abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210588846
Wat is volgens jullie het grootste dieptepunt in onze parlementaire geschiedenis?

Democratie is natuurlijk democratie.
Maar hoe ver kun je in het grijze gebied gaan om af te wijken van die democratie.
Best een interessante om over na te denken.

De eerste drie die bij mij binnenschieten.

De discriminatie omtrent wel en niet gevaccineerde. De een kan wel naar een restaurant de ander wordt geweigerd.
Ik heb niets met wappies en kon eigenlijk wel leven met de meeste maatregelen. Maar je bepaalt nog steeds zelf wat je lichaam doet en wat niet.

De andere waar ik aan dacht is het jaar dat er een coup in Turkije plaatsvond en Erdogan allerlei mensen zonder proces op ging sluiten.
Denk lijer leider Kuzu verdedigde dit, wat overigens tot een erg bevredigend debat heeft geleid.

De laatste in mijn top 3 komt wederom van de partij Denk (goh).
Dit was het debat dat werd gevoerd n.a.v. een onthoofding van een leraar in Frankrijk voor het tekenen of laten zien van Mohammed.
Azarkan wilde de discussie afleiden door een petitie te gaan starten over Godslastering en daarmee zeggen dat die leraar fout was. Segers zei ik dat debat heel treffend dat Azarkan daarmee eigenlijk insinueert dat die moordenaar/onthoofder een punt heeft.

Wat is voor jullie het grootste dieptepunt in de tweede of eerste Kamer?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210588876
Al die leugens en geen actieve herinneringen van Rutte. :r
pi_210588886
Alles van Sylvana Simons
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_210588889
Vera Bergkamp
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210588894
De grote leugens van Rutte
De Ja knikkers van Rutte co
Alle schandalen..
De referendum
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_210588917
pi_210588931
Het bestaansrecht van de fvd.
pi_210589006
Rutte. De Jonge. Kaag. Kuipers. Bergkamp. Jette. Wopke
pi_210589038
De leugenaar Rutte.
pi_210589130
Al die mensen die Rutte noemen hebben echt het geheugen van een zeef en waarschijnlijk zelf op Rutte al die jaren gestemd.
pi_210589189
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 11:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Al die mensen die Rutte noemen hebben echt het geheugen van een zeef en waarschijnlijk zelf op Rutte al die jaren gestemd.
En weer een leugen.
pi_210589226
Uiteraard niet 'het grootste' dieptepunt, maar moest eigenlijk wel even aan Jolande Sap en haar stekkerdoos denken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Droef Droef! Toet! Droef Toet! Toet Toet! Droef!" ~ Rupert
  zondag 10 september 2023 @ 11:18:26 #13
496777 Emmerdeur
insanity is never reasonable.
pi_210589238
Het aantreden van Rutte
There is no such thing as a weird human being, It's just that some people require more understanding than others.
  zondag 10 september 2023 @ 11:44:51 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210589461
De nacht van Schmelzer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210589529
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:47 schreef Malavita het volgende:
Het bestaansrecht van de fvd.
Forum ook inderdaad.

Complottheorieën in de Kamert. :N
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210589627
in mijn leven de militaire operatie in afghanistan met de belofte dat er alleen politie wordt opgeleid en dat de politici in afghanistan moesten beloven dat die politie en die tactieken die wij gingen leren niet militair zouden worden ingezet.

Vanaf dat moment, ik was toen nog wat jong en naief en groen achter mijn oren, gingen mijn oogschellen af en begreep ik de wereld beter.

Een ander dieptepunt is de toelating van dhr Blok in de politiek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210589677
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 11:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
deze leugen telt ook als dieptepunt en zou zomaar in de TK kunnen passen.
Het is ongefundeerd, betekenisloos en zorgt voor onrust en polarisatie. De persoon hierachter is denk ik groen of staat op de loonlijst van poetin.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210589785
Wilders die het parlement in de Kamer zelf een nepparlement durft te noemen, FvD die ongegeneerd complottheorieën deelt, Wilders die met het idee van een kopvoddentax komt of die de Koran wil verbieden... de laatste jaren zijn er helaas een hoop dieptepunten.

Het grootste dieptepunt is natuurlijk dit: https://www.parlement.com(...)weede_kamer_rost_van

En het hele lidmaatschap van Rost van Tongeren en de hele NSB van de Tweede Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210589831
Rutte meerdere malen hoe hij draait met zijn leugens en niet capabele Nokia
pi_210589860
Het abortus debat waarbij van Agt als minister vs justitie ging vertellen wat er fysiek met de ongeboren vrucht gebeurde, inclusief "het kraken van het schedeltje"....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_210589904
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het abortus debat waarbij van Agt als minister vs justitie ging vertellen wat er fysiek met de ongeboren vrucht gebeurde, inclusief "het kraken van het schedeltje"....
dit doet mij denken aan van de staaij die nog niet eens zo heel lang geleden een theorie aanhaalde van een amerikaanse "wetenschapper" waarvan die theorie in zijn conservatieve straatje paste.
Helaas voor vande staaij kon iedere kleuter die theorie ontkrachten en werd hij terecht op internet helemaal afgekraakt.
Ik ben even kwijt wat het precies was, ik ga nog even zoeken.
pi_210590021
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 11:53 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Forum ook inderdaad.

Complottheorieën in de Kamert. :N
Complottheorieën kwamen wel uit. Hugo de Jonge roeptoeterde dat er nooit enige dwang naar vaccinatie zou komen. Paar maanden later: Mijn vader had zijn geprinte vaccinatiebewijs (want hij kan niet met smartphones overweg) in de auto laten liggen en mocht daardoor geen worstje eten bij de Hema. 🥲
Kijk eens dom, ja ho maar
  zondag 10 september 2023 @ 12:45:00 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210590153
Het idee van de FVD om het parlement te bestormen als ze niet genoeg zetels krijgen.
pi_210590398
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Complottheorieën kwamen wel uit. Hugo de Jonge roeptoeterde dat er nooit enige dwang naar vaccinatie zou komen. Paar maanden later: Mijn vader had zijn geprinte vaccinatiebewijs (want hij kan niet met smartphones overweg) in de auto laten liggen en mocht daardoor geen worstje eten bij de Hema. 🥲
wat heb je een zwaar leven als je dat onder dwang verstaat.
Sterkte met je leven.
  zondag 10 september 2023 @ 13:17:30 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210590409
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Alles van Sylvana Simons
Dit. Sylvana Simons in de TK gaat de boeken in als de pisvlek van de democratie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210590424
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
in mijn leven de militaire operatie in afghanistan met de belofte dat er alleen politie wordt opgeleid en dat de politici in afghanistan moesten beloven dat die politie en die tactieken die wij gingen leren niet militair zouden worden ingezet.

Vanaf dat moment, ik was toen nog wat jong en naief en groen achter mijn oren, gingen mijn oogschellen af en begreep ik de wereld beter.

Een ander dieptepunt is de toelating van dhr Blok in de politiek.
Dat was de 2e missie in Afghanistan, in Helmond.
Dat was idd :')

De missie in Uruzgan enkele jaren eerder was een heel ander verhaal.
pi_210590431
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 13:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Dat was de 2e missie in Afghanistan, in Helmond.
Dat was idd :')

De missie in Uruzgan enkele jaren eerder was een heel ander verhaal.
ik ben ook heel benieuwd hoe dit is overgebracht aan de afghanen en hoe die nederlander die dit moest overbrengen zich voelde op dat moment.... en hoe de afghanen dachten toen ze dit hoorden.

Ik kan me voorstellen dat het zoiets was als dit:

"beste mohammed, ik ga je nu iets ontzettends dom, idioot en krankzinnig vertellen. Je hoeft je er niet aan de houden maar alleen maar ja te zeggen alsje onze hulp wilt. Stem je ermee in om de opgeleide agenten en hetgeen geleerd is niet militair in te zetten?"
Ieddereen lacht zich de ballen uit de broek, incl de nederlanders.... deze grap wordt tot op dedag van vandaag nog steeds in afghanistan verteld bij verjaarddagen.
pi_210590438
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 13:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit. Sylvana Simons in de TK gaat de boeken in als de pisvlek van de democratie.
Wat een onzin.

Als je het ergens niet mee eens bent, is het niet meteen de pisvlek van de democratie.

Integendeel zelfs, niet mee eens zijn hoort bij een democratie.
pi_210590444
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben ook heel benieuwd hoe dit is overgebracht aan de afghanen en hoe die nederlander die dit moest overbrengen zich voelde op dat moment.... en hoe de afghanen dachten toen ze dit hoorden.
De maximum snelheid voor muilezels werd streng gehandhaafd :7
  zondag 10 september 2023 @ 13:39:12 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210590591
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 13:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Als je het ergens niet mee eens bent, is het niet meteen de pisvlek van de democratie.

Integendeel zelfs, niet mee eens zijn hoort bij een democratie.
Er is werkelijk niks wat zij heeft bijgedragen anders dan raciale hersenspinsels in alles wat er besproken is. Ze is de personificatie van The Offended Woman - 0 inhoud, 100% emotie, 0% bijgedragen. Het feit dat haar partij volledig geïmplodeerd is door dezelfde krankzinnige woke opvattingen die ze dag na dag uitbraakte in de Tweede Kamer geeft aan dat deze hele ideologie extremistisch toxisch tot op het bot is, om maar niet te zeggen staatsgevaarlijk.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_210590782
Complot theorieën in de kamer, gepaard met bedreigingen van collega's vind ik eigenlijk wel het dieptepunt. Alsmede het door kamerleden stelselmatig overtreden van regels en wetten. Dat je het ergens niet mee eens bent kan en mag. Je mag dat zelfs uitleggen. Maar dan nog steeds hoor je wel te conformeren aan geldende regels. Bij elkaar is dit het ondermijnen van de democratie.

Verder, ook al heb ik er zelf weinig mee te maken vind ik de behandeling van mensen wegens toeslagen affaire en het gekruidenier omtrent Groningen wel dieptepunten. Dat je moet waken voor onterechte uitbetalingen is zonder meer lovenswaardig maar in deze zaken is de menselijke maat wel ver te zoeken geweest. Er is door adviseurs en dergelijke een veelvoud binnen geharkt dan wat ze bespaard hebben. Dergelijke zaken moeten vlotter en pragmatischer geregeld worden.
pi_210591108
Het akkoord gaan met niet strafrechtelijk vervolgen van prins Bernhard in de Lockhead affaire. Zeker nu uiteindelijk boven water is gekomen dat er van meerdere bedrijven smeergeld is aangenomen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zondag 10 september 2023 @ 15:59:27 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210592079
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er is werkelijk niks wat zij heeft bijgedragen anders dan raciale hersenspinsels in alles wat er besproken is. Ze is de personificatie van The Offended Woman - 0 inhoud, 100% emotie, 0% bijgedragen. Het feit dat haar partij volledig geïmplodeerd is door dezelfde krankzinnige woke opvattingen die ze dag na dag uitbraakte in de Tweede Kamer geeft aan dat deze hele ideologie extremistisch toxisch tot op het bot is, om maar niet te zeggen staatsgevaarlijk.
Och, schei toch uit, er zit al bijna 20 jaar een partij in de 2e Kamer die geleid wordt door een veroordeelde haatzaaier met een partij die op geen enkele wijze democratisch is, die nog nooit iets constructiefs bijgedragen heeft maar 2 jaar Sylvana Simons is een pisvlek? Nou, bij de PVV weten ze pas echt wat pisvlekken zijn, zelfs door de brievenbus heen.

Wat een triestigheid is dit weer.

Simons heeft wat mij betreft weinig tot niets bijgedragen maar ze heeft zich ook niet misdragen en dat kunnen we van een aantal rechtse partijen in Nederland niet zeggen. Simons dan hoger zetten als NSB, PVV en FvD is lachwekkend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_210592126
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Och, schei toch uit, er zit al bijna 20 jaar een partij in de 2e Kamer die geleid wordt door een veroordeelde haatzaaier met een partij die op geen enkele wijze democratisch is, die nog nooit iets constructiefs bijgedragen heeft maar 2 jaar Sylvana Simons is een pisvlek? Nou, bij de PVV weten ze pas echt wat pisvlekken zijn, zelfs door de brievenbus heen.

Simons heeft wat mij betreft weinig tot niets bijgedragen maar ze heeft zich ook niet misdragen en dat kunnen we van een aantal rechtse partijen in Nederland niet zeggen. Simons dan hoger zetten als NSB, PVV en FvD is lachwekkend.
De premier beschuldigen van het vermoorden van 30.000 mensen is toch echt wel het dieptepunt.
  zondag 10 september 2023 @ 16:21:18 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210592294
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De premier beschuldigen van het vermoorden van 30.000 mensen is toch echt wel het dieptepunt.
Nee nee dat was allemaal bon ton.

:')
pi_210592505
Op 1: 11 mei 1940, de dag dat de Tweede Kamer zo'n 5 jaar niet meer zou bestaan en vervangen werd door een dictatuur.

Raar dat niet meer mensen het absolutie dieptepunt vinden.

Op 2: FvD

Verder weet ik niets.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210593260
De tweede Wereldoorlog.

-De instructie aan de ambtenaren om mee te werken met de maatregelen van de bezetter.
-Collaboratie Colijn: Colijn stelde in een brochure dat de democratie had gefaald, dat de leden van het Nederlandse koningshuis nooit meer een voet op Nederlandse bodem zouden zetten en dat de Nederlandse bevolking zich niet moest verzetten maar zich moest schikken naar de wil van de nieuwe machthebbers.
- De houding van onze regering tov het wegvoeren en vermoorden van onze joodse landgenoten.

Maar goed, dit is niet zozeer in de kamer.
Definitely not CIA
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 10 september 2023 @ 17:58:48 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210593283
Het structureel niet willen inzetten op landurige projecten die keihard nodig zijn maar niet door een aantal ministers op gescoort kan worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 10 september 2023 @ 18:29:38 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210593536
Kamerleden die andere Kamerleden toebijten dat er een tribunaal op hen wacht omdat ze democratisch tot bepaalde besluiten gekomen zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_210593568
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 10:41 schreef Oostblokkert het volgende:
Wat is volgens jullie het grootste dieptepunt in onze parlementaire geschiedenis?
Was te jong om het moment bewust mee te maken maar de moord op Pim Fortuyn lijkt mij het absolute dieptepunt
pi_210593689
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:34 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Was te jong om het moment bewust mee te maken maar de moord op Pim Fortuyn lijkt mij het absolute dieptepunt
Het was wel een dieptepunt in de parlementaire geschiedenis, maar sec gezien heeft Pim Fortuyn nooit in de tweede kamer/regering gezeten.

Balkenende 1, dus met die hele zooi halve zolen na de moord op Fortuyn in de tweede kamer en de regering, dat was ook ontzettend treurig.

Winnie de Jong, Herman Heinsbroek, Philamona Bijlhout, god wat een proleten en patjeepeers bij elkaar
pi_210593701
Het afschaffen van het bindend referendum. Het afschaffen van het raadgevend referendum. Nota bene geïnitieerd door 'Democraten66'...

Het negeren van het Oekraïne-referendum én het negeren van het Europese grondwet-referendum.

Veel mensen zijn het alweer vergeten, maar we worden nog al eens genegeerd door onze overheid. Wat mijn inziens letterlijk de vraag uit de OP beantwoordt. Democratie zou immers 'macht bij het volk' moeten betekenen.

Niets is minder waar. Er wordt gelogen, besodemieterd, etc. Ons belastinggeld wordt afgenomen en besteed aan bommen in Irak & Afghanistan, waar onder valse voorwendselen een illegale oorlog werd gestart, om maar een zijstraat te nomen. Maar ook aan projecten waar de burger totaal geen baat bij heeft, of erger nog, door geschaad wordt. Zoals de massa-immigratie, klimaatwaanzin, etc.

Daarnaast nog even de highlights van de corona-crisis:
- 3G systeem en opmaat naar 2G. Letterlijke, statelijke discriminatie tegen ongevaccineerden
- Avondklok en lockdowns
- Aantoonbaar liegen over vele zaken zoals mondkapjes en de werking daarvan, de letaliteit van het virus, de werking van de vaccins, etc.

Het is in ieder geval duidelijk dat de overheid niet het beste met u voor heeft en al helemaal niet graag directe of zelfs indirecte inspraak wil van de burger. En derhalve is de afgelopen 10-15 jaar eigenlijk één groot dieptepunt wat betreft de 'democratie'.
pi_210593718
Hans Hoogervorst.
pi_210593721
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:46 schreef Nielsch het volgende:
Op 1: 11 mei 1940, de dag dat de Tweede Kamer zo'n 5 jaar niet meer zou bestaan en vervangen werd door een dictatuur.

Raar dat niet meer mensen het absolutie dieptepunt vinden.

Op 2: FvD

Verder weet ik niets.
Die laatste vergadering zelf, die werd gebruikt om de inval nog eens fors te veroordelen, was eerder een hoogtepunt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Humorvolste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 18:58:10 #45
459912 FlippingCoin
pi_210593756
De dreigementen met tribunalen en de online dreigementen/framing vond ik wel het dieptepunt van wat ik bewust heb meegemaakt. Hiernaast het gebrekkige geuheugen bij bepaalde politici. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210593846
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:49 schreef matigeuser het volgende:
Het afschaffen van het bindend referendum. Het afschaffen van het raadgevend referendum. Nota bene geïnitieerd door 'Democraten66'...

Het negeren van het Oekraïne-referendum én het negeren van het Europese grondwet-referendum.

Veel mensen zijn het alweer vergeten, maar we worden nog al eens genegeerd door onze overheid. Wat mijn inziens letterlijk de vraag uit de OP beantwoordt. Democratie zou immers 'macht bij het volk' moeten betekenen.

Er is nooit een bindend referendum geweest, wat al je halve betoog direct onderuit haalt. We hebben hier een representatieve democratie.

Bij dat ronduit belachelijke raadgevende Oekraïne referendum, waar vooral de 'ik ben sowieso tegen, al schiet ik mezelf in de voet' mensen kwamen opdagen kwam net 30% stemmen.

Ga lekker weg met je referendum en je demagogie, types als jij zijn in een democratie alleen blij met de democratie als ze precies al hun wensen d.w.z.'de zogenaamde wil van het hele volk' geserveerd krijgen. En dat kan per definitie niet in een democratie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hatseflats22 op 10-09-2023 20:43:06 ]
pi_210593992
quote:
16s.gif Op zondag 10 september 2023 18:58 schreef FlippingCoin het volgende:
De dreigementen met tribunalen en de online dreigementen/framing vond ik wel het dieptepunt van wat ik bewust heb meegemaakt. Hiernaast het gebrekkige geuheugen bij bepaalde politici. :')
"Uw tijd komt nog wel want er komen tribunalen"
Van Houwelingen FvD tegen Sjoerd Sjoerdsma D66.

Een dieptepunt ja.
Definitely not CIA
pi_210594017
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 18:49 schreef matigeuser het volgende:
Het afschaffen van het bindend referendum.

Welk bindend referendum?

Ik vind het eigenlijk wel triest dat je als dieptepunt een zelf verzonnen ding noemt.
Definitely not CIA
pi_210594609
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben bij Simons wel meegemaakt dat ze zich compleet laat overmannen door haar emoties.

pi_210594709
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 10:41 schreef Oostblokkert het volgende:
De discriminatie omtrent wel en niet gevaccineerde. De een kan wel naar een restaurant de ander wordt geweigerd.
Dat is nooit het geval geweest ouwe demagoog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')