abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210623002
Het kan je haast niet zijn ontgaan, de afgelopen jaren wordt alles met betrekking tot klimaatverandering breeduit gemeten in de media en de politiek. En dan het liefst op een zo'n angstaanjagende en hysterische wijze. Elke dag dat er ook maar een afwijkend of opvallend weerfenomeen is, wordt dit direct belicht, iets dat vroeger niet het geval was.

Is het enkel voor de clicks of zit er meer achter? Waarom worden burgers zo bang gemaakt? En geloof je zelf in klimaatverandering of niet? Zo ja, wat moeten we er aan doen? Kortom, alles over klimaatverandering en de hysterie in de media en de politiek kan hier door een BNW-lens worden besproken.

10 jaren plan van de VN:

Carbon emissions: Absolute and per capita reductions of 25% by 2025 and 45% by 2030.
Electricity consumption: Per capita reductions of 20% by 2025 and 35% by 2030.
Renewable energy: 40% by 2025 and 80% by 2030 of consumed electricity.
Commercial air travel: Per capita emissions reductions of 10% by 2025 and 15% by 2030.
Events: 100% of events (over 300 participants) meet established sustainability standards.
Climate neutrality: 100% of unavoidable carbon emissions are offset yearly from 2019 via certified carbon credits.
Operational efficiencies: demonstrated long term economic benefits from the Plan implementation.
Sustainable Development co-benefits: demonstrated increase in climate smart infrastructure and other sustainable development benefits to local communities from Plan implementation.

https://www.un.org/manage(...)-climate-action-plan
https://www.weforum.org/topics/climate-change

Tijd inderdaad voor een eigen topic, alle klimaatwaanzin kan nu hier.

8-)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210623072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
De ironie.

Het is al zo vaak aangedragen, maar jullie doen het af als fake.
Que? Waar ben je nu precies mee bezig? Dit doet helemaal niemand.

Als users vragen stellen, ga je niet op die vragen, maar zet deze meteen weg alsof zij klimaatverandering ontkennen, waardoor je nog even lekker verder kunt razen. Het lijkt er dus vooral op dat je eigenlijk helemaal geen discussie wilt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 september 2023 @ 13:59:41 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210623350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 01:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja en al 40 jaar doen we er niets aan, totdat het straks te laat is. Denk je dat, omdat we in die 40 jaar nog leven, dat het allemaal niet waar is. Is er dan 40 jaar geleden gezegd dat het binnen 40 jaar is? NeeSowiesoGeenJa
Waarom maak je je zo druk? Wij zijn er tegen die tijd toch niet meer.
  woensdag 13 september 2023 @ 22:14:53 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210628661
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Que? Waar ben je nu precies mee bezig? Dit doet helemaal niemand.

Als users vragen stellen, ga je niet op die vragen, maar zet deze meteen weg alsof zij klimaatverandering ontkennen, waardoor je nog even lekker verder kunt razen. Het lijkt er dus vooral op dat je eigenlijk helemaal geen discussie wilt.
Ok, 6 tot 8 inches. Het ging eerst met 1 tot 2 mm per jaar omhoog, nu is dat rond 4,62 mm (sinds de laatste jaren geaccelereerd). Nu jij weer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 13 september 2023 @ 22:20:27 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210628728
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:59 schreef NoXia het volgende:

[..]
Waarom maak je je zo druk? Wij zijn er tegen die tijd toch niet meer.
Mijn kinderen wel.
pi_210628882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn kinderen wel.
Ja die gaan vast enorm veel last krijgen van de klimaatverandering. 😅

Ze gaan vooral last krijgen van al die belemmerende maatregelen. Ze mogen niet meer op vakantie, lekker stukje vlees wil pa verbieden en een leuk uitstapje zit er ook niet meer in. Ik gok dat het een stuk beter voor ze is als je jezelf er niet zo druk over maakt.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210628952
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:38 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja die gaan vast enorm veel last krijgen van de klimaatverandering. 😅

Ze gaan vooral last krijgen van al die belemmerende maatregelen. Ze mogen niet meer op vakantie, lekker stukje vlees wil pa verbieden en een leuk uitstapje zit er ook niet meer in. Ik gok dat het een stuk beter voor ze is als je jezelf er niet zo druk over maakt.
En die belemmerende maatregelen gaan niks veranderen aan het klimaat.
pi_210629035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En die belemmerende maatregelen gaan niks veranderen aan het klimaat.
Klopt, maar we moeten IETS doen.
Vakman pur sang
  woensdag 13 september 2023 @ 23:01:09 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629052
Tja, waarom zou je eigenlijk nog dokters hebben, we gaan toch allemaal dood. Ik vind dat een waardeloze instelling en met de aanwezige onderzoeken en veranderingen in de wereld zou je kunnen stellen dat je ervoor kiest om het niet te geloven. Dat in tegenstelling met de realiteit.

En ja, jullie zijn wel zo naef om dan te zeggen 'dat zeggen ze al 40 jaar', maar te bedonderd om te begrijpen wat de klimaatveranderingen teweeg brengen. 'Er is niets dat je kunt doen' is natuurlijk kolder en best wel arrogant voor iemand die niet eens moeite wil doen om het te begrijpen. Overigens kan ik nog wel waardering opbrengen dat je er niets aan kunt veranderen, maar de argumenten gaan van 'het is niet waar' naar 'je kunt het niet veranderen', waarmee jullie jezelf tegenspreken. Maar het vermogen om dat concept ook maar enigszins te bevatten ontbreekt hier denk ik.
  woensdag 13 september 2023 @ 23:05:45 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:38 schreef DjDaano het volgende:
Sorry hoor, maar dit is lariekoek van de bovenste plank.

En tot zover de zogenaamde 'onderbouwers van meningen'.
pi_210629099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
Tja, waarom zou je eigenlijk nog dokters hebben, we gaan toch allemaal dood. Ik vind dat een waardeloze instelling en met de aanwezige onderzoeken en veranderingen in de wereld zou je kunnen stellen dat je ervoor kiest om het niet te geloven. Dat in tegenstelling met de realiteit.
Een dokter voegt wat toe en verandert daadwerkelijk iets waardoor mensen langer en beter leven. Als je kinderen niet mogen vliegen of geen vleeseten veranderd er letterlijk niets behalve hun levensvreugde. Dat is toch anders…
  woensdag 13 september 2023 @ 23:08:59 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Een dokter voegt wat toe en verandert daadwerkelijk iets waardoor mensen langer en beter leven. Als je kinderen niet mogen vliegen of geen vleeseten veranderd er letterlijk niets behalve hun levensvreugde. Dat is toch anders…
Wat een rare redenatie. Dat speelt alleen in hoofden van 'alternatieve denkers' die denken dat de media ons bang wil maken...en dan komen ze zelf met dit soort bangmakende argumenten, die totaal niet op enige realiteit gebaseerd zijn. Wat een antwoord... Nu begrijp ik ook dat zulke complexe materie wordt afgedaan als 'is niet waar' en 'Kan je niets aan veranderen'.
pi_210629151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een rare redenatie. Dat speelt alleen in hoofden van 'alternatieve denkers' die denken dat de media ons bang wil maken...en dan komen ze zelf met dit soort bangmakende argumenten, die totaal niet op enige realiteit gebaseerd zijn. Wat een antwoord... Nu begrijp ik ook dat zulke complexe materie wordt afgedaan als 'is niet waar' en 'Kan je niets aan veranderen'.
Wat voor bangmakende argumenten lees jij dan?
  woensdag 13 september 2023 @ 23:20:32 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:12 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Wat voor bangmakende argumenten lees jij dan?
Dat je geen vlees meer mag eten, niet meer op vakantie mag. Pure onzin.

En 'daar gaan ze niets van merken...' We zitten er al in...Maar geen BNW-user die nu effe reageert op de stijging van het zeeniveau, ondanks dat jullie net deden alsof je zo graag op feiten wil debatteren. Nee hard blijven roepen dat het niet bestaat, dat we er niets aan kunnen doen. 'Je bent er dan toch niet meer', lekker makkelijk. We hebben in het verleden constructies gebouwd als mensheid, die niet in 1 generatie klaar waren. Ja, toen had men ook kunnen denken 'tja wat maakt het uit, dan leven we toch niet meer?'.

Maar nee, die ene gast op internet die feiten negeert en denkt dat het een complot is, die zal het weten. Het is vele malen makkelijker 'niet waar' te roepen, dan dat je naar een gedegen uitleg kijkt van iemand die een expert is op dat vakgebied. Genoeg van dat soort rapporten en bevinden zijn er hier gepost en te vinden overal op het internet, maar toch kies je ervoor om te blijven doen alsof het niet bestaat. En als het dan zou bestaan, kunnen we er niets aan doen. En als we er dan wat aan kunnen doen, kunnen we geen vlees eten en niet op vakantie. _O-
pi_210629334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat je geen vlees meer mag eten, niet meer op vakantie mag. Pure onzin.

En 'daar gaan ze niets van merken...' We zitten er al in...Maar geen BNW-user die nu effe reageert op de stijging van het zeeniveau, ondanks dat jullie net deden alsof je zo graag op feiten wil debatteren. Nee hard blijven roepen dat het niet bestaat, dat we er niets aan kunnen doen. 'Je bent er dan toch niet meer', lekker makkelijk. We hebben in het verleden constructies gebouwd als mensheid, die niet in 1 generatie klaar waren. Ja, toen had men ook kunnen denken 'tja wat maakt het uit, dan leven we toch niet meer?'.

Maar nee, die ene gast op internet die feiten negeert en denkt dat het een complot is, die zal het weten. Het is vele malen makkelijker 'niet waar' te roepen, dan dat je naar een gedegen uitleg kijkt van iemand die een expert is op dat vakgebied. Genoeg van dat soort rapporten en bevinden zijn er hier gepost en te vinden overal op het internet, maar toch kies je ervoor om te blijven doen alsof het niet bestaat. En als het dan zou bestaan, kunnen we er niets aan doen. En als we er dan wat aan kunnen doen, kunnen we geen vlees eten en niet op vakantie. _O-
Dus het is super essentieel maar voor je kinderen veranderd er verder niets? Oke dat had ik even gemist. Ik ben wel benieuwd trouwens welke expert op dit vakgebied zich bevind op dit forum?

En als de zeespiegel stijgt moet je investeren in beter watermanagement en hogere dijken. Je druk maken over het klimaat heeft dan niet zoveel zin. Dat effect is namelijk veel te klein en gaat je niet helpen.
pi_210629679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 01:41 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat roepen ze ook al 40 jaar. Neem die onzin toch niet serieus. Vroeger hielden ze het volk onder controle met het geloof en tegenwoordig met de klimaathysterie.
En het bullshit over statiegeld op glas en alu blikjes...materialen die allang efficient gerecycled zijn.
Hele gedoe levert gewoon irritaties op klanten en drukke supermarkt medewerkers.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 14 september 2023 @ 01:23:25 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dus het is super essentieel maar voor je kinderen veranderd er verder niets? Oke dat had ik even gemist. Ik ben wel benieuwd trouwens welke expert op dit vakgebied zich bevind op dit forum?

En als de zeespiegel stijgt moet je investeren in beter watermanagement en hogere dijken. Je druk maken over het klimaat heeft dan niet zoveel zin. Dat effect is namelijk veel te klein en gaat je niet helpen.
:|W

En over die experts, lees eens beter. Ik stel nergens dat zij op het forum zitten, ik stel wel dat er werk van experts is gepost. Maar ik merk aan je antwoorden dat je echt maar wat zegt en dat mag natuurlijk. En je laatste twee zinnen bevestigen dat, want effe wat investeren in dijken en watermanagement en hoppa klaar. Effe verder geen rekening houdend met de rest van de wereld. Maar ik heb het idee dat je sowieso al iets tegen wetenschap hebt en dat je net doet alsof jij het wel effe beter weet dan de wetenschappers.
  donderdag 14 september 2023 @ 01:24:53 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210629683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 01:09 schreef Tingo het volgende:

[..]
En het bullshit over statiegeld op glas en alu blikjes...materialen die allang efficient gerecycled zijn.
Hele gedoe levert gewoon irritaties op klanten en drukke supermarkt medewerkers.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen ze overal wegflikkern en met statiegeld hoopt men dat mensen het niet zomaar op straat, naast de snelweg, in het bos e.d. weggooit, want dat gebeurd echt in grote getalen.
pi_210630627
Gaan we nu klimaat en milieu op 1 hoop gooien.
  donderdag 14 september 2023 @ 09:47:40 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210630660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Gaan we nu klimaat en milieu op 1 hoop gooien.
:') Tingo begint over blikjes, daar geef ik antwoord op. Heb je echt zoveel moeite met lezen? ;)
pi_210631382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
:') Tingo begint over blikjes, daar geef ik antwoord op. Heb je echt zoveel moeite met lezen? ;)
off topic geneuzel dus.
pi_210633149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
off topic geneuzel dus.
Nou sorry hoor - maar ik kon geen topic vinden om over de lege flessen/blikken automaten ramp te zeiken. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_210634180
En nog weer wat olie op het vuur.

6 van de 9 planetary boundaries, de stabiele zones waarin de mensheid zich razendsnel ontwikkelde sinds de laatste ijstijd, zijn gebroken. Twee anderen staan op het punt gebroken te worden, en de laatste is door actie hersteld.

De zones:
Biosphere integrity (waaronder gezonde ecosystemen vallen): Eind 19e eeuw gebroken
Klimaat: Gebroken eind jaren 1980.
Zoet water: Vroeg 20e eeuw gebroken.
Stikstof en fosfaat:
Synthetische vervuiling (pesticiden, plastic, nucleair afval): Ook al gebroken volgens een studie in 2022.
Luchtvervuiling: Gebroken in sommige regios zoals zuid-Azie en China, maar nog niet globaal.
Oceaan-verzuring: Wordt slechter, en dichtbij het doorbreken uit de stabiele zone.
Ozon: Afgewend door ingrijpen.

https://www.theguardian.com/environment/2023/sep/13/earth-well-outside-safe-operating-space-for-humanity-scientists-find
pi_210634727
Met plaatje, dat is wat duidelijker, dan zie je ook gelijk dat stikstof ook wereldwijd een probleem is.

twitter
  donderdag 14 september 2023 @ 19:46:31 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210636788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En nog weer wat olie op het vuur.

6 van de 9 planetary boundaries, de stabiele zones waarin de mensheid zich razendsnel ontwikkelde sinds de laatste ijstijd, zijn gebroken. Twee anderen staan op het punt gebroken te worden, en de laatste is door actie hersteld.

De zones:
Biosphere integrity (waaronder gezonde ecosystemen vallen): Eind 19e eeuw gebroken
Klimaat: Gebroken eind jaren 1980.
Zoet water: Vroeg 20e eeuw gebroken.
Stikstof en fosfaat:
Synthetische vervuiling (pesticiden, plastic, nucleair afval): Ook al gebroken volgens een studie in 2022.
Luchtvervuiling: Gebroken in sommige regios zoals zuid-Azie en China, maar nog niet globaal.
Oceaan-verzuring: Wordt slechter, en dichtbij het doorbreken uit de stabiele zone.
Ozon: Afgewend door ingrijpen.

https://www.theguardian.com/environment/2023/sep/13/earth-well-outside-safe-operating-space-for-humanity-scientists-find
Hier krijg je v ast een gedegen antwoord op, waarbij alle facetten zorgvuldig bekeken zijn en de conclusie luidt dan:"

'Het is niet waar, en we kunnen er niets aan veranderen' .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')