abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210633746
Ik ben benieuwd wie er wel eens een hypotheek in het buitenland heeft gehad. En vooral ook waar liepen jullie tegenaan of wat was gek/anders dan je vanuit Nederland gewend bent.

Ts begint:
Ik ben nu bezig met een hypotheekaanvraag in Griekenland voor een huis. En alles duurt hier oneindig langer ook omdat bijna niets digitaal gaat en alles handmatig. Hypotheekaanvraag kan hier zomaar 2 tot 5 maanden duren.

Ze willen ook mijn belastingaangifte zien van toen ik nog in Nederland woonde. Opzich nog wel logisch en dat het vertaald moet worden ook. Maar de bank wil dat het door een advocaat wordt vertaald :D alsof die Nederlands kunnen.

Ander ding wat hier opmerkelijk is, de hypotheek staat op het huis en niet op jou persoonlijk. Je kunt dus een huis kopen/verkopen met nog schuld erop daar moet je hier dus wel goed op letten voor je iets koopt.

Wat zien jullie ervaringen met hypotheek in het buitenland?
No bitch to me
  donderdag 14 september 2023 @ 14:50:03 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210633817
Zwitserland; easy peasy en was binnen een dag geregeld, zolang je maar aan alle vermogens- en inkomenseisen voldoet. Woonde en werkte hier al dus had natuurlijk wel alle documenten in lokale format en taal. Verder staat het huis en de grond hier wel gewoon op naam.
pi_210634022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:50 schreef kwiwi het volgende:
Zwitserland; easy peasy en was binnen een dag geregeld, zolang je maar aan alle vermogens- en inkomenseisen voldoet. Woonde en werkte hier al dus had natuurlijk wel alle documenten in lokale format en taal. Verder staat het huis en de grond hier wel gewoon op naam.
Dat gaat wel heel snel :o
Ja hier moet je logischerwijs ook aan een vermogens- en inkomenseis voldoen maar dat is ook geen probleem.

Ik woon en werk hier gelukkig ook alweer 2 jaar waardoor de meeste papieren makkelijk te regelen zijn. maar ze willen mijn inkomensgegevens tot 3 jaar terug weten. Geen idee waarom dat relevant is verder want mijn Nederlandse inkomen is totaal niet te vergelijken met hier
No bitch to me
  donderdag 14 september 2023 @ 15:17:39 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210634055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:14 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat gaat wel heel snel :o
Ja hier moet je logischerwijs ook aan een vermogens- en inkomenseis voldoen maar dat is ook geen probleem.

Ik woon en werk hier gelukkig ook alweer 2 jaar waardoor de meeste papieren makkelijk te regelen zijn. maar ze willen mijn inkomensgegevens tot 3 jaar terug weten. Geen idee waarom dat relevant is verder want mijn Nederlandse inkomen is totaal niet te vergelijken met hier
Ja dat is wel apart. Misschien omdat de regel is dat ze het over een periode van 3 jaar willen zien, en dat ze dat dan maar gewoon vragen om aan de regels te voldoen zonder er logisch over na te denken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')