abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210580995
Hoi iedereen,

Ik heb een leaseauto die mijn vriendin wel eens gebruikt om op haar werk te komen als ik thuis werk.

Nu vragen we ons af of haar werkgever mag bepalen om haar reiskostenvergoeding te verlagen als ze weten dat ze 2/3 dagen per week eigenlijk geen kosten heeft aan haar woon/werk verkeer
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:29:35 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_210581022
Hoe bedoel je geen kosten? Heb je geen bijtelling?
Daarbij: Hoe jullie je eigen vervoer financieren is niet relevant voor de reiskosten vergoeding
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_210581057
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:27 schreef Gutanoth het volgende:
Hoi iedereen,

Ik heb een leaseauto die mijn vriendin wel eens gebruikt om op haar werk te komen als ik thuis werk.

Nu vragen we ons af of haar werkgever mag bepalen om haar reiskostenvergoeding te verlagen als ze weten dat ze 2/3 dagen per week eigenlijk geen kosten heeft aan haar woon/werk verkeer
En als ze op de fiets gaat dan?
pi_210581081
Ik heb wel een werkgever gehad die collega’s die samen een stel waren, maar halve reiskostenvergoeding gaf. Er mag wat dat betreft vanalles, afhankelijk van wat CAO, bedrijfsreglement of contract toestaat / vastlegt.

Maar wat Tink zegt is wel het meest gebruikelijk, als je recht hebt op reiskostenvergoeding is dat meestal ongeacht je reiskosten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210581128
Eerlijke mensen :')
U MAD?
pi_210581159
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:27 schreef Gutanoth het volgende:
Hoi iedereen,

Nee, dat mag niet. Ik kan me voorstellen dat je geen reiskosten vergoedt als je werknemer thuiswerkt, maar zodra er gereisd wordt, is er ook een reiskostenvergoeding (of wat er dan ook in contract/cao is afgesproken)

Het maakt voor de vergoeding niet uit of je lopend, fietsend, met ov of (andermans) auto reist.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_210581588
Bedankt iedereen! :D interessant!
  zaterdag 9 september 2023 @ 17:27:05 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210581601
Ik zou dat wel terecht vinden. Je maakt feitelijk geen (extra) kosten.

Ik vind het verder moreel gezien onjuist dat de werkgever van een partner opdraait voor reiskosten van een ander.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210582579
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 september 2023 17:27 schreef Gunner het volgende:
Ik zou dat wel terecht vinden. Je maakt feitelijk geen (extra) kosten.

Ik vind het verder moreel gezien onjuist dat de werkgever van een partner opdraait voor reiskosten van een ander.
Mijn directeur heeft me het eerste jaar voor gek verklaard toen ik zei dat ik mijn vriendin niet in mijn auto liet rijden toen ik thuis werkte
  zaterdag 9 september 2023 @ 18:44:47 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210582710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Mijn directeur heeft me het eerste jaar voor gek verklaard toen ik zei dat ik mijn vriendin niet in mijn auto liet rijden toen ik thuis werkte
Dan snap ik niet zo goed waarom je dit topic opent.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210582747
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Nee, dat mag niet. Ik kan me voorstellen dat je geen reiskosten vergoedt als je werknemer thuiswerkt, maar zodra er gereisd wordt, is er ook een reiskostenvergoeding (of wat er dan ook in contract/cao is afgesproken)

Het maakt voor de vergoeding niet uit of je lopend, fietsend, met ov of (andermans) auto reist.
Waar haal je het idee vandaag dat dat *niet mag*? Je dikke duim?

Het hangt van je CAO / bedrijfsreglement / contract af.

Toevallig werk ik voor de rijksoverheid, en die betaalt uitsluitend reiskostenvergoeding als je met de fiets of OV komt (of lopen, dat mag ook, krijg je ook reiskostenvergoeding). Je mag best per auto komen maar dan krijg je geen cent. Dat mag dus uitstekend prima toegestaan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210582754
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:44 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan snap ik niet zo goed waarom je dit topic opent.
Omdat het gaat om de directeur van de vriendin, lijkt me?
pi_210583271
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Toevallig werk ik voor de rijksoverheid, en die betaalt uitsluitend reiskostenvergoeding als je met de fiets of OV komt (of lopen, dat mag ook, krijg je ook reiskostenvergoeding). Je mag best per auto komen maar dan krijg je geen cent. Dat mag dus uitstekend prima toegestaan.
Met de auto krijg ik lage km vergoeding, niet niks. Op de fiets hoge vergoeding.
pi_210583350
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Omdat het gaat om de directeur van de vriendin, lijkt me?
Directrice, maar klopt
pi_210583815
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:33 schreef Serinde het volgende:

[..]
Met de auto krijg ik lage km vergoeding, niet niks. Op de fiets hoge vergoeding.
Kan, maar niet er is dus niks wat dat verbiedt, of wat verbiedt dat je per auto helemaal geen vergoeding krijgt, of dat sommigen wel en sommigen geen vergoeding krijgen. Het is geen recht, niet aan wetten gebonden etc etc etc.

Kortom: het hangt af van CAO, bedrijfsreglement en/of contract. En werkelijk *alles* is "toegestaan" als het niet strijdig is met (komt ie weer) CAO, bedrijfsreglement of contract.
pi_210583890
quote:

[..]

Hoe controleren ze dat dan? Als je 40km van je werk af woont zou ik dan zeggen dat ik het loop terwijl ik met de auto ga. Lijkt me ook niet helemaal het idee van reiskostenvergoeding, welke kosten heb je als je loopt?
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_210583913
Afhankelijk wat er afgesproken is, maar als ik wil lopen, vliegen of kruipen krijg ik ook gewoon mn schamele 21ct.
pi_210583924
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:33 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Hoe controleren ze dat dan? Als je 40km van je werk af woont zou ik dan zeggen dat ik het loop terwijl ik met de auto ga. Lijkt me ook niet helemaal het idee van reiskostenvergoeding, welke kosten heb je als je loopt?
Gaat niet om de kosten die je maakt, het is een vergoeding voor je reis.

Met 21ct worden mn autokosten ook maar net gehaald
pi_210583962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:38 schreef 111210 het volgende:

[..]
Gaat niet om de kosten die je maakt, het is een vergoeding voor je reis.

Met 21ct worden mn autokosten ook maar net gehaald
Ik betwijfel of die 21 cent jouw verzekering, benzine, onderhoud en afschrijving dekt
pi_210584008
quote:

[..]

Ik heb gewoon een hoge vergoeding voor mijn woon- werkverkeer. En ga met de auto met een max van ongeveer 381 euro.
pi_210584592
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:43 schreef thekolere het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een hoge vergoeding voor mijn woon- werkverkeer. En ga met de auto met een max van ongeveer 381 euro.
interessant. Heeft het ook iets met de vraag te maken?
pi_210584660
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:33 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Serieus? Jij zou frauderen voor die paar luizige centen?

Mijn baas gaat er van uit dat als je declareert dat je met de fiets gekomen bent, dat je dan met de fiets gekomen bent.
pi_210584872
quote:

[..]

De vraag is of de werkgever van de ts reiskosten mag inhouden, omdat ze met andermans vervoersmiddel komt. Mijn antwoord is dat dat niet mag, juist omdat reiskosten in de (C)AO zijn vastgelegd en er niet ineens maatwerk mag zijn als de werkgever ziet dat het toevallig de auto van haar partner is.

Overigens kan je bij het rijk wel reiskosten ontvangen buiten ov of fiets om, maar dat is wel gebonden aan specifieke voorwaarden, zoals slecht bereikbaar OV bij huis of werkplek.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_210584917
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 september 2023 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Serieus? Jij zou frauderen voor die paar luizige centen?

Mijn baas gaat er van uit dat als je declareert dat je met de fiets gekomen bent, dat je dan met de fiets gekomen bent.
Niet iedereen hoeft alle reiskosten apart te declaren.

Bij veel bedrijven (zoals waar ik werk) krijg je standaard woonwerkvergoeding per werkdag op locatie. Ik declareer alleen als ik een dagje op een andere locatie aanwezig moet zijn.

Vandaar ook de interpretatie van de vraag van de TS of de werkgever de reiskosten mag inhouden
pi_210585215
Nou dat lijkt me niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')