abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210597633
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 20:10 schreef Brussel het volgende:

[..]
Ik benoem feiten
Nee. Je benoemt wat je wil zien. Een eenzijdige blik vertroebeld door haat. Ik ken jullie types inmiddels lang genoeg.

Stop er gewoon mee.
Tenminste, dat denk ik.
pi_210597809
quote:
15s.gif Op zondag 10 september 2023 22:39 schreef Cuendillar het volgende:
Nee. Je benoemt wat je wil zien. Een eenzijdige blik vertroebeld door haat. Ik ken jullie types inmiddels lang genoeg.

Stop er gewoon mee.
:O
  zondag 10 september 2023 @ 23:07:53 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210597981
Amerikaanse rassentoestanden in Israel

https://www.al-monitor.co(...)racism-over-policing
Israelis of Ethiopian origin suffer discrimination, racism, over-policing
Decades after arriving to the country, Israelis of Ethiopian origin still face distrust, discrimination and police brutality.
  maandag 11 september 2023 @ 08:31:05 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210599192
https://www.aljazeera.com(...)w-criticising-israel
Meta deletes Al Jazeera presenter’s profile after show criticising Israel
Tip of the Iceberg episode investigated how Facebook targets Palestinian content related to Israel
pi_210599505
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:

Decades after arriving to the country, Israelis of Ethiopian origin still face distrust, discrimination and police brutality.
Denk dat dit een vrij algemeen verschijnsel is als je mensen van sterk verschillende culturen mengt. Niet iets typisch voor Israël.
Tenminste, dat denk ik.
  maandag 11 september 2023 @ 09:34:42 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210599685
Mooi artikel over de Amerikaanse plannen van een tegenhanger voor het Chinese Belt and Road initiative. Deze route loopt van India naar Europe en gaat via Israel

https://www.jpost.com/israel-news/article-758409
Israel as a regional transport hub: Could this pipe dream come true?
Israel Katz has been trying to propose an economic corridor connecting Europe, the Middle East, India, and Israel for years. Now, thanks to US President Joe Biden, it actually has a chance.
  maandag 11 september 2023 @ 11:58:39 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210600866
https://www.timesofisrael(...)anger-our-existence/
Mossad chief vows to target Iran’s ‘highest echelon’ if Israelis, Jews hurt in terror
Barnea: Iran has stepped up terror worldwide; 27 attacks foiled in year; Israel will hit back ‘in heart of Tehran’; Russia could send Iran arms ‘that will endanger our existence’
  maandag 11 september 2023 @ 16:13:46 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210603182
Vorig jaar bracht Elbit de Iron Sting, een laser guided mortar round uit, een uniek product
Nu komen ze met de Crossbow, een mobiele launcher om mortars af te schieten met een bereik van 10km.

Net op tijd voor de aankomende Azerbaijan vs Armenie oorlog

pi_210603216
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Vorig jaar bracht Elbit de Iron Sting, een laser guided mortar round uit, een uniek product
Nu komen ze met de Crossbow, een mobiele launcher om mortars af te schieten met een bereik van 10km.

Net op tijd voor de aankomende Azerbaijan vs Armenie oorlog

Altijd al een hekel aan gehad, launchers die mortieren afschieten.

Dan moet je die krengen telkens weer terug gaan halen.
Tenminste, dat denk ik.
pi_210603493
Is het eigenlijk nog wel mogelijk om over dit conflict te praten :

- En volledig Neutraal te blijven
- Zonder dat de kwestie, maar jij plots centraal staat
- Zonder of de Joden, of Palestijnen te miskennen en beledigen
- Zonder moderators die (vaak terecht) de boel moeten sussen
- Zonder dat er een Godwin valt, is die al geweest?
- Zonder dat, als je mening te stellig is, jouw naam op de lijst van AIVD en NCAB en CIDI terecht komt :') (ok ik overdrijf misschien)

Hoe moet je je ertoe verhouden? Of een stap terug: Moet ik mij er uberhaupt toe verhouden en waarom? Ik heb deze Kronkel-in-het-Midden-Oosten niet verzonnen, om 2 rivaliserende, tribale clans, te scheiden zoals is gedaan.. dat is of waanzin, of een club wrede sadisten heeft aan het plan gewerkt. Had niemand dit kunnen voorzien, of was dit juist de bedoeling?

Begin onderhand het idee te krijgen dat normaal discussieren hierover niet meer kan. Hier niet, daar niet, nergens. Zolang Judaisme, Islam en Christendom buiten alle kritiek blijft, en niet op merites beoordeeld mag/kan worden, gaan we hier NOOIT uitkomen.. ever. Zolang "Abraham" beschermt blijft door de wet, en men oooh zo graag onder de rok van Vrouwe Justitia verdwijnt en zich beroept op justitie, omdat ze volledig door hun (ir)rationele argumenten heen zijn en niets meer hebben om zich mee te verdedigen.. dan zie ik het heel heel somber in.

Want zo gaat dat, dit kan je op TAL van discussies zien, zoals bijv. met Hitchens die in debat gaat met een Rabbijn. Je ziet het gewoon gebeuren, de Rabbijn komt aan het woord en het ALLER eerste wattie doet: Ad Hominem, Tu Cocque, Atheist-Attrocity drogreden, hij haalt ze allemaal uit de kast en brengt als redevoering.. niets!!

Ze verliezen de discussie keer, op keer, op keer.. het is gewoon te zielig voor woorden, dat ze nu bescherming zoeken van AIVD, CIDI, NCAB, NCTV, etc.. omdat ze simpelweg niets meer te melden hebben. Ze duiken constant weg voor discussies.

Als iemand mij een Link kan sturen van een TV-Fragment op Nederlandse televisie (ooit), waar een Rabbijn aan de tand wordt gevoeld, zoals in New-York met o.a. Christopher Hitchens.. graag! Ik meen dat dit in NL nog nooit is gebeurd, ze hoeven hier NIETS te verdedigen en krijgen volledige bescherming van (terechte) kritiek.

Zowel de Palestijnen als Israeliers, zowel de Moslims als Joden, hebben zo lang de retoriek bijgevijzeld: Ze hebben beiden op alles een "antwoord". Lijkt heel slim, maar is niet wijs, want ookal wint 1 van beiden de discussie.. ze komen geen steek verder.

Die keren dat we allen even opveerden "hej, volgens mij zijn er weer vredes-besprekingen in Israel-Palestine, zou het nu dan eindelijk?", gooiden 1 vd 2 direct roet in het eten. Er zijn kennelijk veel actoren, die ontzettend baat hebben bij voortduren van dit conflict. Het conflict speelt nu al zo gruwelijk lang, hebben we niet onderhand alle argumenten al gehoord? De een nog glibberiger en apologethischer dan de ander.. in mijn beleving zijn ze op.

Time for the GROWNUPS to take over?? hmm dat zou wat zijn :D :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Buikbrein op 11-09-2023 17:15:08 ]
pi_210606755
Now this is hilarious :D
twitter

Artikel zonder paywall

https://archive.ph/2023.0(...)6e-a78f-ceb013570000
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:59:13 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210609990
https://www.timesofisrael(...)r-program-benchmark/
Israel eases entry for Gazan-Americans, meeting US Visa Waiver Program benchmark
COGAT publishes new guidelines that extend to US citizens from Strip after outcry over their exclusion; US, Israel will form panel to address outstanding discrimination issues
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:12:25 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210610082
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-758558
Israeli abducted in Iraq is a Mossad spy, say disgraced UK academic, former MP
David Miller and Chris Williamson, both fired from their respective institutions for antisemitism, claimed Elizabeth Tsurkov was a spy.
pi_210611479
Het geciviliseerde volk waar menigeen in het Westen voor in de bres wil springen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210611605
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:

Dit is al jaren.
pi_210611624
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Het geciviliseerde volk waar menigeen in het Westen voor in de bres wil springen.

[ twitter ]
https://www.haaretz.com/2(...)22-a17f-ffff07ea0000
pi_210611650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-758558
Israeli abducted in Iraq is a Mossad spy, say disgraced UK academic, former MP
David Miller and Chris Williamson, both fired from their respective institutions for antisemitism, claimed Elizabeth Tsurkov was a spy.
Hij levert geen bewijs dat tsurkov een spion is in het artikel. Hoewel het uiteraard zeker mogelijk is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210611670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hij levert geen bewijs dat tsurkov een spion is in het artikel. Hoewel het uiteraard zeker mogelijk is.
Het is ook nogal van belang om een heldere definitie van 'spion' te geven.

Mensen verwijzen naar allerlei 'bewijzen' dat ze ooit dingen heeft gedaan voor Israel. Maar dat maakt van haar nog geen spion, uiteraard.

Maar ik heb zo het vermoeden dat haar Israelische-achtergrond genoeg is voor dit soort figuren om haar te belasteren.
pi_210612525
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:54 schreef Buikbrein het volgende:
Is het eigenlijk nog wel mogelijk om over dit conflict te praten :

- En volledig Neutraal te blijven
- Zonder dat de kwestie, maar jij plots centraal staat
- Zonder of de Joden, of Palestijnen te miskennen en beledigen
- Zonder moderators die (vaak terecht) de boel moeten sussen
- Zonder dat er een Godwin valt, is die al geweest?
- Zonder dat, als je mening te stellig is, jouw naam op de lijst van AIVD en NCAB en CIDI terecht komt :') (ok ik overdrijf misschien)

Hoe moet je je ertoe verhouden? Of een stap terug: Moet ik mij er uberhaupt toe verhouden en waarom? Ik heb deze Kronkel-in-het-Midden-Oosten niet verzonnen, om 2 rivaliserende, tribale clans, te scheiden zoals is gedaan.. dat is of waanzin, of een club wrede sadisten heeft aan het plan gewerkt. Had niemand dit kunnen voorzien, of was dit juist de bedoeling?

Begin onderhand het idee te krijgen dat normaal discussieren hierover niet meer kan. Hier niet, daar niet, nergens. Zolang Judaisme, Islam en Christendom buiten alle kritiek blijft, en niet op merites beoordeeld mag/kan worden, gaan we hier NOOIT uitkomen.. ever. Zolang "Abraham" beschermt blijft door de wet, en men oooh zo graag onder de rok van Vrouwe Justitia verdwijnt en zich beroept op justitie, omdat ze volledig door hun (ir)rationele argumenten heen zijn en niets meer hebben om zich mee te verdedigen.. dan zie ik het heel heel somber in.

Want zo gaat dat, dit kan je op TAL van discussies zien, zoals bijv. met Hitchens die in debat gaat met een Rabbijn. Je ziet het gewoon gebeuren, de Rabbijn komt aan het woord en het ALLER eerste wattie doet: Ad Hominem, Tu Cocque, Atheist-Attrocity drogreden, hij haalt ze allemaal uit de kast en brengt als redevoering.. niets!!

Ze verliezen de discussie keer, op keer, op keer.. het is gewoon te zielig voor woorden, dat ze nu bescherming zoeken van AIVD, CIDI, NCAB, NCTV, etc.. omdat ze simpelweg niets meer te melden hebben. Ze duiken constant weg voor discussies.

Als iemand mij een Link kan sturen van een TV-Fragment op Nederlandse televisie (ooit), waar een Rabbijn aan de tand wordt gevoeld, zoals in New-York met o.a. Christopher Hitchens.. graag! Ik meen dat dit in NL nog nooit is gebeurd, ze hoeven hier NIETS te verdedigen en krijgen volledige bescherming van (terechte) kritiek.

Zowel de Palestijnen als Israeliers, zowel de Moslims als Joden, hebben zo lang de retoriek bijgevijzeld: Ze hebben beiden op alles een "antwoord". Lijkt heel slim, maar is niet wijs, want ookal wint 1 van beiden de discussie.. ze komen geen steek verder.

Die keren dat we allen even opveerden "hej, volgens mij zijn er weer vredes-besprekingen in Israel-Palestine, zou het nu dan eindelijk?", gooiden 1 vd 2 direct roet in het eten. Er zijn kennelijk veel actoren, die ontzettend baat hebben bij voortduren van dit conflict. Het conflict speelt nu al zo gruwelijk lang, hebben we niet onderhand alle argumenten al gehoord? De een nog glibberiger en apologethischer dan de ander.. in mijn beleving zijn ze op.

Time for the GROWNUPS to take over?? hmm dat zou wat zijn :D :D
oorlogen gaan vaak niet vanzelf over, toch..
en de conflicten op deze specefieke plek duren al duizenden jaren, omdat er allerlei heilige plaatsen zijn, en drie religies de plek claimen.
in dat licht, heeft israel vrij recent de macht gegrepen daar. maar dat beeidigd natuurlijk niets.
pi_210615577
Israëlisch Hof buigt zich over Netanyahu's omstreden juridische hervorming: wat staat er op het spel?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-het-spel-a4174213

Laatste kans om de democratie te redden daar. :{
Tenminste, dat denk ik.
pi_210624116
Kolonist hoopt dat de Palestijn agressief reageert op zijn provocaties zodat hij een excuus heeft om hem af te knallen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210624121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:31 schreef Cuendillar het volgende:
Israëlisch Hof buigt zich over Netanyahu's omstreden juridische hervorming: wat staat er op het spel?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-het-spel-a4174213

Laatste kans om de democratie te redden daar. :{
"Democratie" _O-
-Rabia Al-Basri
pi_210624482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Democratie" _O-
Daar weet jij niets van, joh. :P
Tenminste, dat denk ik.
  woensdag 13 september 2023 @ 18:03:04 #149
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210625877
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')