de mensen die zich inzetten voor een beter milieu van de conservatieve pro vervuilers eigenlijk gewoon niets meer mogen doen want alleen dan geven ze het goede voorbeeld.
Dat het op een autoloze zondag was, heb ik helemaal overheen gelezen. Sorry.quote:Op maandag 18 september 2023 19:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het was een autoloze zondag koekenbakker.
Edit; dus dat geldt niet voor taxi’s?
Er is toch sterke groepsdwang die ieder mens verplicht om zich gemotoriseerd te verplaatsen? Anders hoort men er niet bij en wordt men gepest omdat men zich zo traag verplaatst.quote:Op maandag 18 september 2023 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met een autoloze zondag het volk aansporen vooral niet met de auto te gaan en wat doe je? Je belt heel hotain een taxi omdat je zelf niet met het ov de de fiets wil. Een taxi die een auto is en veelal als luxe gezien wordt door het volk.
Nee echt, niks aan het handje hoor. ....
Deze dame maakte gewoon gebruik van het vervoer wat beschikbaar daar zit niets hypocriets in.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben niet conservatief maar het lijkt er vooral op dat de progressieveling vooral erg goed moet zijn in het negeren van inconsistenties en hypocrisie om te kunnen overleven als progressieveling.
Dat BRU zo kut is, komt vooral door andere redenen...quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:23 schreef Gimmick het volgende:
Lijkt mij een goed initiatief om Brussel meer leefbaar te maken. Wat een vreselijke geïnfecteerde stad is dat nu. Neem een voorbeeld aan Parijs (althans, de verbeteringen die ze hebben doorgevoerd), Antwerpen, Amsterdam of Kopenhagen, Brussel!
Whataboutquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deze dame maakte gewoon gebruik van het vervoer wat beschikbaar daar zit niets hypocriets in.
Inconsistenties ik wil graag accijnzen en btw op kerosine betalen maar voordat het zover is zou ik dan volgens deze logica niet meer mogen vliegen.
Iedereen die schreeuwt dat belastingen te hoog zijn gaat toch ook niet naar eigen believen iets willekeurigs betalen om maar consistentie van een andere kant te belichten.
Iedereen die schreeuwt dat onze snelheidslimieten te laag zijn rijdt die ook altijd te hard?
Men gelooft wel in de dreiging, maar zit met de ja maar een keertje een 'uitzondering'reactie.quote:Op maandag 18 september 2023 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zegt misschien ook wat over de mate waarin dit soort politici zelf in ''de dreiging'' geloven, waardoor je je vervolgens kunt afvragen of het inderdaad gewoon lui-elitair gedrag is, of dat ze gewoon een door een ander bepaalde agenda lopen te propaganderen op nationale tv.
Over kansloos gesproken.quote:Op maandag 18 september 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik word echt doodmoe van dat volk dat overal hypocrisie achter zoekt omdat ze het op de inhoud nooit winnen, maar het is zelden zo terecht als in dit geval
Jezus wat kansloos.
Ik ga dit niet gebruiken om niet meer op de inhoud in te hoeven gaan, ik vind het gewoon een domme actie in deze context. Dat is het verschil. Als ik tegen haar ideeën ben, heb ik maar wat inhoudelijke argumenten te verzinnen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:32 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Over kansloos gesproken.
Die inhoud is nogal ver te zoeken als je jezelf niet aan je eigen standaard (die je anderen wilt opleggen) houdt.
Geeft enkel aan dat je jezelf niet zo serieus neemt dus waarom zou een ander dit wel moeten dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |