Shigella??quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oeps, bedoelde difterie, maar goed, het blijft natuurlijk een enorm zielig geval dat een kind door openbaar vies besmet water te drinken zo ziek is geworden en na een dag overlijdt. Aan dysenterie dus.
[..]
https://forum.viva.nl/ent(...)t_messages/500636/44
God beslist.
Shigella is de bacterie, niet de dochter.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:00 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Shigella??
De overleden dochter van de familie Blom heette Mirjam.
Ooo haha, ok, nu voel ik me dom. Maar heftig is het.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:16 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Shigella is de bacterie, niet de dochter.
Ik weet niet of zij ook “Wildeman” heet. Maar als dat zo is dan is de W wel aan het einde van je bellijst.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:14 schreef Leandra het volgende:
Wat bizar dat die dochter bij Wildeman zo laat gebeld werd terwijl ze niet geslaagd was.
Bel dan eerst de gezakten, dan de gezakten die het met een herexamen nog kunnen halen en dan de geslaagden, dit is echt absurd, dat een kind al die "ik ben geslaagd" berichtjes langs ziet komen en zelf nog niet weet dat ze gezakt is.
Vroeger werd je sowieso alleen gebeld als je gezakt was, en ik snap dat het wel handiger is om iedereen te bellen, maar bel dan eerst degenen die niet geslaagd zijn.
Absoluut. Ik weet ook niet of het perse die bacterie was. Dat zei iemand anders ja.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:07 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ooo haha, ok, nu voel ik me dom. Maar heftig is het.
De grootste roeptoeters staan weer vooraan met hun aannames.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:21 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Absoluut. Ik weet ook niet of het perse die bacterie was. Dat zei iemand anders ja.
Maar de niet gevaccineerd beschuldigingen zijn onterecht. Het meisje had sepsis (bloedvergiftiging). Dat kan je krijgen door elke willekeurige besmetting van een bacterie of virus. Heel simpel is het een overreactie van het immuunsysteem en dat kan heel snel zijn, zoals in dit geval.
Ik vind het zeer onsmakelijk om maar van alles te verzinnen om een punt te maken richtig mensen die hun dochter zijn verloren en het hier zeer duidelijk nog zwaar mee hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef Nexpreszo het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom er een soort "zie je wel" moet komen na zoiets heftigs.
(En volgens mij vaccineren blije gristenen doorgaans wel 🙃 )
misschien bij de hele zware kerk van de biblebelt niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef Nexpreszo het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom er een soort "zie je wel" moet komen na zoiets heftigs.
(En volgens mij vaccineren blije gristenen doorgaans wel 🙃 )
Ja, absoluut. Zoals ze zelf al zeiden, er liggen hele mooie en hele verdrietige herinneringen. Maar ook die laatste hoef je niet persé voor weg te rennen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef Verida het volgende:
[..]
De grootste roeptoeters staan weer vooraan met hun aannames.
en zoals zovaak, die aanname gaat een eigen leven leiden en vervolgens is het de schuld van de ouders want die hebben hun kind niet laten inenten....
Overigens vind ik het wel mooi dat ze met de kinderen nog teruggaan naar Albanie. De oudste kinderen zijn daar geboren en hebben er best wel mooie herinneringen aan, zoals Yael ook al aangaf.
GHEHEHEHE GHEGHEHEHE GHEGHEHEquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:55 schreef Blues het volgende:
Als die camera op Ivan staat is ie onuitstaanbaar
Maarten Blom is Pastor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:49 schreef TomDooley het volgende:
Vraag. Pastoor hoort bij Katholieke kerk, Blom is Grisselijk. Die hebben Priesters. Ook mogen Pastoors officieel niet trouwen. Iemand die hier meer over weet?
Priesters en Pastoors zijn celibatair.quote:Priester: komt van het Latijnse presbyter en betekent letterlijk 'oudere'. (In de vroege kerk vormden de ouderen een adviesraad voor de 'episkopos'. Die kon zo'n oudere toestemming geven om voor te gaan in de eucharistie, waardoor presbyter ook voorganger ging betekenen.
In de katholieke traditie is een priester een man die van een bisschop de priesterwijding ontvangen heeft. Priesters kunnen sacramenten toedienen, zoals de eucharistie. Het priesterschap is een roeping en een levenskeuze, geen functie. Een priester kan benoemd worden tot pastoor. Dat is wel een functie. In principe zijn zowat alle functies in de samenleving mogelijk. Heel wat priesters werken in scholen en aan universiteiten.
Pastoor: komt van het Latijnse pastor en betekent herder. Een pastoor draagt verantwoordelijkheid voor een parochie. Samen met een team van geėngageerde gelovigen bouwt hij de pastorale activiteiten uit zoals catechese, ziekenzorg en solidariteit in de geloofsgemeenschap. Uiteraard gaat hij ook voor in de eucharistie van de geloofsgemeenschap in de parochiekerk(en).
Pastor: met 1 letter minder is ‘pastor’ in principe een synoniem van pastoor, maar hiermee wordt doorgaans (in Vlaanderen meer dan in Nederland) een niet gewijde man of vrouw aangeduid die gezonden is door een bisschop om een pastorale taak op te nemen. De term ontstond in de jaren ‘80 in het kader van de uitbouw van de zielzorg in de gezondheids- en welzijnszorg. Daar spreken we ook van zorgpastores. Mensen die pastoraal werk doen in parochies worden parochieassistent genoemd.
Pater: is Latijns voor vader. Een pater is een priester die behoort tot een religieuze orde of congregatie. Een pater is dus een reguliere priester. Hij valt onder een religieuze regel en het gezag van de overste van zijn gemeenschap. Dit in tegenstelling tot de seculiere priester, die onder de verantwoordelijkheid van de bisschop valt.
Nee, hij is christelijk. Hoe moeilijk is het om dit woord correct en normaal te typen mensen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:49 schreef TomDooley het volgende:
Vraag. Pastoor hoort bij Katholieke kerk, Blom is Grisselijk. Die hebben Priesters. Ook mogen Pastoors officieel niet trouwen. Iemand die hier meer over weet?
Hij is pastor (op z'n Engels), van een protestantse (dus niet katholieke) internationale lekker. Protestantse kennen geen celibaat.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:49 schreef TomDooley het volgende:
Moeder Blom spreekt het zo uit. Je mist de grap hier. Maar het is dus 1 pot nat, pastoor met dubbel of zonder. Wat een cult.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, hij is christelijk. Hoe moeilijk is het om dit woord correct en normaal te typen mensen?
Dank je, dit is duidelijk uitgelegd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:59 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Hij is pastor (op z'n Engels), van een protestantse (dus niet katholieke) internationale lekker. Protestantse kennen geen celibaat.
Maar de doping was weer in de kerk(een van de velen) in bodegraven, maar daar is die dus niet zelf werkzaam als ik dit zo lees.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Maarten Blom is Pastor.
https://www.protestantsekerkgouda.nl/predikanten/pastor-m-blom/
[..]
Priesters en Pastoors zijn celibatair.
Pastors niet.
Niet dus. In Nederland is het ene katholiek, inclusief celibaat. Het andere is protestants, zonder het celibaat (in Nederlandse, niet-internationale kerken meestal dominee of voorganger).quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:00 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Moeder Blom spreekt het zo uit. Je mist de grap hier. Maar het is dus 1 pot nat, pastoor met dubbel of zonder. Wat een cult.
Nog iets, voor iemand die zich Sunshine noemt ben je erg aanvallerig. Ik stelde een normale vraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, hij is christelijk. Hoe moeilijk is het om dit woord correct en normaal te typen mensen?
Ik begrijp het ook niet helemaal, je zag hem ook niet aan het 'werk'. Wat doet hij precies? Ik vraag uitleg, voor de duidelijkheid, niet iedereen snapt dat hier.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar de doping was weer in de kerk(een van de velen) in bodegraven, maar daar is die dus niet zelf werkzaam als ik dit zo lees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |