Ah, ik begrijp het. Jij mag zomaar wat roepen zonder dat te onderbouwen en dat hebben we dan maar te geloven. "Dat is toch duidelijk? Dat begrijpt iedereen toch?"quote:Op maandag 18 september 2023 20:08 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen.
-> Zo werkt het op papier, in de praktijk wandelt de halve wereld hier gewoon binnen en blijft. Er is bijna nog nooit iemand teruggestuurd.
Zolang economische groei het doel is, hebben we een grote instroom van jonge mensen nodig.
-> Bullshit natuurlijk. Al was het maar omdat jonge mensen ook oud worden.
En als duurzaamheid het doel is, moeten we van het kapitalisme af.
-> Ook bullshit. Niet aan mij om te weerleggen, wel aan Symb Frank om het te onderbouwen. Wie zegt dat kapt duurzaamheid uitsluit?
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?
Zou de formatie in de provincies werkelijk vaak vastlopen op zogenaamd radicale standpunten van D66? Of zit er bij een partij als BBB gewoon een meer principiële afkeer van D66?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.
Dus BBB was in alle gevallen zo dominant? Lijkt me stug. Alsof er maar twee partijen waren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou de formatie in de provincies werkelijk vaak vastlopen op zogenaamd radicale standpunten van D66? Of zit er bij een partij als BBB gewoon een meer principiële afkeer van D66?
Ja, de overwinning van BBB was vrij stevig en zij kregen daardoor overal het initiatief. Daarbij viel vanwege de afkeer over en weer D66 vrij snel af.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus BBB was in alle gevallen zo dominant? Lijkt me stug. Alsof er maar twee partijen waren.
Als echt niemand met je in zee wil, dan ligt het misschien niet aan de anderen.
Welke dan?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.
Jij kan het niet onderbouwen, dat is het verschil. Probeer maar met 1 punt dan leg ik je uit waar het mis is. Heb ik trouwens al met 1e puntje gedaan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp het. Jij mag zomaar wat roepen zonder dat te onderbouwen en dat hebben we dan maar te geloven. "Dat is toch duidelijk? Dat begrijpt iedereen toch?"
Het heeft voor mij geen enkel nut om mijn punten verder te onderbouwen, want je gelooft het toch niet. Want het komt niet overeen met jouw gevoel. Dus die "feiten" waar ik mee kom zijn gewoon gezwets of marketing.
Nee, dank je.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:25 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Jij kan het niet onderbouwen, dat is het verschil. Probeer maar met 1 punt dan leg ik je uit waar het mis is. Heb ik trouwens al met 1e puntje gedaan.
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welke dan?
Het is gewoon persoonlijke - opgeklopte - afkeur.
Noem dan eens die radicale punten die ze volgens jou hebben. Ik vraag toch niet naar de verkiezingsstrategie van d66.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?
D66 heeft bij verkiezingen wel veel de neiging om de tegenstellingen flink op te voeren. Die strategie is bij de PVV niet zo vreemd, maar bij hun coalitiepartner(CU) en BBB is het onnodig. Die houding heeft ze in de provincie de deksel op de neus opgeleverd.
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?
D66 heeft bij verkiezingen wel veel de neiging om de tegenstellingen flink op te voeren. Die strategie is bij de PVV niet zo vreemd, maar bij hun coalitiepartner(CU) en BBB is het onnodig. Die houding heeft ze in de provincie de deksel op de neus opgeleverd.
Vooral een betere houding lijkt me.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.
De verkiezingsstrategie is mijn punt. Hun houding werkt gewoon tegen ze, ik kan niet zeggen dat het onterecht is.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Noem dan eens die radicale punten die ze volgens jou hebben. Ik vraag toch niet naar de verkiezingsstrategie van d66.
Zijn het nou radicale punten of de strategie?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat tegenover een typische middenpartij als D66 die het pragmatisme zo'n beetje uitgevonden heeft.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.
Decennia actief voor het CDA. Dat zit gewoon in zijn DNA.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:56 schreef klipper het volgende:
Omzigt zijn mond vol over functie elders, omdat anderen hem wilden buitensluiten…….
Wat is hier anders…….
Omzigt is gewoon een geval van 13 in een dozijn.
Ik wil ze niet bepaald pragmatisch noemen anno 2023. Echt midden ook niet, trouwens.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat tegenover een typische middenpartij als D66 die het pragmatisme zo'n beetje uitgevonden heeft.
Aha, kan me voorstellen dat het midden iets opgeschoven is vanwege boosrechts. Maar heb niet direct het idee dat dit de standpunten of stijl van D66 sterk beïnvloed heeft.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil ze niet bepaald pragmatisch noemen anno 2023. Echt midden ook niet, trouwens.
Wel helder qua standpunten en wat ze voor zich zien. Dat dan weer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |