abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210658642
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 00:09 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand me alsjeblieft vertellen waar je aan denkt bij het zien van deze bult? Het lijkt op een muggenbult, maar het is een klein bultje. Muggenbulten zijn normaal gesproken groter.

Ik heb vandaag de hele slaapkamer ondersteboven gehaald. Overal geweest met de stofzuiger, beddengoed eraf getrokken en afgesloten in een plastic zak. Ik ontdek steeds van deze bultjes, maar ik weet niet wat het is en het drijft me tot wanhoop. Muggen, bedwantsen, vlooien? Wat is het?

Was vanavond nog geen 5 minuten op deze slaapkamer, en toen ik er weg was ontdekte ik deze bult. Ben toen terug gegaan en nog een keer inspectie gedaan. Elke centimeter van het matras bekeken. Kan niets vinden.

Toen maakte ik deze foto, daarna zag ik een mug op de deur zitten. Hij zat stil. Met een snelle beweging van mijn schoen doodgemept. Is het dan echt een muggenbult?
Dat is een muggenbult. Komt verdelger niet voor. Wel heel ranzig verhaal aan het worden, wanneer heb jij voor het laatst je beddengoed gewassen op minimaal 60 graden? En je matras, vies oud goor en nooit omgedraaid, of netjes bijgehouden, regelmatig gelucht door deken eraf te houden en omgedraaid? Wat jij nodig hebt is een schoonmaker voor je huis en azijn voor jezelf tegen de jeuk, geen verdelger.
pi_210658652
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 06:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dat is een muggenbult. Komt verdelger niet voor. Wel heel ranzig verhaal aan het worden, wanneer heb jij voor het laatst je beddengoed gewassen op minimaal 60 graden? En je matras, vies oud goor en nooit omgedraaid, of netjes bijgehouden, regelmatig gelucht door deken eraf te houden en omgedraaid? Wat jij nodig hebt is een schoonmaker voor je huis en azijn voor jezelf tegen de jeuk, geen verdelger.
Blijkbaar te lang geleden. Ook maar aanpakken vandaag. Maar wat kan ik doen aan het matras als ze daarop zitten? Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk te stofzuigen, maar volgens mij zit er nog steeds ergens wat op.

Een groter probleem is dat er ook vast tapijt in deze kamer ligt, weer met de stofzuiger behandeld, maar wie weet of er nog wat in verscholen zit.

Azijn doet trouwens niks tegen de jeuk, al geprobeerd. Ik word er zo langzamerhand getikt van
pi_210658659
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 06:55 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Blijkbaar te lang geleden. Ook maar aanpakken vandaag. Maar wat kan ik doen aan het matras als ze daarop zitten? Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk te stofzuigen, maar volgens mij zit er nog steeds ergens wat op.

Een groter probleem is dat er ook vast tapijt in deze kamer ligt, weer met de stofzuiger behandeld, maar wie weet of er nog wat in verscholen zit.
Op handen en knieën jongen. Emmer sop, groene zeep gebruik je voor ontsmetten van vette lagen, dettol voor ontsmetten. Dus in jouw geval, emmer heet water met dettol, je hebt er maar een scheutje van nodig. Boenborstel kopen en boenen, niets overslaan. Lukt dit niet, wat met een matras en tapijt vaker voorkomt, moet je het professioneel laten reinigen. Is goedkoper om nieuw te kopen, dus kijk op Jysk ofzo, die biedt goede matrassen voor een leuke prijs (in de aanbieding) aan.
pi_210658661
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:01 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Op handen en knieën jongen. Emmer sop, groene zeep gebruik je voor ontsmetten van vette lagen, dettol voor ontsmetten. Dus in jouw geval, emmer heet water met dettol, je hebt er maar een scheutje van nodig. Boenborstel kopen en boenen, niets overslaan. Lukt dit niet, wat met een matras en tapijt vaker voorkomt, moet je het professioneel laten reinigen. Is goedkoper om nieuw te kopen, dus kijk op Jysk ofzo, die biedt goede matrassen voor een leuke prijs (in de aanbieding) aan.
Als de kans groot is dat het niet werkt koop ik liever gelijk een nieuw matras, denk ik
pi_210658670
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Als de kans groot is dat het niet werkt koop ik liever gelijk een nieuw matras, denk ik
Als ik eerlijk ben, als ik jou was zou ik die vandaag nog bestellen. Maar dat komt omdat ik OCD heb en dus zelf nu last heb van psychische jeuk, zie nog net geen beestjes onder mijn huid :P Dat laatste is natuurlijk een grapje, maar wacht niet te lang, want ik heb even voor je gekeken, de site die ik eerder noemde heeft nu tot 60 procent op matrassen, daar heb ik de mijne vandaan en ben er optimaal tevreden over, maar ik wil niet overkomen alsof ik reclame maak, dus ga hem niet nog een keer benoemen ;)
pi_210658684
Misschien een domme vraag, maar wat doe je met een oud matras dat je weg wil gooien? Past niet echt in de vuilcontainer, en wil het ook niet echt buiten in de tuin zetten aangezien ik denk dat het dan een broedplaats word voor nog meer ongedierte.
pi_210658688
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:18 schreef Gobledygook het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat doe je met een oud matras dat je weg wil gooien? Past niet echt in de vuilcontainer, en wil het ook niet echt buiten in de tuin zetten aangezien ik denk dat het dan een broedplaats word voor nog meer ongedierte.
Grofvuil (de stort). Enige (legale) plek. Winkel waar je koopt neemt ook geen oude terug. Kun je dat niet brengen? Moet je zo'n zak bestellen bij de stort zodat ze het op komen halen. Gemeente site zal meer info voor je hebben daar over.
pi_210658696
Hmmm oké. Dan moet ik ff kijken of het ding in de auto past
pi_210658704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:12 schreef Gobledygook het volgende:
Ben half uur thuis en weer een grote gele bult op m’n enkel. Godverdomme wat haat ik die beesten
Dat is de Chinese mug. Die zijn ook bijna niet te zien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210658727
quote:
4s.gif Op zondag 17 september 2023 07:35 schreef Pheno het volgende:

[..]
Dat is de Chinese mug. Die zijn ook bijna niet te zien
Ja dit is een winnende reactie - Award van de dag *O*
pi_210658813
Ik hoop dat het vroeg gaat vriezen dit jaar zodat al die beesten opdonderen. Mis de winter ontzettend
  zondag 17 september 2023 @ 09:24:45 #62
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210659119
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 06:37 schreef Gobledygook het volgende:
Probeerde net weer naar bed te gaan en zat na een half uur weer vol met bulten. Trek het niet meer. Weer matras geïnspecteerd. Zag een piepklein zwart iets over de zijkant van het matras springen. Vlooien? Is er een ander insect dat zo kan springen? Weet 100% zeker dat ik het niet gedroomd heb. Probeerde hem dood te meppen, maar tevergeefs.

Ga vandaag contact opnemen met een verdelger. En tot die tijd slaap ik wel op de bank of zo. Word er helemaal getikt van.
Bedbugs
pi_210659162
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:24 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Bedbugs
Die springen niet volgens mijn research
  zondag 17 september 2023 @ 09:38:55 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_210659178
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:42 schreef Gobledygook het volgende:
Ik hoor ‘s nachts niks, geen gezoem of niks, en zie ook nergens muggen vliegen. Toch zit ik elke ochtend weer vol met muggenbulten. En die kutbeesten vinden het blijkbaar leuk om op kutplekjes te bijten zoals rond mijn enkels.

Godverdomme wat ben ik klaar met die kutzomer. Kut insecten. Laat het ajb gaan vriezen en sneeuwen.
Muggenbeten rond je enkels zijn waarschijnlijk vlooienbeten. Die zoemen inderdaad niet. Sterkte met bestrijden!
disclaimer
  zondag 17 september 2023 @ 09:42:23 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_210659195
Oh en vlooien kun je inderdaad niet doodmeppen. Je kunt ze verdrinken of vergiftigen.
disclaimer
pi_210659197
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Muggenbeten rond je enkels zijn waarschijnlijk vlooienbeten. Die zoemen inderdaad niet. Sterkte met bestrijden!
Dan kan ik toch het beste een professional inschakelen of niet? Volgens mij is daar geen beginnen aan om dat zelf te bestrijden.
  zondag 17 september 2023 @ 09:43:46 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_210659208
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:42 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dan kan ik toch het beste een professional inschakelen of niet? Volgens mij is daar geen beginnen aan om dat zelf te bestrijden.
Valt wel mee. Ten eerste: heb je een huisdier?
disclaimer
pi_210659251
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Valt wel mee. Ten eerste: heb je een huisdier?
Mijn moeder woont bij me en die heeft een kat. Het beest kwam voorheen eigenlijk nooit buiten, sinds kort pas weer. En is zo schuw als de pest. Het is een nachtmerrie om hem te pakken te krijgen. Aaien mag nog wel, maar als je hem oppakt word ie wild.
  zondag 17 september 2023 @ 10:22:05 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_210659489
Nou, dan is het helemaal duidelijk waar dit vandaan komt.

Ga eerst die kat behandelen. Het liefst zet je m in quarantaine, dus hou m in 1 kamer en laat m niet buiten. Behandel de kat met frontline. Daarna kun je systematisch je huis gaan behandelen met poeder en spray. Je kunt dit zelf, maar je moet geduld hebben. En vergeet niet om de kat na dit debacle elk half jaar preventief te behandelen.
disclaimer
pi_210659511
Makkelijker gezegd dan gedaan…
  zondag 17 september 2023 @ 10:35:24 #71
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210659591
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:36 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Die springen niet volgens mijn research
Dan zijn het vlooien of ander ongedierte.

Afgelopen zomer heb ik een keer in een korte broek bij mijn ouders die een deel van de tuin aan het verbouwen zijn geholpen, ook met mijn knieën direct in omgespitte vochtige aarde, je kent dat wel en 's nachts leek het ook of dat ik veel muggenbeten had maar dat waren dus beten van beestjes in aarde. Sommige planten kunnen ook luis hebben die je kunt bestrijden met afwasmiddel.

Direct al het beddengoed gewassen en nergens last van gehad maar als je te lang wacht kun je het niet meer bestrijden denk ik.
  zondag 17 september 2023 @ 10:41:06 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_210659634
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:25 schreef Gobledygook het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan…
Waarom? Wat is er moeilijk aan?
Ja het kost even wat inspanning, maar je wil toch van die beesten af?
disclaimer
pi_210659688
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 10:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom? Wat is er moeilijk aan?
Ja het kost even wat inspanning, maar je wil toch van die beesten af?
Omdat dat rotbeest haast niet te pakken is. Als je hem probeert onder handen te nemen haalt ie je open.
pi_210659695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik had er eentje besteld van Vapona op Bol, maar werkte voor geen reet.

Misschien omdat ik op dezelfde kamer een mobiele airco had aan staan, maar er stond niks op de verpakking dat dat de werking zou belemmeren.
Dan is het helemaal vreemd dat het muggenbeten zouden zijn, muggen haten airco ruimtes. :?
pi_210659742
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan is het helemaal vreemd dat het muggenbeten zouden zijn, muggen haten airco ruimtes. :?
Ik heb echt geen idee meer wat het is. Ben ten einde raad. Misschien moet ik maar accepteren dat dit mijn leven is, ooit zullen die beesten wel weer vertrekken, wat het ook is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')