Bronquote:Schrijfster Mette Maria van Dijk krijgt zulke felle reacties op haar debuutroman, dat ze niet meer naar huis durft. De 23-jarige schrijfster mijdt momenteel haar huis in de Bijlmer waar ze al anderhalf jaar woont.
Dat zegt ze in een interview met De Telegraaf. Van Dijk is de afgelopen dagen bedolven onder felle reacties over een vermeende stereotyperende passage over de Bijlmer in het nieuwe boek Mimosa. "Ik wil in de Bijlmer wonen, zodat ik al mijn zwarte buurmannen kan neuken", luidt een van de regels.
Nu ontvangt Van Dijk ook fysieke bedreigingen, vertelt ze De Telegraaf, zoals 'Ik ga je in elkaar slaan' en 'Als ik je zie, dan heb je een probleem'. Daarom overweegt ze naar eigen zeggen uit de Bijlmer weg te trekken.
De afgelopen dagen hebben verschillende bekende Nederlanders op sociale media hun boosheid geuit over haar beschrijving van de Bijlmer als een achterstandswijk met gangsters.
Fake drama om haar boek te verkopen.quote:Op maandag 18 september 2023 15:18 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Bron
Vanwaar de ophef? Ze zegt letterlijk dat ze zwarten zo aantrekkelijk vind dat ze door iedere willekeurige zwarte geneukt wil worden, meerdere zelfs.
[poll=6138]
Sylvana en die Wekker weer zeker.quote:Op maandag 18 september 2023 15:18 schreef Alexandrian het volgende:
De afgelopen dagen hebben verschillende bekende Nederlanders op sociale media hun boosheid geuit
Ook de niet zwarte bijlmerbewoner had hier niet over gehoord hoor.quote:Op maandag 18 september 2023 15:24 schreef Ronald het volgende:
De gemiddelde zwarte Bijlmer bewoner krijgt dit nieuws niet eens mee denk ik, die lezen dit soort boeken niet. Dus mooie publiciteitsstunt.
Goed idee.. alleen zal ze moeite hebben als blanke vrouw om het terrein daar op te komen dus ze moet buiten de poort dan uit elkaar getrokken worden. GEwoon met de billen in het grasquote:Op maandag 18 september 2023 15:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als ze niet meer naar huis durft kan ze altijd nog een tentje opzetten bij azc in Ter Apel. Komt ze ook nog eens flink aan haar trekken aldaar.
En inspiratie voor een volgend boek.quote:Op maandag 18 september 2023 15:32 schreef Inbox het volgende:
[..]
Goed idee.. alleen zal ze moeite hebben als blanke vrouw om het terrein daar op te komen dus ze moet buiten de poort dan uit elkaar getrokken worden. GEwoon met de billen in het gras
Camera'tje erop zetten en je hebt een prachtig filmpje voor op xhamster.
Met als titel: 'Mijn verloren vaderland'.quote:Op maandag 18 september 2023 15:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
En inspiratie voor een volgend boek.
Vertaald: Als je niet liegt weten we je te vinden!quote:De afgelopen dagen hebben verschillende bekende Nederlanders op sociale media hun boosheid geuit over haar beschrijving van de Bijlmer als een achterstandswijk met gangsters.
Of Lampedusa, kan ze helemaal uiteengereten worden.quote:Op maandag 18 september 2023 15:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als ze niet meer naar huis durft kan ze altijd nog een tentje opzetten bij azc in Ter Apel. Komt ze ook nog eens flink aan haar trekken aldaar.
Of een vakantie naar Gambia.quote:Op maandag 18 september 2023 15:43 schreef marsan het volgende:
Enkeltje nigeria oid helpt dr ook wel aan dr trekken te komen.
Extreem links gespot.quote:Op maandag 18 september 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zullen wel weer extreem rechtse fvd-stemmers zijn .
Dit dus, wat een polonaise van paniek steedsquote:Op maandag 18 september 2023 15:44 schreef Selenophilia het volgende:
Vroeger konden we hier gewoon om lachen.
Idd. Met de opbrengsten van dit boek een deel 2 over de avonturen hoe ze zich tegen betaling uit elkaar laat rukken in Gambia ofzoquote:Op maandag 18 september 2023 15:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Of een vakantie naar Gambia.
Gambia, is de vrouwelijke tegenhanger van van Thailand, was altijd weer genieten als je zag wat er op die vlucht instapte.quote:Op maandag 18 september 2023 15:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 september 2023 15:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Fake drama om haar boek te verkopen.
Nymf:quote:Op maandag 18 september 2023 15:50 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit dus, wat een polonaise van paniek steedsgoh een nymfomane met een voorkeur... jeeeetje
En die BN'ers spreken dat tegen vanuit hun vele eigen ervaringen in de Bijlmer, of wat?quote:De afgelopen dagen hebben verschillende bekende Nederlanders op sociale media hun boosheid geuit over haar beschrijving van de Bijlmer als een achterstandswijk met gangsters.
Snap je de betekenis van het woord überhaupt welquote:Op maandag 18 september 2023 16:26 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nymf:
[ afbeelding ]
Absoluut geen nymf:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze dondersgoed weet waar haar kansen liggen.
Blijkbaar nietquote:Op maandag 18 september 2023 16:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Snap je de betekenis van het woord überhaupt wel
wonende in de Bijlmer neem ik aan?quote:verschillende bekende Nederlanders
Denk eerder de vrouwen en vriendinnetjes van de zwarte buurmannen.quote:Op maandag 18 september 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zullen wel weer extreem rechtse fvd-stemmers zijn .
Ik denk eerder door haarzelf met andere accounts.quote:Op maandag 18 september 2023 17:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Denk eerder de vrouwen en vriendinnetjes van de zwarte buurmannen.
Na-ah!
Dat dat ook al vier ton doet joh. Niveautje verder wel hoor. Je daar druk om maken. Meisje probeert een Grunbergje te doen, lekker laten gaan.quote:"Maria is student aan een kunstacademie. Omdat ze graag met gangsters naar bed gaat, vraagt ze haar ouders een appartement voor haar te kopen in de Bijlmer, in Amsterdam.. Mijn moeder gaat een huis voor me kopen. Ze heeft vierhonderdduizend euro over en we zoeken een leuk appartement, ergens in Amsterdam. Ik wil in de Bijlmer wonen, zodat ik al mijn zwarte buurmannen kan neuken. Ik vraag me af of mijn moeder dat doorheeft wanneer ik haar probeer over te halen haar centen in die mistroostige flatgebouwen te investeren. Ik denk het niet."
Daar is ze nog te jong voor.quote:Op maandag 18 september 2023 15:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik neuk die tweede liever hoor.quote:Op maandag 18 september 2023 16:26 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nymf:
[ afbeelding ]
Absoluut geen nymf:
[ afbeelding ]
Nee, dat zegt ze niet. Dat zegt de hoofdpersoon in haar roman.quote:Op maandag 18 september 2023 15:18 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Bron
Vanwaar de ophef? Ze zegt letterlijk dat ze zwarten zo aantrekkelijk vind dat ze door iedere willekeurige zwarte geneukt wil worden, meerdere zelfs.
[poll=6138]
Wil je nket zo schelden gelijk...quote:Op maandag 18 september 2023 17:24 schreef rododendronneke het volgende:
Ook dit topic hangt natuurlijk weer vol analfabeten.
*Zij* doet die uitspraak niet.
Een personage in haar boek doet die uitspraak.
Mensen snappen echt niet meer hoe literatuur werkt.
Die bedreigingen zijn sowieso teringsneu
In alle tv-programma's en reclames zie je tegenwoordig stellen met een blanke vrouw en een donkere man dus blijkbaar is het wel het correcte soort van woke, maar je mag er niet over schrijven ofzo.quote:Op maandag 18 september 2023 16:44 schreef Japepk het volgende:
Wat is de ophef precies? Ik snap dat een paar woke gekkies zien dat er iets met zwarten geroepen wordt en ze daar weer mee kunnen profileren, maar de hoofdpersoon kan toch een seksuele voorkeur voor donkere mannen hebben? Als zij denkt dat die in de Bijlmer wonen en ze wil haar hypotheek van die voorkeur laten afhangen, dan is daar toch niets racistisch/discriminerend/grensoverschrijdend aan? Gejank weer.
Ik word ook doodmoe van die zelfbenoemde misplaatst moreel verheven figuren die denken dat ze de nieuwe Rosa Parks zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
-Komiek Edson Da Graca schrijft: "Worden jullie niet moe van jezelf??! De hele tijd de BIMS willen neerzetten als een soort gangsters paradise."
-Zangeres Naaz vindt dat het de uitgeverswereld niet om kunst of literatuur gaat, maar om controverse creëren over de rug van 'mensen van kleur'.
-Spreker en activist Liyah Park noemt het reproduceren en versterken van stereotypen over mensen en gebieden ook discriminatie en racisme.
https://www.instagram.com/reel/CxNaU-3NRD-/
Zijn dat bekende Nederlanders? Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
-Komiek Edson Da Graca schrijft: "Worden jullie niet moe van jezelf??! De hele tijd de BIMS willen neerzetten als een soort gangsters paradise."
-Zangeres Naaz vindt dat het de uitgeverswereld niet om kunst of literatuur gaat, maar om controverse creëren over de rug van 'mensen van kleur'.
-Spreker en activist Liyah Park noemt het reproduceren en versterken van stereotypen over mensen en gebieden ook discriminatie en racisme.
Wie?quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nee dan houden de "bekende" mensen hun muil wel.quote:Op maandag 18 september 2023 19:42 schreef Nober het volgende:
Hier was geen fophef over.
[ afbeelding ]
Misschien moet je dan met je luie reet in actie komen en zelf ophef maken.quote:Op maandag 18 september 2023 19:42 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vermoed omdat normale mensen dit zien, en hun schouders ophalen en even denken ''wat een gekkie''quote:Op maandag 18 september 2023 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan met je luie reet in actie komen en zelf ophef maken.
Waarom moeten anderen alles steeds voor je oplossen?
Ik weet met beiden wel raad maar ik denk dat je met die tweede geilere seks hebt.quote:Op maandag 18 september 2023 16:26 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nymf:
[ afbeelding ]
Absoluut geen nymf:
[ afbeelding ]
triggeredquote:Op maandag 18 september 2023 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan met je luie reet in actie komen en zelf ophef maken.
Waarom moeten anderen alles steeds voor je oplossen?
Lijkt me qua niveau meer iets voor seksverhaaltjes.nl maar als een uitgever er brood in ziet dan moet dat kunnen.quote:Op maandag 18 september 2023 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat dat ook al vier ton doet joh. Niveautje verder wel hoor. Je daar druk om maken. Meisje probeert een Grunbergje te doen, lekker laten gaan.
quote:Op maandag 18 september 2023 15:24 schreef Ronald het volgende:
De gemiddelde zwarte Bijlmer bewoner krijgt dit nieuws niet eens mee denk ik, die lezen dit soort boeken niet. Dus mooie publiciteitsstunt.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣quote:Op maandag 18 september 2023 15:30 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nog steeds hoor, alleen niet in het openbaar...quote:Op maandag 18 september 2023 15:44 schreef Selenophilia het volgende:
Vroeger konden we hier gewoon om lachen.
Wel: ONZ / Meer behoefte aan blanke mensen om me heenquote:Op maandag 18 september 2023 19:42 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
wie?quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Wat een jankerds.quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Dat dat voor literatuur doorgaat zeg.quote:Op maandag 18 september 2023 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat dat ook al vier ton doet joh. Niveautje verder wel hoor. Je daar druk om maken. Meisje probeert een Grunbergje te doen, lekker laten gaan.
Klopt, al die bnn moraalridders die het goed hebben dankzij gesubsidieerde salarissen en nog nooit in de bijlmer zelf zijn geweest moeten gewoon hun muil houden.quote:Op maandag 18 september 2023 15:24 schreef Ronald het volgende:
DIt zijn allemaal mensen die profiteren van het diversiteits vinkje.quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Zelfs Ali B, Yes r en Akon hebben er een lied over gemaakt en toen vonden al die hypocriete jankerts nu het waarschijnlijk helemaal dope.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
DIt zijn allemaal mensen die profiteren van het diversiteits vinkje.
En ja de bijlmer is een achterstandswijk en er is veel criminaliteit. Altijd al geweest. Er wonen veel zwarte mensen, altijd al geweest. Waarom verontwaardiging over feiten? En hoe is neuken van zwarten negatief? Je kan ook alles zolang je het wilt draaien naar het negatieve om het over jezelf te laten gaan.
De Bimsquote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef DjVero het volgende:
Die Edson kwam op mij over als een sympathiek en chill persoon, jammer dat het dus ook zo'n jankbal blijkt. Zo typisch Bekend Nederland: eerst zorgen dat je het zelf goed voor elkaar hebt en dan gaan wijzen met het vingertje.
Dit denk ik. Hoevaak zie je zwarte mensen in een bibliotheek? Zeer zelden.quote:Op maandag 18 september 2023 15:24 schreef Ronald het volgende:
Wat is "wifey-material"?quote:Op maandag 18 september 2023 15:18 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Bron
[poll=6138]
Hij is er omdat hij niet blank is. Hij heeft geen specifiek talent.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef DjVero het volgende:
Die Edson kwam op mij over als een sympathiek en chill persoon, jammer dat het dus ook zo'n jankbal blijkt. Zo typisch Bekend Nederland: eerst zorgen dat je het zelf goed voor elkaar hebt en dan gaan wijzen met het vingertje.
Goed voor haar toch. Ik gun het haar wel, met deze selectieve verontwaardiging waar mensen alleen maar racisme roepen omdat het zwarte mensen betreft.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit boekje zal alleen maar beter verkopen nu want mensen willen nu lezen waar de 'ophef' over gaat.
Dat je ermee wilt trouwen. Als je dat bedoelt. Het betekent zoiets als "dat zou mijn toekomstige vrouw kunnen zijn."quote:
Het is natuurlijk wat ingewikkelder dan dat omdat het inhaakt op allerlei vooroordelen die echt problematisch zijn. De Bijlmer, ondertussen gewoon een tamelijk normale buurt, als ghetto voorstellen. Dat stigma heeft echte gevolgen voor Bijlmer bewoners. Zwarte mannen als sex fetish, is ook niet zo onschuldig als het lijkt. In de slavernijgeschiedenis zie je extreem vaak dat zwarte mannen en vrouwen overdreven werden gesexualiseerd. In het geval van de mannen werd dat gelijk ook gezien als extreem bedreigend tegenover blanke vrouwen. Met vaak dodelijke gevolgen voor zwarte mannen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:38 schreef Nielsch het volgende:
Maar er is dus een ficties persoon - of niet, I dunno - die in de Bijlmer gaat wonen om met zwarte mannen te neuken.
Ik snap de fophef niet. Er staat hier toch nergens dat de Bijlmer een ghetto vol pimps is? Je kan eruit opmaken dat er in de Bijlmer bovengemiddeld veel mensen van kleur wonen maar dat is gewoon statistisch correct. Waarom zou je die mensen niet als potentieel neukobject mogen zien?
Het is 2023 get over it met die massale verontwaardiging. Natuurlijk is het geschiedenis, maar om gelijk racisme te roeptoeteren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wat ingewikkelder dan dat omdat het inhaakt op allerlei vooroordelen die echt problematisch zijn. De Bijlmer, ondertussen gewoon een tamelijk normale buurt, als ghetto voorstellen. Dat stigma heeft echte gevolgen voor Bijlmer bewoners. Zwarte mannen als sex fetish, is ook niet zo onschuldig als het lijkt. In de slavernijgeschiedenis zie je extreem vaak dat zwarte mannen en vrouwen overdreven werden gesexualiseerd. In het geval van de mannen werd dat gelijk ook gezien als extreem bedreigend tegenover blanke vrouwen. Met vaak dodelijke gevolgen voor zwarte mannen.
Als je dat als schrijver uit het persoonlijke trekt (feitelijk sex hebben van blanke vrouw met zwarte mannen) naar een 'hoger' niveau,dan is dat niet geheel los te zien van dat verleden.
Ik denk daarmee niet dat mensen het recht hebben om te eisen dat het niet geschreven wordt, maar je kunt niet ontkennen dat ze wel redenen hebben om zich ongemakkelijk te voelen over het loswoelen van zo'n negatief stuk groepsverleden.
Massale verontwaardiging. Alsof er demonstraties worden georganiseerd. Check your fragility.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:20 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is 2023 get over it met die massale verontwaardiging. Natuurlijk is het geschiedenis, maar om gelijk racisme te roeptoeteren.
Ze kan haar woning niet in vanwege bedreigingen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Massale verontwaardiging. Alsof er demonstraties worden georganiseerd. Check your fragility.
Massale verontwaardiging. Alsof er demonstraties worden georganiseerd. Check your fragility.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:20 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is 2023 get over it met die massale verontwaardiging. Natuurlijk is het geschiedenis, maar om gelijk racisme te roeptoeteren.
Dat aandacht vragen zal ongetwijfeld zwaar meetellen. Want als je echt op die manier uitgewoond wil worden is het in je eigenbelang het niet aan de grote klok te hangen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:25 schreef Rostrup het volgende:
Samenvattend: overjarige breezerslet die aandacht vraag voor haar boek?
Zegt ze.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ze kan haar woning niet in vanwege bedreigingen.
Er is vast wel een neger waarbij ze even mag schuilen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ze kan haar woning niet in vanwege bedreigingen.
En de relevantie van dit bericht hier is...?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:01 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kunnen de fophefmensen uit "De Bims" die boos zijn om dit boek zich beter druk maken om dit nieuws:
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-gevonden-baby.html
Ik denk eerder zo'n afronaam.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
'De Bims', is dat weer een 'hippe' naam om een kutbuurt beter te laten klinken?
Dat er veel ergere dingen in Adam Zuid Oost gebeuren die niet alleen stereotyperend werken maar waar je Bijlmerinfluencers niet over hoort.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
En de relevantie van dit bericht hier is...?
Even vertaald.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat er veel ergere dingen in Adam Zuid Oost gebeuren die niet alleen stereotyperend werken maar waar je Bijlmerbeïnvloeders niet over hoort.
Dat is ook het eerste dat ik dacht. Als iemand een biografie schrijft over Adolf Hitler, dan is die schrijver toch ook geen nazi?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:45 schreef brokjespoes het volgende:
Mensen die niet het verschil willen(!!!) zien tussen een schrijver (m/v/o) en een personage in een boek...
let op, hier geldt Fok!-jargon! (zie Fok!-policy art.451vvvs, herziening deodato 31/9/21 sub42b conform bijlage 2)quote:
zou jij toch moeten weten he?quote:beetje genant chanant dit
Juist, het is gewoon een shithole om te wonen. Niemand die de keuze zou hebben gaat er zijn kinderen opvoeden. Gaan we zo de Schilderswijk ook benoemen als prachtige wijk?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:13 schreef SpaceOddity het volgende:
De Bijlmer is een wijk waar kinderen met een mes op zak naar school gaan. Maar als je dan in een (fictief) boek deze wijk aanmerkt als ''een achterstandswijk met gangsters'', dan kun je rekenen op ''dat is echt niet zo'' reacties én bedreigingen.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 september 2023 11:32 schreef rododendronneke het volgende:
Bijlmer is een toffe plek, maar niet voor witte blanke schijtlijsters
Niet moeders mooiste maar ze ziet er wel uit alsof ze hele freaky dingen doet in bed.quote:
Ik vind haar wel wat mysterieus en geils hebben...quote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet moeders mooiste maar ze ziet er wel uit alsof ze hele freaky dingen doet in bed.
Seks?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Deze chick is echt lelijk als de nacht. Iedereen die haar neukt is hopeloos opzoek naar iets.
Door haar Forest Whitaker oogje?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:53 schreef piere het volgende:
[..]
Ik vind haar wel wat mysterieus en geils hebben...
Ik ben niet blank.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:50 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
In jouw witte hoofd mag je denken wat je wilt
Blank staat de straat na een dag regen.quote:
Geilquote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet moeders mooiste maar ze ziet er wel uit alsof ze hele freaky dingen doet in bed.
Zij rimt. In de bims.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goede zoembalippen. Ze straalt vruchtbaarheid uit.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:36 schreef piere het volgende:
[..]
Ik denk het ja, en ook haar rondingen
Nou weten we precies waar dit allemaal vandaan komt.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:54 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ze ziet er typisch Nederlands uit; een struise dame met onverzorgd haar. Ze ziet eruit alsof ze stinkt. Soms heb je dat wel eens als je mensen ziet en dit heb ik bij haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De [enige] persoon die een review heeft geplaatst bij Bol kreeg ook al zin om te douchen en dat alleen nog maar van de geschreven woorden.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou weten we precies waar dit allemaal vandaan komt.
Natuurlijk. Sex sells. Fophef sells. Het is niet zo dat ze de nieuwe Salman Rushdie is.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:25 schreef tjoptjop het volgende:
Ben ik te cynisch als ik denk dat dit allemaal vooropgezet is, zijn wel meer van dit soort acties in het verleden geweest waar ik m'n twijfels bij had? Wat BN'ers die of meespelen of useful idiots zijn, wat leidt tot bedreigingen die wel of niet gebeurt zijn. Om vervolgens bij de media die bedreigingen uit te buiten en voila, publiciteit voor je boekje.
Is dat familie van Haring Mulisch?quote:Op woensdag 20 september 2023 13:28 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Natuurlijk. Sex sells. Fophef sells. Het is niet zo dat ze de nieuwe Salmon Rushdie is.
Haha. Salman idd.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is dat familie van Haring Mulisch?
Alleen idioten doen dat. Mensen zijn niet wit. Een sneeuwman is wit.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:33 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Blank staat de straat na een dag regen.
Mensen met een roze huidskleur noemen we gewoon wit
Ok, pinkyquote:Op woensdag 20 september 2023 14:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen idioten doen dat. Mensen zijn niet wit. Een sneeuwman is wit.
Sylvana, gelieve je racistische drek lekker in je eigen GGZ bubbel houden aub. Dankquote:Op woensdag 20 september 2023 12:33 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 september 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is dat familie van Haring Mulisch?
Ok dan noemen we jou zwart, want als jij niet aan ons verzoek wilt doen waarom zouden wij die van jullie naleven?quote:Op woensdag 20 september 2023 12:33 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ik denk dat 'trol' de juiste benaming is, want zelfs iemand met een extreme vorm van Tourette kan zich beter inhouden...quote:Op woensdag 20 september 2023 15:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ok dan noemen we jou zwart, want als jij niet aan ons verzoek wilt doen waarom zouden wij die van jullie naleven?
Ze maakt me nostalgisch naar mijn studententijd. Zo liepen de nerdy meisjes van de technische studies er doorgaans een beetje bij. Enige dat mist is een bril van een goedkoop merk.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stop hiermee.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ok dan noemen we jou zwart, want als jij niet aan ons verzoek wilt doen waarom zouden wij die van jullie naleven?
Nee hoor wij Nederlanders hebben niks te slikken. Dat blank racistentaal is, is natuurlijk onzin. Maar dat mag je vinden. Hopelijk slaap je dan beter, door die mening te hebbenquote:
De term 'wit' is als racisme bedoeld. Dus hou je muil even een tijdje met je 'racistentaal'.quote:
In 1968 was de Bijlmer een blanke buurt. En in 1971 ook.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:42 schreef tong80 het volgende:
Blue movie is een Nederlands-Duitse speelfilm uit 1971 geregisseerd door Wim Verstappen en geproduceerd door Pim de la Parra en Dieter Geissler. Regie-assistente was Olga Madsen, die in de begincredits 'Olga Madson' wordt genoemd. De opvallende still-photography is uitgevoerd door Harrie Verstappen, die ook meewerkte aan The Looniverse.
Blue movie behoort tot de top vijf van succesvolste in Nederland gemaakte bioscoopfilms. Na enkele maanden konden de makers zich miljonair noemen door de opbrengsten, maar het geld ging al snel weer op aan een reeks nieuwe films die geen van alle zo succesvol waren.
Destijds was het de eerste Nederlandse bioscoopfilm waarin seksscènes en een erectie[1] te zien waren en inmiddels is het een tijdsdocument geworden.[2] De film verscheen op video en dvd en betekende de doorbraak bij een groot publiek van spelers als Hugo Metsers, Ine Veen en Carry Tefsen.
De film werd aanvankelijk door de Centrale Commissie voor de Filmkeuring niet toegestaan voor vertoning. Naar aanleiding van deze afwijzing schreef Wim Verstappen een verweerschrift waarin hij stelde dat de film neerkwam op verhulde cultuurkritiek. Vervolgens besloot de commissie de vertoning van de film alsnog toe te staan.[3] De KRO zond een paar fragmenten uit en kreeg te maken met 450 opzeggingen van leden.
De film werd in zijn geheel op locatie opgenomen in de Amsterdamse Bijlmermeer, waar de eerste flats in 1968 klaar waren. De flat Hoogoord, waarin de woning van hoofdpersoon Michael zich bevond, bestaat nog steeds en werd in de jaren negentig gerenoveerd. De postproductie van de film vond plaats in München.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een huid is niet wit, net zoals een huid ook niet zwart kan zijnquote:Op woensdag 20 september 2023 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar je heet wit
Gek genoeg hebben de meeste Ik Ben Niet Wit! roepers met de term zwart nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Een huid is niet wit, net zoals een huid ook niet zwart kan zijn
Ja helemaal prima, en als hier iemand zelf aan geeft zichzelf niet wit maar blank te zien dan lijkt me dat ook meer dan primaquote:Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben de meeste Ik Ben Niet Wit! roepers met de term zwart nooit problemen gehad.
Als iemand zo aangesproken wil worden, dan doe je dat als fatsoenlijk mens.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben de meeste Ik Ben Niet Wit! roepers met de term zwart nooit problemen gehad.
Dan noem je zo iemand natuurlijk wit. Met z'n hysterische privileges.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja helemaal prima, en als hier iemand zelf aan geeft zichzelf niet wit maar blank te zien dan lijkt me dat ook meer dan prima
Het ging over een blanke huid. Niet over rassen en kleuren. Een kleur is overigens niet gelijk aan een ras, zoals elk persoon die iets weet van geneticaquote:Op woensdag 20 september 2023 23:24 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Er zijn grenzen, en lui die zich tot het Blanke Ras willen laten rekenen gaan daar ver over heen. Witte zeurpietjes
Dat moet je die Ik Ben Blank roeperts dan nog maar eens uitleggenquote:Op woensdag 20 september 2023 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ging over een blanke huid. Niet over rassen en kleuren. Een kleur is overigens niet gelijk aan een ras, zoals elk persoon die iets weet van genetica
Ging het hier niet om en heeft weinig met de posts hier net te makenquote:Op woensdag 20 september 2023 23:44 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat moet je die Ik Ben Blank roeperts dan nog maar eens uitleggen
Je wordt dagelijks gevolgd door zwarte mensen die messen trekken in Rotterdam? Of je ziet het dagelijks gebeuren? Of hoe moet ik het voor me zien? Klinkt alsof je een angstig persoon bent.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee hoor wij Nederlanders hebben niks te slikken. Dat blank racistentaal is, is natuurlijk onzin. Maar dat mag je vinden. Hopelijk slaap je dan beter, door die mening te hebben
Nee, de zwarte gemeenschap kan zich beter zorgen maken om de eigen jeugd/mensen. De criminaliteit en messengeweld als probleem binnen de "cultuur" te zien, te erkennen en daar wat aan te doen. Stop met dat calimero geroep dat: "de witte man" het kwaad is. Fix je eigen mensen eerst!Nederland staat open voor iedereen en je kan als je je best doet echt een flinke boterham verdienen.
Ik kom uit Rotterdam, ik weet waar ik het over heb
Ik vraag mij werkelijk af waarom jij meent dat jouw racistische drek hier iets toevoegt.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:24 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Er zijn grenzen, en lui die zich tot het Blanke Ras willen laten rekenen gaan daar ver over heen. Witte zeurpietjes
Deze vrouw is zo lelijk als de nacht? Of vind je het maar niks dat ze over haar seks schrijft met zwarte mannen? 😆 en vind je het daarom fijn om haar af te zeiken op haar uiterlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Deze chick is echt lelijk als de nacht. Iedereen die haar neukt is hopeloos opzoek naar iets.
Wees blij dat jouw recht om hier te mogen posten nog niet ontnomen is.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:23 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dan noem je zo iemand natuurlijk wit. Met z'n hysterische privileges.
Ziedend racistje gespotquote:Op woensdag 20 september 2023 23:24 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Voor zwart geld hetzelfde, enkel verstokte racisten houden nog halsstarrig vast aan zware, neger en dat soort termen.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De term 'wit' is als racisme bedoeld. Dus hou je muil even een tijdje met je 'racistentaal'.
Wit is voor papier en verf. Ik ben blank en wil dan ook zo aangesproken worden, als je al kijkt naar huidskleur. Grafracist dat je d'r bent.
Volgens mij he, ben je al een paar keer gewaarschuwd met je racistische drek.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:24 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Die zwarte heb ik al jaren niet gebruikt. Huidskleur scheelt mij namelijk geen flikker, dus zoek iemand anders met je gelul over 'beide'.quote:Op donderdag 21 september 2023 01:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Voor zwart geld hetzelfde, enkel verstokte racisten houden nog halsstarrig vast aan zware, neger en dat soort termen.
Dus hou beide op met die onzin.
Hoeft niet gelijk boos te worden hoor, temperamentje tsss.quote:Op donderdag 21 september 2023 01:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zwarte heb ik al jaren niet gebruikt. Huidskleur scheelt mij namelijk geen flikker, dus zoek iemand anders met je gelul over 'beide'.
Ik heb ook nooit problemen gehad met het woord neger,maar gebruik zwart omdat zwarte mensen negatieve emoties verbinden aan het woord voor zwart in een andere taal.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |