Ja al eens gedaan en of je krijgt geen response of "vanwege de aard van het werk kunnen we dat niet zeggen".quote:Op maandag 18 september 2023 21:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je er niet eens een tweet aan wagen. Zonder verder oordeel er een te hangen zoals je hier doet. "Hij vliegt een stuk lager en naar mijn idee vaak rond zonsondergang" misschien is het wel een speciale taak
Gezien de opmerkingen over het geluid even wat verder gekeken wat dit voor een machine is.quote:Op maandag 18 september 2023 21:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zit op hemelsbreed een kilometer of zo van het vliegveld en de traumaheli vliegt voor richting dordrecht/brabant récht over mijn huis. Maar dat is een zelfde 'stille' airbus als de gewone politie-heli, plus dat'ie in één keer weg is.
Dat cirkelen met die grote helikopter is echt gekmakend.
PH-PXX is bouwjaar 2018 aldus deze websitequote:Op maandag 18 september 2023 22:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Gezien de opmerkingen over het geluid even wat verder gekeken wat dit voor een machine is.
Een bakbeest dat op 2001-02-03 zijn eerste vlucht maakte. En voorzien van 2 losse alles behalve stille motoren.
Klopt maar is de zelfde machine met de zelfde motoren en rotor als die in 2001 als eerste zijn rondje mocht vliegen.quote:Op maandag 18 september 2023 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
PH-PXX is bouwjaar 2018 aldus deze website
https://www.helis.com/database/cn/51413/
Ja dacht, ik zeg het maar even. De persoon die naar je informeert vind dat doorgaans wel prettigquote:
Ik hoop dat ook jij snel een reactie krijgt.quote:Op maandag 18 september 2023 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dacht, ik zeg het maar even. De persoon die naar je informeert vind dat doorgaans wel prettig
Ik vind het stiekem ook wel schattig hoor.quote:Op maandag 18 september 2023 21:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laten we het er gezien de situatie maar niet op gokken…
Ik ook. Liefst na het lezen van m'n kaartje want ik heb er goed m'n best op gedaan. En met een grappige PS (nja, PPPS) afgesloten.quote:Op maandag 18 september 2023 23:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook jij snel een reactie krijgt.
Maar ik weet hoe het voelt. Ik heb een goede vriend die dan tijden van de aardbodem verdwijnt. Gelukkig is hij altijd weer boven wat gekomen, maar weet hoe het voelt als je berichten ongelezen blijven enzo. Knuf.
Ach, heb het bewust genegeerd. Volgens mij vaak genoeg gezegd - en weet het van mezelf in elk geval - dat het geen serieus relatiemateriaal was. Mag hij d'r best van maken als ie dat leuk vind.quote:Op maandag 18 september 2023 21:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laten we het er gezien de situatie maar niet op gokken…
Had je verstand het ook gewonnen als ze wel opeens je berichten ging beantwoorden, zei dat je welkom was en een langeafstandsrelatie voorstelde? Sorry dat ik hardop denk.quote:Op maandag 18 september 2023 23:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach, heb het bewust genegeerd. Volgens mij vaak genoeg gezegd - en weet het van mezelf in elk geval - dat het geen serieus relatiemateriaal was. Mag hij d'r best van maken als ie dat leuk vind.
As is verbrande turfquote:Op maandag 18 september 2023 23:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Had je verstand het ook gewonnen als ze wel opeens je berichten ging beantwoorden, zei dat je welkom was en een langeafstandsrelatie voorstelde? Sorry dat ik hardop denk.
Goed museum he? De dingen rond Solidarnosz zijn ook heel interessant. Ik wist daar destijds weinig van af. We hebben ook een rondvaart gedaan in Gdansk langs al dat havenmaterieel, we houden daar ook wel van.quote:Op maandag 18 september 2023 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat meer foto's dan.
In Gdansk wil ik toch zeker even de aandacht vestigen op het Tweede wereldoorlog museum.
In een bijzonder en en mooi gebouw werd de oorlog en de aanloop hier na toe erg goed verteld. Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n compleet verhaal gezien in een museum. De aanloop, de oorlog/onrust die in de jaren 10 in de lucht zat, WO I, Duitsland dat steeds iets meer landen pakt in aanloop naar WO II en hoe dat werd geaccepteerd in het begin. Tot allerlei gebeurtenissen in diverse landen, van Japan tot Finland en van Griekenland tot in Afrika.
Hoewel het gebouw er behoorlijk imposant uit ziet, is de hoofd/vaste expositie op verdieping -3 naast het kubusvormig gebouw, langs een 130m lange gang (met bankjes zodat je even kunt nadenken) bevinden zich een stuk of 9? ruimten met verschillende thema's in chronologische volgorde. De ruimte is een aantal verdiepingen hoog. Op de andere kelder verdiepingen waren wat kleinere wisselende exposities - in de kubus zelf.
De hele kubus is een verdieping bieb, 1 met kantoren/onderzoek, eentje zit een chique restaurant en eentje was leeg. Je komt er als bezoeker dus eigenlijk niet. Wel even met de lift omhoog gegaan, langs de schuine, glazen wand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mede toerista'squote:Op dinsdag 19 september 2023 00:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag weinig slapstick. Wat van ons gekluns van gisteren verbeterd en er was eindelijk tijd voor het uitpakken van de tassen enzo. Ik voel me gelijk meer thuis. Jullie houden de slapstick nog tegoed.
We hebben een berg folders over de omgeving gelezen en een selectie gemaakt van wat we willen doen deze week. Vandaag zijn we naar Edam geweest. Wat een heerlijk dorpje. Echt prachtig. Ik ben niet zo van het doelloos rondlopen maar in Edam kon ik er geen genoeg van krijgen. Daarna zijn we, uiteraard ironisch, naar Volendam geweest. Daar is eigenlijk geen zak aan. Dat het maandag, rond 18.00 en in de regen was hielp vast niet. Maar dan nog, het stelt geen zak voor. Zeker niet in vergelijking met het prachtige Edam.
Er zijn zowaar ook al spelletjes gespeeld. Weinig energie voor ingewikkelde zaken helaas. Gisteren allebei een pot Rummikub gewonnen, vandaag allebei een pot Regenwormen.
Goede reis en een fijne vakantie!quote:Op dinsdag 19 september 2023 04:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Mede toerista'sNog veel plezier
Wekker ging om 3.40douchen, koffers wegen, nu wachten met een bakkie op de taxi naar Schiphol.
Trackers in de koffers gedaan, voor het eerst van ons leven, na het horrorverhaal van de reis van de kinderen die uit Australië kwamen
Heel veel plezier en rust oo vakantiequote:Op dinsdag 19 september 2023 04:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Mede toerista'sNog veel plezier
Wekker ging om 3.40douchen, koffers wegen, nu wachten met een bakkie op de taxi naar Schiphol.
Trackers in de koffers gedaan, voor het eerst van ons leven, na het horrorverhaal van de reis van de kinderen die uit Australië kwamen
Ja achteraf had ik best een dag langer in Polen kunnen blijven ja, etappe Gdansk-Vilnius opdelen en de Wolfsschanze bezoeken. Aangezien deel van de tijdbesteding in Vilnius toch niet door gingquote:Op maandag 18 september 2023 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed museum he? De dingen rond Solidarnosz zijn ook heel interessant. Ik wist daar destijds weinig van af. We hebben ook een rondvaart gedaan in Gdansk langs al dat havenmaterieel, we houden daar ook wel van.
Het museum van de opstand (zoiets) in Warschau is ook een aanrader maar dat is wel een stukje rijden. Idem voor Wolfsschanze. Je ben wel vlakbij schiereiland Hel, is ook wel leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |