abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215297479
Kennelijk geloven sommige rebellen nog steeds in hun droom om Assad te ontzetten. Nu met Israël die de power dynamics op de grond verandert ruiken sommigen een kans. Het is niet aannemelijk dat het zon vaart zal lopen. Maar October vorig jaar was het ook niet aanmellijk dat de hele regio binnen een jaar volledig gedestabiliseerd zou worden. En er uit Iran geluiden zouden opkomen om zich terug te trekken uit het nucleaire non proliferation verdrag en dat sommigen zouden oproepen om de fatwa op het verbod voor het gebruiken van nucleaire wapens te herroepen. Mooie tijden.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 28 november 2024 @ 10:36:01 #152
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215705857
Linies van het leger en aanverwanten schijnen overlopen te zijn ten westen van Aleppo en bij Saraqib, aan de belangrijke M5 tussen Aleppo en Hama.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215706293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 10:36 schreef Szura het volgende:
Linies van het leger en aanverwanten schijnen overlopen te zijn ten westen van Aleppo en bij Saraqib, aan de belangrijke M5 tussen Aleppo en Hama.
Storm in een glas water.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 28 november 2024 @ 12:07:27 #154
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215706467
Dit is de grootste activiteit in wat is het, 3-4 jaar ofzo. Als daarbij 20 plaatsen worden ingenomen (met daarbij ook een legerbasis), het knooppunt bij de M5 en M4 onder vuur ligt (Dadikh is kennelijk al ingenomen nadat soldaten hun posities ontvluchtten), tientallen doden vallen en de milities kennelijk wat geavanceerder te werk gaan dan voorheen (met drones), is dat geen storm in een glas water.

Gaan zien wat ervan overblijft uiteindelijk en hoe snel het leger/Rusland/Iran/Hezbollah versterkingen kunnen sturen. Heb zomaar een vermoeden dat daar, gezien de strijd in Libanon, minder troepen van Hezbollah actief zijn. Niet dat we moeten juichen voor het jihadivolk dat tussen die milities zit, maar hoe meer problemen voor de Russen hoe beter.
pi_215707528
twitter
pi_215707532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 10:36 schreef Szura het volgende:
Khan al assal zou volgens sommige bronnen in handen zijn avn de rebellen, dat is het laatste stadje/dorp voor de poorten van Aleppo.
pi_215708450
Assad schijnt in Moskou te zijn. Die gaat even wat extra steun bij elkaar bedelen daar of zo?
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 28 november 2024 @ 20:11:52 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215710023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:30 schreef Haags het volgende:
Assad schijnt in Moskou te zijn. Die gaat even wat extra steun bij elkaar bedelen daar of zo?
Even aan zijn baas vragen wat die in hemelsnaam aan het doen is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215711073
Turkse proxies rukken nu op vanuit het noorden richting Tal Rifaat en daarna Aleppo? Grote problemen voor Assad, maar mogleijk ook voor Shiiten en Koerden.
pi_215712297
Fwiw.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215712391
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:44 schreef skysherrif het volgende:
Turkse proxies rukken nu op vanuit het noorden richting Tal Rifaat en daarna Aleppo? Grote problemen voor Assad, maar mogleijk ook voor Shiiten en Koerden.
Ik geloof er niks van dat ze in staat zijn om dit vol te houden of dat ze het veroverde gebied kunnen vasthouden. Of überhaupt of dat de Turken hun steunen bij dit offensief. Ik gok erop dat ze met de spoils terugtrekken naar hun linies nog voordat de assadisten beginnen met een serieuze counter. Wanneer de Russen zeggen, en nu is het klaar is het ook klaar.
Zoals hierboven Rena netjes zegt, de verhoudingen zijn veranderd de laatste jaren, maar wat niet veranderd is, is dat de rebellen weinig bewegingsruimte hebben zonder de Turken. En ik twijfel zeer dat de Turken hun zegen hebben gegeven voor dit offensief. Tenzij de Turken een signaal willen afgeven aan assad, omdat Erdogan wilde starten met normalisering van de relatie maar Assad eiste dat de Turken als eerst zich zouden terugtrekken. Maar dat lijkt me niet aannemelijk
-Rabia Al-Basri
pi_215712439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Even aan zijn baas vragen wat die in hemelsnaam aan het doen is.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:30 schreef Haags het volgende:
Het trieste is, is dat de Syriërs bargaining chips zijn geworden van externe mogendheden. Een failed state waar wij vluchtelingen naar terug willen sturen omdat bepaalde delen van het land veilig zou zijn :')
-Rabia Al-Basri
pi_215712465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:07 schreef Szura het volgende:
Dit is de grootste activiteit in wat is het, 3-4 jaar ofzo. Als daarbij 20 plaatsen worden ingenomen (met daarbij ook een legerbasis), het knooppunt bij de M5 en M4 onder vuur ligt (Dadikh is kennelijk al ingenomen nadat soldaten hun posities ontvluchtten), tientallen doden vallen en de milities kennelijk wat geavanceerder te werk gaan dan voorheen (met drones), is dat geen storm in een glas water.

Gaan zien wat ervan overblijft uiteindelijk en hoe snel het leger/Rusland/Iran/Hezbollah versterkingen kunnen sturen. Heb zomaar een vermoeden dat daar, gezien de strijd in Libanon, minder troepen van Hezbollah actief zijn. Niet dat we moeten juichen voor het jihadivolk dat tussen die milities zit, maar hoe meer problemen voor de Russen hoe beter.
Ik had begrepen dat de Hezbollah leden ondertussen ingevuld waren door Iraakse milities. Misschien waren die niet goed voorbereid? Shitshow Syrië continues en niemand heeft een echte oplossing.
-Rabia Al-Basri
pi_215712541
Fwiw. Turken staan het offensief oogluikend toe. omdat de assadisten en masse terugtrokken zijn de rebellen verder gekomen dan aanvankelijk gepland. Terwijl het een kleine operatie had moeten zijn.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 23:39:50 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215712566
De Russen zullen snel troepen moeten sturen. Hezbollah kan niet, die liggen in puin. Misschien Noord-Korea?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 28 november 2024 @ 23:41:22 #166
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215712576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:34 schreef egayalS het volgende:
Fwiw. Turken staan het offensief oogluikend toe. omdat de assadisten en masse terugtrokken zijn de rebellen verder gekomen dan aanvankelijk gepland. Terwijl het een kleine operatie had moeten zijn.

[ x ]
Dit las ik ook bij Middle East Eye.

Of die Hezbollahs zijn vervangen door Iraakse milities, geen idee. Hoe dan ook zal het van mindere kwaliteit zijn wat daar is gestationeerd. En dat dat leger voor het grootste gedeelte gaar is, is ook geen verrassing. Was al jaren zo dat die SAA-offensieven telkens door dezelfde units werden uitgevoerd. Zouden we Tijgertje met z’n Thunderbirds-hoofd weer gaan zien?
pi_215712597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:41 schreef Szura het volgende:

[..]
Dit las ik ook bij Middle East Eye.

Of die Hezbollahs zijn vervangen door Iraakse milities, geen idee. Hoe dan ook zal het van mindere kwaliteit zijn wat daar is gestationeerd. En dat dat leger voor het grootste gedeelte gaar is, is ook geen verrassing. Was al jaren zo dat die SAA-offensieven telkens door dezelfde units werden uitgevoerd. Zouden we Tijgertje met z’n Thunderbirds-hoofd weer gaan zien?
Moeten ze hem waarschijnlijk eerst ergens uit een gaybar vissen :s)

Kennelijk tegenwoordig hoofd van "special operations"

https://english.enabbalad(...)r-of-special-forces/
-Rabia Al-Basri
pi_215712618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:39 schreef Ulx het volgende:
De Russen zullen snel troepen moeten sturen. Hezbollah kan niet, die liggen in puin. Misschien Noord-Korea?
_O-
-Rabia Al-Basri
pi_215712670
Fwiw. "Assad of we verbanden het land" was jarenlang de slogan van de assadisten, maar ik denk niet dat ze deze situatie voor ogen hadden. En Assad EN het land verbrand, tevens speelbal van externe mogendheden. :%

quote:
It looks like Turkey delayed a really limited offensive in Idlib to stop Assad harassment fire for months, and then allowed it to pursue this week after push came to shove.

There are signs out there, beyond the Turkish statements, that Ankara helped this offensive in planning stages.

Yet I’m sure everyone is very surprised by the pace of the progress.

And Ankara possibly sees more opportunities here. Such as Tal Rifaat.

We have been talking about that town so long that my brain basically rejects to entertain any scenario until it actually happens.

Everyone reports that the offensive will take off in the morning? Let’s see about that.

Whatever is the game, Russians have ultimate power to stop it. And Turks cannot resist that much. Since they aren’t still directly involved.

And if Russians don’t end it, it means Putin decided to remind Assad that he remains the ultimate power broker in this game.

That actually coincides with Turkish Foreign Minister Hakan Fidan’s statements, which blamed Moscow for not putting enough pressure on Assad for normalisation talks earlier this month.

Putin, as a principle, wants Assad to normalise and undercut the Iranian influence.

Would this be enough to convince him?

Or is it even possible for Putin to entertain such disciplinary action considering everything else going?
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2024 @ 00:16:26 #170
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215712716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:22 schreef egayalS het volgende:

[..]
[..]
Het trieste is, is dat de Syriërs bargaining chips zijn geworden van externe mogendheden. Een failed state waar wij vluchtelingen naar terug willen sturen omdat bepaalde delen van het land veilig zou zijn :')
Tsja. Hebben hier ook niks te zoeken in Nederland. Nederland heeft een integratieprobleem met eerdere groepen Marokkanen en Turken en is bomvol. Laat Saudi-Arabië hun moslimbroeders maar lekker opvangen.
pi_215712729
Wat een shit show

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 09:35:22 #172
3928 Ulx
pi_215713711
quote:
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3lc365chrws2w

After a decade of Russians brutalizing the people of Syria, dropping barrel bombs on whole refugee camps, daily massacres of women and kids, backing murderous dictator Assad, rebels advancing on the country's second largest city continue capturing Putin's goons.
Ook Russen worden gepakt. Poetin moet wel opschieten met zijn steun aan Assad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215714101
Die hele oorlog in Oekraïne heeft de Russen toch flink klappen gegeven en de Israël-Hamas-Libanon oorlog flink wat klappen voor Iran.

Zou wat zijn als die Rebellen in een paar dagen Aleppo of een deel ervan innemen. Zegt ook weer een hoop over de SAA dat ze zonder luchtsteun helemaal niks kunnen

Rebellen hebben iig een hoop tanks er bij en ze zijn in de buitenwijken van Aleppo bezig met vechten
pi_215714693
twitter

Lijkt er wel op dat men dit zonder Rusland zal moeten oplossen.

twitter

[ Bericht 46% gewijzigd door Frikandelbroodje op 29-11-2024 12:24:49 ]
Incelfrikandel
pi_215715580
twitter

twitter

Geen luchtsteun = vluchten
  vrijdag 29 november 2024 @ 13:51:04 #176
38496 Perrin
pi_215715584
De dagen van Assad lijken geteld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215715585
twitter

Ginger Mujahideen
pi_215715603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
De dagen van Assad lijken geteld.
Laat ook wel duidelijk zien dat niemand wilt vechten voor hem. Ben benieuwd hoe zijn core audience in Latakia zich nu voelt. Als de rebellen die kant op trekken kan dat nog wel eens in een flinke slachtpartij eindigen
pi_215715626
twitter

Ben benieuwd of ze het centrum gaan bereiken vandaag
pi_215715654
Zo verliest Rusland binnen een paar jaar niet alleen zijn grote bondgenoten in het Midden-Oosten, wordt Iran armer, groeit de NAVO-grens aanzienlijk, maar blijft Rusland zelf ook achter met een verwoeste binnenlandse economie. En dat allemaal voor een paar provincies in Oekraïne. Meesterstrateeg Poetin.
pi_215715659
twitter

Hahahah , saraqib is veroverd
pi_215715677
twitter

bizarre beelden
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:09:40 #183
38496 Perrin
pi_215715700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:01 schreef Simmertje het volgende:
Zo verliest Rusland binnen een paar jaar niet alleen zijn grote bondgenoten in het Midden-Oosten, wordt Iran armer, groeit de NAVO-grens aanzienlijk, maar blijft Rusland zelf ook achter met een verwoeste binnenlandse economie. En dat allemaal voor een paar provincies in Oekraïne. Meesterstrateeg Poetin.
Die gaat de geschiedenis in als de grootste loser van Rusland.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:10:30 #184
38496 Perrin
pi_215715706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:54 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Laat ook wel duidelijk zien dat niemand wilt vechten voor hem. Ben benieuwd hoe zijn core audience in Latakia zich nu voelt. Als de rebellen die kant op trekken kan dat nog wel eens in een flinke slachtpartij eindigen
Ja als de Assadisten hun leven waarderen moeten ze hard rennen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 14:17:50 #185
3928 Ulx
pi_215715751
Voor wie zijn we eigenlijk?

Assad is anti-Israel en pro Hezbollah, Hamas en Iran en daarmee ook pro-Rusland. Maar daardoor is hij ook gelijk anti-Oekraine.

Dus welke genocide is belangrijker? Welke moet eerst worden gestopt?
pi_215715784
twitter

pi_215715789
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:17 schreef Ulx het volgende:

Assad is anti-Israel en pro Hezbollah, Hamas en Iran en daarmee ook pro-Rusland. Maar daardoor is hij ook gelijk anti-Oekraine.

Syrië is niet super relevant voor Israël.

Het is met name een teken dat Rusland vrij zwak is en Iran eigenlijk ook geen kut voorstelt.
pi_215715804
twitter

Vraag me af of dit alleen voor burgers is of ook voor soldaten :D
pi_215715849
Corrigeer me als ik het fout heb maar die rebellen zijn toch het voormalige Al Nusra? Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_215715852
twitter

Rebellen zijn Aleppo aan het overnemen dus schieten de Russen maar wat burgers dood in Idlib
pi_215715854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:17 schreef Ulx het volgende:

Rebellen, met als voetnoot dat ze onschuldige shiiten en koerden met rust laten
pi_215715856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:34 schreef Arnhemunited het volgende:
Corrigeer me als ik het fout heb maar die rebellen zijn toch het voormalige Al Nusra? Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
Wel enorm gematigd sindsdien.

Maarja, de huidige leider had zomaar de leider van IS kunnen zijn.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:35:48 #193
38496 Perrin
pi_215715858
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]

Vraag me af of dit alleen voor burgers is of ook voor soldaten :D
Bekijk deze YouTube-video
pi_215715859
quote:
Ja klopt maar sinds Al Nusra zijn er flink wat iteraties over geweest en hebben ze zich afgezet van Al-Qaida. Die groepen zijn tig keer gehusseld.
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:36:28 #195
38496 Perrin
pi_215715864
quote:
Als die Assad afslachten, juich ik dat van harte toe.
  Moderator vrijdag 29 november 2024 @ 14:36:38 #196
8781 crew  Frutsel
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 14:40:36 #197
3928 Ulx
pi_215715886
quote:
Ik denk het wel voor het moment. Het dwingt Hezbollah Libanon te verlaten, dus is de kans op vrede daar groter. Blijven ze zitten verliezen ze beide landen.
pi_215715896
twitter
pi_215715907
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wel enorm gematigd sindsdien.

Maarja, de huidige leider had zomaar de leider van IS kunnen zijn.
Tahrir al Sham heet de groep tegenwoordig. Hebben een jaar of 8 geleden de banden verbroken met Al Qaida. Tegenwoordig zijn ze een soort Taliban. In de praktijk niet veel beter, maar wel makkelijker om internationale steun te verkrijgen.

Er doen ook wat rebellengroepen mee die een stuk minder debiel zijn, maar die gaan het afleggen tegen TaS.
Incelfrikandel
pi_215715914
quote:
Het is gewoon IS all over again.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')