quote:Pluchen penis hoort niet op kermis! ’Piemelknuffel geeft interactie’
Onze lezers staan lijnrecht tegenover elkaar als het om piemelknuffels op de kermis gaat. De ene helft vindt ze ’verloedering van de maatschappij’, de andere vervloekt juist de verpreutsing van de samenleving.
Léon Schaaf uit Blokker is onder degenen die spreekt van ’verloedering van de maatschappij’. Hij voegt toe: „De grenzen van fatsoen worden verlegd. Moet er maar weer toegegeven worden aan een kleine minderheid die het zogenaamd leuk vindt? Obsceen gedrag is strafbaar.”
Uit onze stelling blijkt dat het helemaal geen kleine minderheid is die het prima vindt de zachte geslachtsdelen op de kermis tegen te komen. „Het is gewoon een onderdeel van het menselijk lichaam”, stelt Judith Schipper uit Hoorn vast. „Ik ben moeder van twee meisjes van 2,5 jaar en bijna negen maanden. Ik hoop dat ze er later om lachen, nu is dat besef er totaal niet. Het is hoe je zelf bent en ik ben er vrij nuchter in: het kan best, zolang je geen nadruk op seks legt.”
(Tekst gaat door onder de foto)
„Het is toch skoftig!”, roept Rob Keizer uit De Goorn enthousiast. „We gaan nooit echt te kermis, maar dit jaar hebben we genoten door mijn gewonnen piemelknuffel. Ik kreeg grappige opmerkingen van voorbijgangers; voornamelijk van vaders die leuk wilden doen voor hun kinderen. Het zorgt dus voor een beetje interactie en plezier.”
„Het is altijd beter dan een neppistool dat op een echt pistool lijkt”, meent Rene Jong uit Medemblik. Ed uit Hoorn sluit zich daarbij aan: „Speelgoedgeweren en -pistolen zijn er al jaren; die moeten verboden worden! Een speelgoedpiemel moet kunnen. Vreemd dat de grootouders die uit de jaren zeventig komen zich hieraan kunnen ergeren.”
Dat verbaast ook Arjen Salomons : „Ik weet nog wel dat we in de jaren zeventig een poppetje van een monnik konden winnen. Als je op zijn hoofd drukte, kwam er een piemel onder zijn pij vandaan. Wat te denken van de kaarten en dergelijke van naakte vrouwen die je kon winnen? Als je het niet vertelt aan een kind, ziet het dat er vaak niet in.”
(Tekst gaat door onder de foto)
Daar denkt Sonja Lagerweij uit Hoorn anders over: „De seksualisering bij vooral jonge kinderen is in volle gang. Denk ook aan het ’les’-programma ’lentekriebels’. Het is niet normaal, maar wordt nu wel ’normaal’ gemaakt. Laat kinderen toch gewoon kind zijn!”
De afkeer van haar plaatsgenoot Tineke de Groot is breder: „Sowieso horen al die (vaak enorme) knuffelbeesten niet thuis op de kermis. Het is allemaal troep. Ze worden geproduceerd in lagelonenlanden, vervoerd met een vervuilend containerschip, dragen bij aan een consumptiemaatschappij en belanden binnen een jaar bij het grofvuil. Deze variant is dubbel obsceen.”
Sommigen lijken meer bezwaar te hebben tegen de uniformiteit van alle penisknuffels dan tegen het verschijnsel op zich. Zo vindt de Zwaagse Sanne: „Het is een penis van een witte cisman. Dit is puur racisme. Waarom dan niet een zwarte penis, als het zo nodig moet? Ook is het een grove belediging aan onder anderen non-binaire en transgenderpersonen die dit witte cismangeslachtsdeel ongewild moeten aanschouwen.”
Ook Dirk Roosendaal, die ingrijpen niet nodig vindt, pleit voor meer diversiteit: „Als iedereen open en bloot het hele jaar een vulvaketting kan dragen, moet een pluchen piemel een weekje op de kermis ook kunnen. Volgend jaar, in verband met gelijke rechten, ook maar een grote pluchen vulva.”
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
Toen had je aanstekers met foto's van blote vrouwenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef 111210 het volgende:
Dit soort dingen hadden we 30 jaar geleden ook al op de kermis of ben ik nou gek?
Of pennen met een geklede vrouw en als je die dan omkeerde dan gingen de kleren uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Toen had je aanstekers met foto's van blote vrouwen
Ja ik had inderdaad op de basisschool al zo’n pakje speelkaartjes met behaarde dames. En dan met alle andere jongens uit groep 5 in de pauze stiekem kijkenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Toen had je aanstekers met foto's van blote vrouwen
Ik kan mij deze knuffels niet herinneren uit de jaren 90.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef 111210 het volgende:
Dit soort dingen hadden we 30 jaar geleden ook al op de kermis of ben ik nou gek?
Dit kan ik mij niet herinnerenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef 111210 het volgende:
Ik verbaas mij eigenlijk het meeste over dit gekkie. Hoe weet ze dat dit een cisman is? Waarom zou een zwarte penis geen racisme zijn tegen witte cismannen als het omgedraaid wel zo is? Waarom is dit specifiek beledigend voor non binaire transgenderpersonen? Waarom maakt het feit dat dit wit is het nog 10x erger?quote:„Het is een penis van een witte cisman. Dit is puur racisme. Waarom dan niet een zwarte penis, als het zo nodig moet? Ook is het een grove belediging aan onder anderen non-binaire en transgenderpersonen die dit witte cismangeslachtsdeel ongewild moeten aanschouwen.”
Ja! Daar zat een zwarte vloeistof in ofzo die wegliepquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Of pennen met een geklede vrouw en als je die dan omkeerde dan gingen de kleren uit.
Dat heb ik ook gedaan jaquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ik had inderdaad op de basisschool al zo’n pakje speelkaartjes met behaarde dames. En dan met alle andere jongens uit groep 5 in de pauze stiekem kijken
Meest verstandige reactie die dit topic gaat krijgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als we ons al ergens druk over moeten maken op kermissen lijkt het mij eerder het promoten van gokken bij kleine kinderen.
Toen kwam ik er ook achter dat er meer bestond dan alleen met Lego te spelen...quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ik had inderdaad op de basisschool al zo’n pakje speelkaartjes met behaarde dames. En dan met alle andere jongens uit groep 5 in de pauze stiekem kijken
Ehm, is dit niet gewoon een quote van iemand die een beetje wilde trollen, waar de betreffende stukjesschrijver dan ingetrapt is? Meer geschifte cliches kun je amper in een reactie krijgen.quote:Sommigen lijken meer bezwaar te hebben tegen de uniformiteit van alle penisknuffels dan tegen het verschijnsel op zich. Zo vindt de Zwaagse Sanne: „Het is een penis van een witte cisman. Dit is puur racisme. Waarom dan niet een zwarte penis, als het zo nodig moet? Ook is het een grove belediging aan onder anderen non-binaire en transgenderpersonen die dit witte cismangeslachtsdeel ongewild moeten aanschouwen.”
Ik heb ooit zo'n Rambo survivalmes gewonnen als 10-jarige..quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:28 schreef 111210 het volgende:
Nu nog steeds toch? Genoeg die ermee over straat lopenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik heb ooit zo'n Rambo survivalmes gewonnen als 10-jarige..
Toen kon dat gewoon....
Denk niet dat ze dié nog weggeven op de kermis..quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nu nog steeds toch? Genoeg die ermee over straat lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |