quote:
Op dinsdag 29 augustus 2023 17:16 schreef Erasmus het volgende:[..]
Oef, erg lastig

Dan zou ik ze eerder in categorieën moeten ranken, omdat ik in elk land wel een vriendenkring heb op kunnen bouwen en pros en cons had

Nota bene van het weekend nog een Japanse vriendin uit Tokio op bezoek gehad bij mij in Berlijn.
Qua werk:
Qua privéleven:
Qua hygiëne:
Leuke aanpak, logisch ook wel, al doe ik iets andere categorien.
Qua werk:
Zambia - om een idee te geven, heb aan verschillende wildlife docs voor BBC meegewerkt, maar zonder het filmen was dat eigenlijk ook day to day life.
Botswana - samesame
UK - geef les in natuurbescherming, en altijd een heel internationale groep erg gemotiveerde studenten. Denk inmiddels aan ruim 30 nationaliteiten lesgegeven. Tof om af en toe te BBQ'en en dan zo'n 15 nationaliteiten bij elkaar te hebben.
Saint Lucia - Ook wildlife werk, op het strand, onder kokospalmen.
VS - Head down, phd en lesgeven aan undergrads die liever willen skien.
Guinea-Bissau: Ik was voorgelogen, er was weinig te doen.
Qua privéleven:
VK: Hier heb ik tenminste een privéleven.
VS: Leuke club medestudenten, en mensen viavia
Zambia: Veel vrienden gemaakt. Ondanks weinig vrije tijd, die wel goed benut.
Botswana: Toffe mensen leren kennen en mee opgetrokken.
Guinea-Bissau: Niks te doen.
Qua vrije tijd:
VS: Montana, 5 gebergte binnen een uur rijden van huis, Yellowstone op 1,5 uur, Big Sky (grootste skiresort in lower 48) op 1,5uur rijden. Bergwandelen, raften, floaten, klimmen, mountainbiken, wielrennen, triathlon, skien, langlaufen etc.
VK: Ik heb nu vrije tijd. Trekken er vaak op uit. Wandelen, vakanties.
Zambia: Tof land, en ook in de regio gereisd. Kan iedereen Bovu island aanraden, upstream van Vic Falls, aan de Zambiaanse kant.
Botswana: Paar mooie kampeertrips gedaan.
Guinea-Bissau: Weinig te doen, wel mooi land, maar ontzettend arm en corrupt. Was toen ook niet lang na een burgeroorlog, sindsdien is het land in de greep geraakt van Colombiaanse narco maffia en is het er niet beter op geworden. Om een voorbeeld te geven van de corruptie. Het huis van het hoofd van de politie, was groter dan het gebouw van het ministerie van binnenlandse zaken waar de politie onder viel.