abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210610542
Na breken voorzie ik 2 bier op de zaak en dan ga ik naar huis en ben ik teleurgesteld over de twee dingen in de koelkast en ga ik maar gewoon naar bed. Of ik vind nog iets op werk in de koelkast dat op moet en neem dat mee naar huis. Ik zag poffertjes gisteren. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210611290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt :D
:W
pi_210616153
Vandaag iets minder kiespijn, hoera.
O: 2 plakken rozijnenbrood met boter
T: rocky road op werk
B: hardlopen. Viel vies tegen 2 dagen later dan gepland. :')
L: boterham en plak ontbijtkoek
A: spontaan uit eten: saté van de haas met patatjes.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210616218
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Die modus heb ik ook gehad. Maar ondanks dat alles nog steeds een chaos is en eten ook een ding, merk ik toch dat hier ietwat regelmatiger posten me weerhoud van alleen maar chips eten. Dus post lekker als dat fijn is, en anders lekker niet. Allemaal goed. :Y
pi_210618634
Fijn @Nanuke, minder kiespijn!
En dat is idd nogal lastig @Lonaa, maar vind je vast je weg in! Ooit. Ofzo.

Mijn lijst is vandaag niet per se om over naar huis te schrijven.

L: cronut, kaascroissantje en vleesbroodje (alledrie van de bakker)
T: vier plakjes cervelaat
D: Griekse yoghurt met tasty basics granola en hagelslag
S: 1.5 uur hockeyen (incl even napraten en terugfietsen was het 140 intensieve minuten, 775kcal)

Morgen 7.40 de deur uit naar uni, 18.30 thuis en dan onderweg naar huis iets van eten halen en meteen door naar buren om op baby te passen. Neem een banaantje mee voor tijdens college en zit gelukkig vlakbij hoofdgebouw op de uni. Daar hebben ze meestal ook wel goede salades en soep, dus proberen in elk geval een gezonde lunch te regelen, en dan haal ik denk ik een stoommaaltijd of maaltijdsalade ofzo onderweg naar huis voor de avond.
pi_210620686
Gisteren:
O: 2 boterhammen smeerkaas + koffie
T: meer koffie.
L: broodje gehaktbal met wat pindasaus
T: meer koffie.
D: Stukje entrecote, klein stukje zalm, 3 stukjes stokbrood met boter, aardappelsalade met groente (Ja ik werkte een BBQ :') )
T: 1 koud bier O+
T: Paar stukjes chocola.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 september 2023 @ 13:51:48 #132
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210623274
@Nanuke fijn dat het beter gaat...
Hier een nog karig lijstje (voor mijn doen).
Vandaag geen sportdag, die is morgen weer:

O: 4 kwarkpannenkoekjes met chocolade proteīne-pudding en verse aardbeien
T: 2 gekookte eitjes
L: 4 volkoren boterhammen: 2 met stroganoff-rollade, 1 met hagelslag en 1 met smeerkaas
T: Banaantje
D: Grote volkorenwrap met tomaat, komkommer, appel, lente-ui en gerookte zalm
T: Raketijsje
B: Wandelingetje, circa 8500 stappen eind totaal vandaag

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 13-09-2023 20:22:18 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210625233
Lijstje!
O: havermoutreep
L: boterham met knakworst en mayo, cup a soup
T: ontbijtkoek
A: gekookte aardappelen met schnitzel en doppers met wortels
T: stukje pure chocola met hazelnoot en thee

Morgen:
O: 2 boterhammen met filet americain
T: 2 mandarijnen
B: hardlopen
L: kwark met whey en muesli
A: tandoori kip met sperziebonen en naanbrood :9
pi_210630477
Zo'n drukke baan lijkt mij idd heel lastig qua eten Lonaa!
Nanuke fijn dat de kiespijn beter is.

Na 2 balansdagen zit ik op -0.1 tov mijn laagste gewicht. En nu weer verder. Het gaat emotioneel niet zo lekker deze week. Vreetbuien blijven voorlopig gelukkig uit.

Lijstje vandaag:
O: 1 boterham
L: salade met kip en wat ik nog kan vinden.
A: Risotto met spekjes en courgette.
S: uurtje sportschool
T: eiwitdrankje

Misschien nog dingen tussendoor maar vrije dag en dan komt dat er meestal niet van.
  vrijdag 15 september 2023 @ 07:14:05 #135
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210639642
Woensdag:
T: tastybasics cracker met cottage cheese
O: overnight oats
T: een appel en een perzik
L: groentewrap met pittige tonijn van AH To Go
T: heel klein puntje boterkoek en een puntpaprika
A: maischowder met bloemkoolrijst
T: proteīnepudding na het sporten
B: 1 uur fietsen en 1 uur Zumba

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli en lijnzaad
T: tastybasics mueslireep
L: 2 volkoren kha-boterhammen met mayo, haring en uitjes
D: pilav met rijst, gehakt, puntpaprika en perzik
T: banaan
B: niks
pi_210640376
Gisteren nog een zakje smart chips gegeten, voor de lekker.

Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.

Lijstje vandaag:
O: 1 boterham
T: banaan
L: eiwitpannenkoeken
T: Druiven
T: te bepalen
A: Avg: aardappelen (gekookt), kippenworstjes en bloemkool (met kaas)
T: klein zakje chips

Ik tel 6 "liever niet" dingen :P
pi_210640450
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar ķķk een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210640460
Ik kan dat ook echt niet. Ik heb een hekel aan normaal brood, wet het liefst warm en van standaard prakjes als AVG wordt ik echt ongelukkig elke dag. :x

Verder kan ik niet vooruit plannen, blijkt maar weer. Mijn hele lijstje gister ging anders dan bedacht. :')

Vandaag nieuwe poging:
O: 2 boterhammen filet
L: 2 boterhammen tonijnsalade
A: zelfmaak pizza
B: hardlopen
pi_210640481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.
Lol, zo kan ik ook een "zo val je af" boek schrijven ja. :') _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210640484
Ik hoor het al, ik ben kei ongezond bezig altijd. Kan ik het helpen dat ik van lekker eten houd. :'( :'(
pi_210640565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar ķķk een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
pi_210640707
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
pi_210640774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Nootjes tussendoor een optie? Heb je snel wat kcal erbij en toch gezond. Dat deed ik toen ik te snel afviel en weinig tijd had om te eten door le bebe.
pi_210640814
quote:

Proteine inderdaad. Dat kan een extra schaaltje kwark zijn, eventueel met noten. Of van die proteine toetjes of drankjes. Als ze afvalt en dat niet wil, zou ik kijken naar de inname en of ze wel minstens gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Liefst meer. En gezonde vetten, zoals avocado.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210640817
quote:

Qua low impact aanpassingen zou ik denken calorieën drinken? Hoe zit ze in d'r macro's verder, weet je dat toevallig?

En ik neem aan dat jullie samen hetzelfde eten 's avonds, dus daar dingen wisselen met meer calorierijke ingrediënten is ook niet perse de simpelste oplossing.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210640897
Ze heeft haar kcal wel eens bijgehouden een paar dagen en ze zat steeds boven de 2000.
Nadeel is wel dat ze geen lactose 'mag' dus alles moet lactosevrij. Wel eet ze elke dag lactosevrije kwark. Dik versierde boterhammen als lunch met of inderdaad avocado of eieren.

Die proteine toetjes heb je volgens mij ook lactosevrij, die zal ik eens halen. Nootjes ook een goede.

Ze eet in ieder geval meer dan mij op een dag 8-)
pi_210644243
Ik weet nog dat ze in het ziekenhuis (vroeger...) voor mensen die moesten aansterken milkshakes met volle melk en slagroom maakten om aan te komen. Alleen dat schiet niet op als je lactosevrij wilt eten. :+ En noten zijn een goede suggestie. Vaker iets tussendoor nemen, vooral als ze niet zo'n grote eter is. Iets bij de koffie, iets bij de thee, 's avonds iets. En dan bedoel ik niet koekjes, maar een eiwitreep of nootjes oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210644280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:

Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
pi_210644511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
Jaaaaa, en snackgroente ipv chips _O-
Nu vind ik de meeste taart niet lekker dus ik zou de fruitspies verkiezen. Maar de rest, nah.
Ik ben op dit moment worst aan het bakken en heb pecorino op mijn bloemkool gedaan. Strike 1 en 2 voor deze week ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven qua eten. En ik heb maar twee of drie keer een relatief korte periode officieel overgewicht gehad. Ik leer mijn kinderen liever een gezonde relatie met voeding te hebben dan dingen als slecht te labelen.
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:59:08 #150
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210647176
Vandaag:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli
L: falafel met flatbread, gewokte groente, chilisaus en yoghurtsaus
D: Visstoofpot met kabeljauw, garnalen, cherrytomaten, olijven, witlof en courgettespaghetti
T: wortels
B: ca. 45 min. gefietst
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')