Goede toevoeging aan mijn samenvatting van de PVV, bedankt Hans!quote:Op maandag 18 september 2023 14:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom zou je met liegende, manipulerende, onwetende graaiers willen regeren?
Gezien het eerdere mensentransport naar de grens van o.a. Polen kan je slecht ontkennen dat Rusland wel Europa poogt te destabiliseren met extra vluchtelingenstromen. Het zal vast niet het enige doel zijn maar het is wel een factor denk ik.quote:Op maandag 18 september 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie. Hier mag je best een topic over openen in BNW, maar het is behoorlijk vergezocht dat Rusland in gebieden zou ingrijpen enkel en alleen om vluchtelingenstromen op te wekken richting Europa.
Graag gedaan Markquote:Op maandag 18 september 2023 16:05 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Goede toevoeging aan mijn samenvatting van de PVV, bedankt Hans!
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.quote:Op maandag 18 september 2023 16:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gezien het eerdere mensentransport naar de grens van o.a. Polen kan je slecht ontkennen dat Rusland wel Europa poogt te destabiliseren met extra vluchtelingenstromen. Het zal vast niet het enige doel zijn maar het is wel een factor denk ik.
Nee, de VS niet. Het enige waar ik op wijs is dat Rusland en Belarus wel een periode vluchtelingen ronselden en aan de grens met de EU dumpten. Gratis vervoer maar gedumpt worden aan een grens waar je doorheen komt en terug was ook al geen optie.quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat geopolitieke belangen een factor is maar daar zijn heel wat meer landen verantwoordelijk voor, zelfs een EU.
Overigens spelen niet alleen de Russen een rol in Syrië maar zeker ook de VS en Turkije.
Ja, dat dacht Von Papen ook in 1933.quote:Op maandag 18 september 2023 07:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja dat is echt we hele oude koeien uit de sloot halen, alsof andere partijtjes allemaal zo degelijk zijn geweest.
Als we altijd maar naar achteren blijven kijken komen we nergens.
De pvv is niet mijn partij, maar geef ze een kans, ze zijn tenslotte een grote partij en zullen bij een samenwerking al die onzin die ze over de islam lopen uit te kramen toch overboord moeten gooien.
Nogal, inderdaad.quote:Op maandag 18 september 2023 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is moeilijk om hier binnen te komen?![]()
Hoe halen we die precies binnen?quote:In plaats daarvan halen we ook ladingen asielzoekers binnen die enkel onrust veroorzaken, en verder vooral hun handje ophouden.
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.quote:Op maandag 18 september 2023 11:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik vind het hele asiel en andere buitenlanders gedoe heel vreemd. Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen. De enige manier om de regels nog strenger te maken is uit de EU stappen, want we doen nu al het minimaal toegestane.
Ondertussen neemt de gemiddelde leeftijd toe, want we krijgen weinig kinderen. Veel mensen vinden dat goed, want er zijn er al te veel. Maar aan de andere kant moet de economie ieder jaar groeien en maken al die ouderen de zorg duur, de pensioenen onbetaalbaar en de woningnood groter omdat ze zolang mogelijk in hun koophuis moeten blijven wonen.
Zolang economische groei het doel is, hebben we een grote instroom van jonge mensen nodig. En als duurzaamheid het doel is, moeten we van het kapitalisme af. Kies.
quote:Op maandag 18 september 2023 18:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.
quote:Op maandag 18 september 2023 14:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kijk naar de val van het kabinet. Maximaal 200 immigranten per maand voor de gezinshereniging van asielzoekers uit oorlogsgebieden. De mensen die dat nog te veel vinden, zullen het nooit eens worden met de mensen die vinden dat die mensen recht hebben op gezinshereniging.
En meestal is het gewoon je gevoel, het is niet gebaseerd op logica en feiten. Dus dan kan ik wel met feiten komen en uitleggen hoe het in elkaar zit, maar dat heeft dan geen effect. Alleen als je het zelf uitzoekt kan dat veranderen.
Geen complottheorie, opgeschreven door wetenschappelijke onderzoeksbureaus en de supreme allied commander van de NAVO. Ik snap dat je het verschil niet meer helder hebt gezien hoeveel complottheorien jij wel als normaal ziet.quote:Op maandag 18 september 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie. Hier mag je best een topic over openen in BNW, maar het is behoorlijk vergezocht dat Rusland in gebieden zou ingrijpen enkel en alleen om vluchtelingenstromen op te wekken richting Europa.
Nou nee want de VS heeft niet zoveel belang bij de destabilisatie van Europa, Rusland des te meer.quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat geopolitieke belangen een factor is maar daar zijn heel wat meer landen verantwoordelijk voor, zelfs een EU.
Overigens spelen niet alleen de Russen een rol in Syrië maar zeker ook de VS en Turkije.
Benoem eens met fatsoenlijke onderbouwing wat er niet klopt? Immers wat hij stelt lijkt verdacht veel op de realiteit. Dus ergens moet er iets missen?quote:Op maandag 18 september 2023 18:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.
Nee, het is een complottheorie.quote:Op maandag 18 september 2023 19:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen complottheorie, opgeschreven door wetenschappelijke onderzoeksbureaus en de supreme allied commander van de NAVO. Ik snap dat je het verschil niet meer helder hebt gezien hoeveel complottheorien jij wel als normaal ziet.
En in het andere artikel dat je linkt wordt het volgende geschreven over de aanwezigheid van Wagner in Afrika:quote:This paper neither attempts to exonerate Russia’s behaviour in Syria, nor does it seek to justify it. It is the author’s opinion that Russia and the Syrian regime are committing atrocities that amount to war crimes. They do so recklessly and by willingly targeting civilian populations with a heinous disregard for key principles of International Humanitarian Law, including distinction and proportionality. In the end, evidence of this disdain for collateral damage does not equate to evidence of the intent to exacerbate the refugee crisis in order to strike at the European Union. As argued in this paper, there is scant evidence of this intent, except for the assertions of Senator McCain and General Breedlove.
Upon examination of the available evidence, it can be said that the accusation of Russia weaponizing the refugee crisis in order to destabilise the EU cannot be maintained.
Dit laat dus hele andere motieven zien. En vervolgens is jouw bizarre conclusie:quote:Wagner's Role in Africa
According to Stanyard, Vircoulon and Rademeyer (2023), the Wagner Group applies a multilateral strategy, when it comes to operate in the African continent (with different degrees of engagement from one country to another):
• Militarily, by the deployment of its troops in the territory “in the service of weakened autocratic governments seeking support in fighting insurgencies, rebel groups or civil wars”.
• Politically, Wagner-linked organisations “allegedly offered political strategy and advice for leaders”, or run disinformation campaigns, which include fake polling results and campaigns aimed at dissuading demonstrators from protesting against the national government.
• And economically, by creating networks with companies, mostly coming from the energy sector, in order to pursue commercial interests in those countries, where Wagner has provided support (ibid.).
quote:Op maandag 18 september 2023 12:45 schreef speknek het volgende:
Syrie is bewust gebombardeerd door Rusland zodat er miljoenen vluchtelingen Europa introkken.
Rusland doet nu hetzelfde in Afrika, de mensensmokkelaars die de EU probeert uit te roken, vinden steun in Russisch geld en Wagner troepen.
Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Benoem eens met fatsoenlijke onderbouwing wat er niet klopt? Immers wat hij stelt lijkt verdacht veel op de realiteit. Dus ergens moet er iets missen?
Nou nee, de onrust was er, Rusland is er in gesprongen voor geopolitieke redenen en om haar leger te trainen (wat weer goed van pas kwam voor de grotere koloniale oorlog). Gaandeweg zijn veranderd van strategie in samenwerking met Assad, doordat domme bommen op burgers gooien twee erg positieve bijdrages begonnen op te leveren, namelijk minder soennieten en grote vluchtelingenstromen die Europa destabiliseerden. Bij Oekraïne en de Sahel is de "weaponized migration" of "migration instrumentation" een essentieel onderdeel van de asymmetrische oorlogsvoering geworden. Als je op die termen zoekt vind je veel meer bronnen, maar dan moet je openstaan toe te geven dat je het eerder fout had.quote:Op maandag 18 september 2023 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is een complottheorie.
Het gaat namelijk over de bizarre claims van McCain & Breedlove dat Rusland zogenaamd onrust wilde zaaien in Syrië, met als kwaadaardig achterliggend doel, migratie aanwakkeren om zo Europa te destabiliseren.
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:36 schreef capricia het volgende:
Een drie partijen coalitie! Net als vroeger.
Waar kan ik het programma van NSC lezen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.
Die komt pas eind oktober uit.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar kan ik het programma van NSC lezen?
PVV is wel de tweedgrootste.quote:Op maandag 18 september 2023 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niemand die op NSC, D66, Volt, CU, Denk, CDA, GL/PvdA of BBB wil stemmen heeft het echt over migratie. Paar verstokte VVD stemmers nog wel maar die hoor je eigenlijk ook niet echt. Dus nee, geen grap: buiten FvD en PVV (en JA21) is het eigenlijk geen thema
Kijk eens Binnenhof, lees eens Een Nieuw Sociaal Contract.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar kan ik het programma van NSC lezen?
'geluk'quote:Op zondag 17 september 2023 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met een beetje geluk hebben NSC + GLvdA hebben samen een meerderheid. Die laatsten moeten wel een fatsoenlijke naam en afkorting bedenken.
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |