Fuck jouw leven, ja. Waar haal je de energie nog vandaan, om smorgens te op te staan? Ik zou gek worden, je draagt een zwaar kruis maat. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen vlooien heb.quote:Op maandag 18 september 2023 08:32 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Yep. Fuck mijn leven. Dus nu moet ik het beest onder handen nemen.
Ik weet niet of je serieus of sarcastisch bent, maar het valt inderdaad niet mee om te leven met een moeder die op haar 68e al alzheimer heeft, steeds dingen vergeet en afhankelijk is, een huisdier heeft genomen waar ze eigenlijk niks aan heeft, en nu ook een vlooienplaag waardoor ik elke ochtend wakker wordt met twee poten vol bulten. Ik word er behoorlijk moedeloos van af en toe.quote:Op maandag 18 september 2023 08:34 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Fuck jouw leven, ja. Waar haal je de energie nog vandaan, om smorgens te op te staan? Ik zou gek worden, je draagt een zwaar kruis maat. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen vlooien heb.
Ik ben hartstikke serieus, had ooit mieren in huis en dat bracht me tot wanhoop. Ik wens je sterkte, het is allemaal niet makkelijk soms. Probeer wel te blijven strijden ook al is het allemaal kut. De kat kan misschien beter weg als je ma er niks aan heeft, of behandelen en binnen houden.quote:Op maandag 18 september 2023 08:47 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik weet niet of je serieus of sarcastisch bent, maar het valt inderdaad niet mee om te leven met een moeder die op haar 68e al alzheimer heeft, steeds dingen vergeet en afhankelijk is, een huisdier heeft genomen waar ze eigenlijk niks aan heeft, en nu ook een vlooienplaag waardoor ik elke ochtend wakker wordt met twee poten vol bulten. Ik word er behoorlijk moedeloos van af en toe.
100% muggenbult, rode vlek met wit bultje in het middenquote:
Kat wegdoen gaat helaas niet zolang ze dat zelf niet wilquote:Op maandag 18 september 2023 08:54 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke serieus, had ooit mieren in huis en dat bracht me tot wanhoop. Ik wens je sterkte, het is allemaal niet makkelijk soms. Probeer wel te blijven strijden ook al is het allemaal kut. De kat kan misschien beter weg als je ma er niks aan heeft, of behandelen en binnen houden.
Naar asiel brengen en zeggen dat hij is weggelopen of zo.quote:Op maandag 18 september 2023 09:03 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Kat wegdoen gaat helaas niet zolang ze dat zelf niet wil
Beginnend Alzheimer, dat gaat nog niet. Die kat moet gewoon behandeld worden 2 keer per jaar en er is niks aan de hand. Als TS nu goed aanpakt, gebeurd dit niet weer.quote:Op maandag 18 september 2023 09:06 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Naar asiel brengen en zeggen dat hij is weggelopen of zo.
Daar zijn kosten aan verbonden als het gaat om je eigen huis. Dat staat zelfs in je gelinkte bedrijf.quote:Op maandag 18 september 2023 17:32 schreef Gobledygook het volgende:
Vraagje: heeft het zin om hiermee hulp te vragen aan de gemeente, denk je? En zijn hier kosten aan verbonden?
Zat ff te kijken, dit is een gemeente instantie, toch? Geen commercieel bedrijf?
https://www.meldpuntonged(...)ing-kaag-en-braassem
Ik ga morgen aan de slag met die pipetten voor de kat en dat vlooiengif, maar ik ben een beetje bang dat ik het alleen niet onder controle krijg. En ik weet vrij zeker dat er meer ongedierte in dit huis zit, wellicht niet zo hinderlijk als de vlooien, maar fris is anders. Misschien als ik het meldpunt ongedierte om hulp vraag, ze hier iets in kunnen betekenen.
Wil ook niet lui overkomen, maar ik werk 40 uur per week, en de gedachte aan elke dag te moeten stofzuigen en wassen is best killing. Maarja er zit niks anders op.
Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de gemeente om hulp vragen bij dit soort dingen?
Ik zie alleen dat er kosten verbonden zijn als het gaat om muizen/ratten.quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar zijn kosten aan verbonden als het gaat om je eigen huis. Dat staat zelfs in je gelinkte bedrijf.
https://www.meldpuntongedierte.nl/ongediertebestrijding/inwoners
https://www.meldpuntonged(...)nde-insecten/vlooienquote:Op maandag 18 september 2023 18:03 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat er kosten verbonden zijn als het gaat om muizen/ratten.
Niet dat het niks mag kosten, integendeel. Alleen vraag me dan af of het beter is om gewoon een commerciële verdelger te contacten.
Dure grap, iedereen lachte mij uit, toen ik de bestrijding in wilde, achteraf spijt, dat ik naar deze mensen heb geluisterd.quote:Op maandag 18 september 2023 18:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
https://www.meldpuntonged(...)nde-insecten/vlooien
Vanaf 175 euro.
Vanaf.
Goed gevonden. Behoorlijk aan de prijs. En blijkbaar steken ze geen poot uit voor je het hele huis hebt opgeruimd.quote:Op maandag 18 september 2023 18:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
https://www.meldpuntonged(...)nde-insecten/vlooien
Vanaf 175 euro.
Vanaf.
Begin een vlooiencircus, dan heb je ze allemaal bij elkaar!quote:Op maandag 18 september 2023 18:24 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Goed gevonden. Behoorlijk aan de prijs. En blijkbaar steken ze geen poot uit voor je het hele huis hebt opgeruimd.
Nouja, eerst zelf maar proberen dan.
Vlooiencircussen zijn niet echt, deze zijn in elkaar gezet om uit zichzelf te bewegen zodat het lijkt of er vlooien in zitten.quote:Op maandag 18 september 2023 18:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Begin een vlooiencircus, dan heb je ze allemaal bij elkaar!
Ik zie trouwens dat dit middel permethrin bevat, wat giftig is voor katten. Loop ik geen risico dat het beest vergiftigd word als ik het huis ermee behandel?quote:Op zondag 17 september 2023 21:01 schreef SQ het volgende:
Dees: https://www.medpets.nl/vi(...)4Ewl-9IaAqh4EALw_wcB
Daarom zet je de kat ook in quarantaine.quote:Op maandag 18 september 2023 20:18 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat dit middel permethrin bevat, wat giftig is voor katten. Loop ik geen risico dat het beest vergiftigd word als ik het huis ermee behandel?
Volgens mij was ie vrij dood. Heb hem opgepakt met een doekje en door de plee gespoeld.quote:Op maandag 18 september 2023 21:17 schreef SQ het volgende:
Ik. Je kan ze wel doodknijpen met je nagels, maar deze is vast niet dood
Ik krijg er wel acute jeuk van
Aha. Dan moet ik even goed kijken wat daar een geschikte plaats voor is. Kan hem moeilijk opsluiten in de plee…quote:Op maandag 18 september 2023 21:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom zet je de kat ook in quarantaine.
Ik woon ook aan het water, maar helaas geen spinnen die het ongedierte voor me opetenquote:Op maandag 18 september 2023 21:27 schreef RoW_0 het volgende:
Ik woon aan het water. Je hebt hier kaulo veel spinnen. Zo krijgen zoveel tjaps dat ze chubby AF worden. Anyway, mede daarom heb ik geen last van muggen.
Gewoon naar apotheek lopen en zalfje tegen insectebeten halen. 1x op bultje wrijven en het is weg.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:33 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem normaal gesproken, als er muggen zijn dan weten ze me te vinden en zit ik helemaal onder. En inderdaad de jeuk... om geschift van de worden. En al die huis- tuin- en keukenmiddeltjes tegen jeuk (azijn erop doen! Een kruisje erin zetten met je nagels! Aloe erop doen!) werken totaal niet.
Wat wel werkt is zo'n elektrische antimuggenstekker. Ik heb die van Kruidvat eigen merk, ik neem aan dat alle merken prima werken.
Dit ga ik ook doenquote:Op maandag 18 september 2023 21:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Gewoon naar apotheek lopen en zalfje tegen insectebeten halen. 1x op bultje wrijven en het is weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |