abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 7 september 2023 @ 11:29:09 #1
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_210556791
Huwelijksreis 2.0 @superkimmi en KapiteinIglo

Korte uitleg
In 2022 hebben we dezelfde reis gemaakt als huwelijksreis ^) .
Vlak nadat we weer thuiswaren kwam orkaan Ian over Orlando heen, daarom hebben Disney en Universal 2 dagen hun parken moeten sluiten.
Onze Disneytickets waren nog geldig in de dagen dat de parken gesloten waren en daarom hebben we 9 dagen gratis Disneytickets gecompenseerd gekregen. Ongevraagd gecompenseert, raar volkje die Amerikanen.

Gratis entree tot alle parken inclusief parkhopper en photopass. :7

Kosten

Alles in 1 pakket geboekt bij Expedia.

Heenvlucht met United met overstap USA NY Newark
Terugvlucht met Air Canada met overstap in Montreal
14 nachten Homewood Suites by Hilton Orlando Themeparks

Pakketprijs ¤2200 voor 2 personen

Omdat we nog een Esta hadden van vorig jaar hebben we die niet nodig nu. Wel een ETA voor Canada, deze is 7$ per persoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door KapiteinIglo op 07-09-2023 14:18:03 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 7 september 2023 @ 11:47:12 #2
450148 KapiteinIglo
pi_210556998
Dag 1: 6 september 2023

Om 9:15uur vertrekken op Schiphol, haha wat kut. Dan moet je dus heeeeel vroeg opstaan.
We hebben dus maar een hotel geboekt in de buurt van Schiphol. Mag allemaal niks kosten natuurlijk, dus hebben we een cheapy cheapy hotel gevonden in hoofddorp en vanaf daar met de bus naar Schiphol. Het hotel is basic met twee losse bedden, maar gewoon een goede douche en een wc. Dus geen Formule 1 concept met douche en wc op de gang :r .

Vlucht 1:
9:15u Amsterdam Schiphol - 11:00u USA New York Newark

Vlucht 2
14:15u USA New York Newark - 16:45u USA Orlando MCO

We vlogen met United via Newark naar Orlando MCO. We vlogen windje mee ofzo want we waren vroeg in New York, ongeveer om 10:30uur. Maar er was geen plek aan de gate, dus we hebben een half uur op een opstelplaats staan wachten, tot zover vroeg aankomen! Gelukkig hadden we ruime overstaptijd ^O^

Na aankomst in Orlando en onze bagage opgehaald te hebben op zoek naar de bus, want wij skere Nedelanders gaan gewoon met de Lynx bus. Veel goedkoper dan Uber of autohuur.
We moesten wel eenmalig een los kaartje kopen om in het hotel te komen. Maar vanaf 7 september hebben we een weekkaart, nou daar kan je echt geen uber van betalen!

Kosten
Hotel Max Hoofddorp - 60¤
Buskaartjes NL - ¤5,11 p.p.
Parkeren bij Schiphol - 0¤ (parkeer bij familie in de buurt)
Buskaartje USA 2$ p.p.
Buskaart week USA 16$

In principe ga ik de kosten van eten niet uitschrijven, dit is zo persoonsafhankelijk. Je kan dit zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
Wij gokken op ongeveer 100$ per dag uit te komen voor eten en drinken. Exclusief souvenirs.

[ Bericht 8% gewijzigd door KapiteinIglo op 07-09-2023 14:19:22 ]
pi_210557104
Deze moet ik volgen ! Veel plezier allebei !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Spellchecker donderdag 7 september 2023 @ 12:48:14 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 september 2023 @ 13:40:09 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210558196
Veel plezier dames! (nee, dit is geen TVP :))
pi_210558247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:47 schreef KapiteinIglo het volgende:

In principe ga ik de kosten van eten niet uitschrijven, dit is zo persoonsafhankelijk. Je kan dit zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
Wij gokken op ongeveer 100$ per dag uit te komen. Eten, drinken en souvenirs bij elkaar!

Oeh! Dat gaat uitdagend worden. Tenzij je zelf je potje kookt, broodjes smeert en kleine souvenirs koopt.
Uit eten (bij iets anders dan een fastfoodketen) loopt al gauw richting de 60-70 dollar zonder gek te doen. Ontbijtje buiten de deur is ook zo 50 dollar. En voor bier en wijn mag je ook een spaarvarken stuk slaan.

Desalwelteplus, heel veel plezier!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210558500
ik hoop dat het een beetje rustig is in die parken want anders lijken het me echt vreselijke plekken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210558527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Oeh! Dat gaat uitdagend worden. Tenzij je zelf je potje kookt, broodjes smeert en kleine souvenirs koopt.
Uit eten (bij iets anders dan een fastfoodketen) loopt al gauw richting de 60-70 dollar zonder gek te doen. Ontbijtje buiten de deur is ook zo 50 dollar. En voor bier en wijn mag je ook een spaarvarken stuk slaan.

Desalwelteplus, heel veel plezier!
We hebben ontbijt inclusief. En zijn geen grote lunchers. We weten de prijzen hier, dit is een exacte herhaling van onze reis vorig jaar haha.

En t was zonder souvenirs trouwens. Foutje van @KapiteinIglo
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 7 september 2023 @ 14:20:07 #9
450148 KapiteinIglo
pi_210558542
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:18 schreef superkimmi het volgende:

[..]
We hebben ontbijt inclusief. En zijn geen grote lunchers. We weten de prijzen hier, dit is een exacte herhaling van onze reis vorig jaar haha.

En t was zonder souvenirs trouwens. Foutje van @:kapiteiniglo
Aangepast!
pi_210558544
quote:
9s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:15 schreef Nielsch het volgende:
ik hoop dat het een beetje rustig is in die parken want anders lijken het me echt vreselijke plekken.
Hurricane season is een van de rustigste tijden in Florida. Samen met vlak na de kerstvakantie.

En dan kun je uitzoeken welk park het drukst is op welke dagen. Dat hebben we nu ook grondig gedaan. Voorbeeld: vorig jaar was Magic Kingdom op maandag de hel, met minimale wachttijden van een uur (max 3 uur). Dag later teruggegaan, wachttijden van max 45 minuten met minimaal 0 minuten :D
pi_210559650
Als je met de bus naar het hotel gaat i.p.v. met een taxi, dan ben je wel bekend met de omgeving. En inderdaad, Orlando is nog best goed te doen met de bus. Jullie zitten denk ik op International Drive? Blijven jullie alleen in Orlando of gaan jullie ook nog naar andere plekken?

Veel plezier in ieder geval. Jullie zijn al zo bekend met Orlando dat het als 'thuiskomen' aanvoelt.
pi_210560133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 16:32 schreef Shodan het volgende:
Als je met de bus naar het hotel gaat i.p.v. met een taxi, dan ben je wel bekend met de omgeving. En inderdaad, Orlando is nog best goed te doen met de bus. Jullie zitten denk ik op International Drive? Blijven jullie alleen in Orlando of gaan jullie ook nog naar andere plekken?

Veel plezier in ieder geval. Jullie zijn al zo bekend met Orlando dat het als 'thuiskomen' aanvoelt.
Thanks!

We zitten in een hotel vlakbij Seaworld. Dan is de reistijd naar Disney parken wat minder lang
pi_210565322
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:20 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Hurricane season is een van de rustigste tijden in Florida. Samen met vlak na de kerstvakantie.

En dan kun je uitzoeken welk park het drukst is op welke dagen. Dat hebben we nu ook grondig gedaan. Voorbeeld: vorig jaar was Magic Kingdom op maandag de hel, met minimale wachttijden van een uur (max 3 uur). Dag later teruggegaan, wachttijden van max 45 minuten met minimaal 0 minuten :D
Ben in Hong Kong disneyworld, en Singapore 's Warner movieworld geweest, maar in beide parken kon je een soort premium skip the line card kopen, waardoor de gemiddelde wachttijd naar 5 minuten ging.

Heb je daar ook zoiets ? Ikzelf ben niet zo een pretparker, maar kan me wel voorstellen het te overwegen....
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:21:12 #14
450148 KapiteinIglo
pi_210573335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 05:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ben in Hong Kong disneyworld, en Singapore 's Warner movieworld geweest, maar in beide parken kon je een soort premium skip the line card kopen, waardoor de gemiddelde wachttijd naar 5 minuten ging.

Heb je daar ook zoiets ? Ikzelf ben niet zo een pretparker, maar kan me wel voorstellen het te overwegen....
Jazeker! Je hebt lightning lanes in Disney en Universal. Zijn wel echt heel duur.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:44:52 #15
450148 KapiteinIglo
pi_210573570
Dag 2: 7 september 2033
Disney’s Epcot en Hollywood Studio’s

Eey shawny it’s my birthday!!

Vroeg naar het park gegaan omdat we DAS wilde regelen, dat is een service die zowel Disney als Universal aanbiedt aan gasten die zichtbaar of onzichtbaar disability hebben. Als je hier meer over wil weten als je zelf gaat, stuur ons een dm! Dit is namelijk voor een veel breder aantal aandoeningen bedoeld dan alleen maar rolstoelafhankelijk of mensen met een verstandelijke beperking bijv.

Onderstaande attracties in Epcot gedaan:

Rattatouille - 8/10
Frozen - 7/10
Soarin around the world - 9/10
Gardians of the Galaxy - buitenaards goed
Test track - 9/10
Spaceship Earth - 6,5/10
Nemo - 7/10
Crush talk - 7,5/10
Mission Space green - 7,5/10*

*@superkimmi deed deze attractie alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12:00 Lunchtijd
Omdat KapiteinIglo jarig was, zijn we wezen character dinen.
Verjaardagscadeau van Superkimmi. We hadden een tafel gereserveerd in de Garden Grill in Epcot. Supercool, want dit is een draaiend restaurant! En je krijgt 1:1 interactie met Chip ‘n Dale, Mickey Mouse en Pluto. Ze komen bij je aan tafel praten en sommige zelfs zitten. En als kers op de taart was het eten ook nog echt goed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rond 18:00 uur zijn we met de skyliner naar Hollywood Studio’s gegaan. Hier hebben we de volgende attracties gedaan:
Toy Story Mania - 8/10
Runaway Railway - 9/10

Einde van de dag met de bus naar Disney Springs gegaan, via een hotel van Disney.
Daarna waren zo moe dat we onze ubervriend José gevraagd hebben om ons op te halen. Die kennen we nog van vorig jaar.
Eind van de dag waren we totalloss, veel te veel gedaan voor 1 dag. Zeker de eerste dag na een lange reis. Vandaar ook nu pas een verslag. Moe maar voldaan.

Kosten:
Character Dining: 60$ per persoon (en het is het echt waard)
Uber naar hotel: 10$

100$ per dag gaan we niet halen met eten en drinken, alles is hier echt superduur! Dat wisten we stiekem natuurlijk al, maar dankzij een richtlijn voorkomen we dat het de spuigaten uitloopt. En door de grote porties kunnen we van sommige dingen 2 dagen eten.
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 15:42:58 ]
pi_210573605
Foto’s volgen later, uploaden werkt niet ideaal nu
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 september 2023 @ 07:14:44 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210575749
Gefeliciteerd KapiteinIglo! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* En dat was zeker een speciale verjaardag zo. Leuk hoor!
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:22:51 #18
450148 KapiteinIglo
pi_210586320
Dag 3: 8 september 2023
Universal studio’s en Island of Adventures

Vandaag zijn we 1 jaar getrouwd! Whoop whoop *O* *O*
We hebben voor elkaar een cadeautje gekocht bij Universal.

‘S morgens deze attracties gedaan:

Minions 8/10
Hagrids Coaster 11/10
Velocicoaster 11/10*
Hogwarts Express (return trip) 7,5/10
The forbidden journey 10/10*
Popeye’s 10/10

*@superkimmi heeft deze attractie alleen gedaan

Rond de middag gingen de buitenattracties dicht vanwege onweer in de regio. Toen zijn we wezen eten in Universal. Een hamburgermenu, wat anders hč!

Na het eten waren we allebei bevroren van de airco die standje diepvries stond, dat we besloten hebben naar het hotel te gaan en te douchen.

Na het douchen zijn we nog naar de outlet geweest, daar zit ook een Disneyoutlet waar je soms echt leuke deals kan scoren.
Hier hebben we twee magicbands gekocht voor 20¤ per stuk. En nog een trui voor KapiteinIglo. Een trui van Disneycruise, maar dat is logisch voor een kapitein!
Ook hebben we hier japanse wok gegeten, was wel een amerikaanse portie, dus dat eten we maandag nog een keer!

Het was al met al een geslaagde dag!

[ Bericht 3% gewijzigd door KapiteinIglo op 10-09-2023 06:52:44 ]
  Spellchecker zaterdag 9 september 2023 @ 23:24:53 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210586348
En jarig en trouwverjaardag *O*

Gedenkwaardige vakantie zo O+

Felies! :*
  maandag 11 september 2023 @ 15:48:14 #20
450148 KapiteinIglo
pi_210602957
Dag 4 9 september 2023
Universal Studio’s en Island of Adventures.

We zijn in beide parken wederom in beide parken geweest.
Omdat het gisteren zo slecht weer was zijn we vandaag gewoon teruggegaan!

@kapiteiniglo haar favoriete attractie is de Popeyes. Hierin wordt je werkelijk zeiknat. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we slippers bij, zodat sokken en schoenen droog zouden blijven.
Dolle pret vooral als je mensen ziet die denken dat ze droog blijven onder een poncho: NEE dus.
(Voor mensen die de efteling kennen, het is een extreme variant van de piranha)

@superkimmi haar favoriete attracties zijn de velocicoaster en de hagrids coaster. Hagrids coaster doen we samen. De Velocicoaster doet kimmi alleen.

Verder hebben we 3x de Olivanders wand experience gedaan. Dan ga je met een groepje Olivanders (toverstaffenshop) binnen en dan wordt er 1 iemand gekozen die een toverstaf kan proberen.
But remember: The wand chooses the wizard!
superkimmi is nu superblij want de 3e keer werd ze gekozen en nu heeft een een persoonlijke toverstaf. Ze heeft hem ook laten graveren met eigen naam!

‘s Avonds hebben we afgesproken met vrienden uit Port Charlotte. We kennen ze via Pokémon Go en vorig jaar hebben we ook met ze afgesproken. Alleen onze shuttle kwam niet opdagen bij Universal, gelukkig wilde Carl en Amy ons wel ophalen. Uberdriver score: 5☆

Daarna zijn we gezellig met ze uit eten geweest. Na het eten hebben ze ons ook nog naar een Publix supermarkt gebracht zodat we wat drinken en snacks voor in het park konden kopen. En we hebben natuurlijk regional pokémon met ze geruild!

Kosten:
Publix boodschappen 138$ (snacks en drinken voor 2 weken)
Olivanders experience gratis
Toverstaf incl graveren 100$
Korte broek jurassic park 32$ (kim haar broek ging stuk in het park)

En toen was het alweer 10 september 2023!

[ Bericht 3% gewijzigd door KapiteinIglo op 12-09-2023 01:29:40 ]
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 16:32:38 #21
45833 crew  Fogel
pi_210603322
Cool! Reisverslag *G*
Hoe vonden jullie United? Heb ze een keer binnen USA gevlogen en moet er niet aan denken om een lange vlucht met ze te maken (in economy class)…
Kreeg je een stroopwafel als snack?
I'm surrounded by morons!
TRV 2021: Oslo, Montreal, Nederland
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
TRV plannen/geboekt 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk
pi_210603676
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 16:32 schreef Fogel het volgende:
Cool! Reisverslag *G*
Hoe vonden jullie United? Heb ze een keer binnen USA gevlogen en moet er niet aan denken om een lange vlucht met ze te maken (in economy class)…
Kreeg je een stroopwafel als snack?
Wij vonden het prima. Hadden 2-zitter op de eerste vlucht, gratis. En ze waren op tijd. Na het debacle met British Airways en Gatwick vorig jaar zijn we snel tevreden hoor :')
  dinsdag 12 september 2023 @ 01:23:48 #23
450148 KapiteinIglo
pi_210608895
Olla!

Het was echt retedruk bij Animal Kingdom, we waren er rond 11:00uur en toen stond er al 2,5 uur wachtrij voor Flight of Passage (ubervette attractie in de Pandora wereld).

Na kort overleg zijn we om half 2 gehopt naar Magic Kingdom. Hier waren de wachttijden prima!

Buzz Lightyear 10min

Alleen begon KapiteinIglo zich steeds zieker te voelen. ‘s Morgens voelde ze zich al niet goed en gedurende de dag ging het op en af beter en slechter. In Magic Kingdom ging het echt niet meer.
Het euvel: een scopolaminepleister waar ze vorig jaar 0 last van had. Dit jaar alle bijwerkingen:
- Droge mond
- Draaierig
- Misselijk
- Wazig zien
- Gevoel van bijna flauwvallen
Pleister had ze er al afgehaald in Animal Kingdom. Maar dan is de werking niet meteen over.
Pas na het avondeten knapte ze een beetje op.

Beetje verloren dag helaas.
Spoiler alert: vandaag 11 september kwam het helemaal goed en hadden we een topdag!
pi_210609112
Goed dat je weer beter bent. Ziek zijn is al vervelend genoeg, maar op vakantie drie keer erger.

Gefeliciteerd met jullie trouwdag en leuk om te lezen dat jullie plezier hebben *O*
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 09:56:29 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210610410
Hopelijk de komende tijd ook geen negatieve nawerkingen meer van de pleister!
Veel plezier nog!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 13 september 2023 @ 04:20:01 #26
450148 KapiteinIglo
pi_210619814
Dag 6 11 september 2023
Disney’s Typhoon Lagoon

Vandaag hebben we kennisgemaakt met de epischheid van het golfslagbad in Typhoon Lagoon. Niks golfjes waar je rustig overheen kan springen, gewoon keihard omver gebeukt worden door een golf van 2 m hoog. Bovenop de 2,30m water die gewoon al in het zwembad zit. En dat elke 1,5 minuut.

Dat gezegd hebbende, zijn we nu nog water uit onze oren aan het schudden. Beide onze zonnebrillen bijna verloren en hebben we mogelijk wat mensen omver gebeukt in onze valpartijen.

The happiest place on earth!

Er komen, dat is een ander verhaal. De Lynx bus kwam 4 minuten te vroeg waardoor we een half uur moesten wachten op de volgende bus. Terwijl deze bus normaal veels te laat komt.
Sowieso zijn de bussen in Orlando alles behalve betrouwbaar. Maargoed voor 16$ per week moet je daar dan ook niet teveel over klagen!
pi_210619843
Een golfslagbad .... Worden we allemaal kinderen van !

OV blijft altijd wel een dingetje, waar je ook bent op aarde.... Maar zoals gezegd, voor 16 dollar per week.....

Was er niet een herdenking o.i.d. , aangezien het 11 september was ? Of het leven gaat verder ?
pi_210629456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 05:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een golfslagbad .... Worden we allemaal kinderen van !

OV blijft altijd wel een dingetje, waar je ook bent op aarde.... Maar zoals gezegd, voor 16 dollar per week.....

Was er niet een herdenking o.i.d. , aangezien het 11 september was ? Of het leven gaat verder ?
Ongetwijfeld op veel plekken wel, zag het ook op tv. Maar de pretparken zijn natuurlijk 100% gericht op toerisme, dus veel meer dan een vlag halfstok hebben wij er niet van meegekregen.

Sterker nog: Disneyworld hangt zelfs bewust niet kloppende USA vlaggen op (er mist een ster), zodat ze nooit halfstok hoeven
  donderdag 14 september 2023 @ 15:17:31 #29
450148 KapiteinIglo
pi_210634054
Dag 7 12 september 2023
Disney’s Animal Kingdom

Poging 2!

Vandaag zijn we weer naar Animal Kingdom geweest.Dit is wat ons betreft wel één van de mooiste parken van Disneyworld.
Het is een dierentuin en een pretpark in één. De dieren zitten wel gescheiden van de attracties, je moet apart rondes lopen om de dieren te kunnen zien.

We hebben hier onze wilderness explorerbadges gehaald, dat is een gratis activiteit die je door het hele park kan doen. Op verschillende plekken in het park staan medewerkers die je wat vertellen over de natuur of het park en soms moet je een activiteit doen, en dan krijg je een sticker in je explorerboek. Het was verrassend informatief voor volwassenen!
Zelfs mijn superencyclopedie van dieren en natuur @superkimmi heeft weer nieuwe feiten geleerd.

Attracties:

Flight of passage 10/10*
Mount Everest 8/10*
Dinosaur 7/10
Navi river journey 8/10
Kali river rapids 7,5/10
Kilimanjaro Safari 9/10
It’s tough to be a bug 7/10
Feathered friends in flight 9/10 (vogelshow)

*kim is alleen in deze attractie geweest

We zijn wezen lunchen bij het rainforrest café bij Animal Kingdom. Eten was echt lekker daar. Dit was echt 1 van de weinige dagen dat we boven de 100$ met eten kwamen, de rest van de dagen blijven we er wel redelijk onder.

Foto’s volgen later vandaag, ivm wifi.

[ Bericht 2% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 05:13:30 ]
  donderdag 14 september 2023 @ 15:29:42 #30
450148 KapiteinIglo
pi_210634165
Dag 8 13 september 2023
Universal Studio’s en Island of Adventure

Vandaag zijn we weer terug gegaan naar Universal! Als Harry Potter gekkies kan je hier niet vaak genoeg heen. Plus dit park heeft echt de meest gekke attracties.
We zijn nu in een aantal attracties geweest waar we vorig jaar niet in zijn geweest, terwijl we toen ook al 5 dagen zijn geweest.

Attracties die we nog niet eerder geranked hebben:

Transformers 3D 8/10
Villain Con Blast 8,5/10
Rip Ride Rocket 8/10*
ET 7,5/10

*@superkimmi ging wederom alleen

Ik wil nog wel even een verhaaltje schrijven over hoe fantastisch de Popeye is in Island of Adventure. Maar mijn telefoon is nog steeds te nat.

‘s Avonds zijn we wezen eten bij ons favoriete mexicaanse restaurant Antojitos. Ondanks dat het tegen Universal aangeplakt zit, namelijk op de Citywalk, kostte het ons maar 50$ incl. fooi.

Kosten:
Omdat Kim echt flink verbrand was ondanks heel veel smeren, hebben we gekocht voor bij het zwemmen:
Rashguards (uv shirts) 70$ voor 2

Foto’s volgen later ivm wifi.
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 03:17:00 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210658551
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:52 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Ongetwijfeld op veel plekken wel, zag het ook op tv. Maar de pretparken zijn natuurlijk 100% gericht op toerisme, dus veel meer dan een vlag halfstok hebben wij er niet van meegekregen.

Sterker nog: Disneyworld hangt zelfs bewust niet kloppende USA vlaggen op (er mist een ster), zodat ze nooit halfstok hoeven
Wat bedoel je met dat er een ster mist?

Verder nog verlate felicitaties! *O* Tof reisverslag weer!

Ik sloeg wel even achterover van de prijs van die toverstok :o ik dacht dat je die gratis had gekregen omdat hij je had “uitgekozen”, beetje naļef blijkbaar :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 03:20:34 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210658553
Hoe staan jullie eigenlijk in de huidige situatie betreffende lhbtqi+ in Florida? Zal in Disney geen groot item zijn maar zou zelf niet graag naar een staat gaan waar dit speelt.

Zie ook https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna82257
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210658563
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 03:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat er een ster mist?

Verder nog verlate felicitaties! *O* Tof reisverslag weer!

Ik sloeg wel even achterover van de prijs van die toverstok :o ik dacht dat je die gratis had gekregen omdat hij je had “uitgekozen”, beetje naļef blijkbaar :')
De vlag van de USA heeft 50 sterren. De USA vlaggen bij Disney hebben er 49.

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 03:20 schreef MaJo het volgende:
Hoe staan jullie eigenlijk in de huidige situatie betreffende lhbtqi+ in Florida? Zal in Disney geen groot item zijn maar zou zelf niet graag naar een staat gaan waar dit speelt.

Zie ook https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna82257
Dit speelt wel degelijk bij Disney (en andere parken, maar Disney is by far de allergrootste), maar dan in compleet tegengestelde richting. Hoe meer anti gay regelgeving DeSantis maakt, hoe harder Disney reageert. Dat begon met uitgesproken pride merchandise en pride fotomuren, maar eindigde in complete investeringen die Disney terugtrok en in plaats daarvan in Disneyland California gaat steken. Disney als allergrootste werkgever van Florida (zelf, maar nog minstens 3x zo veel voor third party werk, zoals shuttles, hotels en restaurants om Disney heen) heeft echt enorme betekenis hier.

Disney heeft hierdoor wel een relatief rustig zomerseizoen gehad. Vooral lokale Amerikanen die een hekel hebben aan DeSantis, boycotten Florida dit jaar in zijn geheel. Gelukkig kan de sector hier wel een schok aan, al kan ik me voorstellen dat het voor de b- en c-categorie hotels en horeca wel heftig kan zijn. Want die krijgen aanloop als de parkhotels en goede ketens vol zitten of hoge prijzen vragen natuurlijk.

In Disney en Universal zie je gelukkig echt een super divers publiek. Daar mag écht iedereen zichzelf zijn. De toerist, maar ook de medewerker. Mannen met strikjes in het haar, of eyeliner, of vlechten. Vrouwen met baardgroei etc. Maar ook veel medewerkers die zichtbaar of onzichtbaar iets mankeren. Zoals medewerkers met servicedogs, of in een rolstoel etc. Alles en iedereen is welkom en juist daarom is dit kleine stukje Florida wat ons betreft echt iets dat we moeten koesteren. Laten we hopen dat ze zich niet laten wegjagen.

Plaatje bij het praatje:

SPOILER
Deze ‘magicshot’ werd gemaakt toen een medewerker wist dat wij een relatie hebben :).

Oh en KapiteinIglo gaat nu het reguliere verslag verder bijwerken. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door superkimmi op 18-09-2023 15:42:24 ]
  zondag 17 september 2023 @ 03:43:54 #34
450148 KapiteinIglo
pi_210658566
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 03:39 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Zoals medewerkers met servicedogs, of in een rolstoel etc.
We hebben zelfs een servicedog gezien die een disneymedewerker nametag had. Hij heette Goldie :@
  zondag 17 september 2023 @ 03:53:48 #35
450148 KapiteinIglo
pi_210658570
Dag 9 14 september 2023
Disney’s Typhoon Lagoon

Dit waterpark gaat nooit vervelen…
We hebben al wat verteld over het gigantisch vette golfslagbad, maar dat is niet alles.

Ze hebben ook nog glijbanen met banden, glijbanen zonder banden, dropslides en een lazy river.

Toen we er waren was er ook een cameracrew om een gezin te filmen. Als je erbij nadenkt is dat best wel sneu. Die kinderen moesten steeds kunstjes doen voor de camera ipv lekker zwemmen met paps en mams.
Geen idee wie de vip was trouwens.

Typhoon lagoon heeft trouwens een reflill beker voor drinken. Eerste aanschaf is 12,50$ dan kan je onbeperkt de hele dag frisdrank tappen.Een andere dag kun je de beker laten heractiverem, dit kost 8,60$

[ Bericht 15% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 05:02:39 ]
  maandag 18 september 2023 @ 04:22:06 #36
450148 KapiteinIglo
pi_210669695
Dag 10 15 september 2023
Disney’s Magic Kingdom & Epcot

Algemeen
In alle Disneyparken zijn figuren te vinden. Kapiteiniglo heeft in NL een boek gekocht met alle Disneyfiguren erin.
Als je dan langs deze figuren gaat dan kunnen ze die voor je signeren! Sommige signeren niet. Maar stempelen of geven een kaart of sticker.
SPOILER
Kosten:
Boek 20¤
Handtekeningen gratis

Over MK
Vandaag zijn we begonnen in MK, en dat heeft een logosche reden. Vanaf 18u gaat MK dicht vanwege eem event: Mickey’s not so scary halloween party. Daar moet je een apart ticket van 130$ voor hebben. De meeste mensen die naar MK willen, willen niet maar tot 18u. Dus de attracties zijn een stuk rustiger omdat mensen naar een ander park gaan. Vanaf 16u wordt het weer drukker omdat dan de bezoekers van ‘Mickeys not so scary halloween party’ alvast naar binnen mogen.
Dan is dus het moment om te parkhoppen, als je een parkhopper ticket hebt.

Je mag trouwens bij Disney vanaf 14u smiddags park hoppen en je hoeft geen reservering te hebben voor het park waar je heen hopt. Alleen het park waar je de dag begint moet je een reservering voor hebben.

Over Epcot
Vandaag zijn we in Epcot weggeregend dus zijn we voor het vuurwerk al vertrokken. Volgende keer beter. Maar we gaan niet ik de zeikregen een vuurwerkshow kijken!

[ Bericht 26% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 15:41:30 ]
  maandag 18 september 2023 @ 04:32:05 #37
450148 KapiteinIglo
pi_210669704
Dag 11 16 september 2023
Disney’s Disney Springs & Hollywood Studios

Over HS
Hollywood Studios heeft echt epische starwars attracties, zelfs voor twee niet-fans waren deze attracties echt supervet.

Stat Wats: Rise of the resistance - buitenaards goed
Millenium Falcon: Smugglers run - 9/10
Star tours: the adventure continues - 7/10
Slinky dog dash coaster 8/10

Je kan in HS ook een eigen lightsaber maken voor 250$ en een droid vanaf 120$. Hebben we niet gedaan, maar dan weet je wat het kost.

Over Disney Springs

Disney Springs is het dorp van Disney. Hier kun je eten, winkelen en een dagje / avondje uit. Het heeft voor ieder wat wils. Wij waren vandaag hier om te pintraden. Pintraden zal ik later nog wel wat over schrijven.
Spoiler alert: het is verslavend!

[ Bericht 6% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 05:08:34 ]
  maandag 18 september 2023 @ 04:32:57 #38
450148 KapiteinIglo
pi_210669705
Dag 12 17 september 2023
Disney’s Magic Kingdom & Epcot

Vandaag zijn we begonnen in MK en geeindigd in Epcot.
Vanwege dezelfde redenen als 15 september. Dit keer zijn we we gebleven tot en met de vuurwerkshow.

Spaceship Earth is supermooi in het donker, dus die hebben we veel gefotografeerd.

We zijn wezen dineren bij het Coral Reef restaurant in Epcot, dan zit je letterlijk naast een mega aquarium te dineren.

[ Bericht 44% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-09-2023 05:00:28 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 september 2023 @ 09:42:40 #39
39237 crew  H_T
2733
pi_210670790
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 03:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
Dag 9 14 september 2023
Disney’s Typhoon Lagoon

Dit waterpark gaat nooit vervelen…
We hebben al wat verteld over het gigantisch vette golfslagbad, maar dat is niet alles.

[ afbeelding ]

Ze hebben ook nog glijbanen met banden, glijbanen zonder banden, dropslides en een lazy river.

[ afbeelding ]

Toen we er waren was er ook een cameracrew om een gezin te filmen. Als je erbij nadenkt is dat best wel sneu. Die kinderen moesten steeds kunstjes doen voor de camera ipv lekker zwemmen met paps en mams.
Geen idee wie de vip was trouwens.

Typhoon lagoon heeft trouwens een reflill beker voor drinken. Eerste aanschaf is 12,50$ dan kan je onbeperkt de hele dag frisdrank tappen.Een andere dag kun je de beker laten heractiverem, dit kost 8,60$
Ik ben hier bijna 25 jaar geleden geweest en toen was er ook een zoutwaterbad waar je boven de haaien kon zwemmen. Is dat er ook nog? En gaan jullie je ook nog wagen aan Blizzard Beach?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 september 2023 @ 14:42:41 #40
450148 KapiteinIglo
pi_210673318
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:42 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik ben hier bijna 25 jaar geleden geweest en toen was er ook een zoutwaterbad waar je boven de haaien kon zwemmen. Is dat er ook nog? En gaan jullie je ook nog wagen aan Blizzard Beach?
Blizzard beach is tijdelijk gesloten voor onderhoud.
Het zoutwaterbad hebben we nog niet gezien. Vandaag nog maar eens kijken of dat er nog is!
  maandag 18 september 2023 @ 15:01:59 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210673471
Leuk om te lezen en dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 september 2023 @ 16:09:57 #42
39237 crew  H_T
2733
pi_210674194
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:42 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Blizzard beach is tijdelijk gesloten voor onderhoud.
Het zoutwaterbad hebben we nog niet gezien. Vandaag nog maar eens kijken of dat er nog is!
Jammer, die glijbaan door de schans heen vond ik toen echt supervet 8-) Zal nu wel anders zijn denk ik :+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 september 2023 @ 23:07:42 #43
450148 KapiteinIglo
pi_210678552
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:09 schreef H_T het volgende:

[..]
Jammer, die glijbaan door de schans heen vond ik toen echt supervet 8-) Zal nu wel anders zijn denk ik :+
Het zwembad met de haaien is in 2016 al gesloten.. dus die is er niet meer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 september 2023 @ 09:31:48 #44
39237 crew  H_T
2733
pi_210680784
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 23:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Het zwembad met de haaien is in 2016 al gesloten.. dus die is er niet meer.
Helaas. Bedankt voor het checken ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 21 september 2023 @ 02:39:46 #45
450148 KapiteinIglo
pi_210701600
Dag 13 18 september 2023
Typhoon Lagoon

Langzamerhand beginnen we wel echt kwaaltjes te krijgen zoals blaren en stijfheid in ons lichaam.
Niet gek na 12 dagen pretparken. De bezoekjes aan Typhoon Lagoon zijn dan ook een welkome rustdag!

Pintraden
Vandaag zijn we wel vroeg opgestaan, want we wilde voor opening van de winkels in Disney Springs zijn Pin Trading.

Disney heeft talloze pins te koop en in omloop, en die kun je dus ruilen in winkels, parken en bij medewerkers.
Een pin kost in de winkel tussen de 10$ en 23$, en je kan ook packs kopen met 2 tot 6 pins.

KI had online gelezen dat je soms in de outlets bij de Disney warehouses starterpacks kan vinden voor echt goede prijzen, dus zijn we daar wezen kijken.
En daar lagen inderdaad startersets voor 13$ , normale prijs 40$.
Een starterset bevat een lanyard en 4 pins. Soms 4 verschillende en soms 2 to keep en 2 to trade.

We hebben een sloot van die starterpacks gekocht en hebben ons toen op het pintraden gestort.

Spoiler alert: verslavend!!

Aan het einde van het reisverslag vertel ik de geļnteresseerde lezers meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door KapiteinIglo op 21-09-2023 02:55:58 ]
  donderdag 21 september 2023 @ 02:47:18 #46
450148 KapiteinIglo
pi_210701612
Dag 14 19 september 2023
Universal Studios en Island of Adventure

Nee nee nee nee, dit is onze laatste dag :N

KI heeft toch weer een pleister scopolamine geplakt omdat zonder pleister Universal eigenlijk te heftig is.
Waarschijnlijk hadden we de vorige keer een pleister geplakt terwijl de andere nog werkte en dus een soort van overdosis, want nu had KI nergens last van.

Vandaag hebben we nog een keer alle attracties gedaan die we wilde doen.
2x Hagrids coaster
2x Fobidden Journey
2x Gringgotts
2x Velocicoaster*
1x Hulk*
1x fast n furious
1x jurrasic river adventure
1x cat in a hat
1x minion mayhem
1x villain con
1x hogwarts express (van Londen naar Hogsmeade)

*SK ging alleen

SPOILER
Hogsmeade

Top 10 score bij Villain Con voor KapiteinIglo

We zijn wezen lunchen in The Three Broomsticks in Hogsmeade. Eten is gemiddeld, maar als potterheads is dit wel echt een leuke locatie.

En toen was het 19:00u en zijn we langzaam richting de bus gegaan met pijn in ons hart en voeten. Wetende dat het wel een paar jaar gaat duren voordat we terugkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door KapiteinIglo op 21-09-2023 02:54:05 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')