Ik lees de OP anders, n.l. niet dat de pluisjes/stofjes van het doekje komen.quote:Op maandag 18 september 2023 07:13 schreef valentijn101 het volgende:
Als ik de doeken in de droger doe dan komen ze er pluis-/ stofvrij uit.
Ik herken het probleem van stofjes heen en weer vegen wel. Ik heb dat als mijn doekjes niet in de droger zijn geweest.quote:Op maandag 18 september 2023 08:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees de OP anders, n.l. niet dat de pluisjes/stofjes van het doekje komen.
Ik heb geen droger ;-) dank voor de tips tot dusver.quote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik herken het probleem van stofjes heen en weer vegen wel. Ik heb dat als mijn doekjes niet in de droger zijn geweest.
Een borstel op sanitair? Is dat geen overkill, op de wc-pot na?quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:29 schreef qajariaq het volgende:
Schoonmaken met veel water en een borstel. Verder niet al te druk om maken, je hoeft er niet uit te eten.
Mannenhuishouden, dat verklaart een hoop neem ik aan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een borstel op sanitair? Is dat geen overkill, op de wc-pot na?
Je vraagt geen advies, dus ik onthoud me van verder commentaar.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mannenhuishouden, dat verklaart een hoop neem ik aan.
Oh, oeps. Ik dacht dat dat wel common sense was eigenlijk.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eerst stof verwijderen, daarnį pas nat afnemen.
Ik ook. Maar ik zag het in dit topic niet (over)duidelijk terugquote:Op woensdag 20 september 2023 11:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh, oeps. Ik dacht dat dat wel common sense was eigenlijk.
Maar ja, dus eerst alles droog naar 1 kant, dan nat afnemen en nadrogen.
Hoe wil je het stofvrij maken zonder afnemen?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eerst stof verwijderen, daarnį pas nat afnemen.
Er staat "daarnį pas NAT afnemen"quote:Op woensdag 20 september 2023 11:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe wil je het stofvrij maken zonder afnemen?
Ja maar dat beantwoord mijn vraag niet.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat "daarnį pas NAT afnemen"
Met een stofdoek neem je droog af.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja maar dat beantwoord mijn vraag niet.
Maar stof je dan eerst je wasbak e.d. af? Ik doe dat niet.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Met een stofdoek neem je droog af.
Ja, want nat stof vind ik echt het goorste wat er is.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar stof je dan eerst je wasbak e.d. af? Ik doe dat niet.
Ik ga wel met een stukje wc-papier over de badkamervloer voordat ik die dweil.
Ik lees vol belangstelling mee, doe alles kennelijk foutquote:Op woensdag 20 september 2023 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vraagt geen advies, dus ik onthoud me van verder commentaar.
‘Alles fout’, nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik lees vol belangstelling mee, doe alles kennelijk foutEerst droog afnemen heb ik nog nooit gedaan, maar ik maak suks dan ook schoon direct na het gebruik (als het nodig lijkt tenminste) en niet in een speciale schoonmaakronde.
Ach, als ik er maar mee kan leven. Maar altijd nuttig om eens te lezen hoe mensen met meer verstand van zaken het oplossen.
Het ligt eraan of je het eraf kunt vegen. Bij kasten en tafels bijv. veeg je het met je doekje gewoon van de rand af mee en dan keer je het doekje even om of je spoelt het uit.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, want nat stof vind ik echt het goorste wat er is.
Ja ik heb wat oude stofdoeken en theedoeken voor de badkamer en WC idd.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ligt eraan of je het eraf kunt vegen. Bij kasten en tafels bijv. veeg je het met je doekje gewoon van de rand af mee en dan keer je het doekje even om of je spoelt het uit.
Bij sanitair lukt dat niet altijd en om dan te voorkomen dat je het stof een beetje heen en weer blijft vegen, neem ik dus een theedoek om na te vegen/drogen.
Heb je dan voor de badkamer een aparte stofdoek of gebruik je zo’n wegwerpdoekje?
Tijd voor een dweilsysteem waarmee je niet met je handen in het sop hoeft. (ik heb een Leifheit profi XL systeem aangeschaftquote:Op woensdag 20 september 2023 17:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik heb wat oude stofdoeken en theedoeken voor de badkamer en WC idd.
Maar met kasten enzo doe ik het dus ook, zit tussen m'n oren hoor maar vind het zo vies.
Dweilen vind ik dus ook vreselijk want hoe goed ik ook stofzuig en afstof er hangt altijd nat stof in de dweil
Heb ik, maar als ik het zie drijven dan ga ik al.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:18 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Tijd voor een dweilsysteem waarmee je niet met je handen in het sop hoeft. (ik heb een Leifheit profi XL systeem aangeschaft)
Dan is het tijd voor een poetsvrouwquote:Op woensdag 20 september 2023 19:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb ik, maar als ik het zie drijven dan ga ik al.
Nee hoor, ik overleef het wel.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:26 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dan is het tijd voor een poetsvrouw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |