abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210655871
Ik ben het nooit van plan maar het sluipt er altijd onverhoeds in. Vooral tijdens statische langdurige activiteiten.
Op mijn werk of als ik op de fiets zit. Meestal komt dat dan omdat ik denk aan discussies die op achter de rug heb of nog op stapel staan.

Nu valt het anderen ook op en tot nu toe kom ik er goed mee weg omdat ik het die voorkomen dat ik mee zing met de radio of onderweg aan het telefoneren ben. In werkelijkheid schaam ik me kapot en vind ik mezelf een idioot.

Tips en hacks om hier vanaf te komen?
  zaterdag 16 september 2023 @ 20:44:59 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210655897
mediteren en 1 worden met de stilte.

je kan ook 'n knoflookpers in je sok steken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210655926
Je kunt gewoon lekker in jezelf blijven praten, brabbelen of zingen, helemaal geen probleem.
pi_210655978
Niks mis met praten in jezelf. Kan helpen om je gedachten te ordenen. Bovendien is het fijn om af en toe met iemand van niveau te praten. En als je oortjes in doet denkt iedereen dat je aan het telefoneren bent, dus dat is dan ook geen probleem meer.
pi_210656032
doe ik ook hihi
maar ik zing meestal :)
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
pi_210656059
Ik zou het aan die kloon vragen.
pi_210656081
Gewoon blijven doen en jeniet meer schamen ervoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210656283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:55 schreef christmastsunami het volgende:
Ik zou het aan die kloon vragen.
Welke?
  zaterdag 16 september 2023 @ 21:37:02 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210656522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Welke?
kijk in de spiegel en stop met jezelf praten
autisten en schizofrenen en mensen met 'n persoonlijkheidsstoornis (denk aan meerdere persoonlijkheden in 1 lichaam) praten in zichzelf, zoek hulp, zoek 'n professional die verstand heeft van psychiatrische aandoeningen/geestesziekten, 't kan anders heel raar voor je aflopen met alle mogelijke gevolgen van dien voor de omgeving. 't is daarom aan te raden snachts niet buiten te lopen want als de politie je ziet en ze gaan je vragen stellen terwijl je in jezelf aan 't praten bent dan moet je je ID kaart laten zien en je mond houden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210656603
Goed, nog serieuze tips? Ik wil er graag van af.
Voor de rest heb ik geen issues zoals stemmen, moordneigingen of meerdere persoonlijkheden.
pi_210656762
Vroeger konden we hier gewoon om lachen, nu is het gelijk een afwijking en moet men ervan genezen.
-nee-
pi_210656795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Voor de rest heb ik geen issues zoals stemmen, moordneigingen of meerdere persoonlijkheden.
ik weet niet? betrap mezelf er ook wel eens op?
Al is het niet eens hardop meestal, tis mss beetje als je wat ouder wordt en dat je dingen ff voor jezelf praat?

Niet echt onwijs raar ook lijkt me?
De intonae van het stemgeluid is normaal. Er zijn geen zichtbare of merkbare somasche equivalenten van angst. Het bewustzijn is helder, de oriëntae in trias is intact en de concentrae is ongestoord
pi_210656816
De grootste genieën praten in zichzelf.
Ik doe het ook regelmatig.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 16 september 2023 @ 22:05:26 #14
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_210656822
Dat doe ik ook , net als zingen , beetje hetzelfde als Doug-Heffeman
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210656835
Ik praat ook regelmatig in mezelf, ik adviseer toehoorders om pen en papier te pakken en zeer precies op te schrijven wat ik orakel.

Er worden grote kwesties opgelost.
pi_210658887
quote:
Veel mensen doen dat als ze in de flow van alledag zitten niets om je zorgen over te maken.
  zondag 17 september 2023 @ 08:58:34 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210658952
ik denk dat het zaak is te achterhalen wat de onderliggende reden kan zijn dat je gedachten steeds dat patroon volgen.

een reden voor in jezelf praten kan zijn dat je onbewust aan het oefenen bent om bepaalde gedachten uit te spreken richting anderen. omdat er iets is wat je belangrijk vind om kenbaar te maken. een indicator kan ook zijn welke taal of welk woordgebruik je inzet in je gedachten. dat geeft vaak aan wie in jouw leven het publiek moet worden voor dit onderwerp.

Het is een soort oefening voor als je in die situatie terecht komt dat je een bepaald idee moet overbrengen. vaak is de oplossing dan ook om het op te schrijven zodat je brein de mentale gemoedsrust heeft dat het ergens gezekerd is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_210673320
Wat is er mis mee? Ik doe het ook, weliswaar in gedachten en niet luidop pratend, maar zo houd je jezelf scherp en/of kom je met nieuwe inzichten. :)
pi_210674043
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Als je het als flinke stress ervaart dan tetris gaan spelen. En anders gewoon lekker laten gaan.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_210680544
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:49 schreef Farenji het volgende:
Niks mis met praten in jezelf. Kan helpen om je gedachten te ordenen. Bovendien is het fijn om af en toe met iemand van niveau te praten. En als je oortjes in doet denkt iedereen dat je aan het telefoneren bent, dus dat is dan ook geen probleem meer.
Doe het ook redelijk vaak, maar ik heb dan ook onderhand zoveel dingen meegemaakt dat ik niet zo héél geïnteresseerd ben in wat anderen van me denken.
pi_210680581
quote:
Waarom wil je er vanaf? Het kan helpen om dingen op een rijtje te zetten.
Ik doe het ook, maar mij helpt het om tot een oplossing te komen of gewoon iets een plekje te geven.
Je ziet het nu als iets abnormaals maar je kan er ook een kracht van maken.
pi_210708046
quote:
Ik ben het nooit van plan maar het sluipt er altijd onverhoeds in. Vooral tijdens statische langdurige activiteiten.
Op mijn werk of als ik op de fiets zit. Meestal komt dat dan omdat ik denk aan discussies die op achter de rug heb of nog op stapel staan.

Nu valt het anderen ook op en tot nu toe kom ik er goed mee weg omdat ik het die voorkomen dat ik mee zing met de radio of onderweg aan het telefoneren ben. In werkelijkheid schaam ik me kapot en vind ik mezelf een idioot.

Van je zolderkamer komen zou wellicht kunnen werken.
  maandag 25 september 2023 @ 10:25:28 #23
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_210746285
gewoon in jezelf blijven praten, er is niets mis mee.
en als je jezelf ervoor schaamt kun je altijd een headset opdoen, dan lijkt het alsof je aan je bellen bent.
Normal is not the norm, it's just a uniform
  maandag 25 september 2023 @ 10:26:24 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210746294
Gewoon zo blijven, overal is wel een dorpsgek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210746348
Voor bereiden en relativeren heet dit. Niks mis mee.
pi_210755251
quote:
Dat je er bewust van bent dat je dit doet is de eerste stap en die heb je dus al achter de rug. Nu volgt alleen nog de training toepassen om het niet te doen wanneer je er behoefte aan hebt.

Aangeleerd gedrag (gewoonte) gaat op de automatische piloot zonder dat je er zelf geheel bewust van bent dat je dit doet. Het valt dan vaak pas bij jezelf op wanneer anderen daarop reageren of wanneer jij er op gewezen wordt. Dan ben je er even een tijdje mee bezig maar je vervalt snel weer terug in het oude patroon wanneer je andere voor jou belangrijkere zaken aan je hoofd krijgt.

Het is heel lastig om aangeleerd gedrag af te leren en dit kan heel erg lang duren om te veranderen. Dit krijg je alleen maar voor elkaar door er in gedachten mee bezig te zijn en te blijven. Zoek eens met Google naar "Aangeleerd gedrag afleren" dan vind je wel enkele sites waar je informatie kunt vinden. Er is in de psychologie wel al heel wat aandacht aan besteed en trainingsprincipes voor opgesteld om bv. Slechte Gewoontes af te leren.

Niet dat praten in jezelf per definitie een slechte gewoonte is, maar dit bepaal je alsnog zelf en hoe jij het allemaal ervaart. In principe komt het hele verhaal op hetzelfde neer ongeacht de gewoonte. Voor de ander is het de neus ophalen in publiek, in de neus peuteren of te pas en te onpas krabben aan je zak, rochelen en spugen op straat omdat men denkt dat het stoer is. Zelfs kleptomanie zou je er onder kunnen scharen.

Het zijn feitelijk allemaal aangeleerde gewoontes.

Dus op de eerste plaats bewust worden en dan bewust blijven en jezelf terug roepen wanneer je de drang krijgt dit te doen. Is het al zover ingesleten dat je de drang niet eens meer voelt dan zit het al erg diep dan moet je stoppen op het moment dat je realiseert dat je weer doet. En er zo mee bezig blijven jezelf op het matje te roepen. Er komt dan wel ergens een moment dat je de drang gaat voelen en die dan aanvechten.

Eerlijk gezegd, het probleem zit in dit geval in zijn geheel niet bij jou... Het probleem zit bij die anderen die denken dat jij ze niet meer allemaal op een rijtje hebt omdat je in jezelf praat en daarmee wat lacherig en pesterig omgaan. En deze ervaring zal de trigger zijn dat jij het als probleem ervaart en er mee denkt te moeten stoppen. Dus zet eens voor jezelf de motivaties op een rijtje waarom er mee te stoppen. Misschien kom je tot de conclusie dat je er niet eens mee hoeft te stoppen. Maar alleen jezelf te trainen dit niet in publiek te doen en of niet in het bijzijn van anderen.

Krijg je dit niet voor elkaar hang dan zo'n bluetooth geval aan je oor in en dan is het net alsof je zoals heel veel mensen om je heen handsfree aan het telefoneren bent. :D Dan kun je lekker in jezelf blijven lullen *O*
pi_210760416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
doe ik ook hihi
maar ik zing meestal :)
She don't believe in shooting stars
But she believes in shoes and cars
Wood floors in the new apartment
Couture from the stores departments
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop: