Vergunningen zullen zijn afgegeven door de overheid aldaar dus dit is een gevalletje boter op het hoofd.quote:Op zondag 17 september 2023 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Buiten het feit dat ik het hier helemaal mee eens ben en die tak mag onteigend worden en de fabrieken als oud staal verkocht worden voor de maatschappij, bekruipt mij wel de naiviteit dat ze geloofd werden en dat deze overheid (net als NL) belijkbaar niet zelf onderzoek liet uitvoeren maar vertrouwde op die bedrijven.
Daarnaas zal de definitieve uitsptraak zonder hogerberoep mogelijkheid pas gegeven worden als de aarde al vernietigd is.
De leugens van die bedrijven en het geloven van die bedrijven hebben daar uiteraard wel een rol in gespeeld. Waren die bedrijven direct eerlijk of had die overheid zelf onderzoek gedaan dan vermoed ik dat dat gevolgen had voor die vergunningen. Tenminste dat hoop ik maar.quote:Op zondag 17 september 2023 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vergunningen zullen zijn afgegeven door de overheid aldaar dus dit is een gevalletje boter op het hoofd.
heel veel minder dan wat het nu is kan haast nietquote:Op zondag 17 september 2023 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Die bedrijven moeten gewoon stoppen met olie leveren aan Californië kijken hoeveel er nog over blijft van die staat.
Want ze leveren al zo weinig bedoel je?quote:Op zondag 17 september 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heel veel minder dan wat het nu is kan haast niet
Alleen olie is essentieel voor een geavanceerd land en roken niet.quote:Op zondag 17 september 2023 10:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het is net als met het roken.
Grote lobby en veel geld.
Californië is zelf een enorm grote producent van Olie.quote:Op zondag 17 september 2023 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Die bedrijven moeten gewoon stoppen met olie leveren aan Californië kijken hoeveel er nog over blijft van die staat.
Zullen we ook eens kijken wat er gebeurt wanneer de overheid en big pharma stoppen met het verstrekken van uitkeringen en medicijnen aan wappies.quote:Op zondag 17 september 2023 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Triggeredquote:Op zondag 17 september 2023 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zullen we ook eens kijken wat er gebeurt wanneer de overheid en big pharma stoppen met het verstrekken van uitkeringen en medicijnen aan wappies.
Dat zouden nog eens milieuvriendelijke maatregelen zijn die zoden aan de dijk zetten.quote:Op zondag 17 september 2023 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zullen we ook eens kijken wat er gebeurt wanneer de overheid en big pharma stoppen met het verstrekken van uitkeringen en medicijnen aan wappies.
daarom had dit ook afgebouwd moeten worden dan was het niet meer of minder essentieel geweest.quote:Op zondag 17 september 2023 10:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alleen olie is essentieel voor een geavanceerd land en roken niet.
Dit is niks nieuws en allang bekend. Daarom schoot waterstof niet op in NL, af en toe werd er iets gedaan maar echt zoden aan de dijk zetten deden ze niet.. Gelukkig pakt Gasunie nu wel aan maar Shell vindt dat helemaal niks....quote:Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Nober het volgende:
Plasterk: 'Oliemaatschappijen hebben het nooit opgenomen voor kernenergie maar wél voor zonne- en windenergie, juist omdat die géén stabiele oplossing is voor energieleverantie: als fossiele energie wordt vervangen door kernenergie, is de fossiele energiemarkt voor hen verloren'
[ afbeelding ]
Alleen is er nog geen goed alternatief voor olie.quote:Op zondag 17 september 2023 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom had dit ook afgebouwd moeten worden dan was het niet meer of minder essentieel geweest.
leuke nietszeggende zin... Leuk voor de noobsen de plebs en je achterban. Helaas nikszeggend voor de discussiequote:Op zondag 17 september 2023 11:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alleen is er nog geen goed alternatief voor olie.
Wat is het alternatief?quote:Op zondag 17 september 2023 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
leuke nietszeggende zin... Leuk voor de noobsen de plebs en je achterban. Helaas nikszeggend voor de discussie
Shell is net een heel groot voorstander van waterstof: dan moeten de mensen bij de pomp gaan tanken en daar verdienen ze hun geld mee. Maar in de praktijk is de distributie van waterstof een probleem, het rendement is erg laag en we zijn er nog niet in geslaagd betaalbare waterstofauto's te maken. Dus dan maar zo goed mogelijk houden wat ze hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is niks nieuws en allang bekend. Daarom schoot waterstof niet op in NL, af en toe werd er iets gedaan maar echt zoden aan de dijk zetten deden ze niet.. Gelukkig pakt Gasunie nu wel aan maar Shell vindt dat helemaal niks....
Als Shell echt wou doorpakken dan lag er allang een waterstofnetwerk in de grond in NL.
Dat zeggen ze inderdaad. De praktijk is anders....quote:Op zondag 17 september 2023 13:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Shell is net een heel groot voorstander van waterstof: dan moeten de mensen bij de pomp gaan tanken en daar verdienen ze hun geld mee. Maar in de praktijk is de distributie van waterstof een probleem, het rendement is erg laag en we zijn er nog niet in geslaagd betaalbare waterstofauto's te maken. Dus dan maar zo goed mogelijk houden wat ze hebben.
Hoezo vinden ze het een slecht idee om brandstof te gaan verkopen die veel duurder is dan degene die ze nu verkopen? Thuis waterstof tanken gaat hem niet worden, elektriciteit wel. En daar verdienen ze niets mee.quote:Op zondag 17 september 2023 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze inderdaad. De praktijk is anders....
Bedrijven zeggen dingen maar handelen anders.
geen idee, vraag het ze. Ze handelen er namelijk niet naar.quote:Op zondag 17 september 2023 13:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoezo vinden ze het een slecht idee om brandstof te gaan verkopen die veel duurder is dan degene die ze nu verkopen? Thuis waterstof tanken gaat hem niet worden, elektriciteit wel. En daar verdienen ze niets mee.
Je bedoelt, naast het openen van 26 waterstoftankstations hier in de BeNeLux?quote:Op zondag 17 september 2023 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
geen idee, vraag het ze. Ze handelen er namelijk niet naar.
ja precies... en ze doen nog wel wat meer hoor op waterstof gebied, maar dat bedoel ik inderdaad. Ze handelen er niet naar.quote:Op zondag 17 september 2023 13:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, naast het openen van 26 waterstoftankstations hier in de BeNeLux?
Nu ben je me kwijt.quote:Op zondag 17 september 2023 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja precies... en ze doen nog wel wat meer hoor op waterstof gebied, maar dat bedoel ik inderdaad. Ze handelen er niet naar.
hoezo? Wet je niet hoeveel dit kost en wat de omzet is van shell?quote:
Ah, het is een complot, ze willen ons zand in de ogen strooien? Marketing?quote:Op zondag 17 september 2023 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoezo? Wet je niet hoeveel dit kost en wat de omzet is van shell?
waarom denk je dat de CEO dit iets interesseert? Denk je dat deze dan nog steeds de CEO is van shell?quote:Op zondag 17 september 2023 13:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe willen ze dan in 2050 hun geld gaan verdienen?
Ah, je hebt geen idee. Ok, zeg dat dan gewoon.quote:Op zondag 17 september 2023 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom denk je dat de CEO dit iets interesseert? Denk je dat deze dan nog steeds de CEO is van shell?
je hebt gelijk, dit was een aanname van me. Ik heb geen idee waarom ze anders handelen dan wat ze zeggen.quote:Op zondag 17 september 2023 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je hebt geen idee. Ok, zeg dat dan gewoon.
Misschien doen ze dat helemaal niet? Ze hadden 25 jaar geleden ook de eerste zonnecellenfabriek van Nederland, in Helmond. Dat artikel van Nober zegt het heel mooi.quote:Op zondag 17 september 2023 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, dit was een aanname van me. Ik heb geen idee waarom ze anders handelen dan wat ze zeggen.
hoe verklaar je dan het verschil tussen de ratio investering/omzet en hetgeen ze roepen in de media?quote:Op zondag 17 september 2023 14:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat helemaal niet? Ze hadden 25 jaar geleden ook de eerste zonnecellenfabriek van Nederland, in Helmond. Dat artikel van Nober zegt het heel mooi.
Shell Solar is toch nog heel groot en actief, alleen hebben ze zo te zien de naam gewijzigd. En ze hebben ook windparken. Lijstje.quote:Op zondag 17 september 2023 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe verklaar je dan het verschil tussen de ratio investering/omzet en hetgeen ze roepen in de media?
nog steeds ben ik benieuwd waarom de ze zo weinig investeren daarin tov hun omzet?quote:Op zondag 17 september 2023 14:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Shell Solar is toch nog heel groot en actief, alleen hebben ze zo te zien de naam gewijzigd. En ze hebben ook windparken. Lijstje.
Was vooral een grote producent, Californië is gebouwd op olie maar de piek is wel geweest en produceren een stuk minder dan ze verbruiken.quote:Op zondag 17 september 2023 10:49 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Californië is zelf een enorm grote producent van Olie.
Rondom Los Angeles zit enorm veel olie in de grond, De staat produceert rond de 166000 vaten per dag.
Er zitten ondertussen genoeg activistische rechters in het juridische systeem van dit soort staten. Californië is effectief gezien ook een verkapte one-party state. Ik geef ze dus een prima kans dit te winnen. Recent was er ook al een soortgelijke kwestie in een andere Amerikaanse staat. Die werd toen gewonnen door de activisten.quote:Op zondag 17 september 2023 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
Altijd leuk, dure rechtszaken beginnen om een politiek puntje te scoren. USA! USA! USA!
SUV's zijn tegenwoordig ook de meestverkochte auto's in Europa. Ook mede door terminaal domme regelgeving, maar ook de eeuwige wapenwetloop van bange mensen die zich graag veilig willen voelen in hun gigantische bak en fuck de rest.quote:Op zondag 17 september 2023 10:26 schreef Basp1 het volgende:
Overheden moeten eens in de spiegel kijken door maar 50 jaar lang meer olie infrastructuur te laten bouwen hebben ze deze bedrijven alleen maar geholpen. Met het niet verstrekken of strenger maken van vergunningen had men minder olieindustrie gehad. Dan hebben we nog het extreem verschil in verbruik tussen Amerikaanse auto's en de rest van de wereld ook hier hadden overheden allang op kunnen bijsturen.
Dit is een mooie samenvatting van wat er mis is met Amerikaanse regelgeving voor personenvoertuigen.
Je zou maar zo bang zijn voor activisten en de overheid dat je miljardairs gaat verdedigen.quote:Op maandag 18 september 2023 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zitten ondertussen genoeg activistische rechters in het juridische systeem van dit soort staten. Californië is effectief gezien ook een verkapte one-party state. Ik geef ze dus een prima kans dit te winnen. Recent was er ook al een soortgelijke kwestie in een andere Amerikaanse staat. Die werd toen gewonnen door de activisten.
Het is wel duidelijk dat klimaatactivisten hun zin niet kunnen krijgen via het electorale systeem, dus de nieuwe troef is nu om takken van de staat gebruiken om het gewenste gedachtegoed bij de burger en bedrijven door de strot te douwen.
Dit zien we ook al met betrekking tot andere kwesties en mocht het succesvol zijn, zal er steeds vaker naar dit soort tactieken worden gegrepen. Het is een hele zorgwekkende ontwikkeling.
Wat is er mis met miljardairs dan?quote:Op maandag 18 september 2023 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zou maar zo bang zijn voor activisten en de overheid dat je miljardairs gaat verdedigen.
Lol ik heb op reddit discussies gehad hierover en het enige argument wat ze hebben "jamaar ik voel me veilig in zo'n grote auto" terwijl idd is aangetoont dat non-SUVs meer veiligheidsystemen bevatten.quote:Op maandag 18 september 2023 14:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
SUV's zijn tegenwoordig ook de meestverkochte auto's in Europa. Ook mede door terminaal domme regelgeving, maar ook de eeuwige wapenwetloop van bange mensen die zich graag veilig willen voelen in hun gigantische bak en fuck de rest.
Nou als ze rijk zijn geworden met het bewust verwoesten van de leefomgeving van je (klein)kinderen en miljarden andere mensen nogal wat lijkt mij.quote:Op maandag 18 september 2023 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er mis met miljardairs dan?
Niemand is bewust bezig met de leefomgeving van mensen te verwoesten of vergiftigen. Bedrijven bieden producten en/of diensten aan en voor sommige van deze zijn natuurlijke grondstoffen nodig. En dat er een aantal slimme mensen van hier rijk van worden, lijkt mij geen probleem. Dat is hoe kapitalisme zou moeten worden. Het staat jou ook vrij een product of dienst te bedenken en als deze onder het publiek aan weet te slaan, kun jij ook erg rijk worden.quote:Op maandag 18 september 2023 15:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou als ze rijk zijn geworden met het bewust verwoesten van de leefomgeving van je (klein)kinderen en miljarden andere mensen nogal wat lijkt mij.
En na je hysterische schrijfsel over activisten zou je al helemaal een hersenbloeding moeten krijgen als je erachter komt hoeveel miljarden de afgelopen decennia door die miljardairs zijn gespendeerd aan politici omkopen lobbyen om je leefomgeving te kunnen blijven vergiftigen.
E-Fuels... iemand die beweert dat dat wel een goede oplossing is mag van mij een uur in een garage zitten met een auto op E-Fuel die stationair loopt.quote:Op zondag 17 september 2023 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Newsom zegt verder dat de bedrijven nog altijd bezig zijn met greenwashing, bijvoorbeeld door bepaalde soorten brandstof als milieuvriendelijk aan te prijzen.
Bedrijven zijn wel rechtspersonen, maar ze hebben geen gevoelens of moraal. Laat staan empathie. Ze zijn bewust bezig met winstmaximalisatie, zolang ze er mee weg kunnen komen. Meer niet.quote:Op maandag 18 september 2023 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand is bewust bezig met de leefomgeving van mensen te verwoesten of vergiftigen. Bedrijven bieden producten en/of diensten aan en voor sommige van deze zijn natuurlijke grondstoffen nodig. En dat er een aantal slimme mensen van hier rijk van worden, lijkt mij geen probleem. Dat is hoe kapitalisme zou moeten worden. Het staat jou ook vrij een product of dienst te bedenken en als deze onder het publiek aan weet te slaan, kun jij ook erg rijk worden.
Ze hebben miljarden verdiend zonder de werkelijke kosten van de vervuiling te hoeven dragen die ze zelf hebben veroorzaakt. Dat heeft de overheid en dus jij en ik moeten doen. Heel goed dat ze nu hopelijk vele miljarden moeten gaan bijdragen.quote:Op zondag 17 september 2023 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
nog erger is als uitkeringstrekker geld te geven aan een criminele miljardair omdat je hem uit de gevangenis wilt laten houden om hem president te laten worden zodat de klimaatontkenners nog verder kunnen gaan.quote:Op maandag 18 september 2023 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zou maar zo bang zijn voor activisten en de overheid dat je miljardairs gaat verdedigen.
Jij gaat echt schrikken als je straks voor het eerst les krijgt over oorlog bij geschiedenisles. Van Mongolen die hele regio's verwoestten tot de zone rouge in Frankrijk en agent orange uit modernere tijden.quote:Op maandag 18 september 2023 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand is bewust bezig met de leefomgeving van mensen te verwoesten of vergiftigen.
Nee klopt. In de jaren 70 was een groot deel van de bevolking dood gegaan zonder olie. Winning moest dus wel doorgaan. Maar alles in werking zetten om die situatie zo te houden, terwijl je weet dat je bezig bent met de leefomgeving van miljarden mensen te verwoesten maakt het kwalijk en een bewuste actie. Ze hadden die energie ook kunnen steken in het vinden van alternatieven. Dat gebeurde echter niet.quote:Bedrijven bieden producten en/of diensten aan en voor sommige van deze zijn natuurlijke grondstoffen nodig. En dat er een aantal slimme mensen van hier rijk van worden, lijkt mij geen probleem.
Bij kapitalisme hoort ook nog een stukje persoonlijke vrijheid. Bijvoorbeeld om met je armen te zwaaien. Die vrijheid stopt echter bij andermans gezicht. De ander moet namelijk ook veilig zijn van geweld om een vrij leven te kunnen hebben.quote:Dat is hoe kapitalisme zou moeten worden. Het staat jou ook vrij een product of dienst te bedenken en als deze onder het publiek aan weet te slaan, kun jij ook erg rijk worden.
Wat is de relevantie hier met dit topic? Niets dus.quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij gaat echt schrikken als je straks voor het eerst les krijgt over oorlog bij geschiedenisles. Van Mongolen die hele regio's verwoestten tot de zone rouge in Frankrijk en agent orange uit modernere tijden.
Dit kun je blijven herhalen, maar van niemand wordt de leefomgeving kapot gemaakt vanwege oliewinning. En al helemaal niet in een enorm land zoals de VS. Daar kan er makkelijk olie worden geworden op een manier zodat alle 330 miljoen mensen er probleemloos kunnen wonen.quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee klopt. In de jaren 70 was een groot deel van de bevolking dood gegaan zonder olie. Winning moest dus wel doorgaan. Maar alles in werking zetten om die situatie zo te houden, terwijl je weet dat je bezig bent met de leefomgeving van miljarden mensen te verwoesten maakt het kwalijk en een bewuste actie. Ze hadden die energie ook kunnen steken in het vinden van alternatieven. Dat gebeurde echter niet.
[..]
Bij kapitalisme hoort ook nog een stukje persoonlijke vrijheid. Bijvoorbeeld om met je armen te zwaaien. Die vrijheid stopt echter bij andermans gezicht. De ander moet namelijk ook veilig zijn van geweld om een vrij leven te kunnen hebben.
Je kunt mij wegzetten als naïef, maar gezien wat je zelf zoal post lijkt de nativiteit voornamelijk van jouw kant te komen. Je lijkt volledig gegrepen door apocalyptische berichten uit de media. Rationale en weldenkende mensen die zich niet zo makkelijk laten beïnvloeden door zulke narratieven, weten wel beter.quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor een functioneel kapitalistisch systeem moeten dezelfde regels gelden voor miljardairs als voor het gekkie op straat die met zijn armen wil zwaaien. Je mag best geld verdienen, maar als je product de ander voor de bek slaan en zijn kinderen beroven is, dan hoor je in de gevangenis. Momenteel hebben we een systeem waarin rijke mensen mogen plunderen en dat naïeve mensen zoals jij het nog toejuichen als kapitalisme ook.
quote:Op maandag 18 september 2023 15:12 schreef junkiesietze het volgende:
Lol ik heb op reddit discussies gehad hierover en het enige argument wat ze hebben "jamaar ik voel me veilig in zo'n grote auto" terwijl idd is aangetoont dat non-SUVs meer veiligheidsystemen bevatten.
Je zei zelf het woordje "niemand". Wees dan ook mans genoeg om toe geven dat je fout zat ipv hier net te doen alsof je het allemaal niet snapt. Het selectieve quoten waarin je het meest topicrelevante deel weglaat is ook nogal zielig.quote:Op maandag 18 september 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is de relevantie hier met dit topic? Niets dus.
[..]
Dit kun je blijven herhalen, maar van niemand wordt de leefomgeving kapot gemaakt vanwege oliewinning. En al helemaal niet in een enorm land zoals de VS. Daar kan er makkelijk olie worden geworden op een manier zodat alle 330 miljoen mensen er probleemloos kunnen wonen.
[..]
Je kunt mij wegzetten als naïef, maar gezien wat je zelf zoal post lijkt de nativiteit voornamelijk van jouw kant te komen. Je lijkt volledig gegrepen door apocalyptische berichten uit de media. Rationale en weldenkende mensen die zich niet zo makkelijk laten beïnvloeden door zulke narratieven, weten wel beter.
Suvs zijn inherent minder aerodynamisch, minder veilig voor voetgangers/fietsen, zwaarder. Het is echt een verrot symptoom van de consumptiemaatschappij. Hij heeft iets groots, dus ik wil ook iets groots.quote:Op maandag 18 september 2023 18:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
Of doel je vooral op de pick-ups en écht grote Amerikaanse SUV's die als body on frame gemaakt zijn en daarmee idd vooral massa als 'veiligheidssysteem'' hebben? Want een BMW X5 of Volvo XC90 doen niet onder voor een non-suv qua systemen lijkt me.
Oh ik verdedig die grote bakken geenszins hoor, vind ze ook maar debiel. Om idd over die Amerikaanse pick-ups in Nederland nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Suvs zijn inherent minder aerodynamisch, minder veilig voor voetgangers/fietsen, zwaarder. Het is echt een verrot symptoom van de consumptiemaatschappij. Hij heeft iets groots, dus ik wil ook iets groots.
Dus autofabrikanten pakken een standaard sedan, stoppen die in de oven en blazen hem tot twee keer de orginele grootte op, en mensen vinden het geweldig.
Net als al die zzp kneusjes in bouw die "echt een pickup nodig hebben hoor" Nederlandse wegen en infra zijn helemaal niet geschikt voor zulke compensatiewagens.
Ik heb een driedeurs stadsautotje en die is ook al bijna 3x zo zwaar als een fiat 500. Iedere kilo erbij is gevaarlijker voor omstanders en het is allemaal maar normaal.quote:Op maandag 18 september 2023 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Suvs zijn inherent minder aerodynamisch, minder veilig voor voetgangers/fietsen, zwaarder. Het is echt een verrot symptoom van de consumptiemaatschappij. Hij heeft iets groots, dus ik wil ook iets groots.
Dus autofabrikanten pakken een standaard sedan, stoppen die in de oven en blazen hem tot twee keer de orginele grootte op, en mensen vinden het geweldig.
Net als al die zzp kneusjes in bouw die "echt een pickup nodig hebben hoor" Nederlandse wegen en infra zijn helemaal niet geschikt voor zulke compensatiewagens.
Dat gewicht is bijna allemaal te danken aan extra veiligheidseisen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een driedeurs stadsautotje en die is ook al bijna 3x zo zwaar als een fiat 500. Iedere kilo erbij is gevaarlijker voor omstanders en het is allemaal maar normaal.
De oliemaatschappijen verdienen onze verontschuldigingen. Het spijt ons dat zij ons hebben voorgelogen en er alles aan hebben gedaan om zoveel mogelijk geld te verdienen met het verpesten van de wereld. Ze hebben alle recht om boos op Californie te zijnquote:Op zondag 17 september 2023 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Leuk allemaal, maar tijd en geld verspillen aan deze onzin door het voor de rechter te gooien helpt niemand.quote:Op maandag 18 september 2023 21:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Tsja, dat je businessmodel vervuilend blijkt te zijn kan natuurlijk gebeuren. Voor de beslissingen die daarna zijn genomen kan ik geen begrip opbrengen. Deze bedrijven hadden gewoon hun tak van sport kunnen veranderen, zoals American Express, LG of Nintendo deden. Shell deed het zelfs al eens, voorheen was het geen oliebedrijf. Helaas hebben ze er niet voor gekozen om die verantwoordelijkheid te nemen, integendeel, ze gaven miljarden uit om de boel te flessen. Mooi dus dat Californië eens probeert om die bedrijven verantwoordelijk te houden voor het bewust verwoesten van de omgeving. Jammer dat de persoonlijke daders veelal zijn gepensioneerd of overleden.
Dat ben ik niet met je eens. Keer op keer is bewezen dat strafbaar of immoreel gedrag ongemoeid laten er toe leidt dat bedrijven of personen zich onaantastbaar wanen.quote:Op maandag 18 september 2023 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar tijd en geld verspillen aan deze onzin door het voor de rechter te gooien helpt niemand.
Maar er is niets strafbaars hier. Er is geen enkele rechter die zich hier daar aan gaat branden, en als er al een soort halfbakken schikking komt in de civiele zaak kost dat meer geld dan het oplevert.quote:Op maandag 18 september 2023 21:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Keer op keer is bewezen dat strafbaar of immoreel gedrag ongemoeid laten er toe leidt dat bedrijven of personen zich onaantastbaar wanen.
Misschien, maar ik vind het gedrag dermate pervers dat het me zou verbazen als blijkt dat er geen wetten zijn overtreden.quote:Op maandag 18 september 2023 21:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar er is niets strafbaars hier. Er is geen enkele rechter die zich hier daar aan gaat branden, en als er al een soort halfbakken schikking komt in de civiele zaak kost dat meer geld dan het oplevert.
Het is allemaal voor de bühne, die Attorney General van Californië is volledig van het padje.
Die bedrijven leveren slechts de middelen die de mensheid “gebruikt”quote:De bedrijven hebben zich volgens de openbaar aanklager schuldig gemaakt aan het decennialang bagatelliseren van de risico's van het gebruik fossiele brandstoffen.
Dat gaan we dus niet zien want dit is een civiele zaak, geen strafzaak. Men wil min of meer een schadevergoeding.quote:Op maandag 18 september 2023 21:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Misschien, maar ik vind het gedrag dermate pervers dat het me zou verbazen als blijkt dat er geen wetten zijn overtreden.
Maar denk je niet dat de mensen en bedrijven die heel hard hun best hebben gedaan om die status quo te handhaven niet een heel klein beetje stout bezig zijn geweest nadat ze geleerd hadden dat onze planeet er niet zo goed tegen kon?quote:Op maandag 18 september 2023 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die bedrijven leveren slechts de middelen die de mensheid “gebruikt”
Sluit een land af van alle fossiele middelen en na een maand is er anarchie en na een jaar is de meerderheid dood.
Huidig is het nog steeds een eerste levensbehoefte dus behoorlijk hypocriet allemaal
Nee.quote:Op maandag 18 september 2023 22:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat de mensen en bedrijven die heel hard hun best hebben gedaan om die status quo te handhaven niet een heel klein beetje stout bezig zijn geweest nadat ze geleerd hadden dat onze planeet er niet zo goed tegen kon?
Die vergelijking zou bijna opgaan als de suikerbietenboer verborgen heeft gehouden dat zijn producten voor tandrot zorgden en betrokken was bij een enorme actie om te verbergen en vertroebelen dat suikerbieten het klimaat aan het slopen was.quote:Op maandag 18 september 2023 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Dat is hetzelfde als een suikerbieten boer oppakken voor tandrot en obisitas
Volgens mij ben je in de war met de tabaksindustriequote:Op maandag 18 september 2023 22:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die vergelijking zou bijna opgaan als de suikerbietenboer verborgen heeft gehouden dat zijn producten voor tandrot zorgden en betrokken was bij een enorme actie om te verbergen en vertroebelen dat suikerbieten het klimaat aan het slopen was.
Volgens mij was je vergelijking shit.quote:Op maandag 18 september 2023 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met de tabaksindustrie
Als die boer ook allerlei desinformatie bewust verspreid zou hebben over obesitas bijvoorbeeld zou ik dat in hetzelfde licht plaatsen.quote:Op maandag 18 september 2023 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Dat is hetzelfde als een suikerbieten boer oppakken voor tandrot en obisitas
Dat zijn ze in Nigeria niet met je eens. En ook indirect valt er in de VS iets voor te zeggenquote:Op maandag 18 september 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit kun je blijven herhalen, maar van niemand wordt de leefomgeving kapot gemaakt vanwege oliewinning.
Ik vind zijn vergelijking best aardig.quote:Op maandag 18 september 2023 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij was je vergelijking shit.
Heb volgens mij best wel specifiek opgeschreven waar het allemaal krom ging.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind zijn vergelijking best aardig.
De discussie om de voedingsindustrie verantwoordelijk te houden voor verslavende producten bestaat ook al een tijdje. Inclusief het achterhouden en verspreiden van desinformatie daarover.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb volgens mij best wel specifiek opgeschreven waar het allemaal krom ging.
Een boer die suikerbieten verbouwt hoeft niets te doen behalve aan de vraag voldoen.quote:Op maandag 18 september 2023 23:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als die boer ook allerlei desinformatie bewust verspreid zou hebben over obesitas bijvoorbeeld zou ik dat in hetzelfde licht plaatsen.
Maar er zijn ook parallellen te vinden met de tabaksindustrie.
Ik bedoel het zijn de supermarkten die het uiteindelijk verkopen…
Fuck zonder aansteker ga je niet eens ver komen.
Je zegt dus dat de olie bedrijven het ook niet hoeven te doen maar ze doen het wel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een boer die suikerbieten verbouwt hoeft niets te doen behalve aan de vraag voldoen.
Even de switch naar aardolie. vrijwel alle kunststof producten worden in de basis van aardolie gemaakt.
Alle producenten van producten met kunststof promoten hun product. Zelfde als de aardolie producten: Verf, olie, benzine, diesel, kerosine, asfalt en dergelijke. Het is totaal onnodig om dit te promoten, men levert slechts aan de vraag.
Het enige wat wringt zijn de hoge marges die men soms maakt.
Een bietenboer hoeft nooit zijn product te promoten. Dat doen de syikervwrslaafde consumenten wel.
Nee ik zeg dat er vraag is vanuit de consument en de oliebedrijven voldoen aan die vraag.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je zegt dus dat de olie bedrijven het ook niet hoeven te doen maar ze doen het wel.
Green washing tot zelfs moedwillig liegen voor decennia.
Er zijn er voor minder gecanceld.
Maar de PR campagne is zo effectief dat er hele volksstammen actief tegen het cancelen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |