Que? Waar ben je nu precies mee bezig? Dit doet helemaal niemand.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
De ironie.
Het is al zo vaak aangedragen, maar jullie doen het af als fake.
Waarom maak je je zo druk? Wij zijn er tegen die tijd toch niet meer.quote:Op woensdag 13 september 2023 01:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en al 40 jaar doen we er niets aan, totdat het straks te laat is. Denk je dat, omdat we in die 40 jaar nog leven, dat het allemaal niet waar is. Is er dan 40 jaar geleden gezegd dat het binnen 40 jaar is? NeeSowiesoGeenJa
Ok, 6 tot 8 inches. Het ging eerst met 1 tot 2 mm per jaar omhoog, nu is dat rond 4,62 mm (sinds de laatste jaren geaccelereerd). Nu jij weer.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Que? Waar ben je nu precies mee bezig? Dit doet helemaal niemand.
Als users vragen stellen, ga je niet op die vragen, maar zet deze meteen weg alsof zij klimaatverandering ontkennen, waardoor je nog even lekker verder kunt razen. Het lijkt er dus vooral op dat je eigenlijk helemaal geen discussie wilt.
Mijn kinderen wel.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:59 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom maak je je zo druk? Wij zijn er tegen die tijd toch niet meer.
Ja die gaan vast enorm veel last krijgen van de klimaatverandering. 😅quote:
En die belemmerende maatregelen gaan niks veranderen aan het klimaat.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja die gaan vast enorm veel last krijgen van de klimaatverandering. 😅
Ze gaan vooral last krijgen van al die belemmerende maatregelen. Ze mogen niet meer op vakantie, lekker stukje vlees wil pa verbieden en een leuk uitstapje zit er ook niet meer in. Ik gok dat het een stuk beter voor ze is als je jezelf er niet zo druk over maakt.
Klopt, maar we moeten IETS doen.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En die belemmerende maatregelen gaan niks veranderen aan het klimaat.
Sorry hoor, maar dit is lariekoek van de bovenste plank.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:38 schreef DjDaano het volgende:
Ze gaan vooral last krijgen van al die belemmerende maatregelen. Ze mogen niet meer op vakantie, lekker stukje vlees wil pa verbieden en een leuk uitstapje zit er ook niet meer in. Ik gok dat het een stuk beter voor ze is als je jezelf er niet zo druk over maakt.
Een dokter voegt wat toe en verandert daadwerkelijk iets waardoor mensen langer en beter leven. Als je kinderen niet mogen vliegen of geen vleeseten veranderd er letterlijk niets behalve hun levensvreugde. Dat is toch anders…quote:Op woensdag 13 september 2023 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
Tja, waarom zou je eigenlijk nog dokters hebben, we gaan toch allemaal dood. Ik vind dat een waardeloze instelling en met de aanwezige onderzoeken en veranderingen in de wereld zou je kunnen stellen dat je ervoor kiest om het niet te geloven. Dat in tegenstelling met de realiteit.
Wat een rare redenatie. Dat speelt alleen in hoofden van 'alternatieve denkers' die denken dat de media ons bang wil maken...en dan komen ze zelf met dit soort bangmakende argumenten, die totaal niet op enige realiteit gebaseerd zijn. Wat een antwoord... Nu begrijp ik ook dat zulke complexe materie wordt afgedaan als 'is niet waar' en 'Kan je niets aan veranderen'.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:07 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Een dokter voegt wat toe en verandert daadwerkelijk iets waardoor mensen langer en beter leven. Als je kinderen niet mogen vliegen of geen vleeseten veranderd er letterlijk niets behalve hun levensvreugde. Dat is toch anders…
Wat voor bangmakende argumenten lees jij dan?quote:Op woensdag 13 september 2023 23:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie. Dat speelt alleen in hoofden van 'alternatieve denkers' die denken dat de media ons bang wil maken...en dan komen ze zelf met dit soort bangmakende argumenten, die totaal niet op enige realiteit gebaseerd zijn. Wat een antwoord... Nu begrijp ik ook dat zulke complexe materie wordt afgedaan als 'is niet waar' en 'Kan je niets aan veranderen'.
Dat je geen vlees meer mag eten, niet meer op vakantie mag. Pure onzin.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:12 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Wat voor bangmakende argumenten lees jij dan?
