Niet direct, want als ze bereid zijn om een (hypothetische) rekening van een paar duizend euro aan je terug te betalen dan ben je blijkbaar toch best wel belangrijk voor het bedrijf. De wetenschap of HR gewoon voor de luie oplossing kiest of dat je echt een cruciale rol hebt in het bedrijf is best nuttige informatie, daar moet je wel wat voordeel uit kunnen halen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:02 schreef Queller het volgende:
[..]
En als ze niet terugkrabbelen, sta je onnodig met 1-0 achter, Ieder zijn manier, maar ik zou het zo niet doen.
Schermprintje van maken, naar HR mailen met als afsluiting "Tot over twee weken!"quote:Op donderdag 14 september 2023 22:09 schreef skip-bo het volgende:
Dank voor je reactie! Wij maken gebruik van een online portal voor dit soort aanvragen. Hier staat duidelijk welke periode en ook het aantal uur verlof e.d.
Afhankelijk van het type verlof, keurt HR of manager dit handmatig goed.
Dat lijkt m.i. genoeg bewijs, zeker het goedgekeurd is met bovenstaande informatie.
Of je gaat gewoon in gesprek en ziet dan vanzelf wel hoe nodig het daadwerkelijk is. Dat kan iedereen volgens mij best inschatten in z'n eigen baan. En wellicht kan TS het helpen met een oplossing vinden zodat ie toch nog gewoon vakantie kan opnemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet direct, want als ze bereid zijn om een (hypothetische) rekening van een paar duizend euro aan je terug te betalen dan ben je blijkbaar toch best wel belangrijk voor het bedrijf. De wetenschap of HR gewoon voor de luie oplossing kiest of dat je echt een cruciale rol hebt in het bedrijf is best nuttige informatie, daar moet je wel wat voordeel uit kunnen halen.
En dan zeggen ze: "ja, is goed. Stuur de factuur maar door". Dan moet je nog ff snel een niet-annuleerbare vakantie naar de Malediven boeken en hopen dat ze niet naar de boekingsdatum kijken.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Zeggen dat je een weekje Malediven geboekt hebt en of ze dat even willen terugbetalen. Kijken of ze je dan nog steeds zo hard nodig hebben.
Je hebt gelijk. Vraag is wat het je waard is om het te gaan halen. Hoe sterk is je positie in het bedrijf? Kennelijk hebben ze je vrij hard nodig, dat zou 'm vrij sterk moeten maken. Dus dan moet er wel wat leuks uit te onderhandelen zijn, toch?
Sowieso is al dit moeilijke gedoe nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:44 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En dan zeggen ze: "ja, is goed. Stuur de factuur maar door". Dan moet je nog ff snel een niet-annuleerbare vakantie naar de Malediven boeken en hopen dat ze niet naar de boekingsdatum kijken.
Of ze krabbelen terug en moet je op vakantie naar de Malediven, want je kunt dan moeilijk aankomen met vakantiefotos van Centre Parcs.
In dat geval moet de werkgever deze kosten vergoeden. Wel moet hij dan eerst een zwaarwegend belang aanvoeren om het verlof in te kunnen trekken.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou ook een mooie zaak zijn. Stel dat je net voor ¤4.800 een vakantie hebt geboekt en die nu niet meer kan annuleren.
Ze weten bij zo'n bedrijf van tevoren dat je x aantal vakantiedagen per jaar hebt en dat je die een keer op gaat maken, dus dit gaat nergens over.
Als je vroeg in je carriere zit dan kan een iets eerdere promotie, met salarisverhoging, op de lange duur grote impact hebben, onderschat dat niet. En dan wordt je zelf baas. Je kunt natuurlijk ook koppig zijn, en altijd konten moeten likken of van bazen moeten horen wat je moet doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker de kont van de baas likken
Eerder sneu dat je slaafs ingaat op dergelijke streken van de baas ondanks eerder gemaakte afspraken. Dat ene weekje vakantie gaat echt totaal geen invloed hebben op je loopbaan hoorquote:Op donderdag 14 september 2023 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Sneu leven heb je als dit de enige manier is waarop je ernaar kunt kijken. Sterkte ermee!
Er is nog altijd gewoon een middenweg he.. normaal communiceren met elkaar (door zowel werkgever als werknemer).quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eerder sneu dat je slaafs ingaat op dergelijke streken van de baas ondanks eerder gemaakte afspraken. Dat ene weekje vakantie gaat echt totaal geen invloed hebben op je loopbaan hoor
Je werkt om te leven en niet andersom.
[manager-modus aan]quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Sowieso is al dit moeilijke gedoe nergens voor nodig.
Vakantie aangevraagd via portal, is goedgekeurd door alle hotemetoten. Klaar.
Al dat geneuzel daar omheen is irrelevant.
@:TS Fijne vakantie!
quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:50 schreef HSG het volgende:
[..]
[manager-modus aan]
TS heeft geen hart voor de zaak, is niet flexibel, oncollegiaal, ongemotiveerd en heeft geen ambitie.
[/manager-modus uit]
Heb je daar een screenshot van gemaakt ? (voor alle zekerheid)quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:06 schreef skip-bo het volgende:
De aanvraag, dus de periode met data en het totaal aantal uur verlof staan zwart op wit in het systeem. Manager heeft het alleen niet goed genoteerd.
Zie post #36, daar staat je antwoord.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind ik wel een beetje afhankelijk van hoevaak je vrij hebt gehad.
Is dit je welverdiende vakantie na maanden van zwoegen of je zoveelste tripje
Als je het hele topic had gelezen dan had je dit niet hoeven te posten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Lospedrosa is zelf (fanatiek) werkgeverquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:45 schreef Wiedanwel het volgende:
Sowieso bullshit van @:lospedrosa, zelfs al zóu het het zoveelste tripje zijn, een werkgever die een goedgekeurde week vakantie wil intrekken moet wel een verdomd goede reden hebben.
ik zou in overleg gaan en vragen wat er financieel tegenover staat.... Ik ken er genoeg die zo best veel extra hebben mogen ontvangen....quote:Op donderdag 14 september 2023 21:47 schreef skip-bo het volgende:
Goedenavond,
Ik zit met het volgende, een kleine maand geleden heb ik 2 weken vakantie aangevraagd, deze was al een soort van goedgekeurd behalve nog 1 dag wat onzeker was. Dit is uiteindelijk geregeld en daarmee de totale goedkeuring ook.
Nu krijg ik zomaar een appje dat de 2e week is ingetrokken omdat er een project ingepland is waar mijn andere collega voor nodig is en waardoor ik zijn werk overneem. Echter is dit pas ingepland nadat mijn vakantie al goedgekeurd is. Dit allemaal zonder eerst te overleggen en ook gelijk de 2e week ingepland zonder mij iets te vragen. Oorzaak hiervan is dat HR maar 1 week genoteerd heeft terwijl ik wel degelijk 2 weken heb aangevraagd. Gezien wij ook een goed online systeem hiervoor hebben is dit ook een twijfelachtig argument.
Gezien bovenstaande lijken mij de argumenten van werkgever niet zwaarwegend genoeg om dit zo maar te doen. Ook is er volgens mij eerst altijd overleg nodig in dit soort situaties.
Graag jullie advies wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt en nog een mooie avond.
Geld alleen is lang niet altijd zaligmakend.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou in overleg gaan en vragen wat er financieel tegenover staat.... Ik ken er genoeg die zo best veel extra hebben mogen ontvangen....
Ik heb zelf ook weleens wat extra zo ontvangen buiten alle kosten die vergoed zijn.
klopt inderdaad, maar helpt wel bij een keuze.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Geld alleen is lang niet altijd zaligmakend.
Dat doet er niet toe, daar heeft de werkgever geen moer mee te maken of wat over te zeggen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon genieten van je 2 weken vakantiequote:Op donderdag 14 september 2023 21:47 schreef skip-bo het volgende:
Graag jullie advies wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt en nog een mooie avond.
Dat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon genieten van je 2 weken vakantie
Werkgever bekijkt het maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |