quote:Op maandag 18 september 2023 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ok, voor de mensen die denken dat het een eitje is hier te komen wonen: hoe en hoeveel? Want het is (vooral dankzij Wilders) nog nooit zo moeilijk geweest.
Oh, wacht, die Oekraïners moeten natuurlijk terug.
En Dilan ziet het wel zitten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.
D66 en redelijke middenpartij in één zin.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.
Ja misschien ben je politiek niet zo goochem en moet je vooral bij jezelf te rade gaan dan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 en redelijke middenpartij in één zin.
Ik associeer D66 met van alles, maar niet met dit. Dat zijn radicalen.
De D66 weglopers zorgen vooral voor de stijging van PvdA-GL. Ik kan niet inzien wat de link tussen Omtzigt en D66 is.
Kul antwoord. Kom op, doe eens je best.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja misschien ben je politiek niet zo goochem en moet je vooral bij jezelf te rade gaan dan.
Dus ik moet een boek kopen om een partijprogramma te lezen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk eens Binnenhof, lees eens Een Nieuw Sociaal Contract.
D66 radicaal?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 en redelijke middenpartij in één zin.
Ik associeer D66 met van alles, maar niet met dit. Dat zijn radicalen.
De D66 weglopers zorgen vooral voor de stijging van PvdA-GL. Ik kan niet inzien wat de link tussen Omtzigt en D66 is.
Ik ga niet mijn best doen te beargumenteren waarom een centristische partij niet radicaal is. Als je dat denkt zit je zelf op een van de extremen, of ben je al tien jaar lang bezig met volle teugen de fabeltjesfuik op te snuiven.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kul antwoord. Kom op, doe eens je best.
D66 gematigd? Meer EU, lidmaatschap EU in de grondwet, afschaffen vetorecht, miljarden naar stikstof, meer belasten van de burger, meer mensen importeren, janken over misogynie terwijl je continu anderen een mes in de rug steekt of als minderwaardig neer zet, Tjeerd de Groot etc. etc…quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Dat zegt meer over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan over D66.
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 gematigd? Meer EU, miljarden naar stikstof, meer belasten van de burger, meer mensen importeren, janken over misogynie terwijl je continu anderen een mes in de rug steekt of als minderwaardig neer zet, Tjeerd de Groot etc. etc…
D'66 is op bepaalde punten behoorlijk doorgeslagen. Zonde, want daardoor jagen ze een groot deel van de bevolking zich tegen in het harnas.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Dat zegt meer over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan over D66.
Het draait allemaal om de beeldvorming; D66 als de fatsoenlijke, gematigde intellectuelen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?
D66 is inderdaad een radicaal progressieve partij. Dat heeft dus niets met de horizontale as van het politieke spectrum te maken, daar is D66 centrumlinks tot centrum.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
D66 is inderdaad een radicaal progressieve partij. Dat heeft dus niets met de horizontale as van het politieke spectrum te maken, daar is D66 centrumlinks tot centrum.
Je voorbeelden zijn niet radicaal. Immigratie is normaal, de EU is normaal, voldoen aan wettelijke regels is normaal, gendergelijkheid is normaal. Dit zijn ook punten die breed gedragen worden onder alle partijen behalve op de extremen. EU-lidmaatschap in de grondwet zou je over kunnen discussiëren, maar gezien de vergaande integratie van de EU en zaken als de ECHR is dat ook niet heel radicaal.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het draait allemaal om de beeldvorming; D66 als de fatsoenlijke, gematigde intellectuelen.
Dat jij bepaalde zaken niet radicaal vindt - of misschien zelfs normaal - daar kan ik niks aan doen.
Edit: ik had in de andere post nog EU-lidmaatschap in de grondwet en afschaffen veto later nog toegevoegd. Nou als dát niet radicaal is…
Neu hoor. BIJ1 is ook radicaal. PvdD zou je op sommige punten ook radicaal kunnen noemen. D66 zou ik niet echt noemen, maar goed, ik zal wel een user uit een bepaalde kring zijn die enkel bepaalde progressieve linkse media-outlets tot zich neemtquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.
Ook met betrekking tot migranten heeft D66 behoorlijk radicale dingen gezegd. Men wilde een paar jaar terug nog tienduizenden (!) vermeende arbeiders naar Nederland halen uit o.a. Polen en allerlei Afrikaanse landen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.
Dat is dus een kwestie van interpretatie. Dan zijn we het hierin oneens. En dat geeft niks.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Je voorbeelden zijn niet radicaal. EU-lidmaatschap in de grondwet zou je over kunnen discussiëren, maar gezien de vergaande integratie van de EU en zaken als de ECHR is dat ook niet heel radicaal.
Goede punten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Neu hoor. BIJ1 is ook radicaal. PvdD zou je op sommige punten ook radicaal kunnen noemen. D66 zou ik niet echt noemen, maar goed, ik zal wel een user uit een bepaalde kring zijn die enkel bepaalde progressieve linkse media-outlets tot zich neemt
Nadat ze dit zeiden stonden ze op 24 zetels?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook met betrekking tot migranten heeft D66 behoorlijk radicale dingen gezegd. Men wilde een paar jaar terug nog tienduizenden (!) vermeende arbeiders naar Nederland halen uit o.a. Polen en allerlei Afrikaanse landen.
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat deze partij momenteel in de peilingen op 15 (!) zetels verlies staat.
De miljarden voor stikstof komt door grensoverschrijdende regelgeving. Je niet aan de afspraken houden is veel radicaler dan dat wel doen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:53 schreef thedeedster het volgende:
Maar dan hebben we nog de miljarden voor stikstof.
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nadat ze dit zeiden stonden ze op 24 zetels?
Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:56 schreef speknek het volgende:
[..]
De miljarden voor stikstof komt door grensoverschrijdende regelgeving. Je niet aan de afspraken houden is veel radicaler dan dat wel doen.
Hier aan toevoegend; D66 staat voor nogal draconische maatregelen. Ik kan dit serieus niet anders zien dan radicaal.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.
[..]
Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.
Deze vermeende problematiek kan vervolgens op een ideologische manier worden uitgemelkt om land vrij te krijgen, want daar draait het natuurlijk vooral om. Ook daar is een partij als D66 voorloper in, wat ook wel logisch is, want als je migranten met tienduizenden tegelijk hierheen wilt halen, met een woningmarkt die al totaal op slot zit, moet daar ruimte voor komen.
Ah dat leek je wel te suggereren met "natuurlijk" maar goed.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.
Je hoeft ook niet te rapporteren wanneer satellieten een duidelijk beeld geven, maar goed, verder wel eens dat uitkopen en huizen bouwen een onderliggende reden is. Niet alleen voor immigranten natuurlijk, alhoewel we Europees gezien een grote luxepositie hebben dat we bevolkingsgroei in plaats van krimp hebben.quote:Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.
Deze vermeende problematiek kan vervolgens op een ideologische manier worden uitgemelkt om land vrij te krijgen, want daar draait het natuurlijk vooral om. Ook daar is een partij als D66 voorloper in, wat ook wel logisch is, want als je migranten met tienduizenden tegelijk hierheen wilt halen, met een woningmarkt die al totaal op slot zit, moet daar ruimte voor komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |