abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210647701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.
Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210647740
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210647876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
Ja, dat. Het nadeel van veel eiwit en/of gezonde vetten is dat het ook erg vult. Als ze dus weinig eetlust heeft, krijgt ze dan misschien wel iets calorierijks binnen (hoewel kwark ook niet echt calorierijk is), maar zorgt dat er misschien ook weer voor dat ze bij volgende maaltijd weer minder eet. Ik zou dan inderdaad eerder gaan zitten op wat meer koolhydraten. Extra broodje, wat meer pasta/rijst/aardappel, een mueslireep en/of eierkoek en/of ontbijtkoek tussendoor ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 15-09-2023 23:16:06 ]
pi_210649601
Gisteren werd mijn extra T een zak snackwortels (even lekker als chips volgens het voedingscentrum!) en er kwam nog een chocolademousse als toetje bij.
Deze ochtend werd ik beloond met een -1kg na 2 weken schijnbaar stil te staan/aan te komen. *O*

Vandaag kan ik mijn avondeten niet plannen want we eten ergens op een event. Ik weet alleen dat er een foodtruck gaat zijn maar geen idee wat. Ik merk dat ik dat lastig vind. Hoezo controlefreak?
pi_210650748
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
En dat er 1 voorspellende waarde is in kinderleeftijd voor obesitas op latere leeftijd: op dieet gezet worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210650786
Mijn gewicht houdt zich braaf aan mijn goede voornemens, ik ben lichter dan ik in jaren geweest ben. Voldoende dagen met maar één maaltijd blijft voor mij toch de beste manier; ik functioneer daar uitstekend op en val dan een klein beetje af.

Morgen ga ik uit eten, naar mijn favoriete restaurant, voor een warme viergangen lunch. Dus dan blijft het ook bij 1 maaltijd :D. Per fiets, er komen wel wat wijntjes bij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210651177
Vandaag weer op de sportschool gewogen: gewicht exact gelijk, vetpercenage kilo omhoog en spiermassa een kilo omlaag. Lag wel in de lijn der verwachting na vakantie enzo.

Nieuw schema, leuke nieuwe oefeningen. Eens kijken wat ik verder in mijn eten kan tweaken om kcal wat te verminderen en toch eiwitten hoog te houden. En geen honger te krijgen zodat ik alsnog ga inhalen en teveel eet/snoep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:12:41 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210656911
O: Griekse yoghurt met zero cruesli. Nu is de matige cruesli die ik had gekregen eindelijk op en ga ik weer terug naar Tastybasics muesli.
En van de Griekse yoghurt die we toevallig hadden krijg ik een beetje buikpijn, dus voortaan mooi weer magere kwark.
T: mango
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met gebakken ei en mayo, maiswafel met kipkerriesalade
T op een verjaardag: stuk chocoladetaart, handje chips en een paar plakjes worst
A: lasagne
T: kwark met rode bessen
B: paar km gefietst
pi_210671968
Fijn dat je een modus hebt gevonden die werkt Sigme! Ik hoop dat het mij ook uiteindelijk zal lukken. Ik vermoed van wel want de situaties waarbij ik telkens vrij veel bijgekomen ben, gaan echt nooit meer gebeuren :D

Lijst zaterdag viel uiteindelijk mee. Gisteren... dat is een ander verhaal. Bezoek, BBQ, wijn, chips. Kcal oneindig.
Weegschaal zei +1.5. Maar ik word ook ongesteld dus de schade zal wel meevallen. Als ik niet ga snaaien is het een succes deze week.

Lijstje:
O: 1 boterham
T: Banaan
L: Salade met kip met restjes groenten
T: ?
A: AVG met restant vlees. Er is nog voor 4 maaltijden over :s)
Ik wil proberen nog wat beweging erin te krijgen maar het is een drukke werkdag
  maandag 18 september 2023 @ 12:11:09 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_210672083
Weekend was bout, ik ben weer dik.
disclaimer
pi_210672423
Zo...training is wederom opgevoerd door mijn PT.....

Nu ook op conditieniveau. Nadat ik mij 30 minuten de blubber heb getraind en alles is verzuurd, mocht ik op de loopband. Loopband zelf uit en dan je afzetten tegen de handgrepen en 30 seconden zo hard als je kan rennen. Dan gaat de loopband bewegen. Dat gaan we elke week doen en na een maand wordt het 40 seconden etc.
IK WAS KAPOT.

Eten gaat prima, ik eet nu redelijk normaal zeg maar. Geen strak voedingsschema meer. In 3 weken is er bijna een kilo afgegaan, ik ben blij.
Wel merk ik dat ik na zo'n zware training echt moet eten omdat ik anders naar wordt. Nu een halve bak kwark op, dat hielp gelukkig goed.
  maandag 18 september 2023 @ 13:04:44 #162
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210672576
Das doorbikkelen @exode maar you did !
Hier lijstje, so far.

O: 250 ml melk en 10 scheppen Brinta
T: 4 kwarkpannenkoekjes, chocolade proteïne-pudding en verse aardbeien
L: Volkorenbroodje met home-made tonijnsalade
T: 150 ml Optimel en een appel
D: paddenstoelenmix, pasta, knoflook en een uitje.
T: 150 gram kwark met een perzik
S: 1 uur krachttraining en 15 minuten rustig uitwandelen op de loopband met diverse hellings%%

[ Bericht 7% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-09-2023 19:36:10 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210677913
Erg genoten dit weekend, binnen grenzen. :Y Vandaag weer normaal gedaan, ook fijn. Kilo's blijven stabiel, conditie gaat omhoog, ik vind het goed.

Vandaag:
O: 1 boterham met kipkerrie
L: 2 boterhammen smeerkaas
T: sultana
A: aardappeltjes met boontjes en worst
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 18 september 2023 @ 22:29:58 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_210678174
Vandaag ook lekker gezweet weer in de gym, ik reken het goed. Twee maaltijden, 1 oreo.
disclaimer
pi_210681003
Bweuk, buikomtrek +10cm en ik wil alles eten wat ik zie. Zou ik ongesteld zijn? }:|
Beweging gisteren 0 maar eindlijstje was wel prima
Ik hoop dat ik mij vandaag ook goed kan inhouden want thuis aan het werk. En er ligt chocolade, chips, snoep en koekjes.

T: iets van fruit
L: salade met kaasschnitzel
T: Crackers
A: Rijst met kipspies (jaja, over van de BBQ) met witloofsalade.
T: Waarschijnlijk nog wel iets.

Optioneel nog een T in de middag. Beweging..., ik vrees ervoor.
pi_210683648
O: kwark met muesli
T: 2 biscuitjes
B: hardlopen
L: restje pasta
A: geen idee nog, ik moet nog boodschappen halen. :s)
pi_210684543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
en ik wil alles eten wat ik zie.

Oh, dit is mijn default stand momenteel.

Lijstje gisteren:
O: 2 volkorenboterhammen met becel, 30+ kaas en geplette aardbeien, sinaasappel, 150 ml kefir
L: 2 volkorenboterhammen met becel, pindakaas zonder toevoegingen met zonnebloempitjes, tomaat met cottage cheese, 150 ml halfvolle melk, appel
D: caesarsalade met ei, romaine sla, tomaat, komkommer, geroosterde brood croutons, geroosterde kikkererwten, dressing, schaaltje magere yoghurt met een paar walnoten
T: diverse keren een kop thee

Het Voedingscentrum kan tevreden zijn *O*

Behalve dan dat mijn vriend mayonaise gebruikte voor de dressing (is een 'weekkeuze'). En de geroosterde brood croutons waren van witbrood (was ook een weekkeuze). Dus met mijn uiterste best doen heb ik gisteren 2 van de 3 weekkeuzes al 'verbruikt' _O- Morgen naar mijn bestie en we gaan ontbijt en lunch ergens buiten de deur eten :') Ik weet 100% zeker dat je niets buiten de deur kan eten wat volledig voldoet aan dat ideale plaatje van het Voedingscentrum.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210692330
Mooi en vooral lekker lijstje Isabeau!

Mijn witloofsalade werd gewoon een restje sla want zo geen zin om iets te doen. En redelijk teveel rijst gegeten. En nog een klein zakje chips in de avond. Carbs O+ . Qua eerste dag ongesteld prima te doen. Laten we zeggen dat er een reden is dat ik in mijn dieet"plan" een gemiddeld gewichtsverlies van 1.5kg per 4 weken heb staan, als in 3 weken een halve kilo per week en dan 1 week niets :+
Voor vanavond heb ik al makkelijk comfortfood voorzien.

T: zak snackwortels
L: waarschijnlijk de andere kaasschnitzel met salade
T: ?
A: Eierspätzle met kaas, spekjes en courgette. En dat zal geen kleine portie zijn O+

Niet zo geweldig maar vandaag moet het ff makkelijk en snel. Beter dan afhaal toch? Voor morgen en overmorgen heb ik al gezondere dingen gepland.
  woensdag 20 september 2023 @ 10:12:07 #169
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210692663
O: 250 gram kwark met topping - 10 gram volkoren muesli, 5 gram Schuddebuikjes - eetlepel lijnzaad.
T: 150 ml Optimel en een kiwi
L: 2 volkoren pistoletjes met gekookt eitje, beetje mayo en ketchup voor de vetjes
T: 150 ml Optimel met nog een kiwi
A: Zoete aardappel met rode linzensoep, Turksbrood en smeersels. Geen idee nog wat.
T: ntb
pi_210714836
Weegschaal gaat weer langzaam naar beneden. Nog iets meer dan een kilo te gaan voor het volgende tiental. Eten gaat ook weer een stuk beter.

Gisteren:
T: Appel
L: 2 gebakken eieren met ham
A: kip met rijst en groenten (wortel, bloemkool en broccoli) met woksaus
S: Uur sportschool
T: Alpro eiwitdrank en zakje eiwitchips

Vandaag:
T: zak snackwortels
L: Eiwitpannenkoekjes
A: Beenhammetje honing-mosterd met sperziebonen en pommes duchesse. Chocolademousse als toetje
T: Afhankelijk van mijn A en hoeveel beweging ik krijg is er nog wel ruimte voor iets.

Dit weekend iets minder controle over mijn eten want we zijn bij mijn ouders. Het zal in elk geval beter gaan dan vorig weekend.
pi_210714910
Vandaag werklunch en vanavond uit eten, morgen feestlunch bij vriendin en geen tijd om te sporten. Dus maar 1x deze week.

Dat voelt enorm onwennig. Maar het is deze week niet anders. Volgende week moet ik ook echt kijken wanneer ik kan sporten, maar dat zou wel 2x moeten lukken.

En de tijd van de maand dus heb zo ontzettend veel zin in chocolaaaade.
pi_210715005
Nou, daar is dan eindelijk weer de 77 rond op de weegschaal, ik dacht dat ik er nooit zou komen. Nu mezelf echt aan mijn chocoladerantsoen houden om voorzichtig richting de 75 te gaan, ik hoop dat ik daar eind van het jaar dan toch ben. En dan naar een ‘gezond’ bmi toe werken, dat bereik ik bij 73.
Vanmiddag maar weer eens rauwkost met een dip erbij maken, het is niet dat ik dat niet lekker vind ofzo, maar die chocola grijp ik net even wat makkelijker. Periode van heel slecht slapen en veel aan m’n hoofd gehad en dan eet ik meteen nog meer chocola :'(
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:21:52 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210715008
O: 250 gram kwark met cocosrasp, witte chocolade vlokken en 3 eetlepels muesli
T: Eiwitshake
L: nog niet bekend, ik word getrakteerd
A: rode curry met linzen, groenten en rijst
S: 1.5 uur bio circuit met core oefeningen uit vrije hand (niet in mijn programma)
T: geen idee nog
pi_210715153
O: boterham met pindakaas
L: 2 boterhammen, 2 mandarijnen
T: sultana
A: ovenschotel witlof
B: hardlopen

En hier ook ongesteld en een vriendin komt dus er komt vast wat bij vanavond.
pi_210733342
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')