quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt
Die modus heb ik ook gehad. Maar ondanks dat alles nog steeds een chaos is en eten ook een ding, merk ik toch dat hier ietwat regelmatiger posten me weerhoud van alleen maar chips eten. Dus post lekker als dat fijn is, en anders lekker niet. Allemaal goed.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Lol, zo kan ik ook een "zo val je af" boek schrijven ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar ķķk een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehadDan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
Nootjes tussendoor een optie? Heb je snel wat kcal erbij en toch gezond. Dat deed ik toen ik te snel afviel en weinig tijd had om te eten door le bebe.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.
Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.
Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.
Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Proteine inderdaad. Dat kan een extra schaaltje kwark zijn, eventueel met noten. Of van die proteine toetjes of drankjes. Als ze afvalt en dat niet wil, zou ik kijken naar de inname en of ze wel minstens gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Liefst meer. En gezonde vetten, zoals avocado.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.
Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.
Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.
Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Qua low impact aanpassingen zou ik denken calorieën drinken? Hoe zit ze in d'r macro's verder, weet je dat toevallig?quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijkquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine
Jaaaaa, en snackgroente ipv chipsquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijkKinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik
Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven qua eten. En ik heb maar twee of drie keer een relatief korte periode officieel overgewicht gehad. Ik leer mijn kinderen liever een gezonde relatie met voeding te hebben dan dingen als slecht te labelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |