abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210667414
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Als ze op mij zitten zitten ze in de auto, want die gebruik ik dagelijks. Dus de auto ook behandelen met spray?
Ja, en als je wast onder de 50 graden gaan vlooien niet dood.
pi_210667551
Ik wacht nog ff af of SQ nog een aanrader heeft qua merk voordat ik wat koop. Weet niet in hoeverre wassen zin heeft, maar ga wel mijn best doen dagelijks te stofzuigen.

In de tussentijd lees ik dat een schoteltje water met afwasmiddel en wat licht erop een goeie lokker is voor die krengen. Als ik dat naast m'n bed zet laten ze me misschien 's nachts met rust.
  zondag 17 september 2023 @ 21:01:21 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_210667731
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Gobledygook het volgende:
Ik wacht nog ff af of SQ nog een aanrader heeft qua merk voordat ik wat koop. Weet niet in hoeverre wassen zin heeft, maar ga wel mijn best doen dagelijks te stofzuigen.

In de tussentijd lees ik dat een schoteltje water met afwasmiddel en wat licht erop een goeie lokker is voor die krengen. Als ik dat naast m'n bed zet laten ze me misschien 's nachts met rust.
Dat heb ik toen ook gedaan, maar wel oppassen voor brand.
pi_210668026
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat heb ik toen ook gedaan, maar wel oppassen voor brand.
Als je een lamp gebruikt ipv kaars zou het niet uit moeten maken toch? Maar hangt een rookmelder buiten de deur, dus denk dat ik wel goed zit.
pi_210668143
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
Nee. Vlooien hebben bloed nodig. Dus als ze niet op dier zitten (wat ze prettiger vinden omdat ze dan onder de vacht kunnen verstoppen), zitten ze op mens. En die bulten zijn echt muggenbulten, vlooienbeten zijn veel kleiner en vullen niet met zoveel vocht (dat gele). Daarnaast wordt het tijd dat je er wat aan gaat doen. Zat je beddengoed al in de was?
pi_210668152
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Gobledygook het volgende:

Dit is een oprechte vraag, maar je zei dat je samenwoont met je moeder. Kan zij je niet helpen?
pi_210668271
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:49 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Nee. Vlooien hebben bloed nodig. Dus als ze niet op dier zitten (wat ze prettiger vinden omdat ze dan onder de vacht kunnen verstoppen), zitten ze op mens. En die bulten zijn echt muggenbulten, vlooienbeten zijn veel kleiner en vullen niet met zoveel vocht (dat gele). Daarnaast wordt het tijd dat je er wat aan gaat doen. Zat je beddengoed al in de was?
Maar van alle bronnen die ik heb gelezen, wordt er gezegd dat vlooien niet kunnen overleven van mensenbloed. Daarvoor hebben ze dierenbloed nodig. Als ze dat niet kunnen krijgen zullen ze uiteindelijk sterven, al kan het maanden duren.

En ja, ik heb blijkbaar nog steeds last van muggen. Maar ik heb nu twee keer een vlo gezien, althans, een klein zwart puntje dat een reuzesprong maakt. Moeten wel vlooien zijn. En daar maak ik me nu ff meer druk om, aangezien die krengen hardnekkiger zijn. Die muggen rotten vanzelf wel weer een keer op.

Beddengoed zit in de was, nieuw beddengoed + matras gehaald, oude matras ff op zolder gedumpt tot ik in de gelegenheid ben om hem naar de stort te brengen. Op zolder komt haast nooit iemand, behalve de kat.
pi_210668282
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dit is een oprechte vraag, maar je zei dat je samenwoont met je moeder. Kan zij je niet helpen?
Niet echt, heeft beginnende alzheimer en is niet zo mobiel meer.
pi_210668298
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:04 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Niet echt, heeft beginnende alzheimer en is niet zo mobiel meer.
Nee die kan niet helpen. Ik ga je een DM sturen omdat ik wat vragen heb die te persoonlijk gaan worden voor een publiekelijk topic.
pi_210668310
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:03 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Maar van alle bronnen die ik heb gelezen, wordt er gezegd dat vlooien niet kunnen overleven van mensenbloed. Daarvoor hebben ze dierenbloed nodig. Als ze dat niet kunnen krijgen zullen ze uiteindelijk sterven, al kan het maanden duren.

En ja, ik heb blijkbaar nog steeds last van muggen. Maar ik heb nu twee keer een vlo gezien, althans, een klein zwart puntje dat een reuzesprong maakt. Moeten wel vlooien zijn. En daar maak ik me nu ff meer druk om, aangezien die krengen hardnekkiger zijn. Die muggen rotten vanzelf wel weer een keer op.

Beddengoed zit in de was, nieuw beddengoed + matras gehaald, oude matras ff op zolder gedumpt tot ik in de gelegenheid ben om hem naar de stort te brengen. Op zolder komt haast nooit iemand, behalve de kat.
Ze overleven maanden via jouw bloed als het moet, maar leggen ook duizenden, al dan niet tienduizenden eitjes in die tussentijd. Die ook weer zoveel eitjes leggen. Dat moet voorkomen worden, dat het echt een plaag wordt ;)
pi_210668492
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:08 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ze overleven maanden via jouw bloed als het moet, maar leggen ook duizenden, al dan niet tienduizenden eitjes in die tussentijd. Die ook weer zoveel eitjes leggen. Dat moet voorkomen worden, dat het echt een plaag wordt ;)
Ja dus vandaar wil ik het kattenbeest behandelen met Frontliner en het huis (of in ieder geval de kamers met tapijt) bombarderen met gif.
pi_210668545
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:28 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ja dus vandaar wil ik het kattenbeest behandelen met Frontliner en het huis (of in ieder geval de kamers met tapijt) bombarderen met gif.
Ga voor https://www.petsplace.nl/(...)-m-8713942402369-pps
of als kat echt niet tegen aanraken kan, deze: https://www.dierapotheker.nl/beaphar-vlo-kill-hond-en-kat
Die laatste kun je vermorzelen en door het eten of wat leverworst prakken.

Gebruik dit voor je tapijt (en bank, stoelen met stof etc.) https://www.dierapotheker(...)m_content=Beaphar%20(dsa)

Succes ermee.
pi_210668675
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:34 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ga voor https://www.petsplace.nl/(...)-m-8713942402369-pps
of als kat echt niet tegen aanraken kan, deze: https://www.dierapotheker.nl/beaphar-vlo-kill-hond-en-kat
Die laatste kun je vermorzelen en door het eten of wat leverworst prakken.

Gebruik dit voor je tapijt (en bank, stoelen met stof etc.) https://www.dierapotheker(...)m_content=Beaphar%20(dsa)

Succes ermee.
Thanks, ga het proberen.
pi_210669819
Is besteld, als het goed is morgen in huis. Bakje water met afwasmiddel en lamp aan deed niet veel vannacht, geen vlo in te vinden. Maar wel weer gierende jeuk rond beide enkels. Trek mijn sok omlaag en ja hoor zie weer een piepklein zwart kreng een sprong maken. Misschien was het bakje te hoog of de lamp niet dichtbij genoeg. Of op de verkeerde plek… stond naast mijn bed ter hoogte van mijn hoofd, maar ze lijken vooral dol te zijn op mijn enkels. Vanavond nog maar eens proberen.

Weet iemand toevallig ook of een stoom apparaat handig is als je tapijt hebt? Ik las net dat de stofzuiger niet altijd alle vlooien meeneemt, en dat een stoom apparaat wel alles vermoord. Aangezien ik twee kamers met tapijt heb, misschien is dit handig?
pi_210669861
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 06:54 schreef Gobledygook het volgende:
Is besteld, als het goed is morgen in huis. Bakje water met afwasmiddel en lamp aan deed niet veel vannacht, geen vlo in te vinden. Maar wel weer gierende jeuk rond beide enkels. Trek mijn sok omlaag en ja hoor zie weer een piepklein zwart kreng een sprong maken. Misschien was het bakje te hoog of de lamp niet dichtbij genoeg. Of op de verkeerde plek… stond naast mijn bed ter hoogte van mijn hoofd, maar ze lijken vooral dol te zijn op mijn enkels. Vanavond nog maar eens proberen.

Weet iemand toevallig ook of een stoom apparaat handig is als je tapijt hebt? Ik las net dat de stofzuiger niet altijd alle vlooien meeneemt, en dat een stoom apparaat wel alles vermoord. Aangezien ik twee kamers met tapijt heb, misschien is dit handig?
Of je koopt gewoon een anti-vlooispray. HG of zo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 18 september 2023 @ 07:05:25 #118
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210669870
Ik denk dat je te laat bent, dit is al weken aan de gang, die hebben zich al miljoenen keer vermenigvuldigd. Ik zou de ongediertebestrijding laten komen.

Je bent langzaam met reageren, je wilt niet afwachten als je hele huis onder ongedierte zit :')
pi_210669997
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:05 schreef Hogwarts het volgende:
Ik denk dat je te laat bent, dit is al weken aan de gang, die hebben zich al miljoenen keer vermenigvuldigd. Ik zou de ongediertebestrijding laten komen.

Je bent langzaam met reageren, je wilt niet afwachten als je hele huis onder ongedierte zit :')
Daar zit ik aan te denken, maar eerlijk, in hoeverre gaat dat helpen? Die gasten komen 1 keer langs toch? Om vlooien te bestrijden moet je dagelijks in de weer zijn.
  maandag 18 september 2023 @ 07:43:14 #120
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210670037
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:31 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Daar zit ik aan te denken, maar eerlijk, in hoeverre gaat dat helpen? Die gasten komen 1 keer langs toch? Om vlooien te bestrijden moet je dagelijks in de weer zijn.
Je had allang iets aan je kat moeten doen
pi_210670090
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:43 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Je had allang iets aan je kat moeten doen
Hadden komt als hebben te laat is. Ik weet pas sinds een paar dagen zeker dat er vlooien in huis zitten. Morgen wordt dat vlooienmiddel bezorgd en ga ik de kat behandelen. Maar ik heb opties nodig waar ik nu iets mee kan, niet wat ik had moeten doen.
  maandag 18 september 2023 @ 08:18:13 #122
504304 Zoon_John
Ga ergens anders staan mauwen
pi_210670186
Wat een topic.... Ik heb ooit een egel naar de opvang gebracht, die had ik in mijn jasje opgepakt. Ik heb dat jasje direct in een plastic zak gestopt en toen naar de stomerij gebracht.

Vlooien zijn niet cool, hoe kan je samenwonen met een kat, en je nergens in verdiept hebben. Dit is waarom mensen verplicht zouden moeten worden tot een cursus, voordat ze een dier mogen aanschaffen.
pi_210670203
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:18 schreef Zoon_John het volgende:
Wat een topic.... Ik heb ooit een egel naar de opvang gebracht, die had ik in mijn jasje opgepakt. Ik heb dat jasje direct in een plastic zak gestopt en toen naar de stomerij gebracht.

Vlooien zijn niet cool, hoe kan je samenwonen met een kat, en je nergens in verdiept hebben. Dit is waarom mensen verplicht zouden moeten worden tot een cursus, voordat ze een dier mogen aanschaffen.
Ik heb geen dier aangeschaft en wil zo min mogelijk met het beest te maken hebben. Ik haat huisdieren. Vooral katten.
  maandag 18 september 2023 @ 08:28:53 #124
504304 Zoon_John
Ga ergens anders staan mauwen
pi_210670244
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:21 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb geen dier aangeschaft en wil zo min mogelijk met het beest te maken hebben. Ik haat huisdieren. Vooral katten.
Je woont er samen met eentje, wat jij niet of wel wil, is op dat moment niet relevant. Het is je huisgenoot basta.
pi_210670268
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:28 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Je woont er samen met eentje, wat jij niet of wel wil, is op dat moment niet relevant. Het is je huisgenoot basta.
Yep. Fuck mijn leven. Dus nu moet ik het beest onder handen nemen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')