abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Spellchecker vrijdag 8 september 2023 @ 10:15:50 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210566415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wij moeten deze ook nog kijken, maar als ouder heb je liever beide niet. Mijn dochter van 11 duimt nog en ik mag hopen dat ze dat geheel is afgeleerd voordat ze naar de middelbare gaat...
Byte-x geprobeerd?
pi_210566472
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:08 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Ik vind de jeugd van tegenwoordig over dit soort dingen juist veel toleranter. Knuffels, duimen, je ouders knuffelen, oma knuffelen. Het kan en mag allemaal.
Mijn dochter van 9 slaapt ook nog steeds met haar knuffel die ondertussen van ellende uit elkaar valt O+
pi_210566500
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:15 schreef maily het volgende:

[..]
Byte-x geprobeerd?
Ja, toen ging ze over haar nek :X , ze heeft er meteen een "trauma" aan overgehouden. Mss moet ik het weer is gebruiken om nagelbijten af te leren :D
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210568034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wij moeten deze ook nog kijken, maar als ouder heb je liever beide niet. Mijn dochter van 11 duimt nog en ik mag hopen dat ze dat geheel is afgeleerd voordat ze naar de middelbare gaat...
Het komt heus goed, enkel het verschil tussen jouw dochter en deze knul is dat je dochter niet op TV komt en het dus voor haarzelf kan houden.
pi_210568059
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ja, toen ging ze over haar nek :X , ze heeft er meteen een "trauma" aan overgehouden. Mss moet ik het weer is gebruiken om nagelbijten af te leren :D
Ik was een late duimer. Dat wil zeggen ik werd gemanipuleerd als 5 jarige :P . 6 weken niet duimen, was een cadeautje uitzoeken. Gelijk spelenderwijs geleerd hoe dagen aftellen werkt. Was een Jip en Janneke portemonnee geworden, roze met gele stipjes van de Hema. Iedereen was erna jaloers op mijn mooie portemonnee met het eerste de beste schooluitje. Niet de inhoudt, maar hoe die eruit zag. En duimen doe ik niet meer. Het is even doorzetten, maar beloon haar als het haar lukt ;) En niet per se een gamecomputer ofzo, gewoon iets leuks, een truitje uitzoeken naar keuze bijvoorbeeld.
pi_210568118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:00 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ik was een late duimer. Dat wil zeggen ik werd gemanipuleerd als 5 jarige :P . 6 weken niet duimen, was een cadeautje uitzoeken. Gelijk spelenderwijs geleerd hoe dagen aftellen werkt. Was een Jip en Janneke portemonnee geworden, roze met gele stipjes van de Hema. Iedereen was erna jaloers op mijn mooie portemonnee met het eerste de beste schooluitje. Niet de inhoudt, maar hoe die eruit zag. En duimen doe ik niet meer. Het is even doorzetten, maar beloon haar als het haar lukt ;) En niet per se een gamecomputer ofzo, gewoon iets leuks, een truitje uitzoeken naar keuze bijvoorbeeld.
Ik dacht aan sambal op de vingers, zo deed mijn moeder het.
Apart zo verschillend en hetzelfde effect :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_210568130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Sambal heb ik ook gehad, maar ja, dat was janken. Ik heb echt gegild van de pijn aan mijn buik, blijkt later dat ik de ziekte van Crohn heb, en dus niks pittigs kan verdragen, laat staan sambal. Mijn zusje werkt verziekt met Byte-X. Dat terzijde, erna kwam de oplossing die voor ons dus wel werkte, omkoperij :D

Edit, het gaat erom dat het op een blijvende manier lukt, welke manier maakt dan niet uit, als het kind er goed op reageert dan zit het goed ;)
pi_210568170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:06 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Sambal heb ik ook gehad, maar ja, dat was janken. Ik heb echt gegild van de pijn aan mijn buik, blijkt later dat ik de ziekte van Crohn heb, en dus niks pittigs kan verdragen, laat staan sambal. Mijn zusje werkt verziekt met Byte-X. Dat terzijde, erna kwam de oplossing die voor ons dus wel werkte, omkoperij :D

Edit, het gaat erom dat het op een blijvende manier lukt, welke manier maakt dan niet uit, als het kind er goed op reageert dan zit het goed ;)
Ja, snap ik :) Bij ons thuis was negatief gedrag een negatieve consequentie en normaal gedrag = normaal dus niet belonen.

We zijn idd beiden van duimzuigen af :P Dus het doel is bereikt ;)
Al vind ik tegenwoordig dat er met te zachte hand opgevoed word (niet persoonlijk naar jou bedoelt) Bijvoorbeeld het gillen op straat, als wij dat vroeger deden (en de buurkinderen ook) per direct naar binnen, einde verhaal voor minimaal een dag. En zo meer van dat soort dingen.

maar goed, wie ben ik... het verbaasd me gewoon enorm
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_210568203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, snap ik :) Bij ons thuis was negatief gedrag een negatieve consequentie en normaal gedrag = normaal dus niet belonen.

We zijn idd beiden van duimzuigen af :P Dus het doel is bereikt ;)
Al vind ik tegenwoordig dat er met te zachte hand opgevoed wordt. Bijvoorbeeld het gillen op straat, als wij dat vroeger deden (en de buurkinderen ook) per direct naar binnen, einde verhaal voor minimaal een dag. En zo meer van dat soort dingen.

maar goed, wie ben ik... het verbaasd me gewoon enorm
Dat gillen, mijn zus en ik dachten dat het aan ons lag dus hebben wij het onderling gehouden. Maar echt, dat gillen mochten wij vroeger niet. Spelen wel, gillen niet. Maar goed, ik ben het eigenlijk helemaal met je eens :D En wij mochten gewoon druk zijn hoor, enkel niet gillen (en andere ongein natuurlijk). Bij ons is beloning enkel voorgekomen met zoiets als dat duimen. Er is altijd gezegd, aan negatieve aandacht wordt hier niet gedaan. Dus als je stond te janken om niks, dan duurde dat heel kort :D
pi_210568219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:13 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dat gillen, mijn zus en ik dachten dat het aan ons lag dus hebben wij het onderling gehouden. Maar echt, dat gillen mochten wij vroeger niet. Spelen wel, gillen niet. Maar goed, ik ben het eigenlijk helemaal met je eens :D En wij mochten gewoon druk zijn hoor, enkel niet gillen (en andere ongein natuurlijk). Bij ons is beloning enkel voorgekomen met zoiets als dat duimen. Er is altijd gezegd, aan negatieve aandacht wordt hier niet gedaan. Dus als je stond te janken om niks, dan duurde dat heel kort :D
Ja ach, wat mij betreft is het beste stuurman staat aan wal ;)
pi_210568232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja ach, wat mij betreft is het beste stuurman staat aan wal ;)
Dat is altijd he :D En dan kom je aan de beurt, verkloot je het ook :D Ik gun je een fijn weekend StarChild.
pi_210568242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:16 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Dat is altijd he :D En dan kom je aan de beurt, verkloot je het ook :D Ik gun je een fijn weekend StarChild.
Hahahaha, ik zorg ervoor dat hier geen kind/relatie/etc komt ;)

Jij ook een fijn weekend :*
pi_210571842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:57 schreef Remco het volgende:

[..]
Nee dat moet ik ook eerlijk zeggen, dat valt nog wel mee. Ik vind ze wat volks, maar verder niets mis mee.
Wat versta je onder volks dan ?
Want dan zal ik ook wel volks zijn , want ik vind ze vrij normaal

[ Bericht 0% gewijzigd door ikmoetdrieten op 08-09-2023 18:54:28 ]
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_210571865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 01:10 schreef maily het volgende:
Ik was stomverbaasd over het gemengd slapen van de Blommekinders :o
Het zijn nichtjes en neefjes , kom op zeg dat is toch leuk
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_210571887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Heb je daar geen trauma aan over gehouden? Ik vind dat nogal wat
pi_210571898
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:49 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Het zijn nichtjes en neefjes , kom op zeg dat is toch leuk
Dat is superleuk juist, de hele boel samen slapen als neefjes en nichtjes en ruzie maken om wie waar slaapt. Zag er geen enkele kwaadheid in.
pi_210571911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is superleuk juist, de hele boel samen slapen als neefjes en nichtjes en ruzie maken om wie waar slaapt. Zag er geen enkele kwaadheid in.
Ik ook niet
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:29:48 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210572212
Duct tape genot
pi_210572284
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:52 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Heb je daar geen trauma aan over gehouden? Ik vind dat nogal wat
nee joh :*
pi_210572308
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
nee joh :*
Oh gelukkig 😂
pi_210572419
Rondreis door Zuid-Amerika en daarna door Kroatie met een aftandse tent, ok. 8)7
pi_210572429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:54 schreef Firuze60 het volgende:
Rondreis door Zuid-Amerika met een aftandse tent, ok. 8)7
:')
pi_210572460
Het is geen doek, het is een anisa. Zie die blik op het gezicht van dat kind. :D
pi_210572472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:54 schreef Firuze60 het volgende:
Rondreis door Zuid-Amerika en daarna door Kroatie met een aftandse tent, ok. 8)7
zuid europa

kroatie, albanie en griekenland.

en in albanie hebben ze een aantal jaar gewoond, dus ze kennen het land wel .
pi_210572473
Ik ben gvd ook ontworteld, mijn voorouders zijn gore slavendrijvers geweest!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')