Dan heb je de eerste helft nog gemist, was mensonterend.quote:Op maandag 11 september 2023 07:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net voor de 1-2 aangezet, kijken is wel een groot woord, maar het was niet best hè.
ik denk vooral dat de manier van opbouwen in het NL elftal hem niet ligt. dit is al de zoveelste keer dat Mark hier last mee heeft. terwijl bij zijn clubs hij altijd de ballen het middenveld in passt. en als dan de eerste mislukte opbouw tot een bijna goal leidt dan blijft dat in je hoofd zitten (moet geen fouten maken, moet geen fouten maken) waardoor je dus wél makkelijk fouten maakt. het helpt ook niet dat de verdediging inmiddels drie keepers achter zich heeft gehad en geen zekerheid voelt op dit moment. Vrees dat Bart binnenkort een plek opschuift in de rangorde zolang Bijlow kwakkelt,)quote:Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn
quote:Op maandag 11 september 2023 09:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Frenkie de Jong was weer de slechtste man van het veld
deze man heeft 0.0 rendement
in balbezit zie je hem alleen rondjes draaien om zijn eigen as
en dan draait hij weer helemaal weer terug richting eigen doel
nooit duels ingaan
nooit een bijzondere steekbal geven
wat doet deze man op het veld dat hij altijd een basisplaats krijgt
en die nos verslaggever die zich helemaal af zit te rukken bij elk balletje dat hij aanraakt
quote:Op maandag 11 september 2023 09:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Frenkie de Jong was weer de slechtste man van het veld
deze man heeft 0.0 rendement
in balbezit zie je hem alleen rondjes draaien om zijn eigen as
en dan draait hij weer helemaal weer terug richting eigen doel
nooit duels ingaan
nooit een bijzondere steekbal geven
wat doet deze man op het veld dat hij altijd een basisplaats krijgt
en die nos verslaggever die zich helemaal af zit te rukken bij elk balletje dat hij aanraakt
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.quote:Op maandag 11 september 2023 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lang heeft ook niet veel goed gedaan bij zijn invalbeurten, wel?
klaasweetalles.gif past hier wel bij jaquote:
Gakpo lijkt me, op basis van gisteren, ook weinig discussie over. Die was ook goed.quote:Op maandag 11 september 2023 09:27 schreef koemleit het volgende:
[..].
laat ik vooropstellen dat ik Frenkie ook betere wedstrijden heb zien spelen.
Maar
* Frenkie loopt heel veel gaten dicht.
* Frenkie draait heel vaak weg bij z'n man en gaat dan op z'n draf waardoor je een man meer situatie creëert.
* Frenkie geeft gisteren letterlijk het balletje waar de 2-1 uitkomt.
Oke ik zit hier boven dus gewoon een van de 3 (Ake, Dumfries) te verdedigen waar 0 discussie over is.
Waarom reageer ik ook op klaasweetalles.
Frenkie de Jong speelt geforceerd voetbalquote:Op maandag 11 september 2023 09:27 schreef koemleit het volgende:
[..].
laat ik vooropstellen dat ik Frenkie ook betere wedstrijden heb zien spelen.
Maar
* Frenkie loopt heel veel gaten dicht.
* Frenkie draait heel vaak weg bij z'n man en gaat dan op z'n draf waardoor je een man meer situatie creëert.
* Frenkie geeft gisteren letterlijk het balletje waar de 2-1 uitkomt.
Oke ik zit hier boven dus gewoon een van de 3 (Ake, Dumfries) te verdedigen waar 0 discussie over is.
Waarom reageer ik ook op klaasweetalles.
Ik zou ook niet weten hoe je anders moet gaan spelen eigenlijk. Aan elke formatie kleven nadelen. Depay speelt al 2 jaar volstrekt rommelige wedstrijden zonder enige samenhang met zijn teamgenoten. Als je die weer gaat opstellen gaat het de aanvalspatronen ook niet ten goede komen, die blijft alleen maar rommelen.quote:Op maandag 11 september 2023 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn. Ik vind Bijlow evengoed geen topkeeper en iemand die iedere keer geblesseerd is kun je ook niet op bouwen. Dumfries lijkt me een zekerheidje en ik vond De Ligt en Aké nog wel gaan, howel ze soms ook deelden in de malaise. Virgil kan blijkbaar echt niet meer, dat is snel gegaan. Op CV zijn daar echt wel alternatieven. Blind, ja, dat je daarmee komt.. maar ik zie ook geen alternatief. Malacia of weetikwie kan ook lekker schutteren.
Middenveld blijft totaal niet in balans. Frenkie was prima gisteren, maar iedere keer is het of defensief te mager of aanvallend te pover of allebei. Probleem van te veel 'achten'. De Roon heeft mij ook zelden overtuigd en Simons op 10 was gisteren drama.
Aanvallend heb je gewoon niet zoveel. Gakpo en Memphis en dat is het wel. Verder wat statische spitsen en wat veel te grillige spelers die je gewoon geen topland maken.
En toch heb je wel spelers die op de juiste posities het verschil kunnen maken voor modern interlandvoetbal. Maar je hebt toch ook niet het gevoel dat er op de juiste manier met het materiaal omgegaan wordt. En tegelijkertijd zijn er steeds teveel dissonanten en teveel matigheid en lijkt het ook wel gewoon kwaliteit.
Ja alleen jammer dat hij bij Liverpool niet zo vaak meer helemaal voorin speelt, die zou ik daarom ook liever op 10 zetten dan Simons, wat echt een leuke speler is maar qua inhoud nog tekort komt voor die positie.quote:Op maandag 11 september 2023 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gakpo lijkt me, op basis van gisteren, ook weinig discussie over. Die was ook goed.
Viel mij ook op. Paar keer gevaarlijk door het midden uitverdedigen.quote:Op maandag 11 september 2023 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.
gakpo hoort in de voorste liniequote:Op maandag 11 september 2023 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja alleen jammer dat hij bij Liverpool niet zo vaak meer helemaal voorin speelt, die zou ik daarom ook liever op 10 zetten dan Simons, wat echt een leuke speler is maar qua inhoud nog tekort komt voor die positie.
Je hebt dan een goede loting nodig met twee veel mindere teams in de poule, plus een gunstige achtste finale tegen een minder land die net de goede kant opvalt. Dan is het zeker mogelijk. Meestal is Nederland er in de laatste eindrondes op deze manieren doorheen gekomen; redelijk gunstige loting, mazzeltjes, hakken over de sloot, etc. De tijden van overschot zijn alweer lang voorbij.quote:Op maandag 11 september 2023 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met dit materiaal en deze coach zou kwartfinale EK alweer een topprestatie zijn.
Oh Nations League, dat was ik alweer vergeten. Bedoelde vooral nu tegen Griekenland en Ierland.quote:Op maandag 11 september 2023 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.
Ach de Europese top is sowieso enorm genivelleerd. Je hebt Frankrijk, Spanje, misschien Engeland. En daarachter dan nog iets sterkere landen zoals Kroatië of Italië of Portugal.quote:Op maandag 11 september 2023 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met dit materiaal en deze coach zou kwartfinale EK alweer een topprestatie zijn.
Dat ben ik met je eens. Blijft overigens lachwekkend dat Virgil dat roept want in 4-3-3 zijn de laatste jaren zelden goede resultaten geboekt.quote:Op maandag 11 september 2023 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op zich vind ik 3-4-3 wel een goed systeem alleen blijft het voorin zwak. Heel erg gedreven op individuele acties en weinig op patronen. Dat lijkt me het grootste gebrek bij het Nederlands elftal. Het maakt ook het meest gebruik van je beste man Dumfries. Wel moet je dan afstappen van Blind op links als je het mij vraagt. Aké kan daar spelen.
Enig nadeel is dat je aanvoerder Virgil publiekelijk roept liever in een 4-3-3 te spelen. Je uithangbord zou de coach moeten ondersteunen maar Koeman wordt hierop al dan niet 'teruggefloten' door selectie zelf.
Legde in de counter een bal nog verkeerd af maar het is ook niet lekker om het met invalbeurtjes te moeten doen, dan kun je van een speler als Lang ook niet al teveel verwachten.quote:Op maandag 11 september 2023 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lang heeft ook niet veel goed gedaan bij zijn invalbeurten, wel?
Ik vind die Malen ook maar een rommelaar die in Oranje zelden iets goed doet. Al doet ie het bij Dortmund dan wel weer aardig.quote:Op maandag 11 september 2023 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe je anders moet gaan spelen eigenlijk. Aan elke formatie kleven nadelen. Depay speelt al 2 jaar volstrekt rommelige wedstrijden zonder enige samenhang met zijn teamgenoten. Als je die weer gaat opstellen gaat het de aanvalspatronen ook niet ten goede komen, die blijft alleen maar rommelen.
Weghorst als stormram werkt goed maar op de counter was het gisteren ook vrij lachwekkend.
De Roon en Wieffer zijn oersaaie spelers zonder een vleugje creativiteit, als je er daar teveel van opstelt blijft er voorin ook niets over.
Positieve uitschieter het laatste jaar vind ik echt wel Gakpo, als je ziet hoeveel beslissends die al sinds het WK heeft gedaan dan is dat inmiddels echt wel indrukwekkend.
Wat zou jouw ideale formatie zijn?
Hartman kan een prima alternatief zijn. Die doet het op dit moment goed. Minder dan Blind is het sowieso niet, want verdedigend is hij al een stuk beter. En voetballend voegt Blind tegenwoordig ook niet zoveel meer toe. Gisteren was dat ook het geval maar waren er genoeg een stuk slechter. Dat zegt ook wel veel.quote:Op maandag 11 september 2023 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn. Ik vind Bijlow evengoed geen topkeeper en iemand die iedere keer geblesseerd is kun je ook niet op bouwen. Dumfries lijkt me een zekerheidje en ik vond De Ligt en Aké nog wel gaan, howel ze soms ook deelden in de malaise. Virgil kan blijkbaar echt niet meer, dat is snel gegaan. Op CV zijn daar echt wel alternatieven. Blind, ja, dat je daarmee komt.. maar ik zie ook geen alternatief. Malacia of weetikwie kan ook lekker schutteren.
Wellicht dat Veerman kan helpen in de balans. Wieffer en Frenkie heeft wel gewerkt maar eerstgenoemde is uit vorm dus die moet nu eigenlijk niet spelen. Als hij zo doorgaat weet ik ook niet eens of hij nog wordt opgeroepen al gaat het niveau de laatste tijd mondjesmaat omhoog en is Koeman wel fan van hem volgens mij.quote:Middenveld blijft totaal niet in balans. Frenkie was prima gisteren, maar iedere keer is het of defensief te mager of aanvallend te pover of allebei. Probleem van te veel 'achten'. De Roon heeft mij ook zelden overtuigd en Simons op 10 was gisteren drama.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |