abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 september 2023 @ 16:41:31 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_210570528
Blijft echter een chauvinist.

Willem van Hanegem heeft met verbazing gekeken naar de uitspraken van oud-bondscoach Louis van Gaal. De Kromme vindt het bovendien bijzonder dat Ajax het lot van de club in handen heeft gelegd van Sven Mislintat. ,,Ben je dan goed bij je hoofd?’’

Louis van Gaal beweerde begin deze week dat de WK-zege van Argentinië vooropgezet spel was. ,,Dat slaat nergens op’’, aldus Van Hanegem. ,,En als hij zeker had geweten dat het zo was, dan stap je van het veld af. Dan zeg je: dit valt niet te winnen. Maar van Oranje leek het toch ook helemaal nergens op? Wij kropen allemaal in onze schulp, dan moet je er zelf ook een paar een kegel geven.’’

De oud-middenvelder heeft gisteren genoten van het optreden van Denzel Dumfries in Oranje. ,,Ik zou hem altijd opstellen. Het is gewoon een heel goede kracht. Ook al is hij niet goed, werkt hij zich altijd drie slagen in de rondte. En die kleine vond ik ook goed’’, doelt Van Hanegem op Xavi Simons. ,,Vorig jaar vond ik hem een beetje een huilebalk, maar nu is hij een stuk beter geworden.’’

Ook bespreekt Van Hanegem de situatie bij Ajax. ,,Ik vind het bizar dat je zo'n ventje uit Duitsland alle macht geeft, dat hij kan doen wat hij wil’’, doelt hij op Sven Mislintat. ,,Ben je dan goed bij je hoofd?’’ Van Hanegem verwacht dat Ajax als derde eindigt en dat Feyenoord de landstitel pakt. ,,Ik heb het vaak mis, maar nu denk ik niet.’’

https://www.ad.nl/nederla(...)acht-geeft~a25488b1/

Wel cool dat-ie zegt te denken. _O_

:T

‘De eerste keer dat Willem van Hanegem huilde op de nationale televisie, zagen we dat maar half. Het was 1978. Verslaggever Kees Jansma had nog een fenomenaal overkamkapsel. ‘De Kromme’ zat voor zijn boerderij in Leerbroek op een muurtje, met weilanden op de achtergrond.

Het ging over het WK in Argentinië, en waarom Willem precies niet meeging. Het gesprek ging drie minuten lang best prima. Maar naarmate het gemiste WK steeds heviger tot hem doordrong, begon Van Hanegem aan zijn achterhoofd te krabben, steeds harder, steeds iets ongemakkelijker. Willem boog zijn hoofd diep en begon hartstochtelijk te snotteren.

Soms is hij bot, maar van binnen is Willem een zachtaar­dig mens

Sjoerd Mossou
Terwijl de camera verlegen wegdraaide, brouwde Jansma geschrokken en haastig een einde aan het gesprek. Huilen op de televisie: dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Het is niet overdreven te stellen dat Van Hanegem het huilen veel toegankelijk heeft gemaakt. De Kromme huilt als geen ander, gewoon wanneer het hem uitkomt, enigszins beschroomd en ingetogen, maar zonder beperkingen. Laatst nog barstte Van Hanegem weer weergaloos in snikken uit toen het over Klaas en Louis ging, zijn AZ-vrienden met het downsyndroom. Van het ene op het andere moment kan de robuuste voetballer, de stugge Zeeuw, de nukkige legende of de cynische droogkloot veranderen in een schitterende huilebalk.

Vermoedelijk is het één van de redenen waarom mensen in Van Hanegem een authentiek mens herkennen. Hij kan wel eens de clown uithangen, hij kan bot en onuitstaanbaar zijn, maar van binnen is Willem een zachtaardig mens, een goedzak.

Het mooist aan Willems tranen: de stilte vlak ervoor. Het abrupte zwijgen. Het vechten ertegen, volledig tegen beter weten in, want Van Hanegem is ook niet gek, die kent zichzelf zo onderhand. Er valt niets tegen te beginnen - en waarom zou je ook?

Echte mannen durven te huilen.

https://www.ad.nl/nederla(...)ankelijker~a6471b6d/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210570875
Tsja Feyenoorders he
graag op anoniem
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 september 2023 @ 17:51:55 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_210571340
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:21 schreef KingRoland het volgende:
Tsja Feyenoorders he
Maar o wee als je iets zegt van hun gejank als columnisten of analisten. van Hanegem, Boskamp en Gullit mogen alles slachten wat Ajax betreft. Zelfs Kieft is anti-Ajax. Ken geen uitgesproken Ajacied die zo de ruimte krijgt in de media.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210572238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
Maar o wee als je iets zegt van hun gejank als columnisten of analisten. van Hanegem, Boskamp en Gullit mogen alles slachten wat Ajax betreft. Zelfs Kieft is anti-Ajax. Ken geen uitgesproken Ajacied die zo de ruimte krijgt in de media.

ga aub weg man

heel hilversum is 020 fan
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_210573814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Willem heeft het gewoon niet zo op Duitsers.

Het zijn vooral de Ajacieden en Amsterdamse media die die club momenteel het hardste afmaken. Van Basten gezien toevallig?
blablablabla
pi_210574248
Willem is sowieso anti-Ajax :')
Misselijk figuur die vent.
pi_210574351
Prachtige kerel _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210575178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:41 schreef tong80 het volgende:
Blijft echter een chauvinist.

[ afbeelding ]

Willem van Hanegem heeft met verbazing gekeken naar de uitspraken van oud-bondscoach Louis van Gaal. De Kromme vindt het bovendien bijzonder dat Ajax het lot van de club in handen heeft gelegd van Sven Mislintat. ,,Ben je dan goed bij je hoofd?’’

Louis van Gaal beweerde begin deze week dat de WK-zege van Argentinië vooropgezet spel was. ,,Dat slaat nergens op’’, aldus Van Hanegem. ,,En als hij zeker had geweten dat het zo was, dan stap je van het veld af. Dan zeg je: dit valt niet te winnen. Maar van Oranje leek het toch ook helemaal nergens op? Wij kropen allemaal in onze schulp, dan moet je er zelf ook een paar een kegel geven.’’

De oud-middenvelder heeft gisteren genoten van het optreden van Denzel Dumfries in Oranje. ,,Ik zou hem altijd opstellen. Het is gewoon een heel goede kracht. Ook al is hij niet goed, werkt hij zich altijd drie slagen in de rondte. En die kleine vond ik ook goed’’, doelt Van Hanegem op Xavi Simons. ,,Vorig jaar vond ik hem een beetje een huilebalk, maar nu is hij een stuk beter geworden.’’

Ook bespreekt Van Hanegem de situatie bij Ajax. ,,Ik vind het bizar dat je zo'n ventje uit Duitsland alle macht geeft, dat hij kan doen wat hij wil’’, doelt hij op Sven Mislintat. ,,Ben je dan goed bij je hoofd?’’ Van Hanegem verwacht dat Ajax als derde eindigt en dat Feyenoord de landstitel pakt. ,,Ik heb het vaak mis, maar nu denk ik niet.’’

https://www.ad.nl/nederla(...)acht-geeft~a25488b1/

Wel cool dat-ie zegt te denken. _O_

‘De eerste keer dat Willem van Hanegem huilde op de nationale televisie, zagen we dat maar half. Het was 1978. Verslaggever Kees Jansma had nog een fenomenaal overkamkapsel. ‘De Kromme’ zat voor zijn boerderij in Leerbroek op een muurtje, met weilanden op de achtergrond.

[ afbeelding ]

Het ging over het WK in Argentinië, en waarom Willem precies niet meeging. Het gesprek ging drie minuten lang best prima. Maar naarmate het gemiste WK steeds heviger tot hem doordrong, begon Van Hanegem aan zijn achterhoofd te krabben, steeds harder, steeds iets ongemakkelijker. Willem boog zijn hoofd diep en begon hartstochtelijk te snotteren.

Soms is hij bot, maar van binnen is Willem een zachtaar­dig mens

Sjoerd Mossou
Terwijl de camera verlegen wegdraaide, brouwde Jansma geschrokken en haastig een einde aan het gesprek. Huilen op de televisie: dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Het is niet overdreven te stellen dat Van Hanegem het huilen veel toegankelijk heeft gemaakt. De Kromme huilt als geen ander, gewoon wanneer het hem uitkomt, enigszins beschroomd en ingetogen, maar zonder beperkingen. Laatst nog barstte Van Hanegem weer weergaloos in snikken uit toen het over Klaas en Louis ging, zijn AZ-vrienden met het downsyndroom. Van het ene op het andere moment kan de robuuste voetballer, de stugge Zeeuw, de nukkige legende of de cynische droogkloot veranderen in een schitterende huilebalk.

Vermoedelijk is het één van de redenen waarom mensen in Van Hanegem een authentiek mens herkennen. Hij kan wel eens de clown uithangen, hij kan bot en onuitstaanbaar zijn, maar van binnen is Willem een zachtaardig mens, een goedzak.

Het mooist aan Willems tranen: de stilte vlak ervoor. Het abrupte zwijgen. Het vechten ertegen, volledig tegen beter weten in, want Van Hanegem is ook niet gek, die kent zichzelf zo onderhand. Er valt niets tegen te beginnen - en waarom zou je ook?

Echte mannen durven te huilen.

https://www.ad.nl/nederla(...)ankelijker~a6471b6d/

[ afbeelding ]

Die Mislintat handelt wel als een 'drukke TD' die wel even zegt hoe het moet :P
pi_210575200
Nou ga je echt te ver tong
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 02:26:35 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_210575411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ga aub weg man

heel hilversum is 020 fan
Dit fabeltje blijft woekeren.

Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 02:28:26 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_210575416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Willem heeft het gewoon niet zo op Duitsers.

Het zijn vooral de Ajacieden en Amsterdamse media die die club momenteel het hardste afmaken. Van Basten gezien toevallig?
Heeft er niks mee te maken. Feijenoorders vd Herik, Been en Beenhakker werden de Kuip uitgejaagd. De afgunst van niet-Ajacieden in succesvolle jaren is stuitend.

[ Bericht 4% gewijzigd door tong80 op 09-09-2023 02:56:18 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 02:29:51 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_210575420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 01:04 schreef De_Pel het volgende:
Nou ga je echt te ver tong
Het is Tong en tong80. Ben nog steeds een fan van 'm. Unieke man en één van de beste voetballers ooit.

pi_210575466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:29 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het is Tong en tong80.
Dit interesseert echt niemand Herman.

quote:
Ben nog steeds een fan van 'm. Unieke man en één van de beste voetballers ooit.

Het is je geraaie
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 september 2023 @ 03:25:48 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_210575528
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:43 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dit interesseert echt niemand Herman.

Jij mag geen Herm zeggen Pellenaar.

pi_210576225
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:26 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dit fabeltje blijft woekeren.

fabeltje zegt hij _O-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_210576876
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Heeft er niks mee te maken. Feijenoorders vd Herik, Been en Beenhakker werden de Kuip uitgejaagd. De afgunst van niet-Ajacieden in succesvolle jaren is stuitend.

Wat hebben het vertrek van de GKL en Mariodonna in hemelsnaam met vermeende afgunst jegens dat clubje van je te maken?

Zou het gedistilleerd voortaan even laten voor wat is Herm.
blablablabla
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:08:40 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210577315
heerlijke vent
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210581206

levende legende

zijn prijzenkast als trainer en speler zeggen gewoon genoeg dat mensen hun bek moeten houden

willem weet het gewoon beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')