We zijn het eens.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:38 schreef baskick het volgende:
Lang verhaal kort: je hebt 2 weken aangevraagd, er zijn 2 weken goedgekeurd en nu wordt er 1 week ingetrokken? Volgens mij kan dat laatste niet zomaar.
Dan zal ik dit vooral benadrukken aan HR/manager. En benadrukken dat jij hen tegemoet komt en niet andersom!quote:Op donderdag 14 september 2023 22:09 schreef skip-bo het volgende:
Dank voor je reactie! Wij maken gebruik van een online portal voor dit soort aanvragen. Hier staat duidelijk welke periode en ook het aantal uur verlof e.d.
Afhankelijk van het type verlof, keurt HR of manager dit handmatig goed.
Dat lijkt m.i. genoeg bewijs, zeker het goedgekeurd is met bovenstaande informatie.
Gaat mij er niet zo zeer om dat er een probleem is, gaat vooral om de manier hoe het gecommuniceerd wordt zonder enig overleg, ruimte voor discussie.
Gelijk heb je. Als ze je zo hard nodig hebben, kunnen ze met een goed aanbod komen. Voor wat, hoort wat.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:09 schreef skip-bo het volgende:
Gaat mij er niet zo zeer om dat er een probleem is, gaat vooral om de manier hoe het gecommuniceerd wordt zonder enig overleg, ruimte voor discussie.
Ik zou geen verhalen gaan fantaseren. Stel dat ze vragen om een specificatie van de kosten om dat te kunnen vergoeden. Blijkt dat je hebt staan liegen. Wordt het niet beter van. En het is ook niet nodig,quote:Op donderdag 14 september 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Zeggen dat je een weekje Malediven geboekt hebt en of ze dat even willen terugbetalen. Kijken of ze je dan nog steeds zo hard nodig hebben.
Lekker de kont van de baas likkenquote:Op donderdag 14 september 2023 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb je al iets geboekt voor vakantie en kun je dat nog wel kosteloos annuleren? Zo ja, dat aangeven (maar je hoeft niet gelijk aan te geven of je dat kunt annuleren of niet). Verder voor jezelf afvragen of je wilt werken. Kan het belangrijk zijn voor een volgende stap in je carriere, zie je jezelf verder groeien in het bedrijf, waar sta je op dit moment in je leven wat betref work-life balance (dat verschuift vaak tijdens je leven), etc. In mijn twintiger-jaren zou ik sneller mijn vakantie hebben verschoven dan nu bijv.
Even voor mijn beeldvorming: gaat het je om erkenning en excuses of gaat het je om 2 weken vakantie?quote:Op donderdag 14 september 2023 22:09 schreef skip-bo het volgende:
Bij ons is zoiets een keer voorgekomen. De kerel had geboekt voor Australië. 2-3 weken. Hij was hard nodig en hij was bereid om te blijven werken. WG heeft wel een neiuwe ticket naar Australie mogen betalen en een heleboel andere annuleringskosten (incl prijsverschillen bij herboekingen etc).quote:Op donderdag 14 september 2023 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou ook een mooie zaak zijn. Stel dat je net voor ¤4.800 een vakantie hebt geboekt en die nu niet meer kan annuleren.
Ze weten bij zo'n bedrijf van tevoren dat je x aantal vakantiedagen per jaar hebt en dat je die een keer op gaat maken, dus dit gaat nergens over.
Je moet ook niet echt dat geld gaan claimen natuurlijk. Maar even een balletje opgooien om eens te peilen hoe zwaarwegend de reden nu echt is kan best. Als ze meteen terugkrabbelen dan weet je wel genoeg.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zou geen verhalen gaan fantaseren. Stel dat ze vragen om een specificatie van de kosten om dat te kunnen vergoeden. Blijkt dat je hebt staan liegen. Wordt het niet beter van. En het is ook niet nodig,
Alsof dat allemaal van dat weekje afhangtquote:Op donderdag 14 september 2023 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb je al iets geboekt voor vakantie en kun je dat nog wel kosteloos annuleren? Zo ja, dat aangeven (maar je hoeft niet gelijk aan te geven of je dat kunt annuleren of niet). Verder voor jezelf afvragen of je wilt werken. Kan het belangrijk zijn voor een volgende stap in je carriere, zie je jezelf verder groeien in het bedrijf, waar sta je op dit moment in je leven wat betref work-life balance (dat verschuift vaak tijdens je leven), etc. In mijn twintiger-jaren zou ik sneller mijn vakantie hebben verschoven dan nu bijv.
En als ze niet terugkrabbelen, sta je onnodig met 1-0 achter, Ieder zijn manier, maar ik zou het zo niet doen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet ook niet echt dat geld gaan claimen natuurlijk. Maar even een balletje opgooien om eens te peilen hoe zwaarwegend de reden nu echt is kan best. Als ze meteen terugkrabbelen dan weet je wel genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |