Het is een pure android ervaring. Compleet bloatware vrij. Een pixel is de enige telefoon die je op dat vlak mag vergelijken met een iPhone. Apple maakt de iPhone met Apple's besturingssysteem, Google maakt de Pixel met Google's besturingssysteem.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nog steeds enorm te twijfelen over wat voor mobiel ik wil.
Wie heeft er een pixel 7 en kan me vertellen of er veel bloatware op zit?
Je doet geen research voordat je in de markt bent voor een nieuwe telefoon?quote:Op maandag 18 september 2023 19:36 schreef Paul het volgende:
Heb hem nu een weekie
Waarom heeft de camera geen macro-functie
Haha jawel, maar dit vergetenquote:Op maandag 18 september 2023 19:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je doet geen research voordat je in de markt bent voor een nieuwe telefoon?
Dat is niet helemaal waar. AOSP Android is de pure Android ervaring, custom ROM's zoals Lineage komen daar in de buurt. De Pixels telefoon hebben een Pixel launcher en diverse apps die speciaal voor Google en/of Pixel zijn gemaakt. Denk aan andere camera, agenda, berichten enzovoorts. Je zou bijv. de Google apps als bloatware kunnen zien. Wat vooral het voordeel is van de Pixel is dat de software en hardware heel goed op elkaar zijn afgestemd, daardoor kan er met relatief mindere hardware meer bereikt worden qua prestaties.quote:Op maandag 18 september 2023 19:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is een pure android ervaring. Compleet bloatware vrij. Een pixel is de enige telefoon die je op dat vlak mag vergelijken met een iPhone. Apple maakt de iPhone met Apple's besturingssysteem, Google maakt de Pixel met Google's besturingssysteem.
Ja je hebt technisch gezien wel gelijk, alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na, nagenoeg nul. AOSP is gewoon in de volksmond Android zonder de Gapps.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. AOSP Android is de pure Android ervaring, custom ROM's zoals Lineage komen daar in de buurt. De Pixels telefoon hebben een Pixel launcher en diverse apps die speciaal voor Google en/of Pixel zijn gemaakt. Denk aan andere camera, agenda, berichten enzovoorts. Je zou bijv. de Google apps als bloatware kunnen zien. Wat vooral het voordeel is van de Pixel is dat de software en hardware heel goed op elkaar zijn afgestemd, daardoor kan er met relatief mindere hardware meer bereikt worden qua prestaties.
Ik bedoel er meer mee alles wat niet essentieel is dat je niet kan verwijderen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja je hebt technisch gezien wel gelijk, alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na, nagenoeg nul. AOSP is gewoon in de volksmond Android zonder de Gapps.
Wat dat betreft zou je dan ook kunnen zeggen dat iOS vol zit met Apple bloatware, aangezien er apple apps meegeleverd worden. Ik denk dat @:summer2bird eerder candy crush als bloatware ziet![]()
Heb je met een pixel geen last van, op Youtube na danquote:Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik bedoel er meer mee alles wat niet essentieel is dat je niet kan verwijderen.
Zoals de telefoon een beetje blijft functioneren als het verwijderd word is het niet essentiëel.
Ik snap dingen als de play store onverwijderbaar maken omdat oude mensen dat verwijderen en vervolgens naar de computerwinkel gaan omdat ze niks meer kunnen installeren
Maar apps zoals Facebook, YouTube, Samsung zooi die ik niet wil (zoals dat Bixby en die wearable zooi) niet verwijderbaar maken is iets waar ik me zo aan kan storen
Ook shit wat ik steeds op de achtergrond zie draaien terwijl ik niet bij de app kan om het uit te zetten
quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:17 schreef Rnie het volgende:
... alleen is het verschil tussen AOSP en Pixel's rom, op een launcher, widgets en wat google apps na ...
Dat is nou juist wat bloatware is. De Nexus 5 en de telefoons in het Android One programma kwamen nog met stock Android (werkbare AOSP), daarvan zou je kunnen zeggen dat ze vrij van bloatware waren. Maar de Pixel's zijn in principe bloated, alleen vindt het gros van de gebruikers deze toevoegingen waardevol, net zoals sommige gebruikers dit ook zo ervaren bij Samsung's OneUI en Apple's iOS.quote:Bloatware (van het Engelse bloated of opgeblazen) verwijst naar software waarin ongewenste, nutteloze of onnodig grote softwarecomponenten aanwezig zijn. De term wordt meestal met een negatieve bijbetekenis gebruikt door eindgebruikers.
De Pixel komt wel met eigen apps die je niet kan verwijderen, maar gelukkig kun je die wel uitzetten in de instellingen. Zo heb ik ook een aantal apps uitgezet zoals Chrome, YouTube Music en verschillende Play apps.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik bedoel er meer mee alles wat niet essentieel is dat je niet kan verwijderen.
Zoals de telefoon een beetje blijft functioneren als het verwijderd word is het niet essentiëel.
Ik snap dingen als de play store onverwijderbaar maken omdat oude mensen dat verwijderen en vervolgens naar de computerwinkel gaan omdat ze niks meer kunnen installeren
Maar apps zoals Facebook, YouTube, Samsung zooi die ik niet wil (zoals dat Bixby en die wearable zooi) niet verwijderbaar maken is iets waar ik me zo aan kan storen
Ook shit wat ik steeds op de achtergrond zie draaien terwijl ik niet bij de app kan om het uit te zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |