Inderdaad. In de Volkskrant werd trouwens een interessant perspectief geboden door de context te schetsen:quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch verbaasd dat veel users schuld blijven leggen bij Jenni Hermoso in plaats van te kijken naar reactie van Luis Rubiales. Ophef is niet om de kus zelf maar om totale ontkenning en genante gedrag van de heer Rubiales. Mocht hij gewoon gelijk excuses aanbieden dan was ophef lang niet zo groot geweest.
Kort na kus heeft ie ook even aan zijn ballen gezeten. En daarna klapvee organiseren bij zijn persconferentie. Allemaal uiterst lachwekkend.
quote:To many people, the presence of video footage leaves little room for doubt about what happened.
"The irony is that women are so often told an allegation is meaningless without evidence," says Ms Bates.
"But what we can see from this case is that even when the evidence is iron-clad the woman is disbelieved anyway, so we really can't win.
"This happened on an international stage, witnessed by millions... and yet both Rubiales and the entire football institution told her she was wrong."
https://www.goal.com/en/n(...)/blt2e2c692fa832180cquote:Now, new footage has emerged from the Spanish team bus appearing to show Hermoso laughing at social media memes generated from the kiss. She seems to show off a screen grab of the infamous incident, alongside a picture of Iker Casillas kissing reporter Sara Carbonero after the La Roja men's team won the 2010 World Cup.
Rubiales was then filmed getting onto the bus, and the team seemed to sing the word 'beso', which means 'kiss'.
He has been suspended by FIFA but the president of the Spanish federation has now sent the video to the organisation as he seeks to defend himself, per El Espanol.
The story has dominated the news cycle in Spain, and it remains to be seen how FIFA will respond to Rubiales sending the video to them.
https://www.theguardian.c(...)-spain-luis-rubialesquote:It was when the RFEF’s regional presidents finally got their act together and unanimously demanded that Rubiales “immediately resign” that it finally hit home that there really is nowhere left for Rubiales to go. In a further twist to a story that sounds like it went on a bank holiday bender, Rubiales’ mother locked herself in the little church in Motril on Monday and announced she was going on hunger strike until a solution could be found to what she described as the “unwarranted, inhumane and bloodthirsty hunt” of her son. Perhaps the driving force behind this decision was a divine power, or maybe some other influence closer to home. But when your mum’s fighting your battles for you, you know you’re in trouble. If any good comes from this toxic tale, it is that perhaps Rubiales will be the spark that changes Spanish football – and society – for the better. A clean-up is overdue.
Ik snap niet wat die video's moeten bewijzen. Hermoso heeft nooit gezegd dat Rubiales haar verkracht heeft ofzo, alleen dat dat kussen ongevraagd en ongewenst was.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 14:15 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Ik weet niet of dit al langs is gekomen maar Rubiales heeft dus de video van de feestende Hermosa in de spelersbus gestuurd naar FIFA als verdediging.
[..]
https://www.goal.com/en/n(...)/blt2e2c692fa832180c
Tis gewoon weer een andere debiele zet van Rubiales.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet wat die video's moeten bewijzen. Hermoso heeft nooit gezegd dat Rubiales haar verkracht heeft ofzo, alleen dat dat kussen ongevraagd en ongewenst was.
Is Rubiales een alpha man dan?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik erken wel dat hij fout zit. Maar ik heb wel een zwak voor alpha mannen.
Heb je hem zoveel geen op tv dat je dit durft te zeggen?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is Rubiales een alpha man dan?
Hij lijkt me eerder iemand die heel erg graag een alpha man zou willen zijn.
Zijn gedrag is er echter niet naar, vind ik.
Hij laat vrouwen bij zijn speech op de eerste rij neerzetten die als klapvee voor hem kunnen dienen.
Hij heeft een moeder (nodig) die zich in een kerk opsluit voor een hongerstaking omdat ze haar lieve zoontje zo hard aanpakken.
Hij heeft zijn ole boys network van andere wannabe alpha mannetjes nodig om de schuld op de dame te schuiven.
Rubiales is helemaal geen alpha man.
Hij is een mannetje dat dolgraag als een 'echte kerel' wil overkomen, en dat graag doet met veel uiterlijk vertoon en gebral.
Een 'echte' alpha man heeft dergelijke poeha niet nodig. Die is 'cool & collected'. Hij intimideert niet, hij is iemand die imponeert en inspireert. Zonder agressie en zonder opsnijderij.
Voor mij een onbegrijpelijke zin. Sorry.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Heb je hem zoveel geen op tv dat je dit durft te zeggen?
Ja. Voor mij nu ook. Ik moet keyboard omkeren. Er zit vuil bij toetsen Je bedoelde dat de man geen apha is. Hoe vaak heb je dan rare dingen van hem gezien?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor mij een onbegrijpelijke zin. Sorry.
Wel keihard lachen toch om de memes, en nu is het heel erg allemaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet wat die video's moeten bewijzen. Hermoso heeft nooit gezegd dat Rubiales haar verkracht heeft ofzo, alleen dat dat kussen ongevraagd en ongewenst was.
Hij heeft tot nu toe, ook voorafgaand aan het toernooi, stelselmatig alle wensen van de damesvoetballers opzij geschoven, wie het met hem niet eens was kon verder wel opkrassen uit de vrouwenselectie, hij steunt een coach die wil dat de dames hun slaapkamerdeur voor hem openlaten en nu hij (wederom) een fout heeft gemaakt stelt hij zich op als een huilbaby.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Voor mij nu ook. Ik moet keyboard omkeren. Er zit vuil bij toetsen Je bedoelde dat de man geen apha is. Hoe vaak heb je dan rare dingen van hem gezien?
Hoe kom je er allemaal bij? Zij heeft alleen gezegd dat de de kus niet prettig vond én dat de kus niet met wederzijds goedvinden was toen Rubiales beweerde van wél. Verder niets.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel keihard lachen toch om de memes, en nu is het heel erg allemaal.
Bron?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij heeft tot nu toe, ook voorafgaand aan het toernooi, stelselmatig alle wensen van de damesvoetballers opzij geschoven, wie het met hem niet eens is kon verder wel opkrassen uit de vrouwenselectie, hij steunt een coach die wil dat de dames hun slaapkamerdeur voor hem openlaten
Is inmiddels algemeen bekend en hier al tig x langsgekomen. Maar je kunt ook zelf even Google aanslingeren natuurlijk.quote:
Schei toch uit.quote:
Of iemand geeft me een bron.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is inmiddels algemeen bekend en hier al tig x langsgekomen. Maar je kunt ook zelf eeven Google aanslingeren natuurlijk.
Deze post leest erg bèta weg. Mijns insziens is het wel een alpha mannetje, hoeft niet gelijk te staan aan positief verder. Een gorilla wint niet elke strijd.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij heeft tot nu toe, ook voorafgaand aan het toernooi, stelselmatig alle wensen van de damesvoetballers opzij geschoven, wie het met hem niet eens is kon verder wel opkrassen uit de vrouwenselectie, hij steunt een coach die wil dat de dames hun slaapkamerdeur voor hem openlaten en nu hij (wederom) een fout heeft gemaakt stelt hij zich op als een huilbaby.
Ik reageerde op een dame op Fok! die bereid was toe te geven dat hij fout zat, maar dat ze zich mild wilde opstellen omdat ze een zwak heeft voor alpha mannen, nadat ze eerder had aangegeven dat machogedrag blijkbaar alleen nog is toegestaan in de slaapkamer. Maar een macho is iets anders dan een alpha man.
Rubiales mag zich dan als een macho gedragen; hij is geen alpha man. De reeks aan incidenten die hij tot nu toe heeft veroorzaakt, bewijst dat. Hij denkt misschien dat jezelf gedragen als een een macho jegens dames en 'woke' typisch alpha mannengedrag is. Dat is het niet. Een alpha man maakt geen drukte om wat anderen van hem vinden. En hij dwingt geen respect af met machogedrag, maar met kalmte, zelfverzekerdheid en empathie.
Machogedrag is idd anders dan een alpha zijn.. In elk geval begrijp ik zijn 'daden' niet. Het viel allemaal wel mee. Zeg dan gewoon dat je fout was. Alinea 1 klinkt ook erg vreemd. Ik zou weigeren als speelster.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij heeft tot nu toe, ook voorafgaand aan het toernooi, stelselmatig alle wensen van de damesvoetballers opzij geschoven, wie het met hem niet eens is kon verder wel opkrassen uit de vrouwenselectie, hij steunt een coach die wil dat de dames hun slaapkamerdeur voor hem openlaten en nu hij (wederom) een fout heeft gemaakt stelt hij zich op als een huilbaby.
Ik reageerde op een dame op Fok! die bereid was toe te geven dat hij fout zat, maar dat ze zich mild wilde opstellen omdat ze een zwak heeft voor alpha mannen, nadat ze eerder had aangegeven dat machogedrag blijkbaar alleen nog is toegestaan in de slaapkamer. Maar een macho is iets anders dan een alpha man.
Rubiales mag zich dan als een macho gedragen; hij is geen alpha man. De reeks aan incidenten die hij tot nu toe heeft veroorzaakt, bewijst dat. Hij denkt misschien dat jezelf gedragen als een een macho jegens dames en 'woke' typisch alpha mannengedrag is. Dat is het niet. Een alpha man maakt geen drukte om wat anderen van hem vinden. En hij dwingt geen respect af met machogedrag, maar met kalmte, zelfverzekerdheid en empathie.
Ik heb het niet over haar, maar algemeen media etc.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je er allemaal bij? Zij heeft alleen gezegd dat de de kus niet prettig vond én dat de kus niet met wederzijds goedvinden was toen Rubiales beweerde van wél. Verder niets.
Rubiales is degene die ervoor gezorgd heeft dat er dikke ophef kwam, niet zij.
Dit klinkt als:quote:
Of geen bron en dan geloof je mss dat het Spaanse team verloren heeft.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit klinkt als:
A: Spaanse vrouwenteam is wereldkampioen voetbal geworden. Gefeliciteerd.
B: Geef me eerst maar even een bron dat het Spaanse vrouwenteam wereldkampioen voetbal is geworden, anders geloof ik je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |