abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210609386
Ik hoor ‘s nachts niks, geen gezoem of niks, en zie ook nergens muggen vliegen. Toch zit ik elke ochtend weer vol met muggenbulten. En die kutbeesten vinden het blijkbaar leuk om op kutplekjes te bijten zoals rond mijn enkels.

Godverdomme wat ben ik klaar met die kutzomer. Kut insecten. Laat het ajb gaan vriezen en sneeuwen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 07:30:36 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210609479
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:42 schreef Gobledygook het volgende:
Ik hoor ‘s nachts niks, geen gezoem of niks, en zie ook nergens muggen vliegen. Toch zit ik elke ochtend weer vol met muggenbulten. En die kutbeesten vinden het blijkbaar leuk om op kutplekjes te bijten zoals rond mijn enkels.
sorry, euh, volgens mij ben je mis, je zit nu de mug iets in de schoenen te schuiven terwijl 't daar niet thuishoort.
zoiets als 'n transgender met 'n salami met draaiende kop tussen de benen.
ik zal je klacht corrigeren, het zijn vlooien, je hebt last van vlooien in je bed, je bent vies, je hebt je moeder niet onder controle, waar moet 't naar toe met deze wereld, ik laat 't over aan @vogeltjesdans @Viesdik en @tong80
geen vertrouwen meer in deze wereld
mensen die 't verschil niet weten tussen 'n mug of 'n vlooi
waar moet 't naar toe met deze wereld
de moderators en de mentale verbinding met 't wetboek van strafrecht & rechtbank in 't algemeen uitgeoefend op de ongeoefende orde van de ip-gemeenschap, niet 't verschil weten tussen 'n mug en 'n vlooi 'n de beschaving zakt als 'n kaartenhuis door 'n baksteen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210609510
quote:

Godverdomme wat ben ik klaar met die kutzomer. Kut insecten. Laat het ajb gaan vriezen en sneeuwen.
Binnen slapen scheelt een hoop
pi_210609535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
sorry, euh, volgens mij ben je mis, je zit nu de mug iets in de schoenen te schuiven terwijl 't daar niet thuishoort.
ik zal je klacht corrigeren, het zijn vlooien, je hebt last van vlooien in je bed, je bent vies, je hebt je moeder niet onder controle, waar moet 't naar toe met deze wereld, ik laat 't over aan @:vogeltjesdans @:viesdik en @:tong80
de moderators en de mentale verbinding met 't wetboek van strafrecht & rechtbank in 't algemeen uitgeoefend op de ongeoefende orde van de ip-gemeenschap, niet 't verschil weten tussen 'n mug en 'n vlooi 'n de beschaving zakt als 'n kaartenhuis door 'n baksteen
Oké flapsjaak :’)
pi_210609556
quote:

Zitten de bulten netjes op een rij, of zijn ze hier en daar door elkaar? Eerste zijn geen muggen. Tweede wel.
pi_210609714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Zitten de bulten netjes op een rij, of zijn ze hier en daar door elkaar? Eerste zijn geen muggen. Tweede wel.
Soms zitten er twee in de buurt van elkaar, maar ook op verschillende plekken. Vandaag op mijn enkels, pols, onderarm
pi_210609933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:22 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Soms zitten er twee in de buurt van elkaar, maar ook op verschillende plekken. Vandaag op mijn enkels, pols, onderarm
Dat zijn muggenbulten ja. Azijn erop, helpt tegen de jeuk.
pi_210609989
Meestal negeer ik de bulten gewoon en dan is het na een uur of twee weg. Maar die jeuk… wat zou ik graag tot bloedens aan toe krabbelen
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:10:22 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210610069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dat zijn muggenbulten ja. Azijn erop, helpt tegen de jeuk.
nee, 't zijn vlooienbeten want ts = huisdier
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210610073
Het zou zo tof zijn, als de mensheid een uitvinding had gedaan waardoor je je raam open zou kunnen doen maar muggen niet naar binnen zouden kunnen! Stel je voor, een soort zeef, waar de frisse lucht wel doorheen zou kunnen, maar de insecten niet. Zou dat niet fantastisch zijn? Maar helaas bestaat zoiets niet.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_210610167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:10 schreef knoopie het volgende:
Het zou zo tof zijn, als de mensheid een uitvinding had gedaan waardoor je je raam open zou kunnen doen maar muggen niet naar binnen zouden kunnen! Stel je voor, een soort zeef, waar de frisse lucht wel doorheen zou kunnen, maar de insecten niet. Zou dat niet fantastisch zijn? Maar helaas bestaat zoiets niet.
Het zou zo tof zijn als de mensheid een hor had uitgevonden die compatibel is met oude klotehuizen die nog ramen hebben met zo’n gaatjes stok.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:29:02 #12
363374 Regilio_
De neug rakken
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:33:29 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210610220
Ik heb hetzelfde probleem normaal gesproken, als er muggen zijn dan weten ze me te vinden en zit ik helemaal onder. En inderdaad de jeuk... om geschift van de worden. En al die huis- tuin- en keukenmiddeltjes tegen jeuk (azijn erop doen! Een kruisje erin zetten met je nagels! Aloe erop doen!) werken totaal niet.

Wat wel werkt is zo'n elektrische antimuggenstekker. Ik heb die van Kruidvat eigen merk, ik neem aan dat alle merken prima werken.
pi_210610293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:33 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem normaal gesproken, als er muggen zijn dan weten ze me te vinden en zit ik helemaal onder. En inderdaad de jeuk... om geschift van de worden. En al die huis- tuin- en keukenmiddeltjes tegen jeuk (azijn erop doen! Een kruisje erin zetten met je nagels! Aloe erop doen!) werken totaal niet.

Wat wel werkt is zo'n elektrische antimuggenstekker. Ik heb die van Kruidvat eigen merk, ik neem aan dat alle merken prima werken.
Ik had er eentje besteld van Vapona op Bol, maar werkte voor geen reet.

Misschien omdat ik op dezelfde kamer een mobiele airco had aan staan, maar er stond niks op de verpakking dat dat de werking zou belemmeren.
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:17:44 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210610565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Gobledygook het volgende:

[..]

Misschien omdat ik op dezelfde kamer een mobiele airco had aan staan, maar er stond niks op de verpakking dat dat de werking zou belemmeren.
dat durf ik niet te zeggen want ik heb geen airco.
Ik heb wel altijd een ventilator aanstaan in de zomer op mijn slaapkamer, en dat lijkt de werking niet te beinvloeden (en houdt muggen weg bij mijn oren en gezicht want ze houden kennelijk niet van wind)

En DEET? Heb je dat al eens geprobeerd? (of een klamboe, maar dan wel zorgen dat je helemaal onder de klamboe ligt en er niet een lichaamdeel nog uitsteekt of tegen het gaas aan ligt).

[ Bericht 0% gewijzigd door herverwijderd op 12-09-2023 10:22:49 ]
pi_210610583
quote:

Muggenstekker.

Citroenplant en als die zalfjes helpen niet. (tenminste bij mij niet)
pi_210610596
quote:
In Parijs zijn ze al bezig om tijgermuggen te bestrijden, omdat ze bang zijn voor Dengue...
https://www.demorgen.be/s(...)an-dengue~b726b390/?
pi_210610917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:10 schreef knoopie het volgende:
Nee, die bestaan niet en je kunt ze ook niet bij de Blokker kopen.

https://www.blokker.nl/bl(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jammer.
pi_210611181
Op je slaapkamer geen hor hebben :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_210611228
quote:

Bakje of beker schoonmaakazijn op je nachtkastje zetten, probleem opgelost.
pi_210611377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

Jammer.
Dit is voor een deur.
pi_210611625
Mss bedwantsen :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210611834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

Jammer.
Dat is echt balen dat dat nog niet bedacht is en al helemaal niet voor ¤3,99 bij de Blokker te koop is!
pi_210612383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:46 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dit is voor een deur.
Dit is voor een raam.

https://www.blokker.nl/ra(...)-korten/3383764.html
pi_210612692
Je ma had vanochtend ook last van een bult die tegen haar aandrukte.
pi_210613510
quote:
Gelukkig maar. Want als zo een mug op het labeltje ziet staan dat de hor eigenlijk voor een deur bedoeld is, dan gaat hij er gewoon doorheen hoor. Zo zijn die stiekemerds!
pi_210613534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:09 schreef knoopie het volgende:

[..]
Gelukkig maar. Want als zo een mug op het labeltje ziet staan dat de hor eigenlijk voor een deur bedoeld is, dan gaat hij er gewoon doorheen hoor. Zo zijn die stiekemerds!
Ik moest zo lachen om 'stiekemerds'.
pi_210614306
TS is GEDJOEKT door die SHI WAHED gekke STEEKbeesten!!!
pi_210614959
Godveredomme ontdekte net een plantenbak vol met stilstaand water in de tuin. Vind je het gek dat het hier stikt van die klotebeesten.

Maar waarom hoor / zie ik ze niet??? Ik heb alle muren nagekeken en ‘s nachts hoor ik geen gezoem. Hoe dan?
pi_210615166
Weet je zeker dat het muggen zijn? Dit klinkt eerder als bedwantsen. Die zijn veel moeilijker en duurder om te bestrijden.

Zitten de bulten bij elkaar?
pi_210615241
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Weet je zeker dat het muggen zijn? Dit klinkt eerder als bedwantsen. Die zijn veel moeilijker en duurder om te bestrijden.

Zitten de bulten bij elkaar?
Nee ze zitten overal. Armen, benen. En als het bedwantsen waren had ik dat waarschijnlijk wel gezien
pi_210615359
Ben half uur thuis en weer een grote gele bult op m’n enkel. Godverdomme wat haat ik die beesten
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:29:53 #33
504304 Zoon_John
Ga ergens anders staan mauwen
pi_210615558
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:42 schreef Cockwhale het volgende:
Je ma had vanochtend ook last van een bult die tegen haar aandrukte.
Zeg maar gerust een bergtop. Niet zo bescheiden man.
pi_210616051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:01 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Nee ze zitten overal. Armen, benen. En als het bedwantsen waren had ik dat waarschijnlijk wel gezien
Bedwantsen zijn juist heel goed in verstoppen.
pi_210616351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:12 schreef Gobledygook het volgende:
Ben half uur thuis en weer een grote gele bult op m’n enkel. Godverdomme wat haat ik die beesten
Haha homo met monkeypox gespot!
pi_210616457
Lekker ventilator op slaapkamer aan die over je bed heen en weer waait, houden muggen niet zo van.
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:45:36 #37
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_210617058
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:15 schreef Lenny77 het volgende:
Mss bedwantsen :o
Ooit gehad in Colombia, wat een verschrikking is dat zeg.
Ben uiteindelijk ook maar verhuisd
pi_210617834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Bedwantsen zijn juist heel goed in verstoppen.
Volgens google zou je bedwantsen moeten herkennen aan kleine bloedvekjes in je dekbed, die kan ik niet bespeuren. En het maakt geen sense dat ik dan overdag ineens nieuwe bultjes ontdek. Het is bovendien wel vreemd dat ik daar toevallig nu ineens last van krijg, nu het de hele tijd zo warm is.
pi_210621087
Deze ochtend op het nieuws: dit weekend enorme hoeveelheden muggen verwacht.
Snel naar de Blokker TS!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 13 september 2023 @ 10:52:24 #40
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_210621572
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:54 schreef Lenny77 het volgende:
Deze ochtend op het nieuws: dit weekend enorme hoeveelheden muggen verwacht.
Snel naar de Blokker TS!
:o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210621795
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 13 september 2023 @ 11:34:42 #42
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_210621827
quote:
Blokker bedoelde ik :@ :P
Dat de muggen weer actief zijn heb ik nu helaas ook gemerkt -O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210622545
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 11:34 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Blokker bedoelde ik :@ :P
Dat de muggen weer actief zijn heb ik nu helaas ook gemerkt -O-
Ooowww :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 13 september 2023 @ 12:47:27 #44
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_210622558
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ooowww :P
Ik hoorde ze vannacht alweer bij mijn oren Bzzzz :'(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210625733
Ik snap alleen niet hoe een hor gaat helpen als ik mijn ramen dichthoud. De muggen die mij plagen zitten of al binnen, of komen op een andere manier binnen.

Snap ook niet waarom ik ze niet hoor zoemen. De muggenbulten van de laatste dagen zitten vooral op en rond mijn benen, dus misschien komen ze gewoon niet dichtbij mijn gezicht genoeg om te horen?

Ga toch maar wat andere dingen proberen. Misschien nog een muggenstekker proberen ofzo. Ik heb iets nodig waardoor die beesten wegblijven als ze al binnen zitten.
pi_210658107

Kan iemand me alsjeblieft vertellen waar je aan denkt bij het zien van deze bult? Het lijkt op een muggenbult, maar het is een klein bultje. Muggenbulten zijn normaal gesproken groter.

Ik heb vandaag de hele slaapkamer ondersteboven gehaald. Overal geweest met de stofzuiger, beddengoed eraf getrokken en afgesloten in een plastic zak. Ik ontdek steeds van deze bultjes, maar ik weet niet wat het is en het drijft me tot wanhoop. Muggen, bedwantsen, vlooien? Wat is het?

Was vanavond nog geen 5 minuten op deze slaapkamer, en toen ik er weg was ontdekte ik deze bult. Ben toen terug gegaan en nog een keer inspectie gedaan. Elke centimeter van het matras bekeken. Kan niets vinden.

Toen maakte ik deze foto, daarna zag ik een mug op de deur zitten. Hij zat stil. Met een snelle beweging van mijn schoen doodgemept. Is het dan echt een muggenbult?
pi_210658466
Heb helemaal niets gelezen, enkel de titel.

Maar zeer terechte klacht!
Ik werd afgelopen ochtend wakker van 6 muggenbeten.
Vier op armen en benen, 1 tussen mijn knokkels en 1 net onder mijn wenkbrauw.
Loop buiten op het terras op mijn werk, hopla, nog 4 erbij, zelfs door kleding heen. Fijn op je wreef en enkel.

Echt serieus? Er is een massa uitsterving gaande. Bijen, vlinders, allemaal fijne beestjes die steeds minder voorkomen. Maar die kut muggen tieren welig kunnen die gewoon niet fijn uitsterven?
pi_210658472
En ook nog eens dat gezoem. Val je bijna in slaap, komt die pokke mug even fijn testen of ze je bloed veilig kunnen eten.

Die krengen zijn ook nog erg voorzichtig, maai ernaar en ze wachten even tot ze het weer proberen.
Verstop jezelf zoveel mogelijk en ze slurpen gewoon uit je voorhoofd omdat die niet bedekt is, of uit je voet die perongelijk in je slaap een plekje biedt voor ze

Gruwelijke beesten, ik pleit voor een genocide.
pi_210658520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik zal je klacht corrigeren, het zijn vlooien, je hebt last van vlooien in je bed, je bent vies, je hebt je moeder niet onder controle, waar moet 't naar toe met deze wereld, ik laat 't over aan @:vogeltjesdans @:viesdik en @:tong80
Niet te lezen
pi_210658634
Probeerde net weer naar bed te gaan en zat na een half uur weer vol met bulten. Trek het niet meer. Weer matras geïnspecteerd. Zag een piepklein zwart iets over de zijkant van het matras springen. Vlooien? Is er een ander insect dat zo kan springen? Weet 100% zeker dat ik het niet gedroomd heb. Probeerde hem dood te meppen, maar tevergeefs.

Ga vandaag contact opnemen met een verdelger. En tot die tijd slaap ik wel op de bank of zo. Word er helemaal getikt van.
pi_210658642
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 00:09 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand me alsjeblieft vertellen waar je aan denkt bij het zien van deze bult? Het lijkt op een muggenbult, maar het is een klein bultje. Muggenbulten zijn normaal gesproken groter.

Ik heb vandaag de hele slaapkamer ondersteboven gehaald. Overal geweest met de stofzuiger, beddengoed eraf getrokken en afgesloten in een plastic zak. Ik ontdek steeds van deze bultjes, maar ik weet niet wat het is en het drijft me tot wanhoop. Muggen, bedwantsen, vlooien? Wat is het?

Was vanavond nog geen 5 minuten op deze slaapkamer, en toen ik er weg was ontdekte ik deze bult. Ben toen terug gegaan en nog een keer inspectie gedaan. Elke centimeter van het matras bekeken. Kan niets vinden.

Toen maakte ik deze foto, daarna zag ik een mug op de deur zitten. Hij zat stil. Met een snelle beweging van mijn schoen doodgemept. Is het dan echt een muggenbult?
Dat is een muggenbult. Komt verdelger niet voor. Wel heel ranzig verhaal aan het worden, wanneer heb jij voor het laatst je beddengoed gewassen op minimaal 60 graden? En je matras, vies oud goor en nooit omgedraaid, of netjes bijgehouden, regelmatig gelucht door deken eraf te houden en omgedraaid? Wat jij nodig hebt is een schoonmaker voor je huis en azijn voor jezelf tegen de jeuk, geen verdelger.
pi_210658652
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 06:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dat is een muggenbult. Komt verdelger niet voor. Wel heel ranzig verhaal aan het worden, wanneer heb jij voor het laatst je beddengoed gewassen op minimaal 60 graden? En je matras, vies oud goor en nooit omgedraaid, of netjes bijgehouden, regelmatig gelucht door deken eraf te houden en omgedraaid? Wat jij nodig hebt is een schoonmaker voor je huis en azijn voor jezelf tegen de jeuk, geen verdelger.
Blijkbaar te lang geleden. Ook maar aanpakken vandaag. Maar wat kan ik doen aan het matras als ze daarop zitten? Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk te stofzuigen, maar volgens mij zit er nog steeds ergens wat op.

Een groter probleem is dat er ook vast tapijt in deze kamer ligt, weer met de stofzuiger behandeld, maar wie weet of er nog wat in verscholen zit.

Azijn doet trouwens niks tegen de jeuk, al geprobeerd. Ik word er zo langzamerhand getikt van
pi_210658659
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 06:55 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Blijkbaar te lang geleden. Ook maar aanpakken vandaag. Maar wat kan ik doen aan het matras als ze daarop zitten? Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk te stofzuigen, maar volgens mij zit er nog steeds ergens wat op.

Een groter probleem is dat er ook vast tapijt in deze kamer ligt, weer met de stofzuiger behandeld, maar wie weet of er nog wat in verscholen zit.
Op handen en knieën jongen. Emmer sop, groene zeep gebruik je voor ontsmetten van vette lagen, dettol voor ontsmetten. Dus in jouw geval, emmer heet water met dettol, je hebt er maar een scheutje van nodig. Boenborstel kopen en boenen, niets overslaan. Lukt dit niet, wat met een matras en tapijt vaker voorkomt, moet je het professioneel laten reinigen. Is goedkoper om nieuw te kopen, dus kijk op Jysk ofzo, die biedt goede matrassen voor een leuke prijs (in de aanbieding) aan.
pi_210658661
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:01 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Op handen en knieën jongen. Emmer sop, groene zeep gebruik je voor ontsmetten van vette lagen, dettol voor ontsmetten. Dus in jouw geval, emmer heet water met dettol, je hebt er maar een scheutje van nodig. Boenborstel kopen en boenen, niets overslaan. Lukt dit niet, wat met een matras en tapijt vaker voorkomt, moet je het professioneel laten reinigen. Is goedkoper om nieuw te kopen, dus kijk op Jysk ofzo, die biedt goede matrassen voor een leuke prijs (in de aanbieding) aan.
Als de kans groot is dat het niet werkt koop ik liever gelijk een nieuw matras, denk ik
pi_210658670
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Als de kans groot is dat het niet werkt koop ik liever gelijk een nieuw matras, denk ik
Als ik eerlijk ben, als ik jou was zou ik die vandaag nog bestellen. Maar dat komt omdat ik OCD heb en dus zelf nu last heb van psychische jeuk, zie nog net geen beestjes onder mijn huid :P Dat laatste is natuurlijk een grapje, maar wacht niet te lang, want ik heb even voor je gekeken, de site die ik eerder noemde heeft nu tot 60 procent op matrassen, daar heb ik de mijne vandaan en ben er optimaal tevreden over, maar ik wil niet overkomen alsof ik reclame maak, dus ga hem niet nog een keer benoemen ;)
pi_210658684
Misschien een domme vraag, maar wat doe je met een oud matras dat je weg wil gooien? Past niet echt in de vuilcontainer, en wil het ook niet echt buiten in de tuin zetten aangezien ik denk dat het dan een broedplaats word voor nog meer ongedierte.
pi_210658688
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:18 schreef Gobledygook het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat doe je met een oud matras dat je weg wil gooien? Past niet echt in de vuilcontainer, en wil het ook niet echt buiten in de tuin zetten aangezien ik denk dat het dan een broedplaats word voor nog meer ongedierte.
Grofvuil (de stort). Enige (legale) plek. Winkel waar je koopt neemt ook geen oude terug. Kun je dat niet brengen? Moet je zo'n zak bestellen bij de stort zodat ze het op komen halen. Gemeente site zal meer info voor je hebben daar over.
pi_210658696
Hmmm oké. Dan moet ik ff kijken of het ding in de auto past
pi_210658704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:12 schreef Gobledygook het volgende:
Dat is de Chinese mug. Die zijn ook bijna niet te zien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210658727
quote:
4s.gif Op zondag 17 september 2023 07:35 schreef Pheno het volgende:

[..]
Dat is de Chinese mug. Die zijn ook bijna niet te zien
Ja dit is een winnende reactie - Award van de dag *O*
pi_210658813
Ik hoop dat het vroeg gaat vriezen dit jaar zodat al die beesten opdonderen. Mis de winter ontzettend
  zondag 17 september 2023 @ 09:24:45 #62
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210659119
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 06:37 schreef Gobledygook het volgende:
Probeerde net weer naar bed te gaan en zat na een half uur weer vol met bulten. Trek het niet meer. Weer matras geïnspecteerd. Zag een piepklein zwart iets over de zijkant van het matras springen. Vlooien? Is er een ander insect dat zo kan springen? Weet 100% zeker dat ik het niet gedroomd heb. Probeerde hem dood te meppen, maar tevergeefs.

Ga vandaag contact opnemen met een verdelger. En tot die tijd slaap ik wel op de bank of zo. Word er helemaal getikt van.
Bedbugs
pi_210659162
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:24 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Bedbugs
Die springen niet volgens mijn research
  zondag 17 september 2023 @ 09:38:55 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_210659178
quote:

Muggenbeten rond je enkels zijn waarschijnlijk vlooienbeten. Die zoemen inderdaad niet. Sterkte met bestrijden!
disclaimer
  zondag 17 september 2023 @ 09:42:23 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_210659195
Oh en vlooien kun je inderdaad niet doodmeppen. Je kunt ze verdrinken of vergiftigen.
disclaimer
pi_210659197
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Muggenbeten rond je enkels zijn waarschijnlijk vlooienbeten. Die zoemen inderdaad niet. Sterkte met bestrijden!
Dan kan ik toch het beste een professional inschakelen of niet? Volgens mij is daar geen beginnen aan om dat zelf te bestrijden.
  zondag 17 september 2023 @ 09:43:46 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_210659208
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:42 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dan kan ik toch het beste een professional inschakelen of niet? Volgens mij is daar geen beginnen aan om dat zelf te bestrijden.
Valt wel mee. Ten eerste: heb je een huisdier?
disclaimer
pi_210659251
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Valt wel mee. Ten eerste: heb je een huisdier?
Mijn moeder woont bij me en die heeft een kat. Het beest kwam voorheen eigenlijk nooit buiten, sinds kort pas weer. En is zo schuw als de pest. Het is een nachtmerrie om hem te pakken te krijgen. Aaien mag nog wel, maar als je hem oppakt word ie wild.
  zondag 17 september 2023 @ 10:22:05 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_210659489
Nou, dan is het helemaal duidelijk waar dit vandaan komt.

Ga eerst die kat behandelen. Het liefst zet je m in quarantaine, dus hou m in 1 kamer en laat m niet buiten. Behandel de kat met frontline. Daarna kun je systematisch je huis gaan behandelen met poeder en spray. Je kunt dit zelf, maar je moet geduld hebben. En vergeet niet om de kat na dit debacle elk half jaar preventief te behandelen.
disclaimer
pi_210659511
Makkelijker gezegd dan gedaan…
  zondag 17 september 2023 @ 10:35:24 #71
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210659591
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 09:36 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Die springen niet volgens mijn research
Dan zijn het vlooien of ander ongedierte.

Afgelopen zomer heb ik een keer in een korte broek bij mijn ouders die een deel van de tuin aan het verbouwen zijn geholpen, ook met mijn knieën direct in omgespitte vochtige aarde, je kent dat wel en 's nachts leek het ook of dat ik veel muggenbeten had maar dat waren dus beten van beestjes in aarde. Sommige planten kunnen ook luis hebben die je kunt bestrijden met afwasmiddel.

Direct al het beddengoed gewassen en nergens last van gehad maar als je te lang wacht kun je het niet meer bestrijden denk ik.
  zondag 17 september 2023 @ 10:41:06 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_210659634
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:25 schreef Gobledygook het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan…
Waarom? Wat is er moeilijk aan?
Ja het kost even wat inspanning, maar je wil toch van die beesten af?
disclaimer
pi_210659688
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 10:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom? Wat is er moeilijk aan?
Ja het kost even wat inspanning, maar je wil toch van die beesten af?
Omdat dat rotbeest haast niet te pakken is. Als je hem probeert onder handen te nemen haalt ie je open.
pi_210659695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Gobledygook het volgende:

[..]

Dan is het helemaal vreemd dat het muggenbeten zouden zijn, muggen haten airco ruimtes. :?
pi_210659742
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan is het helemaal vreemd dat het muggenbeten zouden zijn, muggen haten airco ruimtes. :?
Ik heb echt geen idee meer wat het is. Ben ten einde raad. Misschien moet ik maar accepteren dat dit mijn leven is, ooit zullen die beesten wel weer vertrekken, wat het ook is.
  zondag 17 september 2023 @ 11:04:09 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_210659879
Godsamme zeg. Het is overduidelijk wat het is en de oplossing is ook al gegeven. Maar je gaat liever zitten zwelgen. Denk dat ik wel weet van wie je een kloontje bent :')
disclaimer
pi_210659903
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
Godsamme zeg. Het is overduidelijk wat het is en de oplossing is ook al gegeven. Maar je gaat liever zitten zwelgen. Denk dat ik wel weet van wie je een kloontje bent :')
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
  zondag 17 september 2023 @ 11:07:18 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_210659907
Ja dan niet he. Dan wil je ook geen hulp. :W
disclaimer
pi_210660572
.

[ Bericht 100% gewijzigd door the-eye op 17-09-2023 12:24:07 ]
I'm sliding like a lizard on my belly and back
pi_210660575
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:53 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee meer wat het is. Ben ten einde raad. Misschien moet ik maar accepteren dat dit mijn leven is, ooit zullen die beesten wel weer vertrekken, wat het ook is.
Zit je nou te trollen? Je krijgt alle hulp hier. Je moet er wel zelf wat aan doen, maar volgens mij wacht je tot een FOKker zich aanbiedt om het gore huis van je moeder, jij woont bij haar zij niet bij jou, schoon te maken. Nog nooit een volwassen persoon zo zielig horen doen over beestjes.
pi_210660753
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Lekkere oplossing inderdaad, ff een kat vangen en behandelen die niet van mij is en zo schuw is als de tering, daarna klooien met poedertjes en hopen dat het weggaat. En dat is er vanuit gaande dat het ook echt vlooien zijn.
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.
pi_210660796
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:06 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Bel even met de dierenarts, die hebben ook wel andere middelen. Bv iets dat je dat je door het eten kan doen ipv op de kat zelf moet spuiten.

Ze hebben ook goede middelen om je huis te ontvlooien en de eitjes aan te pakken (anders zit je in korte tijd weer met ellende).
pi_210664084
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 12:43 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dus, vlooien in je bed maar kat is schuw en valt aan als je meer doet dan aait? Die heeft daar niet geslapen. Dus is de vraag, kwam kat met vlooien, of kreeg de kat vlooien bij jullie? Gezien je verhaal steeds meer smoezen krijgt om niks er aan te doen, vermoed ik dat je ook weinig response meer gaat krijgen.
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.

Het zijn geen smoezen, ben gewoon moe. Durf zowat niet meer in mijn eigen nest te slapen omdat ik weet dat ik weer wakker word vol bulten. Net ook weer. Was ff op die kamer om het oude matras weg te halen, nog geen 5 minuten bezig geweest en weer drie bulten verspreid over beide armen. Ik word er gewoon moedeloos van dat ik niet precies weet wat het is, of het meerdere dingen zijn, en dus ook niet hoe ik het het beste kan bestrijden.

Misschien moet ik toch maar iemand bellen die er meer verstand van heeft, nee heb je en ja kan je krijgen.
pi_210664257
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:05 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb dit probleem pas sinds kort, dus toen we de kat kregen had ie ze nog niet.

Het zijn geen smoezen, ben gewoon moe. Durf zowat niet meer in mijn eigen nest te slapen omdat ik weet dat ik weer wakker word vol bulten. Net ook weer. Was ff op die kamer om het oude matras weg te halen, nog geen 5 minuten bezig geweest en weer drie bulten verspreid over beide armen. Ik word er gewoon moedeloos van dat ik niet precies weet wat het is, of het meerdere dingen zijn, en dus ook niet hoe ik het het beste kan bestrijden.

Misschien moet ik toch maar iemand bellen die er meer verstand van heeft, nee heb je en ja kan je krijgen.
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.
pi_210664784
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:13 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Je bent dit topic 5 dagen geleden gestart. In die dagen had je er al lang vanaf kunnen zijn. Actie, van je reet af, ga poetsen voor het een vlooienplaag wordt.
Serieuze vraag: hoe gaat poetsen helpen bij vlooien? Die beesten springen. Als ik de kamer ga boenen zitten ze er toch nog? Of ze springen op mij. Ze kunnen overal gaan zitten. Op mijn kleren, onder het tapijt. Plekken waar je niet kan komen.
pi_210664832

Hier nog maar eens een mooie foto, misschien zijn er experts aanwezig die kunnen vertellen of dit een muggenbult is of een vlooienbult.
pi_210664931
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:48 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Hier nog maar eens een mooie foto, misschien zijn er experts aanwezig die kunnen vertellen of dit een muggenbult is of een vlooienbult.
RIP
pi_210664955

Het zijn ook verschillende groottes, dus Joost mag weten of het nou muggen of vlooien zijn of allebei :’)
  zondag 17 september 2023 @ 17:09:55 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_210665011
Toen ik mijn laatste vlooienplaag ontdekte had ik m binnen een paar dagen onder controle hoor :P het is echt niet zo moeilijk, maar als je het graag heel moeilijk wil maken, be my guest. Bel dan morgen wel even een bestrijdingsdienst, want als je het negeert gaat het zeker niet weg. Echt niet.
disclaimer
pi_210665200
Kan ik jou inhuren?
pi_210666709
Lees net dat vlooien ook actief zijn in de winter. Dus wachten tot het kouder wordt heeft geen zin.

Dus als ik het goed begrijp:

- Vlooienband om bij kat
- Elke dag hele huis stofzuigen
- Elke dag beddengoed / kleding wassen

Om van vlooien af te komen?

Ik zag er vanavond eentje springen op mijn been, dus nu 100% zeker dat dit het is.
  zondag 17 september 2023 @ 19:54:06 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_210666754
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.

Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
disclaimer
pi_210667054
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Nee, je moet de kat behandelen met frontline en in quarantaine zetten en systematisch je huis met vlooiengif behandelen. Zoals ik eerder al zei dus.

Stofzuigen en beddengoed wassen maakt niet uit. Al is het sowieso geen slecht idee.
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
pi_210667077
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 17:01 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]

Het zijn ook verschillende groottes, dus Joost mag weten of het nou muggen of vlooien zijn of allebei :’)
Gevaccineerd zeker? ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Jacy-Jacy op 17-09-2023 20:32:38 ]
pi_210667087
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Wacht ff. Vlooien hebben dieren nodig om te overleven, toch? Ze kunnen op mensen gaan zitten, en op kleding, of in bed. Maar daar kunnen ze niet van overleven. Uiteindelijk komen ze allemaal van die kat. Dus als ik die kat nou een keer in de twee weken bombardeer met dat Frontline spul, dan is het theoretisch gezien toch opgelost?
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.

NIET OP JE KAT MAAR IN JE HUIS.

Mijn zoontje had een keer een zwerfkatje aangeraakt, en dat heb ik geweten. Die vlooien loop je mee naar binnen. Blijven volhouden en dan win je.
pi_210667128
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef SQ het volgende:

En btw welk vlooiengif raad je aan om het huis mee te bombarderen? Des te sterker des te beter denk? Zolang ik er zelf niet letterlijk ziek van wordt vind ik alles prima.
pi_210667182
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Antivlooienspray die ook de larven van de vlooien vernietigd, want anders blijven die larven steeds uitkomen, en dan blijf je bezig.

NIET OP JE KAT MAAR IN JE HUIS.

Mijn zoontje had een keer een zwerfkatje aangeraakt, en dat heb ik geweten. Die vlooien loop je mee naar binnen. Blijven volhouden en dan win je.
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.

Heb je aanraders voor vlooiengif spuitbussen? Dat + Frontline pipetjes voor de kat, regelmatig herhalen, dan zou het verholpen moeten zijn als ik het goed begrijp.
pi_210667208
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 07:28 schreef Gobledygook het volgende:
Hmmm oké. Dan moet ik ff kijken of het ding in de auto past
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.
pi_210667243
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:34 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ja, je hebt gelijk. Die krengen kunnen blijkbaar maanden overleven zonder te voeden. God was echt in een kuthumeur toen ie vlooien maakte.

Heb je aanraders voor vlooiengif spuitbussen? Dat + Frontline pipetjes voor de kat, regelmatig herhalen, dan zou het verholpen moeten zijn als ik het goed begrijp.
https://allemaalbeestjes.be/beste-vlooienspray/

Het is te doen, bij ons waren ze op een gegeven moment ook weg.
pi_210667313
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Als er nog vlooien op dat matras zitten, zou ik het niet in de auto vervoeren.
Als ze op mij zitten zitten ze in de auto, want die gebruik ik dagelijks. Dus de auto ook behandelen met spray?
pi_210667414
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Als ze op mij zitten zitten ze in de auto, want die gebruik ik dagelijks. Dus de auto ook behandelen met spray?
Ja, en als je wast onder de 50 graden gaan vlooien niet dood.
pi_210667551
Ik wacht nog ff af of SQ nog een aanrader heeft qua merk voordat ik wat koop. Weet niet in hoeverre wassen zin heeft, maar ga wel mijn best doen dagelijks te stofzuigen.

In de tussentijd lees ik dat een schoteltje water met afwasmiddel en wat licht erop een goeie lokker is voor die krengen. Als ik dat naast m'n bed zet laten ze me misschien 's nachts met rust.
  zondag 17 september 2023 @ 21:01:21 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_210667731
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Gobledygook het volgende:
Ik wacht nog ff af of SQ nog een aanrader heeft qua merk voordat ik wat koop. Weet niet in hoeverre wassen zin heeft, maar ga wel mijn best doen dagelijks te stofzuigen.

In de tussentijd lees ik dat een schoteltje water met afwasmiddel en wat licht erop een goeie lokker is voor die krengen. Als ik dat naast m'n bed zet laten ze me misschien 's nachts met rust.
Dat heb ik toen ook gedaan, maar wel oppassen voor brand.
pi_210668026
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat heb ik toen ook gedaan, maar wel oppassen voor brand.
Als je een lamp gebruikt ipv kaars zou het niet uit moeten maken toch? Maar hangt een rookmelder buiten de deur, dus denk dat ik wel goed zit.
pi_210668143
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Nee. Vlooien hebben bloed nodig. Dus als ze niet op dier zitten (wat ze prettiger vinden omdat ze dan onder de vacht kunnen verstoppen), zitten ze op mens. En die bulten zijn echt muggenbulten, vlooienbeten zijn veel kleiner en vullen niet met zoveel vocht (dat gele). Daarnaast wordt het tijd dat je er wat aan gaat doen. Zat je beddengoed al in de was?
pi_210668152
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Gobledygook het volgende:

Dit is een oprechte vraag, maar je zei dat je samenwoont met je moeder. Kan zij je niet helpen?
pi_210668271
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:49 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Nee. Vlooien hebben bloed nodig. Dus als ze niet op dier zitten (wat ze prettiger vinden omdat ze dan onder de vacht kunnen verstoppen), zitten ze op mens. En die bulten zijn echt muggenbulten, vlooienbeten zijn veel kleiner en vullen niet met zoveel vocht (dat gele). Daarnaast wordt het tijd dat je er wat aan gaat doen. Zat je beddengoed al in de was?
Maar van alle bronnen die ik heb gelezen, wordt er gezegd dat vlooien niet kunnen overleven van mensenbloed. Daarvoor hebben ze dierenbloed nodig. Als ze dat niet kunnen krijgen zullen ze uiteindelijk sterven, al kan het maanden duren.

En ja, ik heb blijkbaar nog steeds last van muggen. Maar ik heb nu twee keer een vlo gezien, althans, een klein zwart puntje dat een reuzesprong maakt. Moeten wel vlooien zijn. En daar maak ik me nu ff meer druk om, aangezien die krengen hardnekkiger zijn. Die muggen rotten vanzelf wel weer een keer op.

Beddengoed zit in de was, nieuw beddengoed + matras gehaald, oude matras ff op zolder gedumpt tot ik in de gelegenheid ben om hem naar de stort te brengen. Op zolder komt haast nooit iemand, behalve de kat.
pi_210668282
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:50 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dit is een oprechte vraag, maar je zei dat je samenwoont met je moeder. Kan zij je niet helpen?
Niet echt, heeft beginnende alzheimer en is niet zo mobiel meer.
pi_210668298
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:04 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Niet echt, heeft beginnende alzheimer en is niet zo mobiel meer.
Nee die kan niet helpen. Ik ga je een DM sturen omdat ik wat vragen heb die te persoonlijk gaan worden voor een publiekelijk topic.
pi_210668310
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:03 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Maar van alle bronnen die ik heb gelezen, wordt er gezegd dat vlooien niet kunnen overleven van mensenbloed. Daarvoor hebben ze dierenbloed nodig. Als ze dat niet kunnen krijgen zullen ze uiteindelijk sterven, al kan het maanden duren.

En ja, ik heb blijkbaar nog steeds last van muggen. Maar ik heb nu twee keer een vlo gezien, althans, een klein zwart puntje dat een reuzesprong maakt. Moeten wel vlooien zijn. En daar maak ik me nu ff meer druk om, aangezien die krengen hardnekkiger zijn. Die muggen rotten vanzelf wel weer een keer op.

Beddengoed zit in de was, nieuw beddengoed + matras gehaald, oude matras ff op zolder gedumpt tot ik in de gelegenheid ben om hem naar de stort te brengen. Op zolder komt haast nooit iemand, behalve de kat.
Ze overleven maanden via jouw bloed als het moet, maar leggen ook duizenden, al dan niet tienduizenden eitjes in die tussentijd. Die ook weer zoveel eitjes leggen. Dat moet voorkomen worden, dat het echt een plaag wordt ;)
pi_210668492
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:08 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ze overleven maanden via jouw bloed als het moet, maar leggen ook duizenden, al dan niet tienduizenden eitjes in die tussentijd. Die ook weer zoveel eitjes leggen. Dat moet voorkomen worden, dat het echt een plaag wordt ;)
Ja dus vandaar wil ik het kattenbeest behandelen met Frontliner en het huis (of in ieder geval de kamers met tapijt) bombarderen met gif.
pi_210668545
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:28 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ja dus vandaar wil ik het kattenbeest behandelen met Frontliner en het huis (of in ieder geval de kamers met tapijt) bombarderen met gif.
Ga voor https://www.petsplace.nl/(...)-m-8713942402369-pps
of als kat echt niet tegen aanraken kan, deze: https://www.dierapotheker.nl/beaphar-vlo-kill-hond-en-kat
Die laatste kun je vermorzelen en door het eten of wat leverworst prakken.

Gebruik dit voor je tapijt (en bank, stoelen met stof etc.) https://www.dierapotheker(...)m_content=Beaphar%20(dsa)

Succes ermee.
pi_210668675
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:34 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ga voor https://www.petsplace.nl/(...)-m-8713942402369-pps
of als kat echt niet tegen aanraken kan, deze: https://www.dierapotheker.nl/beaphar-vlo-kill-hond-en-kat
Die laatste kun je vermorzelen en door het eten of wat leverworst prakken.

Gebruik dit voor je tapijt (en bank, stoelen met stof etc.) https://www.dierapotheker(...)m_content=Beaphar%20(dsa)

Succes ermee.
Thanks, ga het proberen.
pi_210669819
Is besteld, als het goed is morgen in huis. Bakje water met afwasmiddel en lamp aan deed niet veel vannacht, geen vlo in te vinden. Maar wel weer gierende jeuk rond beide enkels. Trek mijn sok omlaag en ja hoor zie weer een piepklein zwart kreng een sprong maken. Misschien was het bakje te hoog of de lamp niet dichtbij genoeg. Of op de verkeerde plek… stond naast mijn bed ter hoogte van mijn hoofd, maar ze lijken vooral dol te zijn op mijn enkels. Vanavond nog maar eens proberen.

Weet iemand toevallig ook of een stoom apparaat handig is als je tapijt hebt? Ik las net dat de stofzuiger niet altijd alle vlooien meeneemt, en dat een stoom apparaat wel alles vermoord. Aangezien ik twee kamers met tapijt heb, misschien is dit handig?
pi_210669861
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 06:54 schreef Gobledygook het volgende:
Is besteld, als het goed is morgen in huis. Bakje water met afwasmiddel en lamp aan deed niet veel vannacht, geen vlo in te vinden. Maar wel weer gierende jeuk rond beide enkels. Trek mijn sok omlaag en ja hoor zie weer een piepklein zwart kreng een sprong maken. Misschien was het bakje te hoog of de lamp niet dichtbij genoeg. Of op de verkeerde plek… stond naast mijn bed ter hoogte van mijn hoofd, maar ze lijken vooral dol te zijn op mijn enkels. Vanavond nog maar eens proberen.

Weet iemand toevallig ook of een stoom apparaat handig is als je tapijt hebt? Ik las net dat de stofzuiger niet altijd alle vlooien meeneemt, en dat een stoom apparaat wel alles vermoord. Aangezien ik twee kamers met tapijt heb, misschien is dit handig?
Of je koopt gewoon een anti-vlooispray. HG of zo.
  maandag 18 september 2023 @ 07:05:25 #118
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210669870
Ik denk dat je te laat bent, dit is al weken aan de gang, die hebben zich al miljoenen keer vermenigvuldigd. Ik zou de ongediertebestrijding laten komen.

Je bent langzaam met reageren, je wilt niet afwachten als je hele huis onder ongedierte zit :')
pi_210669997
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:05 schreef Hogwarts het volgende:
Ik denk dat je te laat bent, dit is al weken aan de gang, die hebben zich al miljoenen keer vermenigvuldigd. Ik zou de ongediertebestrijding laten komen.

Je bent langzaam met reageren, je wilt niet afwachten als je hele huis onder ongedierte zit :')
Daar zit ik aan te denken, maar eerlijk, in hoeverre gaat dat helpen? Die gasten komen 1 keer langs toch? Om vlooien te bestrijden moet je dagelijks in de weer zijn.
  maandag 18 september 2023 @ 07:43:14 #120
503746 Hogwarts
School of swag
pi_210670037
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:31 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Daar zit ik aan te denken, maar eerlijk, in hoeverre gaat dat helpen? Die gasten komen 1 keer langs toch? Om vlooien te bestrijden moet je dagelijks in de weer zijn.
Je had allang iets aan je kat moeten doen
pi_210670090
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:43 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Je had allang iets aan je kat moeten doen
Hadden komt als hebben te laat is. Ik weet pas sinds een paar dagen zeker dat er vlooien in huis zitten. Morgen wordt dat vlooienmiddel bezorgd en ga ik de kat behandelen. Maar ik heb opties nodig waar ik nu iets mee kan, niet wat ik had moeten doen.
  maandag 18 september 2023 @ 08:18:13 #122
504304 Zoon_John
pi_210670186
Wat een topic.... Ik heb ooit een egel naar de opvang gebracht, die had ik in mijn jasje opgepakt. Ik heb dat jasje direct in een plastic zak gestopt en toen naar de stomerij gebracht.

Vlooien zijn niet cool, hoe kan je samenwonen met een kat, en je nergens in verdiept hebben. Dit is waarom mensen verplicht zouden moeten worden tot een cursus, voordat ze een dier mogen aanschaffen.
pi_210670203
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:18 schreef Zoon_John het volgende:
Wat een topic.... Ik heb ooit een egel naar de opvang gebracht, die had ik in mijn jasje opgepakt. Ik heb dat jasje direct in een plastic zak gestopt en toen naar de stomerij gebracht.

Vlooien zijn niet cool, hoe kan je samenwonen met een kat, en je nergens in verdiept hebben. Dit is waarom mensen verplicht zouden moeten worden tot een cursus, voordat ze een dier mogen aanschaffen.
Ik heb geen dier aangeschaft en wil zo min mogelijk met het beest te maken hebben. Ik haat huisdieren. Vooral katten.
  maandag 18 september 2023 @ 08:28:53 #124
504304 Zoon_John
pi_210670244
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:21 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik heb geen dier aangeschaft en wil zo min mogelijk met het beest te maken hebben. Ik haat huisdieren. Vooral katten.
Je woont er samen met eentje, wat jij niet of wel wil, is op dat moment niet relevant. Het is je huisgenoot basta.
pi_210670268
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:28 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Je woont er samen met eentje, wat jij niet of wel wil, is op dat moment niet relevant. Het is je huisgenoot basta.
Yep. Fuck mijn leven. Dus nu moet ik het beest onder handen nemen.
  maandag 18 september 2023 @ 08:34:37 #126
504304 Zoon_John
pi_210670279
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:32 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Yep. Fuck mijn leven. Dus nu moet ik het beest onder handen nemen.
Fuck jouw leven, ja. Waar haal je de energie nog vandaan, om smorgens te op te staan? Ik zou gek worden, je draagt een zwaar kruis maat. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen vlooien heb.
pi_210670405
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:34 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Fuck jouw leven, ja. Waar haal je de energie nog vandaan, om smorgens te op te staan? Ik zou gek worden, je draagt een zwaar kruis maat. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen vlooien heb.
Ik weet niet of je serieus of sarcastisch bent, maar het valt inderdaad niet mee om te leven met een moeder die op haar 68e al alzheimer heeft, steeds dingen vergeet en afhankelijk is, een huisdier heeft genomen waar ze eigenlijk niks aan heeft, en nu ook een vlooienplaag waardoor ik elke ochtend wakker wordt met twee poten vol bulten. Ik word er behoorlijk moedeloos van af en toe.
  maandag 18 september 2023 @ 08:54:07 #128
504304 Zoon_John
pi_210670463
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:47 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik weet niet of je serieus of sarcastisch bent, maar het valt inderdaad niet mee om te leven met een moeder die op haar 68e al alzheimer heeft, steeds dingen vergeet en afhankelijk is, een huisdier heeft genomen waar ze eigenlijk niks aan heeft, en nu ook een vlooienplaag waardoor ik elke ochtend wakker wordt met twee poten vol bulten. Ik word er behoorlijk moedeloos van af en toe.
Ik ben hartstikke serieus, had ooit mieren in huis en dat bracht me tot wanhoop. Ik wens je sterkte, het is allemaal niet makkelijk soms. Probeer wel te blijven strijden ook al is het allemaal kut. De kat kan misschien beter weg als je ma er niks aan heeft, of behandelen en binnen houden.
pi_210670486
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 00:09 schreef Gobledygook het volgende:
Is het dan echt een muggenbult?
100% muggenbult, rode vlek met wit bultje in het midden
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_210670523
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:54 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Ik ben hartstikke serieus, had ooit mieren in huis en dat bracht me tot wanhoop. Ik wens je sterkte, het is allemaal niet makkelijk soms. Probeer wel te blijven strijden ook al is het allemaal kut. De kat kan misschien beter weg als je ma er niks aan heeft, of behandelen en binnen houden.
Kat wegdoen gaat helaas niet zolang ze dat zelf niet wil
  maandag 18 september 2023 @ 09:06:46 #131
504304 Zoon_John
pi_210670536
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:03 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Kat wegdoen gaat helaas niet zolang ze dat zelf niet wil
Naar asiel brengen en zeggen dat hij is weggelopen of zo.
pi_210674896
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:06 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Naar asiel brengen en zeggen dat hij is weggelopen of zo.
Beginnend Alzheimer, dat gaat nog niet. Die kat moet gewoon behandeld worden 2 keer per jaar en er is niks aan de hand. Als TS nu goed aanpakt, gebeurd dit niet weer.
pi_210674998
Vraagje: heeft het zin om hiermee hulp te vragen aan de gemeente, denk je? En zijn hier kosten aan verbonden?

Zat ff te kijken, dit is een gemeente instantie, toch? Geen commercieel bedrijf?
https://www.meldpuntonged(...)ing-kaag-en-braassem

Ik ga morgen aan de slag met die pipetten voor de kat en dat vlooiengif, maar ik ben een beetje bang dat ik het alleen niet onder controle krijg. En ik weet vrij zeker dat er meer ongedierte in dit huis zit, wellicht niet zo hinderlijk als de vlooien, maar fris is anders. Misschien als ik het meldpunt ongedierte om hulp vraag, ze hier iets in kunnen betekenen.

Wil ook niet lui overkomen, maar ik werk 40 uur per week, en de gedachte aan elke dag te moeten stofzuigen en wassen is best killing. Maarja er zit niks anders op.

Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de gemeente om hulp vragen bij dit soort dingen?
pi_210675234
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 17:32 schreef Gobledygook het volgende:
Vraagje: heeft het zin om hiermee hulp te vragen aan de gemeente, denk je? En zijn hier kosten aan verbonden?

Zat ff te kijken, dit is een gemeente instantie, toch? Geen commercieel bedrijf?
https://www.meldpuntonged(...)ing-kaag-en-braassem

Ik ga morgen aan de slag met die pipetten voor de kat en dat vlooiengif, maar ik ben een beetje bang dat ik het alleen niet onder controle krijg. En ik weet vrij zeker dat er meer ongedierte in dit huis zit, wellicht niet zo hinderlijk als de vlooien, maar fris is anders. Misschien als ik het meldpunt ongedierte om hulp vraag, ze hier iets in kunnen betekenen.

Wil ook niet lui overkomen, maar ik werk 40 uur per week, en de gedachte aan elke dag te moeten stofzuigen en wassen is best killing. Maarja er zit niks anders op.

Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de gemeente om hulp vragen bij dit soort dingen?
Daar zijn kosten aan verbonden als het gaat om je eigen huis. Dat staat zelfs in je gelinkte bedrijf.

https://www.meldpuntongedierte.nl/ongediertebestrijding/inwoners
pi_210675308
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Pheno het volgende:

[..]
Daar zijn kosten aan verbonden als het gaat om je eigen huis. Dat staat zelfs in je gelinkte bedrijf.

https://www.meldpuntongedierte.nl/ongediertebestrijding/inwoners
Ik zie alleen dat er kosten verbonden zijn als het gaat om muizen/ratten.

Niet dat het niks mag kosten, integendeel. Alleen vraag me dan af of het beter is om gewoon een commerciële verdelger te contacten.
pi_210675361
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:03 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik zie alleen dat er kosten verbonden zijn als het gaat om muizen/ratten.

Niet dat het niks mag kosten, integendeel. Alleen vraag me dan af of het beter is om gewoon een commerciële verdelger te contacten.
https://www.meldpuntonged(...)nde-insecten/vlooien

Vanaf 175 euro.

Vanaf.
  maandag 18 september 2023 @ 18:11:09 #137
504304 Zoon_John
pi_210675393
quote:
Dure grap, iedereen lachte mij uit, toen ik de bestrijding in wilde, achteraf spijt, dat ik naar deze mensen heb geluisterd.
pi_210675506
quote:
Goed gevonden. Behoorlijk aan de prijs. En blijkbaar steken ze geen poot uit voor je het hele huis hebt opgeruimd.

Nouja, eerst zelf maar proberen dan.
pi_210675663
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:24 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Goed gevonden. Behoorlijk aan de prijs. En blijkbaar steken ze geen poot uit voor je het hele huis hebt opgeruimd.

Nouja, eerst zelf maar proberen dan.
Begin een vlooiencircus, dan heb je ze allemaal bij elkaar!
pi_210676129
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 18:39 schreef Pheno het volgende:

[..]
Begin een vlooiencircus, dan heb je ze allemaal bij elkaar!
Vlooiencircussen zijn niet echt, deze zijn in elkaar gezet om uit zichzelf te bewegen zodat het lijkt of er vlooien in zitten.
pi_210676634
quote:
Ik zie trouwens dat dit middel permethrin bevat, wat giftig is voor katten. Loop ik geen risico dat het beest vergiftigd word als ik het huis ermee behandel?
pi_210676801

Ik heb er 1! Haha! Wie zei dat je vlooien niet kon doodmeppen?!
  maandag 18 september 2023 @ 21:17:17 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_210677208
Ik. Je kan ze wel doodknijpen met je nagels, maar deze is vast niet dood :7

Ik krijg er wel acute jeuk van ;(
disclaimer
  maandag 18 september 2023 @ 21:18:46 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_210677225
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:18 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik zie trouwens dat dit middel permethrin bevat, wat giftig is voor katten. Loop ik geen risico dat het beest vergiftigd word als ik het huis ermee behandel?
Daarom zet je de kat ook in quarantaine.
disclaimer
pi_210677326
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:17 schreef SQ het volgende:
Ik. Je kan ze wel doodknijpen met je nagels, maar deze is vast niet dood :7

Ik krijg er wel acute jeuk van ;(
Volgens mij was ie vrij dood. Heb hem opgepakt met een doekje en door de plee gespoeld.
pi_210677344
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Daarom zet je de kat ook in quarantaine.
Aha. Dan moet ik even goed kijken wat daar een geschikte plaats voor is. Kan hem moeilijk opsluiten in de plee…
pi_210677349
Ik woon aan het water. Je hebt hier kaulo veel spinnen. Zo krijgen zoveel tjaps dat ze chubby AF worden. Anyway, mede daarom heb ik geen last van muggen.
pi_210677394
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 21:27 schreef RoW_0 het volgende:
Ik woon aan het water. Je hebt hier kaulo veel spinnen. Zo krijgen zoveel tjaps dat ze chubby AF worden. Anyway, mede daarom heb ik geen last van muggen.
Ik woon ook aan het water, maar helaas geen spinnen die het ongedierte voor me opeten :(
pi_210677730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:33 schreef herverwijderd het volgende:

Gewoon naar apotheek lopen en zalfje tegen insectebeten halen. 1x op bultje wrijven en het is weg.
pi_210677775
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Gewoon naar apotheek lopen en zalfje tegen insectebeten halen. 1x op bultje wrijven en het is weg.
Dit ga ik ook doen
pi_210677780
Gisteren zat de hor niet goed op het raam met als gevolg dat er 450 muggen naar binnen zijn gegaan. Niet zo fantastisch ,

Heb gisterennacht 2 muggen doodgeslagen. Die muggen zaten vol bloed
pi_210677793
Mss gewoon je raam dicht houden?
Sws onzin om je raam lang open te houden, tenzij je er leeft.
pi_210678000
Ik hou altijd alle ramen dicht. Alleen mijn moeder heeft de neiging ze toch open te zetten.

Waarom kunnen we muggen niet gewoon uitroeien? De dodo hebben we kunnen uitroeien, maar muggen lukt niet? Het zijn letterlijk waardeloze beesten, dienen enkel als voedsel voor andere insecten.
pi_210679736
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 22:14 schreef Gobledygook het volgende:
Ik hou altijd alle ramen dicht. Alleen mijn moeder heeft de neiging ze toch open te zetten.

Waarom kunnen we muggen niet gewoon uitroeien? De dodo hebben we kunnen uitroeien, maar muggen lukt niet? Het zijn letterlijk waardeloze beesten, dienen enkel als voedsel voor andere insecten.
En laat die andere insecten en beestjes nou net wel belangrijk zijn
pi_210681004
Ontdekte net een vlo op mijn arm op werk… hoop niet dat die beesten zich ook hier kunnen verspreiden… :|
  dinsdag 19 september 2023 @ 10:01:33 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_210681006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:01 schreef Gobledygook het volgende:
Ontdekte net een vlo op mijn arm op werk… hoop niet dat die beesten zich ook hier kunnen verspreiden… :|
Als je geen kat hebt op je werk komt dat wel goed.
disclaimer
pi_210681043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:01 schreef Gobledygook het volgende:
Je collega's gaan blij met je zijn: morgen hebben ze ook vlooien in huis
pi_210681068
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:08 schreef Pheno het volgende:

[..]
Je collega's gaan blij met je zijn: morgen hebben ze ook vlooien in huis
Zal wel meevallen denk
pi_210681070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je geen kat hebt op je werk komt dat wel goed.
Nee geen dieren hiero
pi_210684542
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:30 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ik woon ook aan het water, maar helaas geen spinnen die het ongedierte voor me opeten :(
Spinnen hier hebben wel echt booty. Dus als je 's avonds wandelt heb je sowieso een paar spinnen op je jas.
pi_210685257
Nou eerste pipetje geleegd in de nek van de kat. Vlooienspray gebruikt op verschillende tapijten en vloerkleden in huis. Ik heb alleen ander spul gekocht wat SQ aanraadde, hier zit geen permethrin in. Enkel Dimethicon. Stinkt wel een beetje, maar van wat ik kan vinden is het niet schadelijk voor huisdieren en volwassenen. Das wel chill want mede door het rotweer zijn we niet echt in de gelegenheid het huis langdurig te ventileren.
pi_210691518
Vanochtend niet wakker geworden met gierende jeuk rond beide enkels. Voorzichtig optimistisch. Het lijkt aan te slaan.
pi_210693786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 06:55 schreef Gobledygook het volgende:
Vanochtend niet wakker geworden met gierende jeuk rond beide enkels. Voorzichtig optimistisch. Het lijkt aan te slaan.
Wel blijven stofzuigen. De larven gaan niet allemaal dood en ze verstoppen ook overal. De poppen blijven ook maaaaaaaaaaaaaaaaaanden liggen tot de omstandigheden juist zijn en dan zijn ze er weer.
pi_210694122
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:01 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Wel blijven stofzuigen. De larven gaan niet allemaal dood en ze verstoppen ook overal. De poppen blijven ook maaaaaaaaaaaaaaaaaanden liggen tot de omstandigheden juist zijn en dan zijn ze er weer.
Die gaan als het goed is dood door de spray. Heb een aantal kamers volledig bedwelmd. Maarja zolang ik die kat 1 keer in de 3 weken blijf behandelen hebben ze geen voedingsbron.
pi_210697281
Oké, ben er nog niet helemaal vanaf. Vanmiddag twee vlooien vermoord onder de kraan. Het is wel fijn dat ze stil blijven zitten wanneer ze je bloed zuigen, maakt het makkelijk om ze naar hun laatste rustplaats te begeleiden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')