abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 12 september 2023 @ 22:06:54 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210618174
Kon nog geen algemeen topic vinden en heb er net 1 gekocht

- Heb jij er 1??
- Welke :D
- Pimp hier

Prachtig vormgegeven
De Pixel 7 is één en al stijl. De telefoon heeft een superstrak ontwerp, een matte aluminium afwerking en unieke kleuren. En hij is gemaakt van gerecycled materiaal.1
De veelzijdige, geavanceerde camera.
De Pixel 7-camera maakt geweldige foto's en video's met prachtige kleuren en details. En met Filmisch vervagen maak je video's van filmkwaliteit.
Beveiligd tot in de kern.
Met Google Tensor G2 en de gecertificeerde Titan M2-beveiligingschip is de Pixel voorzien van meerdere beveiligingslagen.
Alles wat je van een batterij verwacht.
Met Aangepast batterijgebruik gaat je Pixel meer dan 24 uur mee. Als je Extreme batterijbesparing aanzet, gaat de batterij tot wel 72 uur mee.3 Bovendien is je Pixel razendsnel weer opgeladen.4
https://store.google.com/nl/product/pixel_7?hl=nl

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
pi_210618395
Heb een pro, fantastische telefoon. Iedereen is onder de indruk van de foto's(ook al zijn ze zo mooi door software matige verbeteringen) Accuduur prima, laadsnelheid echt dramatisch.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 23:13:31 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_210618927
6 pro. Prima ding, accuduur valt me wat tegen
pi_210619060
Ik heb de 6a, na een aantal updates, ben ik er blij mee. (accuduur was eerst echt heel slecht)

Goeie deal.
pi_210628243
Ben begonnen met de Pixel 2 - was toen heel erg ge-wow'd door de camerakwaliteit. Vervolgens de Pixel 4 via de pre-order aangeschaft.

Heb begin dit jaar een week lang de Pixel 6A in mijn bezit gehad, deze heb ik teruggestuurd. Ik had constant verbindingsproblemen in verschillende apps, ondanks dat ik verbonden was met een sterk WiFi-netwerk en waar mijn laptop zonder problemen op functioneerde. Maakte verder ook niet uit of het WiFi of mobiele data was. Een paar google searches later bleek dat het een veelvoorkomend probleem was.

Gezien ik normaal 2-3 jaar minimaal met een telefoon doe en ik deze na een week al het raam uit wilde slingeren heb ik maar eieren voor m'n geld gekozen en dat ding teruggestuurd en omgeruild voor een Pixel 7, waar ik wederom heel erg blij mee ben.

Ik ben fan van Pixel :Y
pi_210628295
Ik zit nog steeds enorm te twijfelen over wat voor mobiel ik wil.

Wie heeft er een pixel 7 en kan me vertellen of er veel bloatware op zit?
Twiddel
pi_210628357
Ik heb de pro. Lomp groot ding maar prima camera. Volgende keer ga ik toch wel weer voor Samsung (er vanuitgaande dat zij hun camera gaan upgraden).
Resistance is futile.
pi_210672263
Ik heb nu de Pixel 7.

Hiervoor de:
- Pixel 6
- Pixel 5
- Pixel 4 XL
- Pixel 3
- Pixel 2

En de voorloper natuurlijk: Nexus 5.

De Pixel 5 ben ik tot nu toe altijd nog het meest lovend over geweest. Heerlijk vormfactor. Gelukkig wordt de Pixel 8 weer een stukje kleiner dan de 7. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_210676135
Sinds oktober de pixel 6A. Sinds de laatste update is mijn batterij razendsnel leeg. :{
Ik krijg nog geld van je.
pi_210676178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nog steeds enorm te twijfelen over wat voor mobiel ik wil.

Wie heeft er een pixel 7 en kan me vertellen of er veel bloatware op zit?
Het is een pure android ervaring. Compleet bloatware vrij. Een pixel is de enige telefoon die je op dat vlak mag vergelijken met een iPhone. Apple maakt de iPhone met Apple's besturingssysteem, Google maakt de Pixel met Google's besturingssysteem.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 september 2023 @ 19:36:11 #11
80791 crew  Paul
pi_210676188
Heb hem nu een weekie
Waarom heeft de camera geen macro-functie :{
pi_210676302
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:36 schreef Paul het volgende:
Heb hem nu een weekie
Waarom heeft de camera geen macro-functie :{
Je doet geen research voordat je in de markt bent voor een nieuwe telefoon?
pi_210676813
Hier de 4a, daarvoor de 3a gehad en volgende zal ook weer een pixel worden. Bevalt prima.
Wakadoodle!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 september 2023 @ 21:18:39 #14
80791 crew  Paul
pi_210677221
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:46 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je doet geen research voordat je in de markt bent voor een nieuwe telefoon?
Haha jawel, maar dit vergeten
pi_210681335
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:34 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het is een pure android ervaring. Compleet bloatware vrij. Een pixel is de enige telefoon die je op dat vlak mag vergelijken met een iPhone. Apple maakt de iPhone met Apple's besturingssysteem, Google maakt de Pixel met Google's besturingssysteem.
Dat is niet helemaal waar. AOSP Android is de pure Android ervaring, custom ROM's zoals Lineage komen daar in de buurt. De Pixels telefoon hebben een Pixel launcher en diverse apps die speciaal voor Google en/of Pixel zijn gemaakt. Denk aan andere camera, agenda, berichten enzovoorts. Je zou bijv. de Google apps als bloatware kunnen zien. Wat vooral het voordeel is van de Pixel is dat de software en hardware heel goed op elkaar zijn afgestemd, daardoor kan er met relatief mindere hardware meer bereikt worden qua prestaties.
pi_210682004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. AOSP Android is de pure Android ervaring, custom ROM's zoals Lineage komen daar in de buurt. De Pixels telefoon hebben een Pixel launcher en diverse apps die speciaal voor Google en/of Pixel zijn gemaakt. Denk aan andere camera, agenda, berichten enzovoorts. Je zou bijv. de Google apps als bloatware kunnen zien. Wat vooral het voordeel is van de Pixel is dat de software en hardware heel goed op elkaar zijn afgestemd, daardoor kan er met relatief mindere hardware meer bereikt worden qua prestaties.
Ja je hebt technisch gezien wel gelijk, alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na, nagenoeg nul. AOSP is gewoon in de volksmond Android zonder de Gapps.

Wat dat betreft zou je dan ook kunnen zeggen dat iOS vol zit met Apple bloatware, aangezien er apple apps meegeleverd worden. Ik denk dat @summer2bird eerder candy crush als bloatware ziet ;)
pi_210683552
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja je hebt technisch gezien wel gelijk, alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na, nagenoeg nul. AOSP is gewoon in de volksmond Android zonder de Gapps.

Wat dat betreft zou je dan ook kunnen zeggen dat iOS vol zit met Apple bloatware, aangezien er apple apps meegeleverd worden. Ik denk dat @:summer2bird eerder candy crush als bloatware ziet ;)
Ik bedoel er meer mee alles wat niet essentieel is dat je niet kan verwijderen.
Zoals de telefoon een beetje blijft functioneren als het verwijderd word is het niet essentiëel.
Ik snap dingen als de play store onverwijderbaar maken omdat oude mensen dat verwijderen en vervolgens naar de computerwinkel gaan omdat ze niks meer kunnen installeren :')

Maar apps zoals Facebook, YouTube, Samsung zooi die ik niet wil (zoals dat Bixby en die wearable zooi) niet verwijderbaar maken is iets waar ik me zo aan kan storen :P

Ook shit wat ik steeds op de achtergrond zie draaien terwijl ik niet bij de app kan om het uit te zetten :')
Twiddel
pi_210683634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Zoals de telefoon een beetje blijft functioneren als het verwijderd word is het niet essentiëel.
Ik snap dingen als de play store onverwijderbaar maken omdat oude mensen dat verwijderen en vervolgens naar de computerwinkel gaan omdat ze niks meer kunnen installeren :')

Maar apps zoals Facebook, YouTube, Samsung zooi die ik niet wil (zoals dat Bixby en die wearable zooi) niet verwijderbaar maken is iets waar ik me zo aan kan storen :P

Ook shit wat ik steeds op de achtergrond zie draaien terwijl ik niet bij de app kan om het uit te zetten :')
Heb je met een pixel geen last van, op Youtube na dan ;)
pi_210683694
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:17 schreef Rnie het volgende:

... alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na ...
quote:
Bloatware (van het Engelse bloated of opgeblazen) verwijst naar software waarin ongewenste, nutteloze of onnodig grote softwarecomponenten aanwezig zijn. De term wordt meestal met een negatieve bijbetekenis gebruikt door eindgebruikers.
Dat is nou juist wat bloatware is. De Nexus 5 en de telefoons in het Android One programma kwamen nog met stock Android (werkbare AOSP), daarvan zou je kunnen zeggen dat ze vrij van bloatware waren. Maar de Pixel's zijn in principe bloated, alleen vindt het gros van de gebruikers deze toevoegingen waardevol, net zoals sommige gebruikers dit ook zo ervaren bij Samsung's OneUI en Apple's iOS.

Ook ik ben tevreden met de toevoegingen, maar heb wel mijn kanttekeningen bij het privacy aspect. Ik heb een tijdje GrapheneOS gedraaid met open-source apps op mijn Pixel, perfect voor privacy en veiligheid, maar qua gebruikservaring leverde ik teveel in.
pi_210683703
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

De Pixel komt wel met eigen apps die je niet kan verwijderen, maar gelukkig kun je die wel uitzetten in de instellingen. Zo heb ik ook een aantal apps uitgezet zoals Chrome, YouTube Music en verschillende Play apps.
pi_210691083
3a :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')