abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210674599
Assad gaat op vakantie :B
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210676379
İnterview met de zus van tsurkov

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 september 2023 @ 20:54:34 #53
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210676980
Opvallend, het BBP van Syrië was tot in 2010 behoorlijk hoog.
11.300 USD.

Ter vergelijking: In Marokko was het BBP in 2010 USD 2800, in Turkije, USD 10.600, en in Polen USD 12.000

Syrië was een totaal ander land geweest zonder deze oorlog, wellicht had het BBP kunnen doorstijgen tot 15.000, waardoor het een van de rijkere landen zou zijn in deze regio, was de kust rondom Latakia ontwikkeld tot een toeristisch gebied, een beetje zoals de Antalya regio, en was Damascus wellicht de parel geweest van de Arabische wereld, een beetje vergelijkbaar qua toerisme wat nu Marrakech is.

Zoals Beiroet, en Amman met wat hoogbouw en luxe shoppingmalls, en een relatief jong wagenpark.

Het wagenpark is nu belachelijk oud, de taxi's lijken wel op dezelfde die je in Iran ziet rondrijden, qua leeftijd schat ik ze ongeveer zo oud als de Toyota Starlet in, en er lijkt veelal geen OV te zijn, net zoals Egypte zijn het nu voornamelijk van die mini busjes, wat natuurlijk voor chaos zorgt.

Assad blijft uiteindelijk verantwoordelijk voor de burgeroorlog, en door Iraanse en Russische belangen is er vrijwel geen hoop op een nieuw regime. Het blijft toch wel jammer dat de Arabische revolutie voor Syrië zo verkeerd heeft uitgepakt, Tunesië en Libië zijn er natuurlijk ook niet beter op geworden, het is eigenlijk overal geflopt.
pi_210677281
Het normaliseren van de banden met de Arabische landen gaat toch niet helemaal lekker

“the Arab Ministerial Committee on Syria decided to freeze its meetings with the Assad regime due to its failure to respond to the road map it drawn up to re-normalize Arab-Syrian relations.

The sources indicated that the Assad regime did not provide the security and political facilities required to stop the export of contraband, especially drugs, to neighboring countries, revealing that the Arab Ministry Committee froze its meetings with the regime’s government.”
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210682424
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210721294
WTF :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210751776
:')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210795288
twitter

En in het verlengde van bovenstaande artikel gaat de leider van de grootste oppositie partijen die de verkiezingen verloor tegen Erdogan door met haat richting Syriërs. https://www.karar.com/gun(...)-cozemediler-1791811

"Als ik de verkiezingen had gewonnen had ik ze allemaal teruggestuurd naar hun land" :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Slayage op 30-09-2023 17:47:21 ]
-Rabia Al-Basri
pi_210806783
#Turkey (#Türkiye) 🇹🇷: Two men carried out an attack near the building of the Ministry of Internal Affairs in #Ankara.

One of the attackers was carrying a #Russian 🇷🇺 RPO-A Shmel thermobaric rocket launcher —which is seemingly unfired.
It's originally supplied by #Russia to Syrian Army and later smuggled into Turkey.

He also appear to be armed with a possible M4-pattern carbine which was originally supplied by #USA 🇺🇸 to an armed actor in #Syria or #Iraq.

The other attacker (suicide bomber) detoneted an (PB)IED near the building.
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:25:12 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210808792
Wat heeft een PKK aanslag in Turkije met het conflict in Syrië te maken? Triest hoor, maar Syrië is een ander land dan Turkije.
pi_210809384
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:25 schreef Richestorags het volgende:
Wat heeft een PKK aanslag in Turkije met het conflict in Syrië te maken? Triest hoor, maar Syrië is een ander land dan Turkije.
:')

PKK be like:

"In a statement carried by the PKK-linked Firat news agency, the militant group said the location of the attack and its timing are aimed to send a “warning” signal to the Turkish government over its ongoing military operations against the group in Syria and Iraq."

Riches be like: wat heeft die aanslag met Syrië te maken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210812542
Een random random burger omleggen hier en daar , maakt vrij weinig uit natuurlijk

twitter

Die matties van de Amerikanen in Syrië be like
twitter

[ Bericht 39% gewijzigd door Slayage op 02-10-2023 14:26:25 ]
-Rabia Al-Basri
pi_210814679
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:06 schreef Slayage het volgende:
Een random random burger omleggen hier en daar , maakt vrij weinig uit natuurlijk

[ twitter ]

Die matties van de Amerikanen in Syrië be like [ twitter ]
Waarom ben jij dit topic aan het volspammen met taferelen in Turkije?
pi_210828344
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210828452
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom ben jij dit topic aan het volspammen met taferelen in Turkije?
Waar is het hoofdkantoor van de PKK gevestigd lieverd? İn Irak. Waar voeren de Turken operaties? In Irak

Waar legt de Turkse diensten regelmatig PKK militanten om? İn syrie.

De conflicten lopen kris kras door elkaar heen.
-Rabia Al-Basri
pi_210829897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waar is het hoofdkantoor van de PKK gevestigd lieverd? İn Irak. Waar voeren de Turken operaties? In Irak

Waar legt de Turkse diensten regelmatig PKK militanten om? İn syrie.

De conflicten lopen kris kras door elkaar heen.
Nee. Er loopt niets kris kras door elkaar. Dat zegt enkel je eigen hoofd. Vanwege je obsessie met Turkije.

Maar Turkije=/= Syrie, Irak. Echt niet.
pi_210832791
Turkish Foreign Minister Fidan:

After this latest incident (attempted terror attack in Ankara), it has become clear that the two terrorists came from Syria and received training there.

All infrastructure and superstructure facilities belonging to the PKK and YPG in Iraq and Syria are now the legitimate targets of our security forces, armed forces and intelligence.

I recommend 3rd parties to stay away from PKK/YPG facilities and individuals.

They will regret committing such an act.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210832883
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:18 schreef theunderdog het volgende:

Er loopt niets kris kras door elkaar.
Amerika vs Rusland
Amirka vs Iran
Iran vs Israël
Turkije vs PKK
Sünni vs shia
Syrië + Rusland + Iran + PKK vs Turkije
Amerika + PKK vs Turkije
Rebellen vs rebellen
Jihadi vs jihadi

Zo uit het blote hoofd.

Syrië is een cluster fuck van jewelste met heel veel verschillende kampen die elkaar bestrijden
-Rabia Al-Basri
pi_210833082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
Amerika vs Rusland
Amirka vs Iran
Iran vs Israël
Turkije vs PKK
Sünni vs shia
Syrië + Rusland + Iran + PKK vs Turkije
Amerika + PKK vs Turkije
Rebellen vs rebellen
Jihadi vs jihadi

Zo uit het blote hoofd.

Syrië is een cluster fuck van jewelste met heel veel verschillende kampen die elkaar bestrijden
Wat loopt er dan kris kras door elkaar? het gaat nog steeds allemaal over Syrie. Er zijn enkel veel landen die zich ermee bemoeien.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:22:54 #70
396550 Richestorags
pi_210833119
Turkije vs PKK heeft niks met Syrië te maken. Amerika vs Turkije bestaat niet, alleen in de hoofden van mensen.

Turkije misbruikt dit relatief kleine incident voor geopolitiek machtsvertoon en het doordrukken van een eigen agenda, zoals andere landen dat ook doen (Rusland, Amerika etc.). Als dat eerlijk wordt toegegeven door de diaspora, zouden we hier niet zo'n trieste nietszeggende nieuwsbrei hebben en petty gelul over dat de PKK zogenaamd overal spin in het web is. Dan ben je gewoon in de propaganda van Ankara getrapt.
pi_210839414
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210842861
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210844276
Wtf...
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 16:23:33 #74
8781 crew  Frutsel
pi_210844347
Dat is een flinke aanslag in Homs inderdaad... zeker zestig doden lees ik al
  donderdag 5 oktober 2023 @ 18:34:28 #75
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210845366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende:
Wtf... [ twitter ][ twitter ]
Ook al in de leer geweest bij Budanov?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 19:08:30 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210845804
Het word weer gezellig in Syrië.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210845905
twitter

twitter
Incelfrikandel
pi_210848990
De Turkse luchtmacht voert op dit moment een grootschalige offensief uit nadat Amerika ''per ongeluk'' een Turkse drone naar beneden heeft gehaald. Veel terroristische doelwitten worden op dit moment onder vuur genomen. Verschillende oliedepotten zijn gebombardeerd. Veel YPG terroristen gedood!

Go Türkiye !!!

twitter
pi_210849091
Minister van buitenlandse zaken Hakan Fidan:
''All infrastructure, superstructure facilities and energy facilities belonging to PKK and YPG are the legitimate target of our security forces, armed forces and intelligence elements from now on. I hereby advise third parties to stay away from PKK and YPG facilities and individuals.''

Met derden wordt gerefereerd naar Amerikaanse strijdkrachten. Die moeten uit de beurt blijven van YPG doelwitten. Turkije gaat daar voortaan geen rekening meer mee houden.

twitter
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:22:21 #80
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210849253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:54 schreef Werkperd het volgende:
De Turkse luchtmacht voert op dit moment een grootschalige offensief uit nadat Amerika ''per ongeluk'' een Turkse drone naar beneden heeft gehaald. Veel terroristische doelwitten worden op dit moment onder vuur genomen. Verschillende oliedepotten zijn gebombardeerd. Veel YPG terroristen gedood!

Go Türkiye !!!

[ twitter ]
Syrische munt is volledig ingestort, bombardementen, een recept voor nog meer asielzoekers ... Ter Apel gaat in 2024 weer een topjaar beleven vrees ik..
pi_210852061
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:34 schreef Szura het volgende:

[..]
Ook al in de leer geweest bij Budanov?
Vijand van mijn vijand is mijn vriend. Rusland blaast oekrinse burgers op. Dus budanov blaast mede de burgers op van een Rusland proxy. Het is wel een ongebruikelijke aanslag vwb technische capaciteiten van de rebellen maar ook omdat het een mixed militaire burger target was in de vorm van een diploma uitreiking.
-Rabia Al-Basri
pi_210852072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 23:22 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Syrische munt is volledig ingestort, bombardementen, een recept voor nog meer asielzoekers ... Ter Apel gaat in 2024 weer een topjaar beleven vrees ik..
Jup.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:56:13 #83
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210852317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jup.
Eigenlijk nog wel verwonderlijk dat de stroom uit Syrië vrijwel identiek is aan 2022, de cijfers die ik via frontex kan bekijken laten dezelfde lijn zien, en lijkt in september te pieken, vanaf oktober en dan vooral de maanden december en januari verzwakt de instroom, tot aan eind april blijft het dan weer relatief rustig.

Ik had verwacht dat de instroom hoger zou zijn, mede door de verwoestende aardbeving in de buurt van Gaziantep, waar veel Syriërs wonen.

Maar dan nog is de instroom in NL hoog, vorig jaar 20k dit jaar zitten we ook op 20k Syriërs, en er wonen er al 200.000 volgens het CBS, als je dit dus doortrekt, wonen er over 20 jaar 600.000 Syriërs in Nederland, meer dan de Turken (430.000) .

Europa zou eigenlijk nog eens 10 miljard aan Turkije moeten geven voor het opvangen van de migranten, en daarnaast 2,5 miljard voor extra agenten naar de Griekse evros regio, en 2,5 miljard voor versterking voor de Syrische en Iraanse grens.

Ook verwacht Turkije nog steeds dat Europa zijn beloftes nakomt op het gebied van visum vrij reizen, ik denk echt dat als Europa gewoon blijft afwachten, en vrijwel geen geld meer stort om de deal nieuw leven in te blazen, dat Turkije ook minder gemotiveerd zou zijn om de irreguliere migratie echt aan te pakken.

Voor Turkije maakt het niet uit of de Syriërs nou terug naar Syrië vertrekken of bij Bulgarije de grens over, het effect voor Turkije is immers het zelfde: minder migranten dus minder onrust bij de bevolking.

Europa ligt in een relatief onrustige regio, niet alleen het Midden Oosten is erg dichtbij, ook Rusland en zijn oorlog, wat dat betreft kan je beter in Canada wonen, daar zit je toch veel verder af van alle conflicten.
pi_210852526
Waarschijnlijk is voor de Amerikanen een rode lijn dat er drones over hun posities gaan. Aangezien ze alle andere Turkse drone met rust lieten.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210852648
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210852671
Thread
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210852940
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het word weer gezellig in Syrië.
Zoals verwacht.
Incelfrikandel
pi_210854718
Heel diplomatiek van de Turken.

Turkish MFA on drone incident with the U.S. in eastern Syria:

During the operation, one UCAV was lost due to different technical assessments in the de-escalation mechanism operated with 3rd parties.

Necessary measures are being taken to ensure more effective operation of the de-escalation mechanism with the relevant parties.

This incident did not in any way affect the execution of the ongoing operation and the hitting of the identified targets.

As was done in Iraq, all the capabilities and sources of income that the terrorist organization has developed in Syria will continue to be systematically destroyed.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210854851
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210854940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 22:54 schreef Werkperd het volgende:

Go Türkiye !!!

[ twitter ]
Genocideland Turkije laat weer eens zien waarom Koerden een eigen staat nodig hebben.
pi_210856380
Turkish FM Fidan talks to Blinken, and "strongly" tells his American counterpart that Washington should stop working with YPG in Syria.

o Fidan also tells Blinken that Turkey will decisively continue its counter terror operations in Iraq and Syria

o Fidan and Blinken, regarding the downed Turkish drone, agreed that the de-confliction mechanism between the two Nato allies should work without disrupting Ankara's counter terror operations

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210856453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:24 schreef Slayage het volgende:
Turkish FM Fidan talks to Blinken, and "strongly" tells his American counterpart that Washington should stop working with YPG in Syria.

o Fidan also tells Blinken that Turkey will decisively continue its counter terror operations in Iraq and Syria

o Fidan and Blinken, regarding the downed Turkish drone, agreed that the de-confliction mechanism between the two Nato allies should work without disrupting Ankara's counter terror operations

[ twitter ]
Echt ranzig hoe de Turken de Koerden hebben laten bloeden in de strijd tegen IS en nu een dolk in de rug douwen van die mensen. Ik zie Erdolf er ook voor aan om zelf een bom af te laten gaan als casus belli.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:32:23 #93
396550 Richestorags
pi_210856484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Genocideland Turkije laat weer eens zien waarom Koerden een eigen staat nodig hebben.
De diaspora is nog net zo bloeddorstig, getuige dit topic. Lale Gül heeft groot gelijk dat ze daar niks meer mee te maken wil hebben.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:33:25 #94
396550 Richestorags
pi_210856499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt ranzig hoe de Turken de Koerden hebben laten bloeden in de strijd tegen IS en nu een dolk in de rug douwen van die mensen. Ik zie Erdolf er ook voor aan om zelf een bom af te laten gaan als casus belli.
Je praat hier tegen iemand die de YPG gelijk stelt aan de PKK en op Erdolf stemt he?
pi_210856537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je praat hier tegen iemand die de YPG gelijk stelt aan de PKK en op Erdolf stemt he?
Ja daarom ben ik lekker direct in mijn taalgebruik.
pi_210856675
Ben trouwens benieuwd of de Turken deze keer weer mensen levend gaan verbranden met witte fosfor. Want niks zegt wij zijn anti terrorisme, dan zelf oorlogsmisdrijven te begaan om de locals te breken met terreur.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:50:12 #97
396550 Richestorags
pi_210856824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben trouwens benieuwd of de Turken deze keer weer mensen levend gaan verbranden met witte fosfor. Want niks zegt wij zijn anti terrorisme, dan zelf oorlogsmisdrijven te begaan om de locals te breken met terreur.
En vervolgens in het Palestina-Israël topic lekker janken over Israël bad. Gewoon verhuld antisemitisme net als het YPG = PKK Koerdenhaat is.
pi_210857464
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En vervolgens in het Palestina-Israël topic lekker janken over Israël bad. Gewoon verhuld antisemitisme net als het YPG = PKK Koerdenhaat is.
_O- _O- :')
-Rabia Al-Basri
pi_210857476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:32 schreef Richestorags het volgende:

Lale Gül heeft groot gelijk dat ze daar niks meer mee te maken wil hebben.
Typerend dat rechts Nederland helemaal wegloopt met types als Lalegül :*
-Rabia Al-Basri
pi_210857756
"you gotta change your brand" :') "within a day they came with the SDF" :') "it gave them a little bit of credibility" a little bit _O-

Nee SDF is geen PKK :'( mazloum Abdi aka Ferhat Abdi şahin heeft nadat hij decennia lang voor de PKK tegen de turken heeft gevochten, zijn PKK lidmaatschap opgezegd en heeft ypg opgericht en heeft helemaal niks meer met de PKK te maken :'(

https://en.wikipedia.org/wiki/Mazloum_Abdi

twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')