abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2023 @ 11:04:09 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_210659879
Godsamme zeg. Het is overduidelijk wat het is en de oplossing is ook al gegeven. Maar je gaat liever zitten zwelgen. Denk dat ik wel weet van wie je een kloontje bent :')
disclaimer
pi_210659903
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
Godsamme zeg. Het is overduidelijk wat het is en de oplossing is ook al gegeven. Maar je gaat liever zitten zwelgen. Denk dat ik wel weet van wie je een kloontje bent :')
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
  zondag 17 september 2023 @ 11:07:18 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_210659907
Ja dan niet he. Dan wil je ook geen hulp. :W
disclaimer
pi_210660572
.

[ Bericht 100% gewijzigd door the-eye op 17-09-2023 12:24:07 ]
I'm sliding like a lizard on my belly and back
pi_210660575
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:53 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee meer wat het is. Ben ten einde raad. Misschien moet ik maar accepteren dat dit mijn leven is, ooit zullen die beesten wel weer vertrekken, wat het ook is.
Zit je nou te trollen? Je krijgt alle hulp hier. Je moet er wel zelf wat aan doen, maar volgens mij wacht je tot een FOKker zich aanbiedt om het gore huis van je moeder, jij woont bij haar zij niet bij jou, schoon te maken. Nog nooit een volwassen persoon zo zielig horen doen over beestjes.
pi_210660753
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.
pi_210660796
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Bel even met de dierenarts, die hebben ook wel andere middelen. Bv iets dat je dat je door het eten kan doen ipv op de kat zelf moet spuiten.

Ze hebben ook goede middelen om je huis te ontvlooien en de eitjes aan te pakken (anders zit je in korte tijd weer met ellende).
pi_210664084
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 12:43 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.

Het zijn geen smoezen, ben gewoon moe. Durf zowat niet meer in mijn eigen nest te slapen omdat ik weet dat ik weer wakker word vol bulten. Net ook weer. Was ff op die kamer om het oude matras weg te halen, nog geen 5 minuten bezig geweest en weer drie bulten verspreid over beide armen. Ik word er gewoon moedeloos van dat ik niet precies weet wat het is, of het meerdere dingen zijn, en dus ook niet hoe ik het het beste kan bestrijden.

Misschien moet ik toch maar iemand bellen die er meer verstand van heeft, nee heb je en ja kan je krijgen.
pi_210664257
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:05 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.

Het zijn geen smoezen, ben gewoon moe. Durf zowat niet meer in mijn eigen nest te slapen omdat ik weet dat ik weer wakker word vol bulten. Net ook weer. Was ff op die kamer om het oude matras weg te halen, nog geen 5 minuten bezig geweest en weer drie bulten verspreid over beide armen. Ik word er gewoon moedeloos van dat ik niet precies weet wat het is, of het meerdere dingen zijn, en dus ook niet hoe ik het het beste kan bestrijden.

Misschien moet ik toch maar iemand bellen die er meer verstand van heeft, nee heb je en ja kan je krijgen.
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.
pi_210664784
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:13 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.
Serieuze vraag: hoe gaat poetsen helpen bij vlooien? Die beesten springen. Als ik de kamer ga boenen zitten ze er toch nog? Of ze springen op mij. Ze kunnen overal gaan zitten. Op mijn kleren, onder het tapijt. Plekken waar je niet kan komen.
pi_210664832

Hier nog maar eens een mooie foto, misschien zijn er experts aanwezig die kunnen vertellen of dit een muggenbult is of een vlooienbult.
pi_210664931
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:48 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Hier nog maar eens een mooie foto, misschien zijn er experts aanwezig die kunnen vertellen of dit een muggenbult is of een vlooienbult.
RIP
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210664955

Het zijn ook verschillende groottes, dus Joost mag weten of het nou muggen of vlooien zijn of allebei :’)
  zondag 17 september 2023 @ 17:09:55 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_210665011
Toen ik mijn laatste vlooienplaag ontdekte had ik m binnen een paar dagen onder controle hoor :P het is echt niet zo moeilijk, maar als je het graag heel moeilijk wil maken, be my guest. Bel dan morgen wel even een bestrijdingsdienst, want als je het negeert gaat het zeker niet weg. Echt niet.
disclaimer
pi_210665200
Kan ik jou inhuren?
pi_210666709
Lees net dat vlooien ook actief zijn in de winter. Dus wachten tot het kouder wordt heeft geen zin.

Dus als ik het goed begrijp:

- Vlooienband om bij kat
- Elke dag hele huis stofzuigen
- Elke dag beddengoed / kleding wassen

Om van vlooien af te komen?

Ik zag er vanavond eentje springen op mijn been, dus nu 100% zeker dat dit het is.
  zondag 17 september 2023 @ 19:54:06 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_210666754
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.

Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
disclaimer
pi_210667054
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.

Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
pi_210667077
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 17:01 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Het zijn ook verschillende groottes, dus Joost mag weten of het nou muggen of vlooien zijn of allebei :’)
Gevaccineerd zeker? ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Jacy-Jacy op 17-09-2023 20:32:38 ]
pi_210667087
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.

NIET OP JE KAT MAAR IN JE HUIS.

Mijn zoontje had een keer een zwerfkatje aangeraakt, en dat heb ik geweten. Die vlooien loop je mee naar binnen. Blijven volhouden en dan win je.
pi_210667128
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:

En btw welk vlooiengif raad je aan om het huis mee te bombarderen? Des te sterker des te beter denk? Zolang ik er zelf niet letterlijk ziek van wordt vind ik alles prima.
pi_210667182
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.

NIET OP JE KAT MAAR IN JE HUIS.

Mijn zoontje had een keer een zwerfkatje aangeraakt, en dat heb ik geweten. Die vlooien loop je mee naar binnen. Blijven volhouden en dan win je.
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.

Heb je aanraders voor vlooiengif spuitbussen? Dat + Frontline pipetjes voor de kat, regelmatig herhalen, dan zou het verholpen moeten zijn als ik het goed begrijp.
pi_210667208
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:28 schreef Gobledygook het volgende:
Hmmm oké. Dan moet ik ff kijken of het ding in de auto past
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.
pi_210667243
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:34 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.

Heb je aanraders voor vlooiengif spuitbussen? Dat + Frontline pipetjes voor de kat, regelmatig herhalen, dan zou het verholpen moeten zijn als ik het goed begrijp.
https://allemaalbeestjes.be/beste-vlooienspray/

Het is te doen, bij ons waren ze op een gegeven moment ook weg.
pi_210667313
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.
Als ze op mij zitten zitten ze in de auto, want die gebruik ik dagelijks. Dus de auto ook behandelen met spray?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')