abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210683184
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
Ik las het ook... vreselijk.

@Ynske, leeftijdsdiscriminatie!

@-Spring, oudst hier heeft ook een autipas, vooral om op zak te hebben dat mocht er onderweg iets zijn, ze hem kan laten zien of in het ziekenhuis ofzo. Heb overwogen er ook een voor mezelf aan te vragen, maar tot nu toe niet gedaan, ik kan het ook vaak wel vertellen.

Wij hebben hem toen niet gebruikt in de efteling, we waren op een rustig moment (ze heeft hem ook niet gebruikt toen ze met school naar de efteling waren, ze wil toch niet opvallen), maar in de drukte lijkt wachten in een prikkelarmere omgeving, me wel heel fijn.
Overigens is het niet persé zo dat je een kortere wachttijd hebt, maar voor zover ik begrijp wel wachten op een rustigeren plek.

Op sommige plekken kan je als begeleider ook gratis naar binnen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210683390
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Wat vinden jullie? Aso of terecht? 8-)
terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 19-09-2023 15:20:22 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:35:09 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210683452
Terecht ook @-Spring

of te echt terecht, echt.
pi_210683728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:31 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.

B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.

Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.

En hoera voor je vriend weer thuis.
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
pi_210683873
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Duizend dit
Ik kreeg een paar jaar geleden voor mijn verjaardag een dag Efteling met een groep vrienden, zónder mijn kinderen. Daar maak je me dus echt gelukkig mee, zo’n cadeau :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210683921
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Wat vinden jullie? Aso of terecht? 8-)
Terecht.
Wij waren altijd heel klein voor onze leeftijd en mochten dan bijvoorbeeld niet in attracties. Gewoon extra lang gebruik gemaakt van Railrunner, niemand die er naar vroeg *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210684155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.

---

Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingen ;( Ik ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda.
Mijn kind was vanmorgen nog heel bang voor iets waar hij vanmiddag na een uurtje slapen heel nonchalant over was.
Ik was daar wel van onder de indruk, het verschil was erg groot.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210684331
Hier een dochter met o.a. angsten en sinds kort ook intrusies. We hadden net een paar maanden geleden het traject bij psycholoog nummer 2 afgesloten, maar misschien moeten we toch weer een nieuw traject gaan opstarten. Niet leuk.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:13:39 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een tof beest.
Als je hem weer tegenkomt, kom ik m wel halen.
Hij eet slakken en engerlingen O+
Ik deed daarstraks de buitendeur dicht en hoorde en voelde een heel raar geluid maar ik zag in eerste instantie niet wat er nou was. Tot dat ik een totaal vermorzelde slak ontwaarde onderin. Best effectief ook. :Y
pi_210684715
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
pi_210684772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:37 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:48:43 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684836
Huuu! :o
pi_210685283
@amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
pi_210685290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
Dat is klote. Ze schijnen wel terug te komen op dezelfde plek. Bij ons kwamen ze tussen de loodrand door zo het verlaagde plafond in. Dat is nu goed gedicht waardoor ze er niet meer in kunnen.
pi_210685334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
pi_210685358
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
:o
pi_210685414
Hier zie je ze aan de buitenkant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:43 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210686408
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210686470
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:35 schreef SQ het volgende:
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210686508
quote:
De horror.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:39:23 #171
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_210687383
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Zo ontzettend waar. Toen ik mijn man leerde kennen heeft hij me moeten beloven mee te gaan naar EuroDisney (zoals het toen nog heette). Zo ontzettend graag wilde ik er heen.

Toen de jongste net 4 was gingen we dan eindelijk...
En oh, wat had ik me er op verheugd, maar in de eerste rij die we stonden voor de draaimolen schopte mijn zoon het kindje voor hem. We wisten niet hoe snel we uit de rij weg moesten, want die vader stond op het punt om ons en ons kind in elkaar te stampen. Vervolgens ben ik met mijn zoon alleen nog in het doolhof geweest en verder niks. Als ik nu aan Parijs of aan Disney denk kan ik alleen maar denken aan die verschrikkelijke dagen.

Ik ben voorgoed genezen zonder er een seconde van te hebben kunnen genieten. Ik kan nu nog wel eens boos worden op mijn man dat we niet samen zijn geweest zonder de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210687562
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:53:25 #173
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_210687594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210687662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210687681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken :*
Helemaal mee eens
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: