Valt me op dat dingen waar totaal niet preuts over hoeft te worden gedaan/ niet schadelijk zijn nu taboes worden (topless zonnen, het normaal bespreken van seks, een piemelknuffel (?)), en dat dingen die je juist misschien wat preutser zou moeten houden, breed uitgemeten worden (men neme een lentekriebels schoolprogramma).quote:
Waarom moet je een knuffel verstoppen voor iemand van 22?quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat ga je ermee doe? Ik ben 50 en alleenstaand. Op de bank? In bed? Voor het raam? Mijn nichtje van 22 kwam pas langs. Dan zou ik moeten verstoppen.
Lentekriebels, een schoolprogramma over seksuele weerbaarheid.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:15 schreef Muisje_ het volgende:
[..]
Valt me op dat dingen waar totaal niet preuts over hoeft te worden gedaan/ niet schadelijk zijn nu taboes worden (topless zonnen, het normaal bespreken van seks, een piemelknuffel (?)), en dat dingen die je juist misschien wat preutser zou moeten houden, breed uitgemeten worden (men neme een lentekriebels schoolprogramma).
Ik heb geen goede uitleg.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet je een knuffel verstoppen voor iemand van 22?
Verder is er geen verplichting he.
Dat jij die knuffel niet hoeft wil niet zeggen dat iedereen er dus afstand van moet nemen.
En waar ligt die leeftijd volgens jou?quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, geen levenslang trauma is de norm niet.
[..]
Er komen allemaal mensen met een stijve piemelknuffel voorbij lopen en blijkbaar kunnen kinderen die zelfs winnen. De ene ouder vind dat prima, de ander heeft dat liever niet. Ik snap beide, wat ik niet goed vind is dat de ene soort de ander zijn ruimte niet gunt. Ik vind het prima hoe jij ermee omgaat, ik vind het niet prima dat je dat ook voor andere ouders wil bepalen.
[..]
Het gaat niet om de allerkleinsten, het gaat erom dat een kind bepaalde dingen pas snapt als de hormonen ernaar zijn. Daarom worden bepaalde dingen in een zekere consensus ongeschikt of toch zeker onnodig voor bepaalde leeftijden geacht. Dan moet je niet zo moeilijk doen als mensen ook hierin een consensus zoeken en dan moet je niet uitgaan van de consensus onder de meest progressieven dan wel onverschilligen die alles best willen vinden.
Dat je er nooit aan denkt. Dat is ongeveer de leeftijd.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En waar ligt die leeftijd volgens jou?
Hoe bedoel je? Hoe meet je dat en wanneer weet je dat? Hoe leg je dat uit? Is dat voor elk kind hetzelfde?quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat je er nooit aan denkt. Dat is ongeveer de leeftijd.
Ik wordt gedwongen door nieuws hier een mening over te hebben.quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hoe meet je dat en wanneer weet je dat? Hoe leg je dat uit? Is dat voor elk kind hetzelfde?
'Denk je er al aan?'
Het is een namaak lul!quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hoe meet je dat en wanneer weet je dat? Hoe leg je dat uit? Is dat voor elk kind hetzelfde?
'Denk je er al aan?'
Ah, dus je reageert op een comment van mij en vervolgens doe je alsof je gedwongen wordt. Wat doe je dan op een discussieforum? Touwtjespringen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik wordt gedwongen door nieuws hier een mening over te hebben.
Ik geef aan waarom ik mijn mening geef. Het komt in het nieuws. Ik zag het 2 weken geleden al als debiele uiting van iets.quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, dus je reageert op een comment van mij en vervolgens doe je alsof je gedwongen wordt. Wat doe je dan op een discussieforum? Touwtjespringen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |