abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210681305
quote:
Het bedrijf waar deze man van de warmtepompen werkte is in juni 2023 falliet verklaart.
Ze hadden een project bij kom.
pi_210681424
Linkje kranen met 1e hypotheek op Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210681520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:47 schreef samlood het volgende:

[..]
Het bedrijf waar deze man van de warmtepompen werkte is in juni 2023 falliet verklaart.
Ze hadden een project bij kom.
Zot zien was hij daar bedrijfsleider, dus dat voorspelt niet veel goeds.
pi_210681646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:02 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! hoewel ik mijn CF portefeuille afbouw, neem ik deze mee. Heb nou eenmaal een zwak voor kraantjes 8-)
pi_210681683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:32 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Dank! hoewel ik mijn CF portefeuille afbouw, neem ik deze mee. Heb nou eenmaal een zwak voor kraantjes 8-)
Misschien ook maar investeren in deze dan!

https://www.lego.com/nl-n(...)crane-lr-13000-42146
pi_210681717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:32 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Of je neemt er 1.000 van deze

SPOILER
pi_210681813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:02 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Na herfinanciering van de bestaande lening heeft het bedrijf enkel nog een belasting-corona-schuld welke in maandelijkse termijnen van ¤ 22.374,- wordt terugbetaald.

Zou graag weten wat de totale belasting/corona schuld is, dus hoelang maandelijks dit aanzienlijke bedrag a ¤ 22.374,- moet worden betaald.
pi_210682049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zot zien was hij daar bedrijfsleider, dus dat voorspelt niet veel goeds.
Oorzaak volgens verslag: Corona, lager subsidieregelingen, stagnerende economie en verminderde
budgetten bij consumenten
.
pi_210682211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Na herfinanciering van de bestaande lening heeft het bedrijf enkel nog een belasting-corona-schuld welke in maandelijkse termijnen van ¤ 22.374,- wordt terugbetaald.

Zou graag weten wat de totale belasting/corona schuld is, dus hoelang maandelijks dit aanzienlijke bedrag a ¤ 22.374,- moet worden betaald.
60 gelijke termijnen, dus dan weet je het wel :) Zal ze redelijk zwaar op de maag liggen die schuld.
Pecunia non olet
pi_210682349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:22 schreef tnhb het volgende:

[..]
Oorzaak volgens verslag: Corona, lager subsidieregelingen, stagnerende economie en verminderde
budgetten bij consumenten
.
Een bedrijfsleider heeft m.i. weinig te maken met de financieringen/verplichtingen die de dga afsluit.
Zoals corona bij veel andere ondernemers ook roet in het eten heeft gegooid in combinatie met te snelle groei.

Iedereen weet volgens mij dat er een groot tekort aan installateurs is.
pi_210682459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
60 gelijke termijnen, dus dan weet je het wel :) Zal ze redelijk zwaar op de maag liggen die schuld.
Maar met een eerste hypotheek voor CCF en ~ 55% LTV kan de belastingdienst wel mooi achter ons aansluiten als het mis gaat. :)
pi_210682512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:06 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Maar met een eerste hypotheek voor CCF en ~ 55% LTV kan de belastingdienst wel mooi achter ons aansluiten als het mis gaat. :)
Je kunt je afvragen wat de betekenis is van de taxatie bij een dergelijk incourant object. Ze zullen er niet voor in de rij staan ;) Ik vroeg me ook even af waarom de huisbankier hier niet in stapt.

Anderzijds is de marge wel geruststellend ruim dus durf m ook wel basis aan.
Pecunia non olet
pi_210682972
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:55 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Een bedrijfsleider heeft m.i. weinig te maken met de financieringen/verplichtingen die de dga afsluit.
Zoals corona bij veel andere ondernemers ook roet in het eten heeft gegooid in combinatie met te snelle groei.

Iedereen weet volgens mij dat er een groot tekort aan installateurs is.
Wie wel of geen invloed op het beleid heeft kan ik in het specifiek geval niet beoordelen, maar ik kan me voorstellen dat een bedrifjsleider meer direct invloed heeft op de resultaten dan de schoonma(a)k(st)er. Als ik lees wat de curator schrijft lijkt het me het dus in eerste instantie niet iets met financiering te maken, maar eerder met verminderde business omdat er minder bestedingen zouden zijn door de consumenten. (of dat logisch is mag iedereen zelf beoordelen, de eerder info komt rechtsreeks uit verslag)

Dat er een tekort aan technisch personeel is horen we overal om ons heen en toch zie ik bedrijven met technisch personeel (ook installateurs zoals deze) failliet gaan. Ergens gaat er dus toch nog iets fout en is het enkele feit dat je een bedrijf begint/hebt in een sector/werkzaamheden doet waarbij de vraag groter is dan het aanbod geen garantie dat het dus ook altijd goed zal gaan. Een tekort aan (bekwaam) personeel of bijvoorbeeld verminderde beschikbaarheid van apparatuur kan ook de reden zijn dat het fout loopt en kan in mijn beleving dus net zo goed juist een bedreiging vormen in plaats van een kans zijn.
pi_210683294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen wat de betekenis is van de taxatie bij een dergelijk incourant object. Ze zullen er niet voor in de rij staan ;) Ik vroeg me ook even af waarom de huisbankier hier niet in stapt.

Anderzijds is de marge wel geruststellend ruim dus durf m ook wel basis aan.
Doe mij dus maar de 7% lening op de drie garage boxen. Is daar trouwens al een linkje van?
pi_210683727
Vero Afhaalcentrum (pizza)
¤ 80.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/vero-afhaalcentrum-2/
1e hypotheek bedijfspand
pi_210684216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:12 schreef obligataire het volgende:
Je kunt je afvragen wat de betekenis is van de taxatie bij een dergelijk incourant object. Ze zullen er niet voor in de rij staan Ik vroeg me ook even af waarom de huisbankier hier niet in stapt.
voor 100,- m/m2 perceel (= 2.5 mio) vind je wel een koper voor zo'n stuk grond. Bank zal waarschijnlijk de cashflow te dun vinden voor een financiering rekening houdend met de (aflossing op de) belastingschuld. LTV kijken ze pas in 2e instantie naar. Bij crowdfunders gebeurt dit vaak juist andersom....
pi_210684631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Vero Afhaalcentrum (pizza)
¤ 80.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/vero-afhaalcentrum-2/
1e hypotheek bedijfspand
Dit bedrijf ken ik. Toen mijn schoonmoeder nog leefde haalde ik er wel eens pizza's voor de familie. Goede eenmanszaak. Ik wil hier zeker aan mee doen. Dus als er een linkje is graag.
pi_210684682
Prinsjesdag belastingplan 2024

Door het uitstel van het nieuwe stelsel box 3 worden de inkomsten uit box 3 lager. Om dat op te vangen, is ervoor gekozen om eenmalig het heffingvrije vermogen niet te indexeren in 2024. Dit blijft ¤ 57.000. Normaal wordt het heffingvrije vermogen jaarlijks geïndexeerd op basis van de inflatie. Daarnaast wordt de belasting in box 3 in 2024 al een jaar eerder met een extra procentpunt verhoogd, van 32% naar 34%.

Dus overig vermogen 6,04% * 34% = 2,05% effectief heffing.

[ Bericht 6% gewijzigd door zeeland6 op 19-09-2023 16:56:32 ]
pi_210685063
Dayton B.V.
¤ 260.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/dayton-b-v/
1e hypotheek ontwikkelpand aflossingsvrij

https://www.funda.nl/koop(...)0-sint-janstraat-58/
pi_210685125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:34 schreef zeeland6 het volgende:
Prinsjesdag belastingplan 2024

Door het uitstel van het nieuwe stelsel box 3 worden de inkomsten uit box 3 lager. Om dat op te vangen, is ervoor gekozen om eenmalig het heffingvrije vermogen niet te indexeren in 2024. Dit blijft ¤ 57.000. Normaal wordt het heffingvrije vermogen jaarlijks geïndexeerd op basis van de inflatie. Daarnaast wordt de belasting in box 3 in 2024 al een jaar eerder met een extra procentpunt verhoogd, van 32% naar 34%.

Dus overig vermogen 6,04% * 34% = 2,05% effectief heffing.
Ik blijf er eerlijk gezegd moeite mee hebben. Ja ik begrijp het idee van werken minder belasten en vermogen zwaarder belasten enerzijds, maar ook voelt het zo onrechtvaardig om geld waar ik al belasting over heb betaald te blijven belasten. En misschien niet eens zozeer dat, maar ik word er vooral gewoon pissig en onrustig van dat er elk jaar aan die knoppen gedraaid wordt al naar gelang het begrotingstekort en het heersende sentiment.

Ik weet ook niet of er een bovengrens aan zit, ik las gister iets over dat van Rij een plan ter consultatie had gelegd om de heffing naar 38% te brengen tzt.
pi_210685208
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Dayton B.V.
¤ 260.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/dayton-b-v/
1e hypotheek ontwikkelpand aflossingsvrij

https://www.funda.nl/koop(...)0-sint-janstraat-58/
Staat al open gek genoeg weer dicht, maar ik zit er in 8-)

[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 19-09-2023 17:41:23 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:37:03 #97
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_210685247
quote:
maar ook voelt het zo onrechtvaardig om geld waar ik al belasting over heb betaald te blijven belasten.
Dat zou inderdaad onrechtvaardig zijn.
Gelukkig is het niet waar.
In ieder geval: formeel wordt alleen het rendement belast.
En dat is geld waar je nog nooit eerder belasting over betaald hebt.
pi_210685279
Ja, zoals we hier wel weten, het piept en het kraakt op verschillende onderdelen van de onroerend goed markt.

quote:
Vastgoedbedrijf Certitudo failliet na problemen bij projecten:

Vastgoedbedrijf Certitudo is failliet verklaard na aanhoudende problemen bij lopende projecten. Eerder werd al bekend dat het bedrijf uit Den Bosch uitstel van betaling had aangevraagd voor zijn fonds dat actief is op de woningmarkt. Veel vastgoedprojecten komen stil te liggen door lastige marktomstandigheden, gaf Certitudo destijds aan.
https://www.telegraaf.nl/(...)blemen-bij-projecten
pi_210685364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:37 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad onrechtvaardig zijn.
Gelukkig is het niet waar.
In ieder geval: formeel wordt alleen het rendement belast.
En dat is geld waar je nog nooit eerder belasting over betaald hebt.
Tsja is ook zo, ik weet ook dat het weinig sympathiek is om hierover te jammeren, maar ik denk wel dat er een omslagpunt komt waarbij steeds minder mensen nog zullen sparen/beleggen als je qua belasting en inflatie gewoon maximal quitte speelt.
pi_210685461
Update 19-09-2023 De L*li*ho*v* 41864

SPOILER
Dit project is ook een fiasco zeg en CCF wordt zo te zien nog steeds actief tegengewerkt door de geldnemer(s).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')