Dus het is super essentieel maar voor je kinderen veranderd er verder niets? Oke dat had ik even gemist. Ik ben wel benieuwd trouwens welke expert op dit vakgebied zich bevind op dit forum?quote:Op woensdag 13 september 2023 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat je geen vlees meer mag eten, niet meer op vakantie mag. Pure onzin.
En 'daar gaan ze niets van merken...' We zitten er al in...Maar geen BNW-user die nu effe reageert op de stijging van het zeeniveau, ondanks dat jullie net deden alsof je zo graag op feiten wil debatteren. Nee hard blijven roepen dat het niet bestaat, dat we er niets aan kunnen doen. 'Je bent er dan toch niet meer', lekker makkelijk. We hebben in het verleden constructies gebouwd als mensheid, die niet in 1 generatie klaar waren. Ja, toen had men ook kunnen denken 'tja wat maakt het uit, dan leven we toch niet meer?'.
Maar nee, die ene gast op internet die feiten negeert en denkt dat het een complot is, die zal het weten. Het is vele malen makkelijker 'niet waar' te roepen, dan dat je naar een gedegen uitleg kijkt van iemand die een expert is op dat vakgebied. Genoeg van dat soort rapporten en bevinden zijn er hier gepost en te vinden overal op het internet, maar toch kies je ervoor om te blijven doen alsof het niet bestaat. En als het dan zou bestaan, kunnen we er niets aan doen. En als we er dan wat aan kunnen doen, kunnen we geen vlees eten en niet op vakantie.
En het bullshit over statiegeld op glas en alu blikjes...materialen die allang efficient gerecycled zijn.quote:Op woensdag 13 september 2023 01:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat roepen ze ook al 40 jaar. Neem die onzin toch niet serieus. Vroeger hielden ze het volk onder controle met het geloof en tegenwoordig met de klimaathysterie.
quote:Op woensdag 13 september 2023 23:30 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus het is super essentieel maar voor je kinderen veranderd er verder niets? Oke dat had ik even gemist. Ik ben wel benieuwd trouwens welke expert op dit vakgebied zich bevind op dit forum?
En als de zeespiegel stijgt moet je investeren in beter watermanagement en hogere dijken. Je druk maken over het klimaat heeft dan niet zoveel zin. Dat effect is namelijk veel te klein en gaat je niet helpen.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen ze overal wegflikkern en met statiegeld hoopt men dat mensen het niet zomaar op straat, naast de snelweg, in het bos e.d. weggooit, want dat gebeurd echt in grote getalen.quote:Op donderdag 14 september 2023 01:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
En het bullshit over statiegeld op glas en alu blikjes...materialen die allang efficient gerecycled zijn.
Hele gedoe levert gewoon irritaties op klanten en drukke supermarkt medewerkers.
quote:Op donderdag 14 september 2023 09:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Gaan we nu klimaat en milieu op 1 hoop gooien.
off topic geneuzel dus.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]Tingo begint over blikjes, daar geef ik antwoord op. Heb je echt zoveel moeite met lezen?
Nou sorry hoor - maar ik kon geen topic vinden om over de lege flessen/blikken automaten ramp te zeiken.quote:
Hier krijg je v ast een gedegen antwoord op, waarbij alle facetten zorgvuldig bekeken zijn en de conclusie luidt dan:"quote:Op donderdag 14 september 2023 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En nog weer wat olie op het vuur.
6 van de 9 planetary boundaries, de stabiele zones waarin de mensheid zich razendsnel ontwikkelde sinds de laatste ijstijd, zijn gebroken. Twee anderen staan op het punt gebroken te worden, en de laatste is door actie hersteld.
De zones:
Biosphere integrity (waaronder gezonde ecosystemen vallen): Eind 19e eeuw gebroken
Klimaat: Gebroken eind jaren 1980.
Zoet water: Vroeg 20e eeuw gebroken.
Stikstof en fosfaat:
Synthetische vervuiling (pesticiden, plastic, nucleair afval): Ook al gebroken volgens een studie in 2022.
Luchtvervuiling: Gebroken in sommige regios zoals zuid-Azie en China, maar nog niet globaal.
Oceaan-verzuring: Wordt slechter, en dichtbij het doorbreken uit de stabiele zone.
Ozon: Afgewend door ingrijpen.
https://www.theguardian.com/environment/2023/sep/13/earth-well-outside-safe-operating-space-for-humanity-scientists-find
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |