abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210666448
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:39 schreef Bami het volgende:
Ik breek even in hoor. :D
Hier zijn ongetwijfeld veel ervaringsdeskundigen; het lijkt erop dat Pukje waterpokken heeft. Maaaar, alle bultjes zitten op haar hoofd en armen, eigenlijk niks op romp en benen. Dat past niet bij hoe volgens het internet waterpokken werken.
Zijn hier toevallig moeders met een vergelijkbare ervaring, dat het begon op hoofd en armen ipv romp?
Of is het dan aannemelijk dat het iets anders is? En wàt dan?
Klinkt een beetje als hand- en mondzeer. Maar ik las ergens al dat je foto’s kon sturen naar de huisarts
pi_210666548
Ik heb samen met de kinderen dit weekend zo'n 10 uur besteed aan het uitzoeken en fotograferen van de Playmobil collectie van ze. Ze willen het graag verkopen, dus deze weken/maanden voor Sinterklaas leken me ideaal om de boel te koop te zetten. Nu moet ik mezelf nog motiveren om alles op MP te zetten. Eerst even languit op de bank. Van twee dagen op mijn knieën zitten ben ik behoorlijk stijf geworden. :X
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 19:51:03 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210666698
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Vanaf 4 jaar moet je voor kinderen betalen, dus mijn tip die het meeste geld bespaart is zorgen dat je voor zijn verjaardag al gaat, dat scheelt je een paar honderd euro, ook als je daar uit eten gaat (onder 4 eet gratis, daarna ga je gelijk naar ¤22 ~ ¤29 voor kinderen).

En november is vaak het goedkoopst. 11 november begint kerst daar, dus ik zou de eerste week/2 weekenden daarna vermijden.

1 dag voor een eerste bezoek is overigens wel heel kort. Ik zou dan toch minstens 1 overnachting doen en twee dagen park. Parijs bezoeken vanuit Disney zou ik niet doen, die hotels (+ ‘gratis’ tickets) zijn daarvoor veel te duur imo. Andersom is wel goed te doen, afhankelijk van je locatie in Parijs. Bij het park zit een RER-station. Oad heeft voor november ook regelmatig scherp geprijsde aanbiedingen doordeweeks, Magic over Disney. Wellicht de moeite waard.
Behalve dat Aapie nog geen 4 is is hij ook nog geen 3 dus dat biedt mogelijkheden :P ik heb ook wel eens naar Disney Florida gekeken en daar was het geloof ik gratis onder de 3. Maar eten zelfs gratis dus? Nice!

Ons voornaamste doel is Parijs en dan daarnaast Disney. We zouden inderdaad ook een overnachting nog bij Disney kunnen doen en dan 2 dagen park. Maar is dat niet teveel voor een driejarige?

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:45 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie kinderen dan ook iets met Disney? Ik merk dat dat helemaal niet doordringt hier. Behalve dan Donald Duck van de Duckies.

Vandaag ging zoveel beter dan gister. Gewoon samen pesto gemaakt en Spotify aangeslingerd. Hij een liedje, ik een liedje en dan om en om. Bij mijn liedjes gooi ik er een lesje geschiedenis bij (kan ik niet laten). Zo mag elke dag eruitzien.
Nee, hij komt er nu voor het eerst mee in aanraking door de stickeractie van AH. Maar denk dat hij het wel fantastisch zou vinden. En ik zelf ook want ik ben zelf nog nooit in Disneyland Parijs geweest!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 17 september 2023 @ 20:00:30 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210666829
Even een tegengeluid, want ik lees hier altijd dat je echt echt meer dan 1 dag naar een pretpark moet. Ik heb dat zelf dus nog nooit gedaan. Niet met mijn ouders vroeger en niet met mijn kinderen.

Als jullie zelf geen enorme pretparkenfans zijn zou ik het lekker bij 1 dag laten hoor. Ik ben zelf na 1 dag compleet overprikkeld, en mijn jongste ook. Die trekt (nu 8 jaar) twee dagen in zo'n park echt nog niet. Met 3 of 4 dagen zou je hem erg ongelukkig maken, hoe leuk hij Disney ook vindt.
  zondag 17 september 2023 @ 20:04:37 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_210666875
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als hand- en mondzeer. Maar ik las ergens al dat je foto’s kon sturen naar de huisarts
Ik neem aan dat je hand- voet- mondziekte bedoelt? Want mond en klauwzeer is een veeziekte ;)
disclaimer
pi_210666964
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hand- voet- mondziekte bedoelt? Want mond en klauwzeer is een veeziekte ;)
Ja die inderdaad, m’n hoofd heeft die twee wat samen gevoegd ;) maar noemde het gelukkig nog wel hand ipv klauw ;)
pi_210667175
Majo, mijn bescheiden mening is dat als je kind nog zo jong is, je het vooral zelf leuk moet vinden. Het is druk, veel prikkels, duur en in 1 dag in november wanneer het park wsl maar tot 18:00/19:00 open is alles doen is een hele onderneming.

Juist vanwege de drukte en alle prikkels gaan wij meestal meerdere dagen naar de grotere pretparken. Tussendoor terug naar het hotel, even uit de prikkels etc.

Ik zou het zelf niet zo snel doen als een 1daagse trip vanuit Parijs tenzij je echt heel graag wil gaan. Dan ga je wel gewoon lekker 1 dag en ga je als aapie wat ouder is een keer terug voor alleen Disney en slaap je in een Disneyhotel.

Maar nogmaals, ik zou het dan vooral voor jezelf doen ook al vindt Aapie het vast fantastisch. Ook voor jullie is het een nogal overprikkelde dag.

Wij zijn zelf nogal van de pretparken dus wij gingen al toen B nog een baby was, maar die mocht met ons mee, we gingen niet voor hem >:)
pi_210667231
Oh en de herfst is officieel geopend hoor want ons Lego tafereel is getransformeerd van zomer naar herfst *O* Was meer werk dan ik vooraf dacht. Even wat dingen ombouwen....hele dag bezig geweest.
Juul wilde ook wat in het dorp verwerken dus nu staat er een glitter'boom' op het dak van het hotel met daarop een aap. _O-
pi_210667344
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:37 schreef exode het volgende:
Oh en de herfst is officieel geopend hoor want ons Lego tafereel is getransformeerd van zomer naar herfst *O* Was meer werk dan ik vooraf dacht. Even wat dingen ombouwen....hele dag bezig geweest.
Juul wilde ook wat in het dorp verwerken dus nu staat er een glitter'boom' op het dak van het hotel met daarop een aap. _O-
:{w

Ik eis nog een beetje zomer voor de halfjaarlijkse depressie weer toeslaat :{
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 17 september 2023 @ 20:49:32 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210667423
Ik sloeg net echt stijl achterover van wat 2 dagen met 4 personen kost. :o En dan heb je nog niet eens een overnachting of een hap eten. Godallemachtig! :o
pi_210667476
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:49 schreef BE het volgende:
Ik sloeg net echt stijl achterover van wat 2 dagen met 4 personen kost. :o En dan heb je nog niet eens een overnachting of een hap eten. Godallemachtig! :o
Ja bizar. Ik weiger. Heb er zelf niets mee en de kinderen kunnen later zelf gaan.
Met een meidenkwartet
pi_210667627
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hmm het internet zegt dat bij hand voet mond ziekte er geen blaasjes op de hoofdhuid zijn. Die heeft ze zeker wel.

Maargoed, even kijken of er morgen nog iets veranderd is en dan gaan er fotos naar de huisarts. :)

Ik zou heeeel graag naar Disneyland gaan, maar vind Pukje daar nu geen handige leeftijd voor hebben en vind het ook wel ècht heel duur tegenwoordig.
pi_210667643
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w

Ik eis nog een beetje zomer voor de halfjaarlijkse depressie weer toeslaat :{
Ik gaap alweer 2 weken rond 21.00 de ''longen uit m'n lijf'' :N Ik heb geen winterdepressie, rond de klokwissel eind oktober is het weer oké. Maar de aanloop er naar toe, vreselijk :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 17 september 2023 @ 21:06:14 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210667668
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:03 schreef Bami het volgende:

[..]
Hmm het internet zegt dat bij hand voet mond ziekte er geen blaasjes op de hoofdhuid zijn. Die heeft ze zeker wel.

Maargoed, even kijken of er morgen nog iets veranderd is en dan gaan er fotos naar de huisarts. :)

Ik zou heeeel graag naar Disneyland gaan, maar vind Pukje daar nu geen handige leeftijd voor hebben en vind het ook wel ècht heel duur tegenwoordig.
Toen ik het kreeg (op mijn 14e :') ) begon het ook op mijn hoofd (hoofdhuid) en breidde het zich later uit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 21:06:16 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210667670
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:00 schreef mousemicky het volgende:
Even een tegengeluid, want ik lees hier altijd dat je echt echt meer dan 1 dag naar een pretpark moet. Ik heb dat zelf dus nog nooit gedaan. Niet met mijn ouders vroeger en niet met mijn kinderen.

Als jullie zelf geen enorme pretparkenfans zijn zou ik het lekker bij 1 dag laten hoor. Ik ben zelf na 1 dag compleet overprikkeld, en mijn jongste ook. Die trekt (nu 8 jaar) twee dagen in zo'n park echt nog niet. Met 3 of 4 dagen zou je hem erg ongelukkig maken, hoe leuk hij Disney ook vindt.
Ik denk eigenlijk ook dat dit voor ons geldt :Y Ik ben 1x naar Disney geweest in Californië en toen vond ik 1 dag ook genoeg. De enige reden om het over 2 dagen uit te smeren is omdat aapie nog zo jong is en het waarschijnlijk nooit een hele dag volhoudt. Na een paar uur dierentuin is hij al gesloopt :D

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:34 schreef exode het volgende:
Majo, mijn bescheiden mening is dat als je kind nog zo jong is, je het vooral zelf leuk moet vinden. Het is druk, veel prikkels, duur en in 1 dag in november wanneer het park wsl maar tot 18:00/19:00 open is alles doen is een hele onderneming.

Juist vanwege de drukte en alle prikkels gaan wij meestal meerdere dagen naar de grotere pretparken. Tussendoor terug naar het hotel, even uit de prikkels etc.

Ik zou het zelf niet zo snel doen als een 1daagse trip vanuit Parijs tenzij je echt heel graag wil gaan. Dan ga je wel gewoon lekker 1 dag en ga je als aapie wat ouder is een keer terug voor alleen Disney en slaap je in een Disneyhotel.

Maar nogmaals, ik zou het dan vooral voor jezelf doen ook al vindt Aapie het vast fantastisch. Ook voor jullie is het een nogal overprikkelde dag.

Wij zijn zelf nogal van de pretparken dus wij gingen al toen B nog een baby was, maar die mocht met ons mee, we gingen niet voor hem >:)
Dit dus :Y

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:37 schreef exode het volgende:
Ik wil ook weer aan de Lego! *O* Vorig jaar heel enthousiast het kerstdorp besteld, the Stranger Things set en de boekenwinkel maar we hebben alleen het kerstdorp afgebouwd :@ Dus kom maar op met de kortere dagen en de kou, lekker aan de Lego samen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 17 september 2023 @ 21:26:01 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210667927
quote:
Wel handig om te zoeken naar kortingsacties inderdaad. Maar het blijft hoe dan ook belachelijk duur.
in de haak.
  zondag 17 september 2023 @ 21:34:08 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210668003
Dat je denkt dat je wel heel erge opvliegers hebt, maar dat je kind de thermostaat op 24 zette. De verwarming stond aan :X
pi_210668021
quote:
Een pakket is goedkoper ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 september 2023 @ 21:41:31 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210668064
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:34 schreef Quoi het volgende:
Dat je denkt dat je wel heel erge opvliegers hebt, maar dat je kind de thermostaat op 24 zette. De verwarming stond aan :X
:D
in de haak.
  zondag 17 september 2023 @ 21:58:50 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210668227
Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.

En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 17 september 2023 @ 22:05:22 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_210668285
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:58 schreef Tink89 het volgende:
Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.

En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
Moet nog wel "iets" aan gebeuren zo te zien.
Maareh, wat doen die honden dan?
disclaimer
  zondag 17 september 2023 @ 22:13:28 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210668360
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 22:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Moet nog wel "iets" aan gebeuren zo te zien.
Maareh, wat doen die honden dan?
Klopt, maar ongelooflijk te overzien. Ons huidige huis was een groter project.

Blaffen, janken, door het huis rennen, aanslaan op mensen die langs de schutting lopen (die lopen dan gewoon op de stoep, niet door een brandgang ofzo)... Heel veel herrie maken dus eigenlijk vooral. En ik trek dat niet zo goed. Erover praten helpt niet en we wilden graag tov ons huidige huis nog liever vrijstaand wonen, en grotere tuin, een achterom hebben, eventueel de caravan kwijt kunnen op eigen terrein... De buren hebben bij het beoogde huis al een carport met opbouw gezet en dat zouden wij ook wel zien zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210669149
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk ook dat dit voor ons geldt :Y Ik ben 1x naar Disney geweest in Californië en toen vond ik 1 dag ook genoeg. De enige reden om het over 2 dagen uit te smeren is omdat aapie nog zo jong is en het waarschijnlijk nooit een hele dag volhoudt. Na een paar uur dierentuin is hij al gesloopt :D
[..]
Dit dus :Y
[..]
Ik wil ook weer aan de Lego! *O* Vorig jaar heel enthousiast het kerstdorp besteld, the Stranger Things set en de boekenwinkel maar we hebben alleen het kerstdorp afgebouwd :@ Dus kom maar op met de kortere dagen en de kou, lekker aan de Lego samen O+
Wij zijn in de meivakantie daarom ook twee weken naar Disneyworld gegaan. Heerlijk rustig aan kunnen genieten omdat we tijd genoeg hadden voor halve dagen park. Anders willen we alles in een te korte tijd proppen en dat haalt een hoop van het plezier weg. Disneyland in Californië is trouwens wel heel erg vol gebouwd in vergelijking met andere parken, dus als je nog niet in Parijs geweest bent is dat niet een heel goed referentiepunt.

Mijn dochters waren overigens 1j10m toen we voor het eerst gingen en vonden het toen ook al leuk. Trokken het ook verrassend goed al. Zoon was toen 3j8m en vond het geweldig! En dat terwijl we voor die tijd weinig pretparken met ze gedaan hebben, volgens mij heeft zoon 2x Efteling gedaan voor die tijd, en dochters 1x Efteling. Topattracties waren It's a small world en het doolhof. Zoon vond de dombo-trein ook heel leuk en vooral de parade en shows vonden ze erg mooi.

Maar als aapie snel overprikkeld raakt zou ik vooraf even goed kijken welke attracties je wilt doen, en op basis daarvan kijken hoeveel dagen je daarvoor nodig zou hebben. En ik zou even goed nadenken of je dan wel echt in de winter(kou) wil gaan. Als je niet voor kerst/halloween wilt gaan en weinig echte attracties gaat doen (met lange wachtrijen) zou ik altijd voor het voorjaar kiezen. Eind maart is meestal nog laagseizoenprijzen en grote kans dat het dan in ieder geval een stuk minder koud is. En ga altijd op een doordeweekse dag als je die mogelijkheid hebt, dat scheelt heel veel drukte.

Qua eten weet ik dat kinderen in ieder geval bij buffetten/ontbijt gratis mee-eten, hoe dat bij a la carte zit weet ik niet meer. Wij boekten toen altid met gratis half-pension en daar zaten ze bij inbegrepen (toen ze nog aanbiedingen hadden, die goede ouwe tijd :'( ).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210669292
Disneyreizen zijn wel een beetje de nieuwe was-opsom van OUD :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210669658
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Klopt, maar ongelooflijk te overzien. Ons huidige huis was een groter project.

Blaffen, janken, door het huis rennen, aanslaan op mensen die langs de schutting lopen (die lopen dan gewoon op de stoep, niet door een brandgang ofzo)... Heel veel herrie maken dus eigenlijk vooral. En ik trek dat niet zo goed. Erover praten helpt niet en we wilden graag tov ons huidige huis nog liever vrijstaand wonen, en grotere tuin, een achterom hebben, eventueel de caravan kwijt kunnen op eigen terrein... De buren hebben bij het beoogde huis al een carport met opbouw gezet en dat zouden wij ook wel zien zitten.
Zouden die mensen zelf zich dan niet opgelaten voelen vraag ik me dan altijd af? Of zijn die er overdag niet? Ik zou dat ook heel slecht trekken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')