Is het eigenlijk nog wel mogelijk om over dit conflict te praten :
- En volledig Neutraal te blijven
- Zonder dat de kwestie, maar
jij plots centraal staat
- Zonder of de Joden, of Palestijnen te miskennen en beledigen
- Zonder moderators die (vaak terecht) de boel moeten sussen
- Zonder dat er een Godwin valt, is die al geweest?
- Zonder dat, als je mening te stellig is, jouw naam op de lijst van AIVD en NCAB en CIDI terecht komt

(ok ik overdrijf misschien)
Hoe moet je je ertoe verhouden? Of een stap terug: Moet ik mij er uberhaupt toe verhouden en waarom? Ik heb deze Kronkel-in-het-Midden-Oosten niet verzonnen, om 2 rivaliserende, tribale clans, te scheiden zoals is gedaan.. dat is of waanzin, of een club wrede sadisten heeft aan het plan gewerkt. Had niemand dit kunnen voorzien, of was dit juist de bedoeling?
Begin onderhand het idee te krijgen dat normaal discussieren hierover niet meer kan. Hier niet, daar niet, nergens. Zolang Judaisme, Islam en Christendom buiten alle kritiek blijft, en niet op merites beoordeeld mag/kan worden, gaan we hier NOOIT uitkomen.. ever. Zolang "Abraham" beschermt blijft door de wet, en men oooh zo graag onder de rok van Vrouwe Justitia verdwijnt en zich beroept op justitie, omdat ze
volledig door hun (ir)rationele argumenten heen zijn en niets meer hebben om zich mee te verdedigen.. dan zie ik het heel heel somber in.
Want zo gaat dat, dit kan je op TAL van discussies zien, zoals bijv. met Hitchens die in debat gaat met een Rabbijn. Je
ziet het gewoon gebeuren, de Rabbijn komt aan het woord en het ALLER eerste wattie doet: Ad Hominem, Tu Cocque, Atheist-Attrocity drogreden, hij haalt ze allemaal uit de kast en brengt als redevoering.. niets!!
Ze verliezen de discussie keer, op keer, op keer.. het is gewoon te zielig voor woorden, dat ze nu bescherming zoeken van AIVD, CIDI, NCAB, NCTV, etc.. omdat ze simpelweg
niets meer te melden hebben. Ze duiken constant weg voor discussies.
Als iemand mij een Link kan sturen van een TV-Fragment op Nederlandse televisie (ooit), waar een Rabbijn aan de tand wordt gevoeld, zoals in New-York met o.a. Christopher Hitchens.. graag! Ik meen dat dit in NL nog nooit is gebeurd, ze hoeven hier NIETS te verdedigen en krijgen volledige bescherming van (terechte) kritiek.
Zowel de Palestijnen als Israeliers, zowel de Moslims als Joden, hebben zo lang de retoriek bijgevijzeld: Ze hebben beiden op alles een "antwoord". Lijkt heel slim, maar is niet wijs, want ookal wint 1 van beiden de discussie.. ze komen geen steek verder.
Die keren dat we allen even opveerden "hej, volgens mij zijn er weer vredes-besprekingen in Israel-Palestine, zou het nu dan eindelijk?", gooiden 1 vd 2 direct roet in het eten. Er zijn kennelijk veel actoren, die ontzettend baat hebben bij voortduren van dit conflict. Het conflict speelt nu al zo gruwelijk lang, hebben we niet onderhand
alle argumenten al gehoord? De een nog glibberiger en apologethischer dan de ander.. in mijn beleving zijn ze op.
Time for the GROWNUPS to take over?? hmm dat zou wat zijn
[ Bericht 3% gewijzigd door Buikbrein op 11-09-2023 17:15:08 ]