abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2023 @ 00:20:08 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210658150
https://www.telegraaf.nl/(...)ak-drie-keer-per-dag
Franse oud-tennisster: ’Jeugdcoach verkrachtte mij 400 keer, vaak drie keer per dag’

Angelique Cauchy gold in haar jeugd als een van de grootste talenten in het Franse tennis. Tot een doorbraak kwam het nooit, mede doordat ze in haar periode als talent misbruikt werd door een van haar trainers.

Deze week getuigde Cauchy in een zaak tegen haar oud-trainer Andrew Geddes. Geddes werd in 2021 al veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf, nadat hij schuldig was bevonden aan het verkrachten en seksueel misbruiken van vier meisjes tussen 12 en 17 jaar. Het verhaal van Cauchy kwam later pas aan het licht.

De inmiddels 36-jarige tennisster stelt „vierhonderd keer verkracht te zijn in iets meer dan twee jaar tijd. Soms wel drie keer per dag. Ik dacht vaak aan zelfmoord plegen.” Ze stelt dat ze het gevoel had alsof ze in een gevangenis zat. „Ik kon er niet uit.”

Titels
Cauchy vertelde dat ze in 1999 begon te werken met Geddes (nu 55 jaar) en beweerde dat het vrijwel onmiddellijk begon. Ze was destijds pas twaalf jaar oud. „Ik zei tegen hem: ’Nee, dat moet je niet doen, het is niet goed, ik wil het niet.’ Hij antwoordde dan met: ’Weet je, het gebeurt soms in relaties tussen coach en pupil. We brengen veel tijd met elkaar door, het is normaal.’”

Verder benadrukt Cauchy dat ze niet het enige meisje was dat misbruikt werd door Geddes. „Het was bekend in de tenniswereld dat zijn gedrag rondom jonge meisjes ongepast was. Toen een vrouw bij de voorzitter van de club klaagde dat hij tegenover jongeren verbaal en fysiek geweld had gebruikt, was het antwoord: ’Ja, maar hij brengt ons titels.’”
pi_210658204
Aldus de beschaafde vrouwvriendelijke samenleving.
-nee-
pi_210658594
Wat een klootzak.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210658660
Vreselijk nieuws en wat een verschrikkelijke situatie moet dat voor haar zijn geweest. Ik ken een soortgelijke situatie van een destijds klasgenootje met veel talent. Die ging ook naar privélessen voor sport om beter te worden en is uiteindelijk naar een tennisschool geëmigreerd. Er was weliswaar geen sprake van verkrachting voor zover ik weet, het verhaal was dat de ouders gepaaid werden door de trainer dat er wel heel veel talent aanwezig was en dat de trainer het talent onder zijn hoede neemt. Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe geïsoleerd zij zich moet hebben gevoeld. Vreselijk.
pi_210658663
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 00:29 schreef Selenophilia het volgende:
Het gaat om 1 dader en jij sleept meteen de hele samenleving erbij?
pi_210658677
Die gore hond zit al vast voor smeerlapperij met kinderen, hoop dat zn leven in de gevangenis een hel voor m is
  zondag 17 september 2023 @ 07:42:33 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210658710
maar 14 jaar. als hij zijn strafmaat kon neuken was het al te oud geweest voor hem
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_210658722
Hebben ze niet ergens nog een roestige guillotine staan uit vervlogen tijden?

quote:
’Ja, maar hij brengt ons titels.’”
Die voorzitter van de club mag ook wel straf. (of is die inmiddels al overleden oid)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210658848
Ik hoop dat die vrouw alle hulp krijgt die ze nodig heeft.

Daarnaast: die man gaat het nog moeilijk krijgen in de gevangenis. Geen medelijden met hem.
pi_210658872
quote:
:')
pi_210659082
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:08 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Seriously? Ga je de schuld nu echt bij haar leggen?
Als ik had gewild dat het zo overkwam bij jou had ik wel gezegd: Dan ga je toch een nieuwe coach zoeken als je een duidelijk nee signaal af wilt geven.

Dat heb ik bewust niet gedaan omdat ik haar niet de schuld wil geven.
pi_210659135
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:05 schreef hoechst het volgende:
Waarom is ze niet gestopt bij hem na 1 keer?
Sicker than your average.
pi_210659309
Van de andere kant, haar carrière is mislukt maar was ze ook maar buiten gekomen als ze wel miljonair was geworden?
pi_210659639
Ik ben toch wel benieuwd waarop hij is veroordeeld. Toch zeker niet op enkel getuigenverklaringen mag ik hopen?
  zondag 17 september 2023 @ 10:43:23 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210659664
Wat een hufter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210659725
quote:
Gezien deze opmerking ben jij onderdeel van het probleem
-

Verder schandalig, moge die man voor lange tijd 3 maal per dag worden aangepakt in zijn toekomstige cell.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210659756
quote:
  zondag 17 september 2023 @ 10:55:27 #19
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210659772
Drie keer per dag, die man had me wel een behoorlijk libido.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 september 2023 @ 10:58:01 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210659806
quote:
Hij liet ze hem pijpen en nam dat op. Dat filmpje dreigde hij aan haar ouders te laten zien.

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:41 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd waarop hij is veroordeeld. Toch zeker niet op enkel getuigenverklaringen mag ik hopen?
Hij heeft bekend.
We have always been at war with Eastasia.
pi_210659828
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk nieuws en wat een verschrikkelijke situatie moet dat voor haar zijn geweest. Ik ken een soortgelijke situatie van een destijds klasgenootje met veel talent. Die ging ook naar privélessen voor sport om beter te worden en is uiteindelijk naar een tennisschool geëmigreerd. Er was weliswaar geen sprake van verkrachting voor zover ik weet, het verhaal was dat de ouders gepaaid werden door de trainer dat er wel heel veel talent aanwezig was en dat de trainer het talent onder zijn hoede neemt. Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe geïsoleerd zij zich moet hebben gevoeld. Vreselijk.
En er is geen mens die zich afvraagt of het überhaupt wenselijk is om hele jonge kinderen in zulke trainingskampen te gooien om hen tot willoze sportrobots om te programmeren.
pi_210659836
quote:
Simpel. Als het kwaad al is geschied, heeft de dader het slachtoffer al behoorlijk in zijn macht. Een topcoach kan je maken en breken. Het melden kan betekenen dat die coach de wedstrijd waar jij van droomde, wel eventjes voor jou annuleert.
Een melding is niet een kwestie van aangifte, arrestatie van de dader en weer door. Ook terecht, want dit soort zaken moet je uiterst zorgvuldig onderzoeken, om te voorkomen dat een onschuldige coach door een rancuneuze sporter wordt gechanteerd (wat helaas ook voorkomt).
Verder is het te idealistisch om te denken dat je alleen door hard presteren de top bereikt. Je moet daarnaast ook in de juiste netwerken belanden en daarin jezelf staande houden. Des te verschrikkelijker is dat in die netwerken machtsmisbruik voorkomt. Een andere coach vind je niet op Marktplaats, en zeker niet om op dat niveau te blijven.
pi_210659840
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:17 schreef hoechst het volgende:

[..]
Als ik had gewild dat het zo overkwam bij jou had ik wel gezegd: Dan ga je toch een nieuwe coach zoeken als je een duidelijk nee signaal af wilt geven.

Dat heb ik bewust niet gedaan omdat ik haar niet de schuld wil geven.
Nou, wat bedoel je dan wel?
Het is koud, het is guur....
  zondag 17 september 2023 @ 11:09:28 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210659935
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:50 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Gezien deze opmerking ben jij onderdeel van het probleem
-
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 17 september 2023 @ 11:31:39 #25
pi_210660137
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Sja, soms moet je domme op merkingen met domme opmerkingen bestrijden.

Altijd beter dan die posts met alleen een emoticon.

:*
Domme opmerkingen en dom-suggestieve filmpjes. :*

Dit soort zaken overkomt vrouwen een stuk meer dan mannen. Je ziet in dit topic ook al de eerste twijfelzaaiers en victim blamers. In die zin snap ik het cynisme wel een beetje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_210660144
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij liet ze hem pijpen en nam dat op. Dat filmpje dreigde hij aan haar ouders te laten zien.
[..]
Hij heeft bekend.
Nee, dat heeft hij niet. Hij heeft bekend dat er seksuele relaties waren. Maar volgens hem met wederzijdse toestemming.
  zondag 17 september 2023 @ 11:38:03 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210660189
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, dat heeft hij niet. Hij heeft bekend dat er seksuele relaties waren. Maar volgens hem met wederzijdse toestemming.
quote:
"The extremely upsetting statements by the victims rightly made me feel like a real rot," Andrew Geddes said Wednesday morning before the court retired to deliberate.

He also admitted having "become aware" of his "guilt" and the "horrors" committed
.bron
We have always been at war with Eastasia.
pi_210660226
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:37 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Jij zou het nog geen week of maand volhouden als man als je nu al zo jankt.

-

Wat er in de OP staat is schandalig.
En de man mag en moet boeten.
Wat Selenothingness doet is alles over een kam scheren.
Dat jij daar in mee wil gaan, mooi.
Ik dacht dat we op Fok! zaten excusez moi. Waren jullie altijd maar rechtvaardig.
-nee-
pi_210660232
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]

Hmmm, oke. Bijzonder.

Dus je geeft toe aan enkel woorden, om vervolgens 18 jaar cel te krijgen. _O-
pi_210660237
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:42 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik dacht dat we op Fok! zaten excusez moi. Waren jullie altijd maar rechtvaardig.
Het is FOK!
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 11:46:34 #31
185648 crew  mascara-klodder
make-up veeg
pi_210660260
En weer ontopic graag! Alvast bedankt ^O^
  zondag 17 september 2023 @ 12:03:10 #32
pi_210660408
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:37 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Jij zou het nog geen week of maand volhouden als man als je nu al zo jankt.
Zo te zien wil je gewoon graag dat iedereen je héél zielig vindt omdat je een vent bent. Dat is deels gelukt. Je bent inderdaad heel zielig.
pi_210660481
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 12:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zo te zien wil je gewoon graag dat iedereen je héél zielig vindt omdat je een vent bent. Dat is deels gelukt. Je bent inderdaad heel zielig.
Nee hoor, juist niet.
Dat is nou juist het punt.

Dat jij jezelf en iedereen mee wil trekken in die slachtoffer rol is nou juist het probleem.

Fijn weekend nog.
  zondag 17 september 2023 @ 13:18:59 #34
pi_210661032
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 12:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Nee hoor, juist niet.
Dat is nou juist het punt.

Dat jij jezelf en iedereen mee wil trekken in die slachtoffer rol is nou juist het probleem.

Fijn weekend nog.
Je begint met een filmpje van "the anti-feminist" ( :') ) waarin wordt gesuggereerd dat man zijn zo erg is dat een vrouw er zelfmoord door heeft gepleegd (bekend verhaal waar erg veel in te nuanceren valt). Maar ik zit in de slachtofferrol _O-

Jij ook gedag dan maar.
pi_210661194
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2023 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Je begint met een filmpje van "the anti-feminist" ( :') ) waarin wordt gesuggereerd dat man zijn zo erg is dat een vrouw er zelfmoord door heeft gepleegd (bekend verhaal waar erg veel in te nuanceren valt). Maar ik zit in de slachtofferrol _O-

Jij ook gedag dan maar.
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2023 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jij ook gedag dan maar.
Iemand die het eens is met de eerste post van Sele neem ik niet serieus.

Alles over een kam scheren, en dan verbaasd zijn dat je zo'n reactie krijgt is wel apart ja.

Maar beter halen de mods ons gesprek weg aangezien het toch het topic aan het vervuilen is.
En een agree to disagree zit er niet in met jou lijkt mij
  zondag 17 september 2023 @ 13:36:09 #36
pi_210661223
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
[..]
Iemand die het eens is met de eerste post van Sele neem ik niet serieus.

Alles over een kam scheren, en dan verbaasd zijn dat je zo'n reactie krijgt is wel apart ja.

Maar beter halen de mods ons gesprek weg aangezien het toch het topic aan het vervuilen is.
En een agree to disagree zit er niet in met jou lijkt mij
Totaal niet ingaan op wat ik post ook ^O^ Verder mag je gewoon stoppen met op me reageren als je je zo'n zorgen maakt om het topic.
pi_210661305
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Domme opmerkingen en dom-suggestieve filmpjes. :*

Dit soort zaken overkomt vrouwen een stuk meer dan mannen. Je ziet in dit topic ook al de eerste twijfelzaaiers en victim blamers. In die zin snap ik het cynisme wel een beetje.
Het was anders geweest als de dader lichtgetint was. Maar witte mannen die vrouwen verkrachten zijn echt een uitzondering hoor.
  zondag 17 september 2023 @ 13:46:46 #38
22565 asco
Los in deze tent
pi_210661350
Waarom ga je de volgende dag dan nog terug als je de dag daarvoor 3 keer verkracht bent? :?
  zondag 17 september 2023 @ 13:51:52 #39
pi_210661420
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 13:41 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Aangezien ik je al vaker in discussies heb gezien op het forum weet ik zo onderhand dat je moeite hebt met andere meningen.

En gezien je ook niet verder ingaat op het feit dat Sele alles over een kant scheert is het vrij simpel.

Kruip eens weg achter de pc en ga in het gras staan met je blote voeten.
Goed man, die ad hominems. De hoeksteen van elke inhoudelijke discussie. En heel goed voor de kwaliteit van dit topic waar je zo ongerust over bent. :D
  zondag 17 september 2023 @ 13:53:31 #40
pi_210661437
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het was anders geweest als de dader lichtgetint was. Maar witte mannen die vrouwen verkrachten zijn echt een uitzondering hoor.
Als je bedoelt dat de meeste mannen niet verkrachten heb je natuurlijk gelijk. Maar wat ik zei is dat vrouwen vaker slachtoffer zijn en mannen vaker dader bij seksueel geweld. Hoeveel je de andere kant zeker niet behoort te ontkennen en bagatelliseren klopt dat statement volgens mij wel.
pi_210661444
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 13:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je bedoelt dat de meeste mannen niet verkrachten heb je natuurlijk gelijk. Maar wat ik zei is dat vrouwen vaker slachtoffer zijn en mannen vaker dader bij seksueel geweld. Hoeveel je de andere kant zeker niet behoort te ontkennen en bagatelliseren klopt dat statement volgens mij wel.
Sorry, ik was sarcastisch
  zondag 17 september 2023 @ 13:55:49 #42
pi_210661455
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Sorry, ik was sarcastisch
Oh :|W Ja in dit soort topics weet je het maar nooit.
pi_210661458
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
:+
-nee-
  zondag 17 september 2023 @ 14:05:11 #44
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210661600
De FOK! paralympics zijn weer spannend vandaag
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 17 september 2023 @ 14:07:30 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210661655
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:46 schreef asco het volgende:
Waarom ga je de volgende dag dan nog terug als je de dag daarvoor 3 keer verkracht bent? :?
Je hebt gelezen dat ze 12 was toen dit begon en dus sprake was van een flinke ongelijke machtsverhouding? Je snapt hoe grooming werkt? Je snapt hoe moeilijk het is voor een slachtoffer om te vertellen wat er is gebeurd, zelfs al ze al lang en breed volwassen zou zijn? Je snapt hoe trauma werkt?
  zondag 17 september 2023 @ 14:09:55 #46
22565 asco
Los in deze tent
pi_210661702
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je hebt gelezen dat ze 12 was toen dit begon en dus sprake was van een flinke ongelijke machtsverhouding? Je snapt hoe grooming werkt? Je snapt hoe moeilijk het is voor een slachtoffer om te vertellen wat er is gebeurd, zelfs al ze al lang en breed volwassenen zou zijn? Je snapt hoe trauma werkt?
Nou, schijnbaar niet.
Gelukkig maar.
  zondag 17 september 2023 @ 14:10:09 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210661707
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je hebt gelezen dat ze 12 was toen dit begon en dus sprake was van een flinke ongelijke machtsverhouding? Je snapt hoe grooming werkt? Je snapt hoe moeilijk het is voor een slachtoffer om te vertellen wat er is gebeurd, zelfs al ze al lang en breed volwassenen zou zijn? Je snapt hoe trauma werkt?
Dit, plus dit is niet op zaterdag naar de club he, dit is elke dag trainen, soms intern, dus niet thuis. Dan begin je echt niets als je 12 bent. Ik mag dan ook toch wel aannemen dat dit soort reacties gewoon troll pogingen zijn?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 17 september 2023 @ 14:12:35 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210661747
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:09 schreef asco het volgende:

[..]
Nou, schijnbaar niet.
Gelukkig maar.
Daar zeg je een waar iets: je kunt je moeilijk voorstellen hoe iemand zou handelen die in zo'n situatie zit. Dat is zowel gelukkig omdat dat betekent dat je zo'n trauma niet hebt als ongelukkig omdat het onbegrip in de hand werkt.
pi_210669797
En dit was gewoon een blanke man???
  maandag 18 september 2023 @ 07:07:28 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210669881
quote:
:') :') :')
Ik ben inmiddels overleden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')