Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
Godsamme zeg. Het is overduidelijk wat het is en de oplossing is ook al gegeven. Maar je gaat liever zitten zwelgen. Denk dat ik wel weet van wie je een kloontje bent
Zit je nou te trollen? Je krijgt alle hulp hier. Je moet er wel zelf wat aan doen, maar volgens mij wacht je tot een FOKker zich aanbiedt om het gore huis van je moeder, jij woont bij haar zij niet bij jou, schoon te maken. Nog nooit een volwassen persoon zo zielig horen doen over beestjes.quote:Op zondag 17 september 2023 10:53 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee meer wat het is. Ben ten einde raad. Misschien moet ik maar accepteren dat dit mijn leven is, ooit zullen die beesten wel weer vertrekken, wat het ook is.
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.quote:Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
Bel even met de dierenarts, die hebben ook wel andere middelen. Bv iets dat je dat je door het eten kan doen ipv op de kat zelf moet spuiten.quote:Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.quote:Op zondag 17 september 2023 12:43 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.quote:Op zondag 17 september 2023 16:05 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.
Het zijn geen smoezen, ben gewoon moe. Durf zowat niet meer in mijn eigen nest te slapen omdat ik weet dat ik weer wakker word vol bulten. Net ook weer. Was ff op die kamer om het oude matras weg te halen, nog geen 5 minuten bezig geweest en weer drie bulten verspreid over beide armen. Ik word er gewoon moedeloos van dat ik niet precies weet wat het is, of het meerdere dingen zijn, en dus ook niet hoe ik het het beste kan bestrijden.
Misschien moet ik toch maar iemand bellen die er meer verstand van heeft, nee heb je en ja kan je krijgen.
Serieuze vraag: hoe gaat poetsen helpen bij vlooien? Die beesten springen. Als ik de kamer ga boenen zitten ze er toch nog? Of ze springen op mij. Ze kunnen overal gaan zitten. Op mijn kleren, onder het tapijt. Plekken waar je niet kan komen.quote:Op zondag 17 september 2023 16:13 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.
RIPquote:Op zondag 17 september 2023 16:48 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]
Hier nog maar eens een mooie foto, misschien zijn er experts aanwezig die kunnen vertellen of dit een muggenbult is of een vlooienbult.
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?quote:Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.
Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
Gevaccineerd zeker?quote:Op zondag 17 september 2023 17:01 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn ook verschillende groottes, dus Joost mag weten of het nou muggen of vlooien zijn of allebei :’)
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.quote:Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
En btw welk vlooiengif raad je aan om het huis mee te bombarderen? Des te sterker des te beter denk? Zolang ik er zelf niet letterlijk ziek van wordt vind ik alles prima.quote:Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.
Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.quote:Op zondag 17 september 2023 20:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.
NIET OP JE KAT MAAR IN JE HUIS.
Mijn zoontje had een keer een zwerfkatje aangeraakt, en dat heb ik geweten. Die vlooien loop je mee naar binnen. Blijven volhouden en dan win je.
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.quote:Op zondag 17 september 2023 07:28 schreef Gobledygook het volgende:
Hmmm oké. Dan moet ik ff kijken of het ding in de auto past
https://allemaalbeestjes.be/beste-vlooienspray/quote:Op zondag 17 september 2023 20:34 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.
Heb je aanraders voor vlooiengif spuitbussen? Dat + Frontline pipetjes voor de kat, regelmatig herhalen, dan zou het verholpen moeten zijn als ik het goed begrijp.
Als ze op mij zitten zitten ze in de auto, want die gebruik ik dagelijks. Dus de auto ook behandelen met spray?quote:Op zondag 17 september 2023 20:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |