Dit anno 2023 nog steeds gelovenquote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef Hathor het volgende:
Dit heeft Wilders wel een beetje aan zichzelf te danken, zijn grootste inbreng in de politiek is het opblazen van Rutte1. Je denkt wel twee keer na voordat je met zo iemand een coalitie wil vormen.
VVD, PvdGL, D66, NSC, CDA, CU, Voltquote:Op zondag 17 september 2023 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi, nu de BBB uitsluiten en we komen ergens.
Ziet er walgelijk uitquote:Op zondag 17 september 2023 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
VVD, PvdGL, D66, NSC, CDA, CU, Volt
Zoiets?
Dit heeft hij niet gezegd.quote:Dat partijleider Geert Wilders gisteren in De Telegraaf zei dat de "scherpe kantjes" er bij de PVV vanaf zijn, verandert daar wat hem betreft niets aan.
Zo'n kabinet ontploft nog sneller dan Balkenende I.quote:Op zondag 17 september 2023 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoiets?
Ze krijgen demissionair meer voor elkaar hebben we gemerkt.quote:Op zondag 17 september 2023 14:41 schreef asco het volgende:
[..]
Zo'n kabinet ontploft nog sneller dan Balkenende I.
Is ook al wel weer heel lang geleden hequote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef Hathor het volgende:
Dit heeft Wilders wel een beetje aan zichzelf te danken, zijn grootste inbreng in de politiek is het opblazen van Rutte1. Je denkt wel twee keer na voordat je met zo iemand een coalitie wil vormen.
Dit is toch echt een combinatie waar helemaal niemand blij van wordt?quote:Op zondag 17 september 2023 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoiets?
De deur is dicht, maar er zit wel een kijkgat in.quote:Op zondag 17 september 2023 14:31 schreef Nyamuk het volgende:
Hij wil het niet maar sluit de mogelijkheid ook niet helemaal uit. Dus eigenlijk is er niet veranderd behalve dat de deur nou wel op een kier staat?
Nou ja, pvv is nog altijd een klootzakkenpartij die hele bevolkingsgroepen in het verdomhoekje zet. Dat daarmee de rechtstaat geraakt wordt, daar heeft Omtzigt natuurlijk volledig gelijk in. Als je andersom zo makkelijk je principes opzij zet alleen maar om te kunnen regeren, dan ben je pas geen knip voor je neus waard.quote:Op zondag 17 september 2023 14:51 schreef matspontius het volgende:
Een andere partij uitsluiten is toch wel een diskwalificatie van jezelf hoor. Wat een bekrompen mening....
Ja, jij hebt het goed door zie ik al 🤣quote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, pvv is nog altijd een klootzakkenpartij die hele bevolkingsgroepen in het verdomhoekje zet. Dat daarmee de rechtstaat geraakt wordt, daar heeft Omtzigt natuurlijk volledig gelijk in. Als je andersom zo makkelijk je principes opzij zet alleen maar om te kunnen regeren, dan ben je pas geen knip voor je neus waard.
Wou je zeggen dat het niet waar is?quote:Op zondag 17 september 2023 15:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, jij hebt het goed door zie ik al 🤣
Jij duidelijk wel, merk ikquote:Op zondag 17 september 2023 15:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, jij hebt het goed door zie ik al 🤣
Die bevolkingsgroep heeft Wilders niet nodig om zichzelf daar te zetten. Daarnaast, Wilders woonde in '97 in Kanaleneiland. Ondanks dat bepaalde straten daar een gentrificatieproces hebben ondergaan, moet je voor de grap eens door die wijk rijden. Nou ja, echt grappig is het niet.quote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, pvv is nog altijd een klootzakkenpartij die hele bevolkingsgroepen in het verdomhoekje zet. Dat daarmee de rechtstaat geraakt wordt, daar heeft Omtzigt natuurlijk volledig gelijk in. Als je andersom zo makkelijk je principes opzij zet alleen maar om te kunnen regeren, dan ben je pas geen knip voor je neus waard.
Of het is de partij die niet meegaat in het toe-eigenen van een slachtofferrol van die bevolkingsgroep.quote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
De man die een kopvoddentax wilde invoeren. Hoe white trash wil je het hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 14:51 schreef matspontius het volgende:
Een andere partij uitsluiten is toch wel een diskwalificatie van jezelf hoor. Wat een bekrompen mening....
Ik heb 12 jaar in Lombok in Utrecht gewoond, 4 jaar in de Tarwewijk in Rotterdam zuid, en woon nu al meer dan 10 jaar in Rotterdam west, en toch heeft me dat geen buitenlanderhatende klootzak gemaakt zoals wilders en zijn kornuiten zijn. Die gasten hebben een hele lange geschiedenis van kleineren, beschimpen en haat opwekken jegens hele bevolkingsgroepen willen het liefst artikel 1, een essentieel fundament van onze rechtstaat afschaffen. Dus leg nog eens uit hoe ze niet botsen met onze rechtstaat.quote:Op zondag 17 september 2023 15:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die bevolkingsgroep heeft Wilders niet nodig om zichzelf daar te zetten. Daarnaast, Wilders woonde in '97 in Kanaleneiland. Ondanks dat bepaalde straten daar een gentrificatieproces hebben ondergaan, moet je voor de grap eens door die wijk rijden. Nou ja, echt grappig is het niet.
Wilders is ook geen buitenlanderhater. Dat zou gek zijn, gezien hij Joodse en Indo roots heeft, is opgegroeid in Limburg en een Hongaarse vrouw heeft. Mensen gebruiken veel te snel het woord haat.quote:Op zondag 17 september 2023 15:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar in Lombok in Utrecht gewoond, 4 jaar in de Tarwewijk in Rotterdam zuid, en woon nu al meer dan 10 jaar in Rotterdam west, en toch heeft me dat geen buitenlanderhatende klootzak gemaakt zoals wilders en zijn kornuiten zijn. Die gasten hebben een hele lange geschiedenis van kleineren, beschimpen en haat opwekken jegens hele bevolkingsgroepen willen het liefst artikel 1, een essentieel fundament van onze rechtstaat afschaffen. Dus leg nog eens uit hoe ze niet botsen met onze rechtstaat.
Zeker omdat de PVV een partij is die een kritisch tegengeluid geeft aan de islam en zijn aanhangers. Schijnbaar mag men niet kritisch kijken naar de islam en zijn aanhangers.quote:Op zondag 17 september 2023 14:51 schreef matspontius het volgende:
Wou? Het is wil..... dus even terug naar de schoolbank professor 🧐quote:Op zondag 17 september 2023 15:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat het niet waar is?
Noem die hele bevolkingsgroepen eens op...quote:Op zondag 17 september 2023 15:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar in Lombok in Utrecht gewoond, 4 jaar in de Tarwewijk in Rotterdam zuid, en woon nu al meer dan 10 jaar in Rotterdam west, en toch heeft me dat geen buitenlanderhatende klootzak gemaakt zoals wilders en zijn kornuiten zijn. Die gasten hebben een hele lange geschiedenis van kleineren, beschimpen en haat opwekken jegens hele bevolkingsgroepen willen het liefst artikel 1, een essentieel fundament van onze rechtstaat afschaffen. Dus leg nog eens uit hoe ze niet botsen met onze rechtstaat.
Jaja Hitler kon ook geen jodenhater zijn want hij had ook deels joods bloed. Ik ben weg hier, succes met het goedpraten van je eigen haat en racisme, pvv stemmertje.quote:Op zondag 17 september 2023 15:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wilders is ook geen buitenlanderhater. Dat zou gek zijn, gezien hij Joodse en Indo roots heeft, is opgegroeid in Limburg en een Hongaarse vrouw heeft. Mensen gebruiken veel te snel het woord haat.
Ik zie de VVD in zee gaan met iedereen die ze aan een meerderheidscoalitie kan helpen. Behalve dan de Kremlinvertegenwoordigers van FvD.quote:Op zondag 17 september 2023 14:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
De VVD wil waarschijnlijk graag met de BBB regeren. Toen die twee samen de meerderheid hadden volgens de peilingen heeft Rutte de stekker er uitgetrokken. Waarschijnlijk om de "linkse wolk" voor te zijn.
Met Rutte zeker. Nu? Afwachten…quote:Op zondag 17 september 2023 16:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zie de VVD in zee gaan met iedereen die ze aan een meerderheidscoalitie kan helpen. Behalve dan de Kremlinvertegenwoordigers van FvD.
Stel je voor dat een politicus verder kijkt dan zes maanden.quote:Op zondag 17 september 2023 15:38 schreef Mortaxx het volgende:
Ook bijzonder dat die over het minimumloon van 2028 meent te moeten praten. Dan zijn we alweer drie verkiezingen verder
Is zeer democratisch. Het is uist antidemocratisch van partijen te eisen dat ze een andere aan de macht helpen.quote:Op zondag 17 september 2023 15:30 schreef Eightyone het volgende:
Gelijk heeft 'ie.
Of je het democratisch kunt noemen, is weer een ander verhaal.
Lucht verplaatsen over dingen waar je nooit enige verantwoording over hoeft af te leggenquote:Op zondag 17 september 2023 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Stel je voor dat een politicus verder kijkt dan zes maanden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Yesilgöz minstens zo opportunistisch is als Rutte.quote:Op zondag 17 september 2023 16:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Met Rutte zeker. Nu? Afwachten…
Ze lijkt kundig en steady, maar heeft tegelijkertijd iets over zich wat geen prettig gevoel oproept.quote:Op zondag 17 september 2023 16:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Yesilgöz minstens zo opportunistisch is als Rutte.
Goh, wat een tolerantie zeg. Hypocriet mannetje dat je bent. Ik schrijf alleen iets over Wilders, ik verspreid hier zelf geen haat noch racisme in dit topic. Ik heb nog nooit op dhr. Wilders gestemd, maar goedquote:Op zondag 17 september 2023 16:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jaja Hitler kon ook geen jodenhater zijn want hij had ook deels joods bloed. Ik ben weg hier, succes met het goedpraten van je eigen haat en racisme, pvv stemmertje.
Het lijkt me juist de wortel van de democratie om te mogen beslissen met wie je wel en niet wil samenwerken.quote:Op zondag 17 september 2023 15:30 schreef Eightyone het volgende:
Gelijk heeft 'ie.
Of je het democratisch kunt noemen, is weer een ander verhaal.
Bye bye 👋 Let je in het vervolg wel een beetje op je taalgebruik en spelling 🤓 Dat is wat ondermaats namelijkquote:Op zondag 17 september 2023 16:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jaja Hitler kon ook geen jodenhater zijn want hij had ook deels joods bloed. Ik ben weg hier, succes met het goedpraten van je eigen haat en racisme, pvv stemmertje.
De wortel van de democratie is dat je eerst eens naar anderen luistert en met ze overlegd. Zeker een partij waar veel mensen toch op stemmen. Bij voorbaat al een andere partij uitsluiten omdat dit niet in je eigen straatje past is verre van democratisch. Eigenlijk ontzettend sneu maar dat geeft wel aan hoe deze man politiek bedrijft....quote:Op zondag 17 september 2023 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het lijkt me juist de wortel van de democratie om te mogen beslissen met wie je wel en niet wil samenwerken.
Ze is ooit begonnen bij de SP. Een paar jaar later werd ze gemeenteraadslid voor de VVD in Amsterdam en kwam ze niet alleen in het geweer tegen straatintimidatie, maar ook tegen krakers en linkse activisten. Tussendoor was ze ook nog even aangehaakt bij de PvdA en bij Groen Links.quote:Op zondag 17 september 2023 16:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ze lijkt kundig en steady, maar heeft tegelijkertijd iets over zich wat geen prettig gevoel oproept.
Maar misschien hoort dat gewoon bij die partij. Zowel zij als Dijkhoff heb ik er in het verleden weinig empathische tweets uit zien gooien, specifiek gericht aan de niet-privileged kant van de samenleving.
Ik vind het wel eerlijk, dat je van tevoren zegt dat de kans klein is dat je met die of die samen wil werken in een regering. Zo breng je duidelijkheid naar de kiezer.quote:Op zondag 17 september 2023 16:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
De wortel van de democratie is dat je eerst eens naar anderen luistert en met ze overlegd. Zeker een partij waar veel mensen toch op stemmen. Bij voorbaat al een andere partij uitsluiten omdat dit niet in je eigen straatje past is verre van democratisch. Eigenlijk ontzettend sneu maar dat geeft wel aan hoe deze man politiek bedrijft....
Nog meer variatie dan een paar van die recent bij BBB aangehaakte types.quote:Op zondag 17 september 2023 16:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Ze is ooit begonnen bij de SP. Een paar jaar later werd ze gemeenteraadslid voor de VVD in Amsterdam en kwam ze niet alleen in het geweer tegen straatintimidatie, maar ook tegen krakers en linkse activisten. Tussendoor was ze ook nog even aangehaakt bij de PvdA en bij Groen Links.
Nou vertel eens, hoe heeft hij zich gedragen/misdragen? En vertel daar dan gelijk bij hoe de andere kamerleden zich voorbeeldig hebben gedragen de afgelopen jaren - want die waren natuurlijk het toonbeeld van transparantie, eerlijkheid, verdraagzaamheid, kennis vsn zaken, etc, etc., etc. Gaat hij die dan ook allemaal uitsluiten?quote:Op zondag 17 september 2023 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het wel eerlijk, dat je van tevoren zegt dat de kans klein is dat je met die of die samen wil werken in een regering. Zo breng je duidelijkheid naar de kiezer.
Dat partijen zo huiverig zijn om met Geert in een regering te gaan zitten ligt natuurlijk ook gewoon aan hoe hij zich de afgelopen decennia gedragen heeft.
Vol persoonlijk op de aanval, altijd overal met 2 gestrekte benen erin vliegen, totale alleenheerschappij bij zijn 'partij', weg gelopen uit de gedoogconstructie op het eerste moment dat het moeilijk werd, roepen dat er met scherp geschoten moet worden bij ongeregeldheden, dat de 'rechtsstaat even opzij gezet moet worden' en dan vergeet ik nog wel het eea.quote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou vertel eens, hoe heeft hij zich gedragen/misdragen? En vertel daar dan gelijk bij hoe de andere kamerleden zich voorbeeldig hebben gedragen de afgelopen jaren - want die waren natuurlijk het toonbeeld van transparantie, eerlijkheid, verdraagzaamheid, kennis vsn zaken, etc, etc., etc. Gaat hij die dan ook allemaal uitsluiten?
Zou mooi zijn als er wat zaken op de schop gaat. Partijen kunnen zich aansluiten bij links of rechts, of hoe je het ook gaat noemen.quote:Op zondag 17 september 2023 15:30 schreef Werkperd het volgende:
Wordt weer niks. Te veel partijen, te veel geluiden. Coalitie is een ziekte.
Integenstelling tot de PVV met zijn enorme ledenaantal, diverse ledenraadplegingen per jaar over de te volgen koers en zo!quote:Op zondag 17 september 2023 17:56 schreef MichaelScott het volgende:
Hij loopt wel erg op de zaken vooruit. Voorlopig moet hij eerst nog een partij zien te vormen en is het een onemanshow.
Daarom is het te hopen dat Pieter wel lukt om die zaken snel te regelen. Een partij optuigen in 3 maanden tijd is niet niets, zelfs niet met een hele lading oud-CDA'ers.quote:Op zondag 17 september 2023 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integenstelling tot de PVV met zijn enorme ledenaantal, diverse ledenraadplegingen per jaar over de te volgen koers en zo!
Oh, wacht….
Precies, hij kan ook gewoon een lijst samenstellen. Die zogenaamde interne partijdemocratie werkt namelijk nogal ondermijnend voor de echte democratie.quote:Op zondag 17 september 2023 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integenstelling tot de PVV met zijn enorme ledenaantal, diverse ledenraadplegingen per jaar over de te volgen koers en zo!
Oh, wacht….
Ah, jouw democratie is er een waarin de dictator bepaalt waar jij op mag stemmen. Duidelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies, hij kan ook gewoon een lijst samenstellen. Die zogenaamde interne partijdemocratie werkt namelijk nogal ondermijnend voor de echte democratie.
Nee hoor, maar we zien via de interne partijdemocratie een kadaverdiscipline onder tassendragers ontstaan die het ook andere volksvertegenwoordigers belet hun controlerende en wetgevend taak te doen. We zien ook strijdigheid met stemmen onder last, terwijl een eerlijke lijsttrekkersverkiezing organiseren ze ook niet gegeven is.quote:Op zondag 17 september 2023 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, jouw democratie is er een waarin de dictator bepaalt waar jij op mag stemmen. Duidelijk.
En een handjevol animal cops wat in de praktijk niet veel voorstelde.quote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef Hathor het volgende:
Maar zou die dan ook niet de VVD moeten uitsluiten?quote:Op zondag 17 september 2023 15:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Rutte had zijn partij zo gedomesticeerd, dat het passief stemvee was geworden.quote:Op zondag 17 september 2023 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, maar we zien via de interne partijdemocratie een kadaverdiscipline onder tassendragers ontstaan die het ook andere volksvertegenwoordigers belet hun controlerende en wetgevend taak te doen. We zien ook strijdigheid met stemmen onder last, terwijl een eerlijke lijsttrekkersverkiezing organiseren ze ook niet gegeven is.
We hebben een systeem van op personen stemmen en op lijsten stemmen, partijen hebben daar op zich geen toegevoegde waarde in, en zijn dus wel een uiterst dubieuze rol gaan spelen. Ook hebben ze de neiging belangrijke onderwerpen aan democratische besluitvorming te onttrekken.
Kritische mensen worden geïntimideerd als zij eerlijk zijn over de islam, door de aanhangers van de Islam, dat is pas bizar.quote:Op zondag 17 september 2023 19:03 schreef probeer het volgende:
Muv het FvD wil of gaat niemand met de PVV regeren. En daar heeft Geert de afgelopen jaren helemaal zelf voor gezorgd, met zijn bizarre en/of radicale politieke ideeën en uitingen.
Er zijn alleen een aantal partijen die daar naar de burger toe niet voor uit willen komen, omdat ze of hopen wat PVV kiezers weg te kunnen stelen, of geen zin hebben in domrechts gezeik over 'niet democratisch zijn'.
Lijkt me eigenlijk gek om de deur naar een partij die niet in je straatje past open te houdenquote:Op zondag 17 september 2023 16:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
De wortel van de democratie is dat je eerst eens naar anderen luistert en met ze overlegd. Zeker een partij waar veel mensen toch op stemmen. Bij voorbaat al een andere partij uitsluiten omdat dit niet in je eigen straatje past is verre van democratisch. Eigenlijk ontzettend sneu maar dat geeft wel aan hoe deze man politiek bedrijft....
Welke Russische propaganda komt van beide partijen heb je het idee?quote:Op zondag 17 september 2023 19:51 schreef speknek het volgende:
Vreemd, ze zijn allebei niet vies van wat Russische propaganda, maar misschien is samenwerken te opzichtig
De PVV is ten eerste een anti islam partij.quote:Op zondag 17 september 2023 15:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vind ik ook. Beter dan uit electorale overwegingen alles zo vaag mogelijk houden terwijl je eigenlijk van binnen al weet dat samenwerken met die en die praktisch onmogelijk is.quote:Op zondag 17 september 2023 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk gek om de deur naar een partij die niet in je straatje past open te houden
Blij dat hij het ook uitspreekt want zo kan de kiezer er evt rekening mee houden
Maar dat is wel wat je krijgt wanneer Pieter Pvv Fvd Bvnl op voorhand uitsluit. Er zijn geen andere opties?quote:
ik ben erg blij met ons stelsel, daarom gaan wij altijd over het midden. Is grotendeles van het volk te vrede.quote:Op zondag 17 september 2023 17:23 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als er wat zaken op de schop gaat. Partijen kunnen zich aansluiten bij links of rechts, of hoe je het ook gaat noemen.
Dan is het direct bekend welke partijen gaan regeren en kan er al maanden van te voren worden onderhandeld.
quote:Op maandag 18 september 2023 00:49 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit weer een fascistisch feestje wordt met weer Vvd Cda D66 Gl/Pvda Cu aan het roer. Met weer meer oude lijken en meer schandalen.
Caro 56 van de BBB wil ook wel met de PVV samenwerken hoor.quote:Op zondag 17 september 2023 19:03 schreef probeer het volgende:
Muv het FvD wil of gaat niemand met de PVV regeren. En daar heeft Geert de afgelopen jaren helemaal zelf voor gezorgd, met zijn bizarre en/of radicale politieke ideeën en uitingen.
Jij hebt liever dat ze een poppenkast opgaan zetten en doen alsof ze serieus onderhandelen terwijl voor Omtzigt vooraf al duidelijk is dat de verschillen onoverbrugbaar zijn?quote:Op zondag 17 september 2023 16:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een beetje in de war want de fascistische partijen noemde je in je eerste alinea op.quote:Op maandag 18 september 2023 00:49 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Maar dat is wel wat je krijgt wanneer Pieter Pvv Fvd Bvnl op voorhand uitsluit. Er zijn geen andere opties?
Tenzij NSC alle stemmen krijgt maar dat gaat dus nooit gebeuren.
Ik ben bang dat dit weer een fascistisch feestje wordt met weer Vvd Cda D66 Gl/Pvda Cu aan het roer. Met weer meer oude lijken en meer schandalen.
Tja dat is echt we hele oude koeien uit de sloot halen, alsof andere partijtjes allemaal zo degelijk zijn geweest.quote:Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef Hathor het volgende:
Zoals ze de afgelopen jaren hebben gedaan bedoel je?quote:Op maandag 18 september 2023 07:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat ze een poppenkast opgaan zetten en doen alsof ze serieus onderhandelen terwijl voor Omtzigt vooraf al duidelijk is dat de verschillen onoverbrugbaar zijn?
Aan de asielinstroom gaat helemaal niks gebeuren zonder de PVV dus het zal snel voorbij zijn met Omtzigt's populariteit. Ik ben benieuwd of dat gegeven nog vóór de verkiezingen voor alle stemmers duidelijk zal zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 07:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ze de afgelopen jaren hebben gedaan bedoel je?
Het vooraf uitsluiten van anderen zonder actueel overleg is erg bekrompen en kortzichtig. Ook al heb je totaal verschillende meningen dan nog kun je met elkaar bespreken wat er mogelijk is - kom je er niet uit dan heb je het in ieder geval geprobeerd. De houding van de heer Omtzigt is erg hautain. Hij is sowieso niet geschikt voor die slinkse politiek maar daar komen we snel genoeg achter
Als Wilders ook maar een moment denkt dat hij water bij de wijn moet doen en geen billboard voor de scherpe kanten van de PVV meer kan opzetten, dan is er al wrijving.quote:Op maandag 18 september 2023 07:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja dat is echt we hele oude koeien uit de sloot halen, alsof andere partijtjes allemaal zo degelijk zijn geweest.
Omtzigt heeft een acteur ingehuurd om Russische desinformatie tijdens een MH17 bijeenkomst te spuien. Wilders, nouja letterlijk alles. Die heeft zich lekker een Russisch vriendschapspeldje op laten spelden in de Doema, na MH17 en na de annexatie van de Krim, terwijl Rusland actief bezig is Europa door Afrikaanse vluchtelingen te laten overspoelen, iets waar Wilders zegt tegen te strijden. Volstrekt niet serieus te nemen die Manchurian Candidate.quote:Op zondag 17 september 2023 21:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke Russische propaganda komt van beide partijen heb je het idee?
Asiel is amper nog een thema voor iedereen die niet op de PVV of FvD stemt dus ach dat zal wel loslopen...quote:Op maandag 18 september 2023 07:43 schreef asco het volgende:
[..]
Aan de asielinstroom gaat helemaal niks gebeuren zonder de PVV dus het zal snel voorbij zijn met Omtzigt's populariteit. Ik ben benieuwd of dat gegeven nog vóór de verkiezingen voor alle stemmers duidelijk zal zijn.
Ja, waarom zou asiel ook een thema moeten zijn? Loopt allemaal op rolletjes, asielzoekers worden allemaal hartelijk welkom geheten en uitstekend begeleid. Zet de deuren nog maar verder open want de Nederlandse overheid heeft dat prima onder controlequote:Op maandag 18 september 2023 09:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asiel is amper nog een thema voor iedereen die niet op de PVV of FvD stemt dus ach dat zal wel loslopen...
Dit is een grap, toch?quote:Op maandag 18 september 2023 09:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asiel is amper nog een thema voor iedereen die niet op de PVV of FvD stemt dus ach dat zal wel loslopen...
In het geval van Omtzigt ging dat vijf jaar geleden om iemand waarvan hij dacht dat het een belangrijke getuige kon zijn. En dat betrof trouwens een Oekraïense asielzoekerquote:Op maandag 18 september 2023 08:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Omtzigt heeft een acteur ingehuurd om Russische desinformatie tijdens een MH17 bijeenkomst te spuien. Wilders, nouja letterlijk alles. Die heeft zich lekker een Russisch vriendschapspeldje op laten spelden in de Doema, na MH17 en na de annexatie van de Krim, terwijl Rusland actief bezig is Europa door Afrikaanse vluchtelingen te laten overspoelen, iets waar Wilders zegt tegen te strijden. Volstrekt niet serieus te nemen die Manchurian Candidate.
Misschien was het een ongelukje, misschien niet. De feiten zijn de feiten.quote:Op maandag 18 september 2023 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
In het geval van Omtzigt ging dat vijf jaar geleden om iemand waarvan hij dacht dat het een belangrijke getuige kon zijn. En dat betrof trouwens een Oekraïense asielzoeker![]()
.
Op basis daarvan heel de NSC op basis daarvan willen wegzetten als een partij die Russische propaganda verspreid, wat een idioterie. Maar ja, er is een nieuwe centrumrechtse met wat conservatieve standpunten, die moet natuurlijk meteen even door het slijk worden gehaald.
Ik zeg nergens dat het geen thema zou moeten zijn, maar als je kijkt naar de discussies en de peilingen is het op dit moment geen onderwerp. Bestaanszekerheid is het nieuwe buzzwoord en klimaat is ook nog steeds een thema. Ergens ver daaronder pas komt immigratie.quote:Op maandag 18 september 2023 09:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, waarom zou asiel ook een thema moeten zijn? Loopt allemaal op rolletjes, asielzoekers worden allemaal hartelijk welkom geheten en uitstekend begeleid. Zet de deuren nog maar verder open want de Nederlandse overheid heeft dat prima onder controleOok geen overlast van asielzoekers of iets dergelijks
![]()
Niemand die op NSC, D66, Volt, CU, Denk, CDA, GL/PvdA of BBB wil stemmen heeft het echt over migratie. Paar verstokte VVD stemmers nog wel maar die hoor je eigenlijk ook niet echt. Dus nee, geen grap: buiten FvD en PVV (en JA21) is het eigenlijk geen themaquote:Op maandag 18 september 2023 09:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit is een grap, toch?
Alleen PVV en FvD. Lol.
Denkt de Nederlandse bevolking daar ook zo over? Misschien moeten die gasten eens wat meer in de realiteit staan. Als je als politicus het asielbeleid niet belangrijk vind dan heb je toch niet helemaal begrepen waar de schoen in de samenleving o.a. wringt!!quote:Op maandag 18 september 2023 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niemand die op NSC, D66, Volt, CU, Denk, CDA, GL/PvdA of BBB wil stemmen heeft het echt over migratie. Paar verstokte VVD stemmers nog wel maar die hoor je eigenlijk ook niet echt. Dus nee, geen grap: buiten FvD en PVV (en JA21) is het eigenlijk geen thema
Ja dat was toen idd, daarom ook vooruit kijken ipv dat gedoogkabinet er bij halen.quote:Op maandag 18 september 2023 08:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Wilders ook maar een moment denkt dat hij water bij de wijn moet doen en geen billboard voor de scherpe kanten van de PVV meer kan opzetten, dan is er al wrijving.
Aan alles kun je aflezen dat ze geen zin hadden in regeren omdat ze met modder liepen te gooien en grenzen liepen op te zoeken vanuit de oppositie. Als je daar al jezelf al als Mad Max laat zien dan ben je geen kandidaat voor het besturen van de boot.
De BBB gaf iedereen dit voorjaar een oorwassing, terwijl ze het nauwelijks over migratie hadden. Ondertussen kreeg de PVV slaag en werd het FvD gedecimeerd.quote:Op maandag 18 september 2023 11:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Denkt de Nederlandse bevolking daar ook zo over? Misschien moeten die gasten eens wat meer in de realiteit staan. Als je als politicus het asielbeleid niet belangrijk vind dan heb je toch niet helemaal begrepen waar de schoen in de samenleving o.a. wringt!!
Dat klopt, de feiten zijn de feiten. En het feit was hier dat Omtzigt dacht een nuttige getuige te hebben gevonden in de vorm een Oekraïense asielzoeker, die belangrijk kon zijn voor het onderzoek naar MH17.quote:Op maandag 18 september 2023 10:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien was het een ongelukje, misschien niet. De feiten zijn de feiten.
Instroom van jonge mensen nodig en je komt er bijna niet binnen. Feiten of eigen inzicht?quote:Op maandag 18 september 2023 11:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik vind het hele asiel en andere buitenlanders gedoe heel vreemd. Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen. De enige manier om de regels nog strenger te maken is uit de EU stappen, want we doen nu al het minimaal toegestane.
Ondertussen neemt de gemiddelde leeftijd toe, want we krijgen weinig kinderen. Veel mensen vinden dat goed, want er zijn er al te veel. Maar aan de andere kant moet de economie ieder jaar groeien en maken al die ouderen de zorg duur, de pensioenen onbetaalbaar en de woningnood groter omdat ze zolang mogelijk in hun koophuis moeten blijven wonen.
Zolang economische groei het doel is, hebben we een grote instroom van jonge mensen nodig. En als duurzaamheid het doel is, moeten we van het kapitalisme af. Kies.
Het is moeilijk om hier binnen te komen?quote:Op maandag 18 september 2023 11:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik vind het hele asiel en andere buitenlanders gedoe heel vreemd. Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen. De enige manier om de regels nog strenger te maken is uit de EU stappen, want we doen nu al het minimaal toegestane.
Ondertussen neemt de gemiddelde leeftijd toe, want we krijgen weinig kinderen. Veel mensen vinden dat goed, want er zijn er al te veel. Maar aan de andere kant moet de economie ieder jaar groeien en maken al die ouderen de zorg duur, de pensioenen onbetaalbaar en de woningnood groter omdat ze zolang mogelijk in hun koophuis moeten blijven wonen.
Zolang economische groei het doel is, hebben we een grote instroom van jonge mensen nodig. En als duurzaamheid het doel is, moeten we van het kapitalisme af. Kies.
Meer kinderen maken kan ook.quote:Op maandag 18 september 2023 11:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Instroom van jonge mensen nodig en je komt er bijna niet binnen. Feiten of eigen inzicht?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als jij bepaalde dingen beweert wil ik daar wel bewijs van zien s.v.p.quote:Op maandag 18 september 2023 11:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Meer kinderen maken kan ook.
Ik betwijfel dat ik jou hiervan kan overtuigen, dus ik ga het niet proberen. Je zou het zelf eens uit moeten zoeken.quote:Op maandag 18 september 2023 11:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als jij bepaalde dingen beweert wil ik daar wel bewijs van zien s.v.p.
Goed antwoord, geen dingen beweren die je niet kan onderbouwen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ik jou hiervan kan overtuigen, dus ik ga het niet proberen. Je zou het zelf eens uit moeten zoeken.
Oorlogsvluchtelingen zijn hier niet welkom. Check.quote:Op maandag 18 september 2023 12:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goed antwoord, geen dingen beweren die je niet kan onderbouwen.
Weer zo'n loze bewering - checkquote:Op maandag 18 september 2023 12:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oorlogsvluchtelingen zijn hier niet welkom. Check.
Omtzigt heeft notabene het verhaal opgetuigd dat die getuige moest vertellen: https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17quote:Op maandag 18 september 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, de feiten zijn de feiten. En het feit was hier dat Omtzigt dacht een nuttige getuige te hebben gevonden in de vorm een Oekraïense asielzoeker, die belangrijk kon zijn voor het onderzoek naar MH17.
Dat jij dit dan vervolgens probeert te verdraaien alsof Omtzigt en zijn hele nieuwe partij bewust 'Russische desinformatie' verspreiden is geen feit, maar een slinkse manier om zowel Omtzigt als NSC een negatief daglicht plaatsen.
quote:Op maandag 18 september 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
Dat soort demoniseren doet het wellicht in progressief linkse kringen goed, maar de rationele en weldenkende mens zal hier niet voor vallen.
De PVV wil niks doen aan asiel, dat is hun enige reden om stemmen te krijgen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Blijft jammer dat er niet echt een andere partij is naast de PVV die echt wat wil doen aan asiel (en dan heb ik het niet over tijdelijke pleisters). Het grootste probleem van de PVV is Wilders zelf en dat hij net wat té extreem is.
Los daarvan zal ik altijd van mening blijven dat het ondemocratisch is voor partijen om vooraf al anderen uit te sluiten. Ja, grote kans dat de verschillen te groot zijn, maar probeer het tenminste. Ga om tafel. Dat verdienen de mensen die op zo'n buitengesloten partij stemmen wel imo.
Nu blijf je in het cirkeltje hangen dat er niks gedaan wordt aan de echte problemen, omdat je al vrij snel af bent tegenwoordig als je wat feller bent tegen asiel (of als je geen voorstander bent van miljarden pakketten rondom klimaat). Dus geen partijen die er echt wat tegen willen doen. Je kan alleen maar hopen dat het steeds meer mensen raakt en dat de maatschappij wat bij draait op een gegeven moment, maar daar zijn we nog lang niet.
https://mondointernaziona(...)at-power-competitionquote:from a political point of view, the Russian Federation "is likely to attempt to obtain political leverage on the European Union by taking control of the major migration route crossing the Sahel and North Africa" (Grey Dynamics, 2020)
Zucht.quote:Op maandag 18 september 2023 12:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Weer zo'n loze bewering - check
Watquote:Op maandag 18 september 2023 13:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zucht.
Asielzoekers.
Immigranten.
De regels van de EU.
Trek je plan.
Welk plan? Wat is je punt nu met deze links? Wees eens wat duidelijker ....quote:Op maandag 18 september 2023 13:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zucht.
Asielzoekers.
Immigranten.
De regels van de EU.
Trek je plan.
Kijk naar de val van het kabinet. Maximaal 200 immigranten per maand voor de gezinshereniging van asielzoekers uit oorlogsgebieden. De mensen die dat nog te veel vinden, zullen het nooit eens worden met de mensen die vinden dat die mensen recht hebben op gezinshereniging.quote:Op maandag 18 september 2023 14:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Welk plan? Wat is je punt nu met deze links? Wees eens wat duidelijker ....
Ok, ik geef het op - wat een wartaal en flutargumentatiequote:Op maandag 18 september 2023 14:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kijk naar de val van het kabinet. Maximaal 200 immigranten per maand voor de gezinshereniging van asielzoekers uit oorlogsgebieden. De mensen die dat nog te veel vinden, zullen het nooit eens worden met de mensen die vinden dat die mensen recht hebben op gezinshereniging.
En meestal is het gewoon je gevoel, het is niet gebaseerd op logica en feiten. Dus dan kan ik wel met feiten komen en uitleggen hoe het in elkaar zit, maar dat heeft dan geen effect. Alleen als je het zelf uitzoekt kan dat veranderen.
Waarom zou je met liegende, manipulerende, onwetende graaiers willen regeren?quote:Op maandag 18 september 2023 14:46 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Waarom zou je met plucheplakkende zeikerige klagende volksbuurters willen regeren?
Totale onzin om alleen Rusland hier verantwoordelijk voor te maken als we het ook nog even over andere landen hebben in het MO. En betreffende Afrika hebben wel meerdere partijen zoals Frankrijk, China, VS die hun belangen spelletjes spelen. Bovendien blijft de EU nog altijd zelf verantwoordelijk om met dit probleem om te gaan.quote:Op maandag 18 september 2023 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
De PVV wil niks doen aan asiel, dat is hun enige reden om stemmen te krijgen.
[ twitter ][ twitter ]
Syrie is bewust gebombardeerd door Rusland zodat er miljoenen vluchtelingen Europa introkken. (bron: SACEUR Breedlove)
Rusland doet nu hetzelfde in Afrika, de mensensmokkelaars die de EU probeert uit te roken, vinden steun in Russisch geld en Wagner troepen.
[..]
https://mondointernaziona(...)at-power-competition
Wilders:
[ afbeelding ]
Bijzondere complottheorie. Hier mag je best een topic over openen in BNW, maar het is behoorlijk vergezocht dat Rusland in gebieden zou ingrijpen enkel en alleen om vluchtelingenstromen op te wekken richting Europa.quote:Op maandag 18 september 2023 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
De PVV wil niks doen aan asiel, dat is hun enige reden om stemmen te krijgen.
[ twitter ][ twitter ]
Syrie is bewust gebombardeerd door Rusland zodat er miljoenen vluchtelingen Europa introkken. (bron: SACEUR Breedlove)
Rusland doet nu hetzelfde in Afrika, de mensensmokkelaars die de EU probeert uit te roken, vinden steun in Russisch geld en Wagner troepen.
[..]
https://mondointernaziona(...)at-power-competition
Wilders:
[ afbeelding ]
Goede toevoeging aan mijn samenvatting van de PVV, bedankt Hans!quote:Op maandag 18 september 2023 14:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom zou je met liegende, manipulerende, onwetende graaiers willen regeren?
Gezien het eerdere mensentransport naar de grens van o.a. Polen kan je slecht ontkennen dat Rusland wel Europa poogt te destabiliseren met extra vluchtelingenstromen. Het zal vast niet het enige doel zijn maar het is wel een factor denk ik.quote:Op maandag 18 september 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie. Hier mag je best een topic over openen in BNW, maar het is behoorlijk vergezocht dat Rusland in gebieden zou ingrijpen enkel en alleen om vluchtelingenstromen op te wekken richting Europa.
Graag gedaan Markquote:Op maandag 18 september 2023 16:05 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Goede toevoeging aan mijn samenvatting van de PVV, bedankt Hans!
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.quote:Op maandag 18 september 2023 16:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gezien het eerdere mensentransport naar de grens van o.a. Polen kan je slecht ontkennen dat Rusland wel Europa poogt te destabiliseren met extra vluchtelingenstromen. Het zal vast niet het enige doel zijn maar het is wel een factor denk ik.
Nee, de VS niet. Het enige waar ik op wijs is dat Rusland en Belarus wel een periode vluchtelingen ronselden en aan de grens met de EU dumpten. Gratis vervoer maar gedumpt worden aan een grens waar je doorheen komt en terug was ook al geen optie.quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat geopolitieke belangen een factor is maar daar zijn heel wat meer landen verantwoordelijk voor, zelfs een EU.
Overigens spelen niet alleen de Russen een rol in Syrië maar zeker ook de VS en Turkije.
Ja, dat dacht Von Papen ook in 1933.quote:Op maandag 18 september 2023 07:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja dat is echt we hele oude koeien uit de sloot halen, alsof andere partijtjes allemaal zo degelijk zijn geweest.
Als we altijd maar naar achteren blijven kijken komen we nergens.
De pvv is niet mijn partij, maar geef ze een kans, ze zijn tenslotte een grote partij en zullen bij een samenwerking al die onzin die ze over de islam lopen uit te kramen toch overboord moeten gooien.
Nogal, inderdaad.quote:Op maandag 18 september 2023 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is moeilijk om hier binnen te komen?![]()
Hoe halen we die precies binnen?quote:In plaats daarvan halen we ook ladingen asielzoekers binnen die enkel onrust veroorzaken, en verder vooral hun handje ophouden.
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.quote:Op maandag 18 september 2023 11:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
quote:Op maandag 18 september 2023 18:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.
quote:Op maandag 18 september 2023 14:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kijk naar de val van het kabinet. Maximaal 200 immigranten per maand voor de gezinshereniging van asielzoekers uit oorlogsgebieden. De mensen die dat nog te veel vinden, zullen het nooit eens worden met de mensen die vinden dat die mensen recht hebben op gezinshereniging.
En meestal is het gewoon je gevoel, het is niet gebaseerd op logica en feiten. Dus dan kan ik wel met feiten komen en uitleggen hoe het in elkaar zit, maar dat heeft dan geen effect. Alleen als je het zelf uitzoekt kan dat veranderen.
Geen complottheorie, opgeschreven door wetenschappelijke onderzoeksbureaus en de supreme allied commander van de NAVO. Ik snap dat je het verschil niet meer helder hebt gezien hoeveel complottheorien jij wel als normaal ziet.quote:Op maandag 18 september 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie. Hier mag je best een topic over openen in BNW, maar het is behoorlijk vergezocht dat Rusland in gebieden zou ingrijpen enkel en alleen om vluchtelingenstromen op te wekken richting Europa.
Nou nee want de VS heeft niet zoveel belang bij de destabilisatie van Europa, Rusland des te meer.quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Denk je dat de VS met opzet voor een vluchtelingen stroom zorgt vanuit Irak, Libië etc om de EU te destabiliseren? Wat te denken van Frankrijk die ontzettend veel invloed heeft in Afrika en dat al uitbuit sinds ze daar actief zijn en het vreemdelingen legioen al die tijd actief is. We hebben ook Algerijnse vluchtelingen. Bovendien hebben we al langer vluchtelingen uit diverse landen uit Afrika voordat de Russen daar actief waren.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat geopolitieke belangen een factor is maar daar zijn heel wat meer landen verantwoordelijk voor, zelfs een EU.
Overigens spelen niet alleen de Russen een rol in Syrië maar zeker ook de VS en Turkije.
Benoem eens met fatsoenlijke onderbouwing wat er niet klopt? Immers wat hij stelt lijkt verdacht veel op de realiteit. Dus ergens moet er iets missen?quote:Op maandag 18 september 2023 18:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel bullshit in 1 post gelezen. Werkelijk geen enkele zin klopt.
Nee, het is een complottheorie.quote:Op maandag 18 september 2023 19:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen complottheorie, opgeschreven door wetenschappelijke onderzoeksbureaus en de supreme allied commander van de NAVO. Ik snap dat je het verschil niet meer helder hebt gezien hoeveel complottheorien jij wel als normaal ziet.
En in het andere artikel dat je linkt wordt het volgende geschreven over de aanwezigheid van Wagner in Afrika:quote:This paper neither attempts to exonerate Russia’s behaviour in Syria, nor does it seek to justify it. It is the author’s opinion that Russia and the Syrian regime are committing atrocities that amount to war crimes. They do so recklessly and by willingly targeting civilian populations with a heinous disregard for key principles of International Humanitarian Law, including distinction and proportionality. In the end, evidence of this disdain for collateral damage does not equate to evidence of the intent to exacerbate the refugee crisis in order to strike at the European Union. As argued in this paper, there is scant evidence of this intent, except for the assertions of Senator McCain and General Breedlove.
Upon examination of the available evidence, it can be said that the accusation of Russia weaponizing the refugee crisis in order to destabilise the EU cannot be maintained.
Dit laat dus hele andere motieven zien. En vervolgens is jouw bizarre conclusie:quote:Wagner's Role in Africa
According to Stanyard, Vircoulon and Rademeyer (2023), the Wagner Group applies a multilateral strategy, when it comes to operate in the African continent (with different degrees of engagement from one country to another):
• Militarily, by the deployment of its troops in the territory “in the service of weakened autocratic governments seeking support in fighting insurgencies, rebel groups or civil wars”.
• Politically, Wagner-linked organisations “allegedly offered political strategy and advice for leaders”, or run disinformation campaigns, which include fake polling results and campaigns aimed at dissuading demonstrators from protesting against the national government.
• And economically, by creating networks with companies, mostly coming from the energy sector, in order to pursue commercial interests in those countries, where Wagner has provided support (ibid.).
quote:Op maandag 18 september 2023 12:45 schreef speknek het volgende:
Syrie is bewust gebombardeerd door Rusland zodat er miljoenen vluchtelingen Europa introkken.
Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Benoem eens met fatsoenlijke onderbouwing wat er niet klopt? Immers wat hij stelt lijkt verdacht veel op de realiteit. Dus ergens moet er iets missen?
Nou nee, de onrust was er, Rusland is er in gesprongen voor geopolitieke redenen en om haar leger te trainen (wat weer goed van pas kwam voor de grotere koloniale oorlog). Gaandeweg zijn veranderd van strategie in samenwerking met Assad, doordat domme bommen op burgers gooien twee erg positieve bijdrages begonnen op te leveren, namelijk minder soennieten en grote vluchtelingenstromen die Europa destabiliseerden. Bij Oekraïne en de Sahel is de "weaponized migration" of "migration instrumentation" een essentieel onderdeel van de asymmetrische oorlogsvoering geworden. Als je op die termen zoekt vind je veel meer bronnen, maar dan moet je openstaan toe te geven dat je het eerder fout had.quote:Op maandag 18 september 2023 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is een complottheorie.
Het gaat namelijk over de bizarre claims van McCain & Breedlove dat Rusland zogenaamd onrust wilde zaaien in Syrië, met als kwaadaardig achterliggend doel, migratie aanwakkeren om zo Europa te destabiliseren.
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:36 schreef capricia het volgende:
Een drie partijen coalitie! Net als vroeger.
Waar kan ik het programma van NSC lezen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.
Die komt pas eind oktober uit.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar kan ik het programma van NSC lezen?
PVV is wel de tweedgrootste.quote:Op maandag 18 september 2023 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niemand die op NSC, D66, Volt, CU, Denk, CDA, GL/PvdA of BBB wil stemmen heeft het echt over migratie. Paar verstokte VVD stemmers nog wel maar die hoor je eigenlijk ook niet echt. Dus nee, geen grap: buiten FvD en PVV (en JA21) is het eigenlijk geen thema
Kijk eens Binnenhof, lees eens Een Nieuw Sociaal Contract.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar kan ik het programma van NSC lezen?
'geluk'quote:Op zondag 17 september 2023 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met een beetje geluk hebben NSC + GLvdA hebben samen een meerderheid. Die laatsten moeten wel een fatsoenlijke naam en afkorting bedenken.
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
PvdA-GL heeft een programma waar een VVD en ook een NSC weinig in zien. Ik zou hier niet op rekenen.
quote:Op maandag 18 september 2023 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ok, voor de mensen die denken dat het een eitje is hier te komen wonen: hoe en hoeveel? Want het is (vooral dankzij Wilders) nog nooit zo moeilijk geweest.
Oh, wacht, die Oekraïners moeten natuurlijk terug.
En Dilan ziet het wel zitten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.
D66 en redelijke middenpartij in één zin.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je naar de prognose kijkt is het vooral D66 wat leegloopt in NSC, dus dat zal wel meevallen, volgens mij poogt Omtzigt er een redelijke middenpartij van te maken.
Ja misschien ben je politiek niet zo goochem en moet je vooral bij jezelf te rade gaan dan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 en redelijke middenpartij in één zin.
Ik associeer D66 met van alles, maar niet met dit. Dat zijn radicalen.
De D66 weglopers zorgen vooral voor de stijging van PvdA-GL. Ik kan niet inzien wat de link tussen Omtzigt en D66 is.
Kul antwoord. Kom op, doe eens je best.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja misschien ben je politiek niet zo goochem en moet je vooral bij jezelf te rade gaan dan.
Dus ik moet een boek kopen om een partijprogramma te lezen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk eens Binnenhof, lees eens Een Nieuw Sociaal Contract.
D66 radicaal?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 en redelijke middenpartij in één zin.
Ik associeer D66 met van alles, maar niet met dit. Dat zijn radicalen.
De D66 weglopers zorgen vooral voor de stijging van PvdA-GL. Ik kan niet inzien wat de link tussen Omtzigt en D66 is.
Ik ga niet mijn best doen te beargumenteren waarom een centristische partij niet radicaal is. Als je dat denkt zit je zelf op een van de extremen, of ben je al tien jaar lang bezig met volle teugen de fabeltjesfuik op te snuiven.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kul antwoord. Kom op, doe eens je best.
D66 gematigd? Meer EU, lidmaatschap EU in de grondwet, afschaffen vetorecht, miljarden naar stikstof, meer belasten van de burger, meer mensen importeren, janken over misogynie terwijl je continu anderen een mes in de rug steekt of als minderwaardig neer zet, Tjeerd de Groot etc. etc…quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Dat zegt meer over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan over D66.
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 gematigd? Meer EU, miljarden naar stikstof, meer belasten van de burger, meer mensen importeren, janken over misogynie terwijl je continu anderen een mes in de rug steekt of als minderwaardig neer zet, Tjeerd de Groot etc. etc…
D'66 is op bepaalde punten behoorlijk doorgeslagen. Zonde, want daardoor jagen ze een groot deel van de bevolking zich tegen in het harnas.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Dat zegt meer over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan over D66.
Het draait allemaal om de beeldvorming; D66 als de fatsoenlijke, gematigde intellectuelen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?
D66 is inderdaad een radicaal progressieve partij. Dat heeft dus niets met de horizontale as van het politieke spectrum te maken, daar is D66 centrumlinks tot centrum.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
D66 radicaal?
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
D66 is inderdaad een radicaal progressieve partij. Dat heeft dus niets met de horizontale as van het politieke spectrum te maken, daar is D66 centrumlinks tot centrum.
Je voorbeelden zijn niet radicaal. Immigratie is normaal, de EU is normaal, voldoen aan wettelijke regels is normaal, gendergelijkheid is normaal. Dit zijn ook punten die breed gedragen worden onder alle partijen behalve op de extremen. EU-lidmaatschap in de grondwet zou je over kunnen discussiëren, maar gezien de vergaande integratie van de EU en zaken als de ECHR is dat ook niet heel radicaal.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het draait allemaal om de beeldvorming; D66 als de fatsoenlijke, gematigde intellectuelen.
Dat jij bepaalde zaken niet radicaal vindt - of misschien zelfs normaal - daar kan ik niks aan doen.
Edit: ik had in de andere post nog EU-lidmaatschap in de grondwet en afschaffen veto later nog toegevoegd. Nou als dát niet radicaal is…
Neu hoor. BIJ1 is ook radicaal. PvdD zou je op sommige punten ook radicaal kunnen noemen. D66 zou ik niet echt noemen, maar goed, ik zal wel een user uit een bepaalde kring zijn die enkel bepaalde progressieve linkse media-outlets tot zich neemtquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.
Ook met betrekking tot migranten heeft D66 behoorlijk radicale dingen gezegd. Men wilde een paar jaar terug nog tienduizenden (!) vermeende arbeiders naar Nederland halen uit o.a. Polen en allerlei Afrikaanse landen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Mensen gebruiken vaak een enge definitie van radicaal. Alsof dat alleen maar over islam en migranten gaat.
Dat is dus een kwestie van interpretatie. Dan zijn we het hierin oneens. En dat geeft niks.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Je voorbeelden zijn niet radicaal. EU-lidmaatschap in de grondwet zou je over kunnen discussiëren, maar gezien de vergaande integratie van de EU en zaken als de ECHR is dat ook niet heel radicaal.
Goede punten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Neu hoor. BIJ1 is ook radicaal. PvdD zou je op sommige punten ook radicaal kunnen noemen. D66 zou ik niet echt noemen, maar goed, ik zal wel een user uit een bepaalde kring zijn die enkel bepaalde progressieve linkse media-outlets tot zich neemt
Nadat ze dit zeiden stonden ze op 24 zetels?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook met betrekking tot migranten heeft D66 behoorlijk radicale dingen gezegd. Men wilde een paar jaar terug nog tienduizenden (!) vermeende arbeiders naar Nederland halen uit o.a. Polen en allerlei Afrikaanse landen.
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat deze partij momenteel in de peilingen op 15 (!) zetels verlies staat.
De miljarden voor stikstof komt door grensoverschrijdende regelgeving. Je niet aan de afspraken houden is veel radicaler dan dat wel doen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:53 schreef thedeedster het volgende:
Maar dan hebben we nog de miljarden voor stikstof.
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Nadat ze dit zeiden stonden ze op 24 zetels?
Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:56 schreef speknek het volgende:
[..]
De miljarden voor stikstof komt door grensoverschrijdende regelgeving. Je niet aan de afspraken houden is veel radicaler dan dat wel doen.
Hier aan toevoegend; D66 staat voor nogal draconische maatregelen. Ik kan dit serieus niet anders zien dan radicaal.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.
[..]
Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.
Deze vermeende problematiek kan vervolgens op een ideologische manier worden uitgemelkt om land vrij te krijgen, want daar draait het natuurlijk vooral om. Ook daar is een partij als D66 voorloper in, wat ook wel logisch is, want als je migranten met tienduizenden tegelijk hierheen wilt halen, met een woningmarkt die al totaal op slot zit, moet daar ruimte voor komen.
Ah dat leek je wel te suggereren met "natuurlijk" maar goed.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn punt was niet dat er per se een samenhang zou zijn tussen die twee zaken.
Je hoeft ook niet te rapporteren wanneer satellieten een duidelijk beeld geven, maar goed, verder wel eens dat uitkopen en huizen bouwen een onderliggende reden is. Niet alleen voor immigranten natuurlijk, alhoewel we Europees gezien een grote luxepositie hebben dat we bevolkingsgroei in plaats van krimp hebben.quote:Dan is ongeveer heel Europa erg radicaal. De meeste EU-landen rapporteren hun stikstofcijfers niet en dat is ook geen verplichting. Nederland is zo ongeveer de enige die dit doet en vandaar ook dat er hier zo ontzettend veel gedoe over is.
Deze vermeende problematiek kan vervolgens op een ideologische manier worden uitgemelkt om land vrij te krijgen, want daar draait het natuurlijk vooral om. Ook daar is een partij als D66 voorloper in, wat ook wel logisch is, want als je migranten met tienduizenden tegelijk hierheen wilt halen, met een woningmarkt die al totaal op slot zit, moet daar ruimte voor komen.
Ah, ik begrijp het. Jij mag zomaar wat roepen zonder dat te onderbouwen en dat hebben we dan maar te geloven. "Dat is toch duidelijk? Dat begrijpt iedereen toch?"quote:Op maandag 18 september 2023 20:08 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je komt hier al bijna niet meer binnen, je mag vaak je familie niet eens meer laten overkomen.
-> Zo werkt het op papier, in de praktijk wandelt de halve wereld hier gewoon binnen en blijft. Er is bijna nog nooit iemand teruggestuurd.
Zolang economische groei het doel is, hebben we een grote instroom van jonge mensen nodig.
-> Bullshit natuurlijk. Al was het maar omdat jonge mensen ook oud worden.
En als duurzaamheid het doel is, moeten we van het kapitalisme af.
-> Ook bullshit. Niet aan mij om te weerleggen, wel aan Symb Frank om het te onderbouwen. Wie zegt dat kapt duurzaamheid uitsluit?
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn dit je voorbeelden van radicaal gedrag?
Zou de formatie in de provincies werkelijk vaak vastlopen op zogenaamd radicale standpunten van D66? Of zit er bij een partij als BBB gewoon een meer principiële afkeer van D66?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.
Dus BBB was in alle gevallen zo dominant? Lijkt me stug. Alsof er maar twee partijen waren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou de formatie in de provincies werkelijk vaak vastlopen op zogenaamd radicale standpunten van D66? Of zit er bij een partij als BBB gewoon een meer principiële afkeer van D66?
Ja, de overwinning van BBB was vrij stevig en zij kregen daardoor overal het initiatief. Daarbij viel vanwege de afkeer over en weer D66 vrij snel af.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus BBB was in alle gevallen zo dominant? Lijkt me stug. Alsof er maar twee partijen waren.
Als echt niemand met je in zee wil, dan ligt het misschien niet aan de anderen.
Welke dan?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
D66 heeft wel enkele radicale(re) punten, het is niet voor niets dat ze maar in één provincie in het college zijn gekomen. GroenLinks lukte het bij vijf.
Jij kan het niet onderbouwen, dat is het verschil. Probeer maar met 1 punt dan leg ik je uit waar het mis is. Heb ik trouwens al met 1e puntje gedaan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp het. Jij mag zomaar wat roepen zonder dat te onderbouwen en dat hebben we dan maar te geloven. "Dat is toch duidelijk? Dat begrijpt iedereen toch?"
Het heeft voor mij geen enkel nut om mijn punten verder te onderbouwen, want je gelooft het toch niet. Want het komt niet overeen met jouw gevoel. Dus die "feiten" waar ik mee kom zijn gewoon gezwets of marketing.
Nee, dank je.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:25 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Jij kan het niet onderbouwen, dat is het verschil. Probeer maar met 1 punt dan leg ik je uit waar het mis is. Heb ik trouwens al met 1e puntje gedaan.
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welke dan?
Het is gewoon persoonlijke - opgeklopte - afkeur.
Noem dan eens die radicale punten die ze volgens jou hebben. Ik vraag toch niet naar de verkiezingsstrategie van d66.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?
D66 heeft bij verkiezingen wel veel de neiging om de tegenstellingen flink op te voeren. Die strategie is bij de PVV niet zo vreemd, maar bij hun coalitiepartner(CU) en BBB is het onnodig. Die houding heeft ze in de provincie de deksel op de neus opgeleverd.
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom lukt het GroenLinks dan wel?
D66 heeft bij verkiezingen wel veel de neiging om de tegenstellingen flink op te voeren. Die strategie is bij de PVV niet zo vreemd, maar bij hun coalitiepartner(CU) en BBB is het onnodig. Die houding heeft ze in de provincie de deksel op de neus opgeleverd.
Vooral een betere houding lijkt me.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.
De verkiezingsstrategie is mijn punt. Hun houding werkt gewoon tegen ze, ik kan niet zeggen dat het onterecht is.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Noem dan eens die radicale punten die ze volgens jou hebben. Ik vraag toch niet naar de verkiezingsstrategie van d66.
Zijn het nou radicale punten of de strategie?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat tegenover een typische middenpartij als D66 die het pragmatisme zo'n beetje uitgevonden heeft.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gl(/PvdA)lijken me iets pragmatischer eerlijk gezegd.
Decennia actief voor het CDA. Dat zit gewoon in zijn DNA.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:56 schreef klipper het volgende:
Omzigt zijn mond vol over functie elders, omdat anderen hem wilden buitensluiten…….
Wat is hier anders…….
Omzigt is gewoon een geval van 13 in een dozijn.
Ik wil ze niet bepaald pragmatisch noemen anno 2023. Echt midden ook niet, trouwens.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat tegenover een typische middenpartij als D66 die het pragmatisme zo'n beetje uitgevonden heeft.
Aha, kan me voorstellen dat het midden iets opgeschoven is vanwege boosrechts. Maar heb niet direct het idee dat dit de standpunten of stijl van D66 sterk beïnvloed heeft.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil ze niet bepaald pragmatisch noemen anno 2023. Echt midden ook niet, trouwens.
Wel helder qua standpunten en wat ze voor zich zien. Dat dan weer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |